سامانه های حقوقی

سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت parvaneh.behdasht.gov.ir

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یکی از وزارتخانه هایی است که در راستای گسترش خدمات غیر حضوری در اکثر زمینه های مربوط به خود اقدامات مهمی را انجام داده و سامانه های مختلفی را جهت انجام امورات متفاوت مربوط به این وزارتخانه راه اندازی کرده است. سامانه صدور پروانه ها یکی از سامانه های کاربردی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است که خدمات گسترده ای در زمینه صدور و تمدید مجوزها و پروانه های مربوط به حوزه بهداشت و درمان را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

به دلیل عدم ثبت درخواست صدور و یا تمدید پروانه های مربوط به وزارت بهداشت به صورت حضوری، لازم است افراد متقاضی این حوزه با بخش های مختلف سامانه صدور مجوزهای وزارت بهداشت آشنا شوند. بدون شک گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین شرایطی را ایجاد کرده اند که هر مرکز، سازمان، اداره و وزارتخانه ای در کشور جهت رفاه حال مراجعه کنندگان و تسریع روند انجام امور، سامانه هایی کارآمد را راه اندازی نمایند.

به همین منظور ما در این مقاله به بررسی جوانب، بخش ها و امکانات سامانه صدور پروانه ها می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت

معرفی سامانه صدور پروانه ها

بهتر است بدانیم حیطه وظایف و خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بسیار گسترده می باشد، یکی از خدمات مهم وزارت بهداشت صدور و تمدید پروانه های حوزه بهداشت و درمان می باشد.

در گذشته و تا قبل از گسترش خدمات غیر حضوری وزارت بهداشت افراد متقاضی و فعال حوزه بهداشت و درمان برای صدور، تمدید و همچنین تغییر اطلاعات مجوزها و پروانه های خود باید به صورت حضوری به مراکز مربوطه که توسط وزارت بهداشت تعیین شده بودند، مراجعه می کردند.

ولی امروزه این وزارتخانه شرایطی را فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند به صورت غیر حضوری، بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان ممکن از طریق سامانه صدور پروانه ها درخواست خود را به ثبت برسانند.

برای اطلاع از بخش های سامانه ابلاغ بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم سامانه صدور پروانه ها علاوه بر ثبت درخواست صدور مجوز، امکاناتی از قبیل تمدید پروانه ها، تغییر اطلاعات و مشخصات مجوزها، افزایش بخش، تغییر شیفت کاری و… مربوط به مراکز بهداشتی و درمانی را نیز در اختیار متقاضیان قرار می دهد. بنابراین فعالان این حوزه باید نحوه کار با بخش های مختلف سامانه پروانه ها را یاد بگیرند.

ورود به سامانه صدور پروانه ها parvaneh.behdasht.gov.ir

بخش های سامانه صدور پروانه ها

سامانه صدور پروانه ها سامانه ای مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد که خدمات گسترده ای را در زمینه ثبت درخواست صدور، تمدید و تغییر اطلاعات مجوزها را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

وزارت بهداشت این سامانه را با هدف گسترش خدمات غیر حضوری، سرعت بخشیدن به روند انجام امورات مربوط به پروانه های حوزه بهداشت و درمان و به طور کلی رفاه حال متقاضیان راه اندازی کرده است. بنابراین در حال حاضر چنانچه قصد ثبت درخواست صدور مجوز، تمدید پروانه و یا تغییر اطلاعات مجوز خود را دارید باید به صورت غیر حضوری و از طریق سایت صدور پروانه ها اقدام نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه ثنا بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است برای استفاده از خدمات و بخش های این سامانه ابتدا باید ثبت نام انجام داده و پنل کاربری برای خود ایجاد کنید. در صورتی که قبلا در سامانه مذکور ثبت نام خود را انجام داده اید، حال برای ورود به سامانه باید نشانی اینترنتی parvaneh.behdasht.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از میان گزینه های موجود در این صفحه، مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به سامانه صدور پروانه ها

سپس در مرحله جدید باید نام کاربری، کلمه عبور و عبارت امنیتی مشاهده شده را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایید.

وارد شدن به سامانه parvaneh.behdasht.gov.ir

ثبت نام در سامانه صدور پروانه ها

همانطور که گفتیم استفاده از بخش ها و خدمات متنوع سامانه صدور مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور مستلزم ثبت نام در سامانه و ایجاد پنل کاربری می باشد. سامانه مذکور در جهت گسترش خدمات غیر حضوری مربوط به صدور پروانه ها، تمدید و تغییر اطلاعات مجوزهای صادر شده راه اندازی گشته است.

بنابراین متقاضیان این حوزه بدون نیاز به مراجعه حضوری باید نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام نمایند. به همین منظور ابتدا باید نشانی اینترنتی parvaneh.behdasht.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید، سپس از میان گزینه های موجود در صفحه اصلی سایت بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه صدور پروانه ها

در مرحله جدید باید نام نرم افزار مورد نظر خود را از میان موارد درج شده در سامانه مانند “صدور پروانه” انتخاب کرده، کد ملی و سال تولد خود را در قسمت های مربوطه وارد نمایید و سپس گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه صدور پروانه ها

در صفحه جدیدی که مشاهده می کنید باید شماره تماس همراه خود را وارد کرده و بر روی گزینه “دریافت کد تایید” کلیک نمایید.

درج شماره موبایل در سامانه صدور پروانه ها

سپس در مرحله جدید باید کد تایید دریافتی را وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

دریافت کد تایید سامانه parvaneh.behdasht.gov.ir

با انجام مراحل قبلی وارد صفحاتی می شوید که مشخصات هویتی خود را باید به ثبت برسانید و مراحل بعد از آن را انجام داده تا ثبت نام شما نهایی شود.

بازیابی کلمه عبور سامانه صدور پروانه ها parvaneh.behdasht.gov.ir

سامانه صدور مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با هدف ثبت درخواست صدور، تمدید و تغییر اطلاعات پروانه های حوزه بهداشت و درمان راه اندازی شده است، بنابراین با آغاز به کار این سامانه متقاضیان نیازی به مراجعات حضوری به مراکز مربوطه نخواهند داشت.

در سامانه مذکور بخش ها و خدمات گسترده ای در اختیار کاربران قرار می گیرند که استفاده از این امکانات مستلزم ثبت نام در سامانه و ایجاد پنل کاربری می باشد. چنانچه بعد از ثبت نام در سامانه رمز عبور خود را فراموش کرده اید، این امکان برای شما فراهم می باشد تا رمز عبور را بازیابی کنید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی parvaneh.behdasht.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و گزینه “بازیابی رمز عبور” را انتخاب کنید.

بازیابی کلمه عبور سامانه صدور پروانه ها

سپس وارد مرحله ای می شوید که از شما خواسته می شود کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

دریافت رمز عبور جدید

با انجام مراحل بعدی در نهایت رمز عبور جدید برای نشانی ایمیل یا شماره تماس همراه شما ارسال می گردد.

سایر امکانات سامانه صدور پروانه ها

امکانات سامانه صدور پروانه ها

سامانه صدور مجوزهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با هدف ارائه خدمات غیر حضوری مربوط به حوزه مجوزهای بهداشت و درمان راه اندازی شده است. در حال حاضر سامانه مذکور امکانات متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد که البته استفاده از بخش های سامانه صدور پروانه ها نیازمند ثبت نام و ایجاد پنل کاربری می باشد. از جمله خدمات این سامانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت نام در سامانه و ایجاد پنل کاربری
  • امکان بازیابی رمز عبور سامانه
  • ثبت درخواست صدور پروانه حوزه بهداشت و درمان
  • تمدید پروانه های صادر شده
  • تغییر اطلاعات پروانه های صادر شده مانند تغییر مسئول فنی، شیفت کاری، موسس، افزایش بخش ها و…
  • صدور مجوز تاسیس مراکز پزشکی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه صدور پروانه ها وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی parvaneh.behdasht.gov.ir استفاده کرده و طبق مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان تمدید پروانه های صادر شده حوزه بهداشت و درمان در سامانه صدور پروانه ها فراهم می باشد؟

بله، یکی از امکانت این سامانه تمدید مجوزهای صادر شده است.

چگونه می توان رمز عبور سامانه صدور پروانه ها را مجددا دریافت کرد؟

برای این کار باید به بخش بازیابی رمز عبور سامانه مراجعه کنید که مراحل آن در همین مقاله توضیح داده شده است.

آیا برای استفاده از خدمات سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت حتما باید پنل کاربری داشته باشیم؟

بله، بدون انجام ثبت نام و ایجاد پنل کاربری استفاده از خدمات این سامانه امکان پذیر نیست.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *