سامانه های تحصیلی

سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

یکی از سامانه های مرتبط با اعضای هیات علمی، سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد است که در راستای رتبه بندی اساتید هیات علمی و انتشار رزومه علمی، پژوهشی آنان راه اندازی شده است. دانشگاه آزاد به دلیل گسترده بودن واحدهای آموزشی و تعداد بسیار زیاد دانشجویان خود، سامانه های مختلفی را طراحی و فعال کرده تا اکثر امورات مورد نیاز اساتید و دانشجویان به صورت غیر حضوری به انجام برسند.

در این میان سایت علم سنجی به منظور اطلاع دانشجویان و عموم مردم از رتبه علمی و رزومه پژوهشی اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد در دسترس قرار گرفته است. با توجه به اهمیت ارتقاء رتبه اساتید و تاثیرات گسترده ای که دارند، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

سامانه داشبورد اطلاعات دانشی یا همان علم سنجی دانشگاه آزاد به منظور رتبه بندی اساتید هیات علمی واحدهای مختلف این دانشگاه و انتشار رزومه علمی، پژوهشی آنان راه اندازی شده است. بهتر است بدانیم یکی از عواملی که بر رتبه و جایگاه هر دانشگاه تاثیر دارد، انجام پژوهش های علمی و چاپ مقالات توسط اساتید هیات علمی دانشگاه ها می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین دانشگاه آزاد به منظور انجام رتبه بندی اساتید هیات علمی خود که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و بازنشسته نشده اند، سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد را راه اندازی کرده است. در واقع در این سامانه امکان مشاهده رتبه و رزومه علمی، پژوهشی اساتید دانشگاه آزاد امکان پذیر است.

ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

بدون شک به همان میزان که رتبه علمی اساتید دانشگاهی بالاتر باشد، کیفیت کلاس هایی که برگزار می کنند افزایش یافته، سطح دانش و رضایت دانشجویان نیز ارتقاء می یابد. به همین علت دانشگاه آزاد به منظور ایجاد فضای رقابتی میان اساتید هیات علمی خود سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد را راه اندازی کرده است.

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت درخواست در سامانه وادافا دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید.

دانشجویان و عموم مردم برای ورود به این سامانه نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارند ولی کارشناسان برای ورود به پنل کاربری خود باید از طریق نشانی اینترنتی scimet.iau.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از قسمت بالایی صفحه بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایند.

ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

سپس از قسمت انتهایی صفحه جدید گزینه “ورود کارشناسان” را انتخاب کنید.

ورود کارشناسان به سامانه scimet.iau.ir

در مرحله جدید باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و علامتی که بر روی کادر قرمز رنگی که مشخص کرده ایم کلیک نمایید.

نام کاربری سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

راهنمای علم سنجی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد scimet.iau.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی سامانه داشبورد اطلاعات دانشی دانشگاه آزاد را بیان کردیم، همچنین نحوه ورود دانشجویان و کارشناسان به این سامانه را نیز توضیح دادیم. حال قصد داریم در ادامه مطلب نحوه انجام علمی سنجی در سامانه دانشگاه آزاد را شرح دهیم.

برای اطلاع از نحوه ورود و ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید.

برای انجام این کار دو روش وجود دارد، در روش اول بعد از ورود به صفحه اصلی سایت باید از کادر بالایی صفحه جستجو مورد نظر خود را انجام دهید. در روش دوم نیز می توانید از لیست قسمت پایینی صفحه اطلاعات استاد مورد نظر را پیدا کنید.

انجام علم سنجی در سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد

برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت علم سنجی دانشگاه آزاد وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی scimet.iau.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا دانشجویان نیز امکان ورود به سایت علم سنجی دانشگاه آزاد را دارند؟

بله، محدودیتی برای ورود به این سامانه وجود ندارد.

آیا برای انجام علم سنجی در سامانه دانشگاه آزاد باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

خیر، انجام علم سنجی و جستجو در سایت نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد.

آیا در سایت علم سنجی دانشگاه آزاد رزومه پژوهشی اساتید هیات علمی قابل مشاهده هستند؟

بله، این امکان در سایت علم سنجی فراهم شده است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *