سامانه های مالی و سرمایه

سامانه صیاد بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

سامانه صیاد بانک تجارت، سامانه ای است که برای انجام امورات مربوط به چک های جدید صیادی ایجاد شده است. در ابتدای سال 1400 با تصویب قانون جدید بانک مرکزی استفاده از چک های صیادی به یک الزام تبدیل شد. پس از آن همه بانک ها باید دسته چک های صیادی به کاربران خود ارائه دهند. در صورتی که شما از چک های صیادی استفاده می کنید باید برای انجام امورات مربوط به آن مانند ثبت، صدور، دریافت و تایید چک صیادی به سامانه صیاد بانک تجارت به نشانی اینترنتی ib.tejaratbank.ir مراجعه کنید.

در واقع بانک تجارت سامانه صیاد را در راستای اجرای این قانون و تسهیل فرآیند مختلف آن ایجاد کرده است. آن دسته از مشتریانی که از چک های صیادی استفاده می کنند باید با مراجعه به این سامانه عملیات مختلف آن را انجام دهند. حال با توجه به این که قانون چک های صیادی به تازگی تصویب شده است لذا ممکن است شما با نحوه ورود به سامانه صیاد بانک تجارت آشنایی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه مقاله رسمی قصد داریم به صورت مفصل در مورد سامانه صیاد بانک تجارت صحبت کنیم.

ورود به سامانه ثبت چک صیاد بانک تجارت

ثبت نام در سامانه صیاد بانک تجارت یکی از راه های ورود به این سامانه است. به طوری که شما به عنوان یکی از مشتریان بانک تجارت برای انجام هر گونه خدماتی مانند ثبت، انتقال، دریافت و تایید چک صیادی باید وارد این سامانه شوید. بنابراین در ابتدا کار لازم است شما نحوه ورود به سامانه صیاد بانک تجارت را بدانید. به همین دلیل در این جا قصد داریم در مورد نحوه ورود به آن توضیح دهیم تا شما مشکلی نداشته باشید:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشخوان مجازی بانک رسالت کلیک کنید.

  • ابتدا نشانی اینترنتی ib.tejaratbank.ir را در مرورگر سیستم خود جستجو کنید. این کار را می توانید به وسیله مرورگر گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر نیز انجام دهید.
  • پس از بالا آمدن نتایج جستجو خود در گوگل، آدرس مدنظر خود که همان سایت صیاد بانک تجارت است، انتخاب کنید.
  • حالا وارد صفحه اصلی سایت صیاد بانک تجارت شوید.

جهت اطلاع از سایت سازمان حسابرسی کلیک کنید.

ورود به سامانه ثبت چک صیاد بانک تجارت
  • در صورتی که از قبل در سایت صیاد بانک تجارت ثبت نام کرده باشید می توانید فیلدهای مربوطه را تکمیل نمایید سپس با کلیک بر روی گزینه “ورود به سامانه” وارد پنل کاربری خود شوید.
مراحل ورود به سامانه ثبت چک صیاد بانک تجارت

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

بعد از آن که نحوه ورود به سامانه صیاد بانک تجارت را یاد گرفتید بهتر است مراحل ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت را بدانید هر چند که نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت مانند ورود به آن بسیار آسان است. در ادامه نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت را بیان می کنیم:

جهت اطلاع از سایت پست بانک ایران کلیک کنید.

  • ابتدا طبق روش گفته شده در مراحل قبل وارد سایت صیاد بانک تجارت شوید.
  • در صفحه باز شده کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید.
  • بعد از ورود به سایت صیاد بانک تجارت از منوی سمت راست آن گزینه «عملیات صیاد» و «چک های صادره» را بزنید.
  • در پنجره جدید باز شده روی گزینه «ثبت چک» کلیک نمایید.
نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت
  • در این بخش از نحوه ثبت چک در سایت صیاد بانک تجارت، باید به ترتیب اطلاعات مربوط به چک صیادی و گیرنده آن را به صورت کامل وارد کنید. سپس در صورت تایید آن ها را ثبت کنید.
  • در مرحله آخر، اطلاعاتی که وارد کردید را به صورت خودکار برای شما نمایش می دهد. حالا با مرور آن ها در صورتی که اطلاعات درج شده شما کاملا صحیح باشند، با وارد کردن رمز pin2 بانکداری اینترنتی، روی گزینه «تایید نهایی» کلیک کنید.

برای ورود به سایت کارگزاری مفید کلیک کنید.

دانلود نرم افزار صیاد بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

در برخی مواقع مشاهده شده است که کاربران بانک تجارت به دنبال دانلود نرم افزار صیاد بانک تجارت هستند. در این گونه مواقع شما با دانلود و نصب این نرم افزار بر روی گوشی خود می توانید امورات مربوط به چک صیادی بانک تجارت را انجام دهید. جهت دانلود نرم افزار صیاد بانک تجارت به سایت موبایل بانک تجارت مراجعه کنید.

برای این کار کافی است نشانی اینترنتی mobilebank.tejaratbank.ir را در مرورگر خود جست و جو کنید تا وارد سامانه موبایل بانک تجارت شوید و در آن جا نرم افزار صیاد بانک تجارت را برای گوشی آیفون یا اندروید خود دانلود کنید. سپس با نصب آن بر روی گوشی خود از امکانات این سامانه استفاده کنید.

دانلود نرم افزار صیاد بانک تجارت

راهنمای ثبت چک در برنامه صیاد بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

به عنوان یکی از کاربران بانک تجارت علاوه بر سامانه صیاد بانک تجارت می توانید از طریق نرم افزار آن نیز اقدام به ثبت چک در این سامانه کنید. برای این کار لازم است نرم افزار صیاد بانک تجارت را بر روی گوشی خود نصب کنید. سپس بر اساس راهنمای ثبت چک در برنامه صیاد بانک تجارت اقدام کنید:

جهت ورود به سایت کارگزاری بانک پاسارگاد کلیک کنید.

  • ابتدا وارد برنامه صیاد بانک تجارت شوید.
  • در پایین صفحه روی گزینه «خدمات» کلیک کنید. در این بخش مجددا روی «چک صیادی» کلیک نمایید.
راهنمای ثبت چک در برنامه صیاد بانک تجارت
  • حالا وارد صفحه دیگری خواهید شد که در آن جا گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. حالا در صورتی که قصد ثبت چک در سایت صیاد بانک تجارت را داشته باشید روی گزینه «عملیات صادرکننده چک» کلیک نمایید.
آموزش ثبت چک در برنامه صیاد بانک تجارت
  • در مرحله بعد مشخصات چک مانند شناسه صیادی و شماره حساب را وارد کنید.
samaneh sayad bank tejarat 7 سامانه صیاد بانک تجارت ib.tejaratbank.ir
  • بعد از آن لازم است مشخصات گیرنده چک را درج کنید. برای این کار روی صفحه جدید افزودن شخص کلیک کنید و با وارد کردن کد ملی فرد آن را استعلام بگیرید.

برای ورود به سایت بلوبانک کلیک نمایید.

ثبت چک در برنامه صیاد بانک تجارت
  • بعد از وارد کردن مشخصات گیرنده یک کد یک بار مصرف به موبایل شما ارسال می شود که آن را به درستی در جای خود قرار دهید و تایید کنید تا فرآیند ثبت چک در سایت صیاد بانک تجارت را تمام کنید.
مراحل ثبت چک در برنامه صیاد بانک تجارت

 گزارش استعلام صدور، دریافت و انتقال چک در اپلیکیشن صیاد بانک تجارت

بعد از ثبت چک در سایت صیاد بانک تجارت، برای گزارش استعلام صدور، دریافت و انتقال چک در اپلیکیشن صیاد بانک تجارت باید در این سامانه اقدام کنید. شما برای استعلام گیری چک های صیادی خود می توانید چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید. در زیر برای آشنایی بیشتر شما راهنمای گزارش استعلام صدور، دریافت و انتقال چک در اپلیکیشن صیاد بانک تجارت را بیان می کنیم:

منظور از سامانه غیر مالی بانک کشاورزی چیست برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک کلیک کنید.

  • طبق روش گفته شده وارد سایت صیاد بانک تجارت شوید.
  • روی گزینه «چک صیادی» کلیک کنید.
  • حالا پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید در آن جا گزینه «استعلام چک صادر شده از سامانه صیاد» را انتخاب کنید.
  • شماره حساب و شناسه صیادی را وارد نموده و روی گزینه «استعلام» کلیک نمایید.
 گزارش استعلام صدور، دریافت و انتقال چک در اپلیکیشن صیاد بانک تجارت
  • بعد از انجام مراحل بالا می توانید گزارش استعلام صدور، دریافت و انتقال چک در اپلیکیشن صیاد بانک تجارت را دریافت کنید.

سایت صیاد بانک تجارت، یکی از سامانه های تسهیل امور چک های صیادی است. در این سامانه شما می توانید چک های صیادی خود را ثبت، تایید، انتقال و دریافت کنید. برای این کار لازم است وارد سایت صیاد بانک تجارت شوید و امورات مربوط به چک های صیادی را در آن انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت بانک ملت مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

علاوه بر سامانه ib.tejaratbank.ir شما می توانید با دانلود نرم افزار صیاد بانک تجارت؛ امورات بانکی خود را انجام دهید. حال در این مقاله برای آشنایی بیشتر کاربران روش هر کدام از آن ها را در بالا بیان کردیم. اگر شما به هنگام کار با سامانه صیاد بانک تجارت به هر گونه مشکلی برخورد کردید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

چگونه وارد سامانه صیاد بانک تجارت شویم؟

شما برای ورود به سایت صیاد بانک تجارت باید وارد آدرس اینترنتی ib.tejaratbank.ir شوید. سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد پنل کاربری خود شوید.

نحوه دانلود برنامه صیاد بانک تجارت چگونه است؟

برای دانلود نرم افزار صیاد بانک تجارت لازم است کاربران به سامانه موبایل بانک تجارت به آدرس اینترنتی mobilebank.tejaratbank.ir مراجعه کنند و در آن جا با توجه به نسخه موبایل خود نرم افزار اندروید یا آیفون سایت صیاد بانک تجارت را دانلود و نصب کنند.

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت چیست؟

کاربران برای ثبت چک در سامانه ib.tejaratbank.ir به آدرس اینترنتی آن وارد شوند و در آن جا گزینه عملیات چک های صادره را برگزینند. برای راهنمایی بیشتر می توانند به مقاله بالا مراجعه کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *