سامانه های اجتماعی

راهنمای ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

با افزایش تاثیر خدمات بر خط و غیر حضوری در زندگی امروزی، پیگیری مرسولات پستی نیز جزء این خدمات قرار گرفته و ارسال کننده و دریافت کننده مرسولات می توانند با در دست داشتن کدپیگیری از موقعیت مکانی مرسوله آگاه شوند. البته بهتر است بدانیم پیگیری مرسولات پستی همگی مشابه یکدیگر نیستند بلکه رهگیری مرسولات سازمانی متفاوت می باشد.

بدون شک اکثر افراد حداقل یکبار مرسوله ای را به شیوه سازمانی دریافت کرده اند و در طول مدت زمان انتظار تمایل داشتند از موقعیت مکانی مرسوله آگاه شوند. بهتر است بدانیم چنین امکانی فراهم می باشد و می توان از طریق یک جستجو ساده از موقعیت مرسوله سازمانی آگاه شد. به همین علت برای افزایش آگاهی مردم در این مقاله قصد داریم مراحل پیگیری مرسولات سازمانی را آموزش دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

معرفی سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

در ابتدا بهتر است بدانیم که چه مرسولاتی سازمانی محسوب می شوند، کارت هایی مانند خودرو، پایان خدمت، گواهینامه، موتور، سوخت و… جزء مرسولات سازمانی قرار می گیرند، بنابراین رهگیری چنین مواردی مشابه مرسولات معمولی پستی نیست. لازم به ذکر است که سامانه رهگیری مرسولات سازمانی توسط ناجا راه اندازی شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

نحوه استفاده از این سامانه بسیار ساده می باشد، فقط کافی است تعداد محدودی از مشخصات در سامانه درج گردند و سپس درخواست جستجو انجام شود. بنابراین از این طریق می توانید از موقعیت مکانی مرسوله سازمانی خود مطلع شوید.

راهنمای تصویری ورود به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

همانند دیگر سامانه های الکترونیکی برای استفاده از سامانه رهگیری مرسولات نیز باید نشانی اینترنتی آن را در مرورگر درج کرده و جستجو را انجام دهید، برای این کار باید از آدرس اینترنتی najatracking.post.ir استفاده نمایید. بعد از جستجو این نشانی صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

برای آشنایی با روش های مختلف رهگیری تیپاکس، بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله ابتدا باید نوع مرسوله خود را در کادری که مشخص کرده ایم انتخاب کرده، سپس نوع مشخصاتی که سامانه درخواست می کند را به همراه اعداد کنترلی که در تصویر به شما نشان داده می شود وارد کرده و سپس بر روی قسمت جستجو کلیک کنید، از این طریف نتیجه درخواست شما طی چند لحظه قابل مشاهده خواهد بود.

جستجو در سامانه رهگیری مرسولات سازمانی

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی با کد ملی

سوال مشترک بسیاری از افراد این است که آیا می توان رهگیری هر نوع کارت یا همان درخواست را با درج کد ملی انجام داد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، رهگیری هر مرسوله در سامانه نیازمند همان مشخصه ای است که سامانه نمایش داده می دهد که همه این موارد نیازمند کد ملی نیستند، در این مورد فقط 2 نوع درخواست با درج کدملی قابل رهگیری خواهد بود، رهگیری کارت گواهینامه و کارت پایان خدمت.

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه پیگیری مرسولات از سامانه پیگیری مرسوله پستی، بر روی لینک کلیک کنید.

رهگیری مرسولات سازمانی با کدملی

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی گواهینامه

همانطور که گفتیم با وارد شدن به صفحه اصلی این سامانه باید نوع درخواست خود را انتخاب نمایید تا به شما گفته شود که چه مشخصه ای را باید وارد کنید. مطابق با تصویر زیر برای رهگیری موقعیت مکانی کارت گواهینامه بعد از انتخاب نوع درخواست باید کد ملی شخص مورد نظر درج شده و با وارد کردن اعداد کنترلی که سامانه نشان می دهد در نهایت بر روی قسمت جستجو کلیک کنید.

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی گواهینامه

سامانه رهگیری مرسولات سازمانی کارت خودرو

برای رهگیری مرسوله ای مانند کارت خودرو باید شماره پلاک خودرو را در دست داشته باشید تا مطابق با تصویر زیر بعد از انتخاب نوع مرسوله یعنی کارت خودرو، شماره پلاک آن را در قسمت مربوطه وارد نمایید.

برای کسب اطلاعاتی در مورد سامانه جامع قبول پست، بر روی لینک کلیک کنید.

رهگیری مرسولات سازمانی کارت خودرو

چه مواردی از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی قابل پیگیری هستند؟

مواردی از قبیل کارت خودرو، موتور، گواهینامه، پایان خدمت، کارت سوخت و…

آیا سامانه رهگیری مرسولات سازمانی همان سامانه اداره پست است؟

خیر، این دو سامانه با یکدیگر متفاوت هستند.

آیا برای بررسی موقعیت تمامی مرسولات به کدملی نیاز است؟

خیر، هر نوع مرسوله ای که انتخاب شود مشخصه خاص آن برای جستجو نمایش داده خواهد شد.

آیا رهگیری مرسولات سازمانی هزینه دارد؟

خیر، کاملا رایگان است.

4.2/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *