سامانه های اجتماعی

سامانه سوت زنی وزارت کار sootzani.mcls.gov.ir + گزارش فساد در بخش های مختلف

سامانه سوت زنی، یکی از سامانه های مهم مبارزه با فسادهای موجود در ادارات و سازمان های مختلف است. سوت زن به کسی می گویند که این تخلفات را گزارش می دهد و در قبال کار خود پاداشی دریافت می کند. متاسفانه در حال حاضر امکان نظارت بر همه ارگان ها در بخش های مختلف کشور بسیار سخت و دشوار است. به طوری که نظارت بر فسادهای مالی موجود در آن ها نیز کار سختی می باشد لذا دولت، سامانه سوت زنی به نشانی اینترنتی sootzani.mcls.gov.ir را ایجاد کرد تا سوت زنان بتوانند با ارسال گزارشات خود برای کاهش تخلفات در ادارات و ارگان های مختلف کشور کمک کنند.

لذا بسیار مهم است که همه افراد با نحوه ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار و ثبت گزارش در آن آشنایی داشته باشند. به همین دلیل در این بخش از سایت سامانه رسمی قصد داریم ضمن معرفی کامل سامانه سوت زنی sootzani.mcls.gov.ir کلیه امور مربوط به ثبت، پیگیری و ثبت نام گزارشگر سوت زن را بیان کنیم.

سوت زنی چیست؟

سوت زنی چیست؟

شاید در گام اول برای شما سوال پیش بیاید که سوت زنی چیست و سوت زن چه کاری را انجام می دهد؟ خوب است بدانید که سوت زن به کسی می گویند که تخلفات و فسادهای مالی و اخلاقی موجود در ادارات، سازمان، ارگان ها و غیره را به صورت مخفیانه گزارش می دهند تا مانع گسترش این تخلفات در کشور شود. زیرا با وجود قوانین بازدارنده فساد در کشور، باز هم شاهد بروز فسادهای مختلف هستیم.

برای ورود به سامانه زیارت عتبات عالیات روی لینک کلیک کنید.

به طوری که این فسادها می توانند بزرگ یا کوچک باشند. حال در این میان، دستگاه های مقابله با فسادهای مالی می توانند با نقض قوانینی افراد خاطی را شناسایی کنند اما در برخی مواقع آن ها نمی توانند این متخلفان را شناسایی و دستگیر کنند.

به همین دلیل از عموم مردم دعوت به عمل آمده است تا در این راستا به آن ها کمک کنند. برای این کار تنها کافی است گزارش های مربوط به  تخلفات و فسادها را در سامانه سوت زنی به نشانی اینترنتی sootzani.mcls.gov.ir ثبت کنند تا افراد قانون شکن شناسایی و جلوی فسادهای بیشتر آن ها گرفته شود. لذا به این افراد سوت زن می گویند که برای تشویق گزارش دهی آن ها پاداشی را در نظر گرفته اند. لذا افراد سوت زن می توانند با ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار به صورت مخفیانه و ناشناس در آن گزارش های تخلفات اداری را ثبت یا به عبارتی سوت زنی کنند.

جهت آشنایی با نحوه ورود و ثبت نام در سامانه سماصط بر روی لینک کلیک کنید.

خوب است بدانید که در سامانه سوت زنی افراد سوت زن نیازی به ثبت اطلاعات فردی و هویتی خود ندارند. بلکه تنها کافی است گزارش خود را ثبت کنند. هم چنین دقت کنند که سامانه سوت زنی بسیار امن است و نگران دسترسی افراد دیگر به اطلاعات سرور سامانه سوت زنی نباشند.

ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار sootzani.mcls.gov.ir

ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار

معمولا افرادی وجود دارند که شاهد وقوع فساد در بخش های مختلف سازمان ها و ادارات دولتی و غیر دولتی هستند و می خواهند که از گسترش این فسادها در کشور جلوگیری کنند. برای این کار می توانند وارد سامانه سوت زنی شده و در آن جا گزارش خود را ثبت کنند.

جهت اطلاع در مورد سامانه راهگشا آموزش رانندگی کلیک کنید.

از آن جایی که ناشناس ماندن هویت گزارشگران یا همان سوت زنان برای وزارت کار بسیار مهم است. به همین دلیل به هنگام ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار از آن ها هیچ اطلاع فردی درخواست نمی شود. به همین دلیل آن ها نیازی به ایجاد حساب کاربری در سامانه سوت زنی ندارند.

ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی

برای ثبت گزارش فساد مالی و اخلاقی در سازمان ها و ارگان های مختلف کشور لازم است که سوت زنان با ورود به سامانه سوت زنی وزارت کار گزارش خود را ثبت کنند. برای این کار لازم است آن ها به صفحه اصلی سایت مراجعه کنند و به بخش ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی رجوع کنند. در آن جا فرمی را مشاهده خواهند کرد که باید آن را تکمیل کنند. در ادامه برای راهنمایی بیشتر کاربران در مورد ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی به صورت مرحله به مرحله آن را بیان می کنیم:

جهت اطلاع از نحوه ورود و ثبت نام در سامانه یارانه دستمزد، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

  • در مرورگر خود آدرس اینترنتی sootzani.mcls.gov.ir را جستجو کنید تا به صورت مستقیم وارد سامانه سوت زنی شوید.
  • در صفحه اصلی سایت روی گزینه “ثبت گزارش فساد” ضربه بزنید.
ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی
  • حالا به صفحه ای هدایت خواهید شد که شما باید کادرهای ستاره دار را حتما پر کنید و کادرهای دیگر را در صورت تمایل برای اعلام گزارش دهی دقیق تر تکمیل کنید.
مراحل ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی
  • در قسمت چپ بالای سایت کد پیگیری گزارش شما درج شده است که باید آن را یادداشت کنید تا در صورت لزوم به کمک آن از گزارش خود بعدا استعلام بگیرید.
آموزش ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی
  • پس از ثبت گزارش در سامانه سوت زنی وزارت کار روی گزینه “تایید” کلیک کنید تا فرآیند ثبت شما تکمیل شود.
  • حالا سامانه برای شما یک رمز عبور می دهند که به کمک آن می توانید گزارش خود را پیگیری کنید.

پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار sootzani.mcls.gov.ir

سوت زنانی که اقدام به ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی کردند می توانند برای پیگیری آن از طریق همین سامانه اقدام کنند. معمولا وقتی آن ها گزارش فساد را در سامانه سوت زنی ثبت می کنند برای آن ها یک کد پیگیری و کلمه عبور توسط سایت داده می شود. لذا آن ها باید این اطلاعات را یادداشت کنند و برای پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار از آن ها استفاده کنند. برای این کار لازم است چند حرکت ساده را در بستر اینترنت انجام دهند. لذا در زیر به نحوه پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار اشاره می کنیم:

جهت آشنایی با سامانه خودروهای گازسوز بر روی لینک کلیک کنید.

  • وارد صفحه اصلی سامانه مذکور به آدرس sootzani.mcls.gov.ir شوید و روی گزینه “پیگیری گزارش فساد” کلیک کنید.
پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار
  • نوع پیگیری خود را انتخاب کرده و کد پیگیری و رمز کاربری خود را وارد کنید. حالا روی گزینه “بررسی وضعیت گزارش ثبت شده” کلیک نمایید.
آموزش پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار
  • منتظر نتایج جستجو سایت باشید تا نتیجه پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار برای شما نمایش داده شود.

جهت اطلاع از نحوه ثبت درخواست شکایت در سامانه سامد، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

اکنون شما به روش بالا می توانید اقدام به پیگیری گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار کنید. حال اگر در هر کدام از مراحل بالا با هر گونه خطایی مانند نادرست بودن کد پیگیری یا اعلام نکردن نتایج جستجو مواجه شدید می توانید برای حل کردن آن با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

ثبت نام گزارشگر حرفه ای فساد در سامانه سوت زنی

با توجه به این که سامانه سوت زنی در راستای کاهش فسادهای مالی و اقتصادی در سازمان ها و ارگان های مختلف دولت و غیر دولتی ایجاد شده است. لذا افرادی که قصد فعالیت حرفه ای در این زمینه را دارند می توانند به سامانه سوت زنی مراجعه کنند و با ثبت گزارشگر حرفه ای فساد در سامانه سوت زنی درخواست خود را ثبت کنند. در ادامه به راهنمای ثبت گزارشگر حرفه ای فساد در سامانه سوت زنی اشاره می کنیم:

  • وارد صفحه sootzani.mcls.gov.ir شوید و روی گزینه “ثبت نام گزارشگر حرفه ای” کلیک کنید.
ثبت نام گزارشگر حرفه ای فساد در سامانه سوت زنی
  • در صفحه باز شده باید مشخصات فردی خود را درج کنید و روی گزینه “تایید” ضربه بزنید.
نحوه ثبت نام گزارشگر حرفه ای فساد در سامانه سوت زنی
  • حالا به شما کد پیگیری و رمز کاربری داده می شود تا وضعیت گزارش خود را پیگیری کنید.
  • بعد از انجام مراحل بالا با شما تماس گرفته می شود تا در صورت تایید صلاحیت، برای گزارشگر حرفه ای فساد در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سمتا طلاب و حوزه علمیه کلیک کنید.

در این مقاله از سامانه رسمی در مورد سایت سوت زنی به آدرس اینترنتی sootzani.mcls.gov.ir صحبت کردیم. این سایت مخصوص افرادی است که قصد دارند گزارش های فساد مالی و اخلاقی موجود در ادارات، سازمان ها و ارگان های مختلف دولتی و غیر دولتی را گزارش دهند. در ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار هیچ گونه اطلاعات هویتی از فرد گزارشگر درخواست نمی شود. به طوری که هویت او کاملا ناشناس می ماند. هم چنین مطمئن باشید که اطلاعات موجود در سامانه sootzani.mcls.gov.ir کاملا امن هستند و افراد متفرقه به آن ها دسترسی ندارند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر کاربران مراحل ورود به سامانه سوت زنی، نحوه ثبت گزارش و پیگیری آن را سامانه سوت زنی بیان کردیم. افرادی که قصد دارند به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت کنند می توانند با ورود به سایت sootzani.mcls.gov.ir روی گزینه ثبت نام گزارشگر حرفه ای فساد ضربه بزنند و در صورت صلاحیت اقدام به گزارشگری کنند.

حالا اگر شما با مطالعه مقاله بالا به سوالات خود پیرامون سامانه سوت زنی sootzani.mcls.gov.ir نرسیدید می توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر از کارشناسان سامانه رسمی کمک بگیرید.

سوالات متداول

منظور از سوت زنی چیست؟

سوت زنی به فرآیندی می گویند که در آن فردی گزارش فساد مالی و اقتصادی میان سازمان ها، ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی را گزارش می دهد. در آن هویت فرد کاملا نامعلوم می ماند و در صورتی که گزارش او صحت داشته باشد مبلغی را به عنوان جایزه به او پرداخت می کنند.

آیا همه افراد می توانند در سامانه سوت زنی sootzani.mcls.gov.ir ثبت نام کنند؟

بله، کلیه افراد می توانند در سامانه سوت زنی ثبت نام کنند. برای این کار لازم است وارد سایت sootzani.mcls.gov.ir شوند و در آن جا اقدام به ثبت گزارش فساد در سامانه سوت زنی وزارت کار کنند.

میزان پاداش سامانه سوت زنی برای گزارشگران چقدر است؟

این رقم می تواند با توجه به نوع گزارش آن ها متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان رسمی صحبت کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *