سامانه های حقوقی

سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net + نحوه ورود و ثبت نام

یکی از وظایفی که سازمان بهزیستی کشور بر عهده دارد فراهم کردن شرایط برای ثبت درخواست متقاضیان پذیرش سرپرستی کودکان بی سرپرست، بررسی شرایط این افراد و در نهایت قبول و یا رد درخواست آنان می باشد. سازمان بهزیستی کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری خود و افزایش رفاه حال متقاضیان پذیرش سرپرستی اقدام به راه اندازی سامانه فرزند خواندگی کرده است.

بنابراین افراد واجد شرایط و متقاضی پذیرش سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور می توانند بدون نیاز به مراجعات حضوری، از طریق سایت فرزند خواندگی درخواست خود را به ثبت برسانند، پرونده تشکیل دهند و همچنین پیگیری درخواست و پرونده خود را نیز از طریق همین سامانه و به صورت غیر حضوری به انجام برسانند.

به دلیل اهمیت موضوع فرزند خواندگی و قبول سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جوانب مختلف سامانه فرزند خواندگی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه فرزند خواندگی

معرفی سامانه فرزند خواندگی

یکی از موضوعاتی که مربوط به سازمان بهزیستی کشور می باشد و از اهمیت بالایی در جایگاه قانونی و همچنین ارزش های انسانی برخوردار است، بحث پذیرش سرپرستی و قبول فرزند خواندگی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی است.

طی سالیان گذشته افرادی که قصد پذیرش سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی را داشتند باید به صورت حضوری به ادارات بهزیستی استان ها مراجعه می کردند، درخواست خود را به ثبت می رساندند و منتظر بررسی شرایط و اعلام نتیجه می ماندند.

برای اطلاع از بخش های سامانه میخک بر روی لینک کلیک کنید.

خوشبختانه سازمان بهزیستی کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری خود و افزایش رفاه حال متقاضیان اقدام به راه اندازی سامانه فرزند خواندگی کرده است تا از این طریق متقاضیان قبول سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی بدون نیاز به مراجعات حضوری مراحل تشکیل پرونده و ثبت درخواست خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام دهند.

سپس بعد از اعلام نتیجه و قبول درخواست از جانب سازمان بهزیستی برای طی کردن مراحل تکمیلی به ادارات بهزیستی استان ها مراجعه نمایند. بهتر است بدانیم سه دسته از افراد امکان ثبت درخواست اولیه پذیرش فرزند خواندگی را دارند که در ادامه مطلب به آنان اشاره می کنیم:

  • زوجینی که در حال حاضر صاحب فرزند نیستند.
  • والدینی که در حال حاضر سرپرست فرزند می باشند.
  • خانم های مجردی که متقاضی قبول سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه شمیم بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه شما نیز متقاضی پذیرش سرپرستی کودکان بی سرپرست هستید ابتدا باید درخواست خود را از طریق سامانه فرزند خواندگی به ثبت رسانده و منتظر بررسی شرایط و اعلام نتیجه بمانید.

ورود به سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

ورود به سامانه فرزند خواندگی

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، وزارتخانه ها و ارگان ها در راستای گسترش خدمات غیر حضوری خود اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده اند.

سازمان بهزیستی کشور نیز از این مورد مستثنی نشده و در کنار سامانه های جامع، کاربردی و یکپارچه دیگری که فعال کرده، سامانه فرزند خواندگی را نیز در اختیار متقاضیان قرار داده است. همانطور که می دانیم یکی از اقدامات سازمان بهزیستی کشور فراهم کردن شرایط برای آشنایی افراد متقاضی با کودکان تحت حمایت این سازمان و در نهایت سپردن سرپرستی آنان به افراد متقاضی می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه تصمیم طلاق بر روی لینک کلیک کنید.

طی سالیان گذشته افرادی که قصد پذیرش سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی را داشتند باید به صورت حضوری به ادارات بهزیستی استان ها مراجعه کرده و مراحل مختلف تشکیل پرونده و بررسی شرایط را طی می کردند.

خوشبختانه در حال حاضر متقاضیان این امر می توانند مراحل تشکیل پرونده و بررسی شرایط را به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه فرزند خواندگی به انجام برسانند. بهتر است بدانیم افرادی واجد شرایط اولیه ثبت این درخواست هستند که جزء یکی از موارد نام برده در ادامه مطلب باشند:

  • زوجین بدون فرزند
  • والدین دارای فرزند
  • خانم های مجردی که متقاضی پذیرش سرپرستی کودکان هستند

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سامانه فرزند خواندگی را دارید باید نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه فرزند خواندگی مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

وارد شدن به سامانه adoption.behzisti.net

ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی

بدون شک افراد بسیار زیادی در جامعه وجود دارند که متقاضی پذیرش سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور هستند. برخی از این افراد خود دارای فرزند می باشند، برخی چندین سال منتظر به دنیا آمدن فرزندشان بودند ولی این امکان فراهم نشده و حتی برخی از افراد متقاضی این امر دختران مجردی هستند که شرایط پذیرش سرپرستی و حمایت کودکان را دارند.

سازمان بهزیستی کشور در راستای افزایش رفاه حال متقاضیان پذیرش سرپرستی کودکان اقدام به راه اندازی سامانه فرزند خواندگی کرده است تا از این طریق مراحل اولیه ثبت درخواست، تشکیل پرونده و بررسی شرایط به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام شوند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه ثنا بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین درخواست متقاضیان به صورت حضوری و از طریق مراجعه به ادارات بهزیستی استان ها به ثبت نخواهد رسید. چنانچه شما نیز متقاضی پذیرش سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی کشور هستید، ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه فرزند خواندگی

با وارد شدن به مرحله جدید باید تمامی شرایط توضیح داده شده را مطالعه کنید و در صورت پذیرش آن ها گزینه “موارد را مطالعه و با اطلاع از محتوا قبول کردم” که در انتهای صفحه قرار گرفته است را انتخاب کنید.

پذیرش شرایط سامانه فرزند خواندگی

سپس باید محل زندگی خود یعنی ایران و یا خارج از کشور را انتخاب نمایید.

انتخاب محل زندگی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود نوع خانواده خود یعنی زوجین بدون فرزند، والدین دارای فرزند و یا دختران مجرد را انتخاب کنید.

تعیین نوع خانواده در سامانه فرزند خواندگی

در نهایت وارد صفحه ای می شوید که مراحل کلی ثبت نام به شما نشان داده شده و برای شروع باید شماره موبایل خود را به عنوان نام کاربری در قسمت مربوطه درج کرده، رمز عبور مورد نظر خود را انتخاب و تکرار کنید و سپس بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

مراحل ثبت درخواست در سامانه adoption.behzisti.net

پیگیری پرونده در سامانه فرزند خواندگی adoption.behzisti.net

همانطور که گفتیم سازمان بهزیستی کشور در کنار تمامی سامانه های کاربردی و یکپارچه خود اقدام به راه اندازی سامانه سراسری فرزند خواندگی کرده است تا از این طریق متقاضیان پذیرش سرپرستی کودکان تحت حمایت سازمان بهزیستی در هر نقطه از کشور بتوانند درخواست خود را به ثبت برسانند.

در مرحله قبلی همین مقاله مراحل ورود، ثبت نام و تشکیل پرونده تقاضای فرزند خواندگی را بیان کردیم، در این سامانه امکانی فراهم شده تا متقاضیان بتوانند روند بررسی و نتیجه درخواست خود را نیز پیگیری نمایند.

برای اطلاع از نحوه مشاهده ابلاغیه در سامانه ابلاغ بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه قبلا در سایت فرزند خواندگی درخواست خود را به ثبت رسانده اید برای پیگیری نتیجه آن باید از طریق نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net وارد صفحه اصلی سامانه شده و بر روی گزینه “پیگیری پرونده” کلیک نمایید.

پیگیری پرونده در سامانه فرزند خواندگی

در مرحله جدید باید شماره موبایل خود را به عنوان کلمه شناسایی و رمز عبور را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

پیگیری درخواست

چگونه می توان به سامانه فرزند خواندگی سازمان بهزیستی وارد شد؟

برای ورود به سایت فرزند خواندگی باید از نشانی اینترنتی adoption.behzisti.net استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا خانم های مجرد نیز می توانند در سایت فرزند خواندگی ثبت نام کنند؟

بله، در صورتی که از شرایط گفته شده در این سامانه برخوردار باشند امکان ثبت درخواست برای خانم های مجرد نیز فراهم می باشد.

آیا می توان روند بررسی و نتیجه درخواستی که در سایت فرزند خواندگی به ثبت رسانده ایم را پیگیری کنیم؟

بله، مراحل پیگیری درخواست در همین مقاله توضیح داده شده است.

آیا والدینی که خود صاحب فرزند هستند نیز می توانند تقاضای پذیرش سرپرستی را در سایت فرزند خواندگی به ثبت برسانند؟

بله، در صورتی که از شرایط تعیین شده برخوردار باشند امکان ثبت درخواست این افراد فراهم می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *