سامانه های تحصیلی

سامانه ساجد دانشگاه آزاد sajed.iau.ir

دانشگاه آزاد یکی از پیشگامان راه اندازی سامانه های مختلف آموزشی، اداری، آزمون و… می باشد به نحوی که در شرایط فعلی دانشجویان تقریبا برای انجام اکثر امورات مربوط به دوران تحصیل خود بی نیاز از مراجعات حضوری به واحدهای دانشگاهی هستند. سامانه ساجد دانشگاه آزاد یکی از سامانه های اداری این دانشگاه می باشد که امکانات مختلفی را علاوه بر دانشجویان در اختیار اساتید و همچنین متقاضیان ثبت نام برای جذب اعضاء هیات علمی قرار می دهد.

در زندگی های امروزی که انجام اکثر امورات از طریق ورود به سامانه های آنلاین امکان پذیر می باشند، مردم باید نحوه کار با بخش های مختلف سامانه های مورد نیاز خود را یاد بگیرند.

در همین راستا به دلیل اهمیت امکانات ارائه شده در سایت ساجد، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ساجد دانشگاه آزاد بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد

معرفی سامانه ساجد دانشگاه آزاد

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارت، ارگان ها، وزارتخانه ها و حتی مراکز آموزشی کوچک و خصوصی نیز اقدام به راه اندازی سامانه های مختلف کرده اند.

فعال سازی و آغاز به کار سامانه های آنلاین در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، کاهش ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه، جلوگیری از اتلاف وقت و همچنین هزینه های اضافی انجام می شوند.

برای اطلاع از امکانات سامانه بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان دانشگاه آزاد نیز از این مورد مستثنی نشده و با هدف گسترش خدمات غیر حضوری و رفاه حال دانشجویان، اساتید و همچنین کارکنان خود سامانه های مختلفی را راه اندازی کرده است. بنابراین در کنار سامانه های آموزشی و برگزار کننده آزمون، سامانه های اداری نیز در اختیار کاربران دانشگاه آزاد قرار گرفته اند.

سامانه ساجد دانشگاه آزاد یکی از سامانه های اداری این دانشگاه می باشد که در راستای نظارت و انجام امورات مالی مرتبط با دانشگاه آزاد در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گرفته، البته بهتر است بدانیم در حال حاضر بخشی با عنوان جذب اعضاء هیات علمی نیز به سامانه مذکور اضافه شده است.

برای اطلاع از شرایط سامانه بزرگداشت مقام معلم بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قبلا در سامانه ساجد دانشگاه آزاد ثبت نام کرده و رمز عبور خود را در اختیار دارید برای ورود به سامانه باید نشانی اینترنتی sajed.iau.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده، سپس با وارد شدن به صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد

سپس باید کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

وارد شدن به سامانه sajed.iau.ir

در مرحله جدید باید رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

رمز عبور سامانه ساجد دانشگاه آزاد

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه جدیدی خواهید شد که درگاه ورود به سامانه های دانشگاه آزاد قرار داده شده اند، حال باید گزینه “سامانه ساجد” را انتخاب کنید.

پنل کاربری سامانه ساجد دانشگاه آزاد

لازم به ذکر است به هنگام ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد ممکن است با پیامی مبنی بر “دانشجویی با این مشخصات یافت نشد” مواجه شوید، دلیل نمایش چنین پیامی یکی از موارد نام برده در ادامه مطلب می باشد:

  • عدم مغایرت مشخصات درج شده توسط شما در سامانه با مشخصات وارد شده در سیستم دانشگاه آزاد به هنگام ثبت نام در این دانشگاه.
  • ممکن است نهایی شدن ثبت نام شما در سیستم دانشگاه مشروط بر تکمیل یکسری فرم باشد که تا به حال آن ها را تکمیل نکرده اید.
  • خطای تایپی به هنگام وارد کردن کد ملی و رمز عبور و در نتیجه عدم مغایرت این دو مورد با یکدیگر.

برای رفع مشکلات نام برده باید به واحد ثبت نام دانشگاه مراجعه نمایید و تا حد امکان از مرورگرهای به روز فایرفاکس و کروم رایانه برای ورود به سامانه ساجد استفاده کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پیام من پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه ساجد sajed.iau.ir

سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در کنار تمامی سامانه های آموزشی و برگزار کننده آزمون، سامانه های اداری را نیز در راستای گسترش خدمات غیر حضوری راه اندازی کرده است.

برای اطلاع از بخش های سامانه رویش جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور انجام امورات مالی مانند ثبت نام وام دانشجویی راه اندازی شده و جدیدا بخش ثبت نام جذب هیات علمی نیز به سامانه مذکور اضافه شده است.

لازم به ذکر است ورود به برخی از سامانه های دانشگاهی در کشورمان نیازمند ثبت نام نیستند ولی استفاده از بخش های سامانه ساجد مستلزم ثبت نام در سامانه می باشد.

جهت آشنایی با سامانه تاییدیه تحصیلی، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

بهتر است بدانیم ثبت نام در این سامانه نیز به دو روش برای دانشجویان و دیگر کاربران مانند اساتید و متقاضیان ثبت نام در بخش جذب هیات علمی به انجام خواهد رسید. به همین منظور در ادامه مطلب این دو روش را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

ثبت نام کاربران غیر دانشجو

ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی sajed.iau.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد

سپس لازم است کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج کنید.

درج کدملی در سامانه sajed.iau.ir

حال باید شماره تلفن همراه و تاریخ تولد خود را وارد کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

احراز هویت در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

با انجام مراحل قبلی کد فعال سازی برای شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که باید آن را در مرحله جدید وارد کرده و گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

کد فعال سازی سامانه sajed.iau.ir

سپس رمز عبور دلخواه خود را در قسمت مربوطه درج کرده، آن را تکرار کنید و در نهایت بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

تعیین رمز عبور سامانه ساجد دانشگاه آزاد

برای اطلاع از خدمات سامانه پایش سلامت دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام دانشجویان

برای انجام ثبت نام دانشجویان در سامانه ساجد دانشگاه آزاد ابتدا باید وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر گزینه “ثبت نام دانشجویان” را انتخاب کنید.

ثبت نام دانشجویان در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

سپس کد ملی و شماره دانشجویی خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “جستجوی دانشجو” کلیک نمایید.

درج شماره دانشجویی

در مرحله جدید صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که امکان ویرایش برخی از مشخصات فردی وجود ندارد ولی برخی دیگر را که در تصویر زیر با علامت مشخص شده اند امکان ویرایش برای آن ها فراهم است. در نهایت بعد از اعمال تغییرات لازم باید گزینه “تایید اطلاعات و ادامه” را انتخاب کنید.

تکمیل مشخصات دانشجویان

ثبت نام وام در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

همانطور که گفتیم ساجد سامانه ای اداری است که برای انجام امورات مالی دانشگاه آزاد راه اندازی شده و در اختیار دانشجویان و اساتید این دانشگاه قرار گرفته است.

برای مثال یکی از خدمات مالی که از طریق سامانه ساجد دانشگاه آزاد در اختیار دانشجویان قرار می گیرد ثبت نام غیر حضوری وام های دانشجویی می باشد. بنابراین دانشجویان دانشگاه آزاد برای ثبت درخواست دریافت وام دانشجویی نیازی به مراجعات حضوری نخواهند داشت.

برای اطلاع از امکانات سامانه مدیریت یکپارچه آموزش ایده بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی sajed.iau.ir وارد پنل کاربری خود در سامانه ساجد شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “درخواست وام دانشجویی” کلیک نمایید.

ثبت نام وام دانشجویی

سپس باید نوع بانک وام دهنده را از میان گزینه های موجود در صفحه جدید انتخاب کنید.

انتخاب نوع وام دهنده

در مرحله جدید شرایط دریافت وام نمایش داده می شود که باید بعد از مطالعه گزینه مربوط به پذیرش شرایط را به تایید برسانید.

در نهایت مطابق با تصویر زیر باید نوع وام مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه “درخواست وام” کلیک نمایید. توجه داشته باشید که هر دانشجو مجاز به انتخاب یک نوع وام می باشد.

انتخاب نوع وام

ثبت نام جذب هیئت علمی در سامانه ساجد sajed.iau.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله در مورد اهداف اصلی سامانه ساجد دانشگاه آزاد توضیح دادیم که سامانه ای اداری می باشد و در راستای نظارت و انجام امورات مالی این دانشگاه راه اندازی شده و در اختیار دانشجویان و استید دانشگاه آزاد قرار گرفته است.

بهتر است بدانیم در حال حاضر بخش دیگری تحت عنوان جذب اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد به سامانه ساجد اضافه شده تا متقاضیان جذب هیات علمی این دانشگاه بتوانند از این طریق ثبت نام خود را برای شروع بررسی ها به انجام برسانند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نجاح بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در این بخش را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه ساجد مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “سامانه جذب اعضاء هیات علمی” و سپس گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

جذب اعضای هیات علمی

برای شروع انجام مراحل ثبت نام ابتدا باید شرایط و قوانین این بخش را مطالعه کرده و تیک مربوط به مطالعه شرایط را به تایید برسانید، سپس گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

پذیرش شرایط جذب هیات علمی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج و بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام جذب هیات علمی

سپس باید مشخصات هویتی خود را درصفحه جدید وارد کرده و گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

تکمیل مشخصات هویتی

با وارد شدن به صفحه جدید مطابق با تصویر زیر باید بر روی قسمت نارنجی رنگی که مربوط به “جذب اعضای هیات علمی” است کلیک نماید.

مراحل جذب هیات علمی در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در این مرحله باید گزینه “ثبت درخواست جدید” را انتخاب کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید.

ثبت درخواست جدید در سامانه ساجد دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید چنانچه در طول مراحل ثبت نام، استان مورد نظر شما یافت نمی شود یعنی برای رشته ای که انتخاب کرده اید دانشگاه آزاد در آن استان پذیرش و جذب اعضاء هیات علمی ندارد.

برای اطلاع از بخش های سامانه میز خدمت دانشگاه فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

در نهایت مراحل ثبت نام را تا رسیدن به مرحله پرداخت هزینه طی کنید، لازم به ذکر است در صورت عدم پرداخت هزینه، ثبت نام شما بعد از پایان مهلت مقرر بی اثر خواهد شد.

چگونه می توان به سامانه ساجد دانشگاه آزاد وارد شد؟

برای ورود به سامانه ساجد باید از نشانی اینترنتی sajed.iau.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا دانشجویان نیز باید در سامانه ساجد ثبت نام کنند؟

بله، بدون انجام مراحل ثبت نام، خدماتی به دانشجویان ارائه نخواهد شد.

آیا می توان در سامانه ساجد دانشگاه آزاد به صورت غیر حضوری وام دانشجویی را ثبت نام کرد؟

بله، یکی از امکانات سامانه ساجد ثبت درخواست وام دانشجویی می باشد.

آیا اساتید حق التدرسی دانشگاه آزاد نیز می توانند از طریق سامانه ساجد برای جذب اعضاء هیات علمی ثبت نام کنند؟

بله، این امکان در سامانه ساجد فراهم می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *