سامانه های حقوقی

سامانه رسا سلامت portal.rasatpa.ir + راهنمای ورود و ثبت نام

یکی از موضوعات مهم در زندگی اغلب افراد، انجام امورات بیمه ای می باشد. بدون شک اغلب شما نیز تا به حال برای انجام امورات بیمه ای خود به مراکز و یا ادارات مربوطه مراجعه کرده و ساعت های طولانی وقت صرف کرده اید. با توجه به گسترش خدمات غیر حضوری و تاثیر مثبتی که سامانه های مختلف در زندگی ما گذاشته اند، راه اندازی سامانه ای جامع که انجام امورات بیمه ای را تسهیل دهد، بسیار کارآمد خواهد بود. از این رو سامانه رسا سلامت در راستای ارائه موارد مختلف بیمه ای به بیمه گزار، بیمه گر و بیمه شده راه اندازی گشته است.

در سایت رسا سلامت بخش ها و امکانات مختلفی طراحی شده تا افرادی که یکی از نقش های بیمه ای نام برده را دارند کمتر به مراجعات حضوری نیاز داشته باشند و از این رو اتلاف وقت، هزینه و خطای کمتری نیز صورت بگیرد.

به دلیل جدید بودن سایت رسا سلامت و گسترش خدمات ارائه شده در آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه رسا سلامت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه رسا سلامت چیست؟

معرفی سامانه رسا سلامت

طی چند سال اخیر با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین سامانه های مختلفی در بخش های دولتی و خصوصی راه اندازی شده اند تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به مراکز مربوطه کاهش یافته، از اتلاف وقت، هزینه های اضافی و رخ دادن خطاهای سهوی جلوگیری شود.

در این میان یکی از موضوعات مهم در زندگی اغلب افراد بحث بیمه می باشد، با توجه به اهمیت این موضوع اغلب مردم تلاش می کنند برای تامین آینده خود و همچنین دریافت خدمات پزشکی و درمانی، بیمه ای مناسب را انتخاب کرده و قرارداد نهایی را به انجام برسانند.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه فرزند خواندگی بر روی لینک کلیک کنید.

تمامی مراحل از عقد قرارداد تا پرداخت هزینه، استفاده از خدمات بیمه مورد نظر در زمینه درمان، خسارت و… نیازمند صرف وقت و هزینه می باشد، بنا به دلایل گفته شده و رفاه حال مردم سامانه ای جامع و یکپارچه به نام سامانه رسا سلامت طراحی و راه اندازی شده است.

در حال حاضر در سایت رسا سلامت، 8 پنل کاربری مختلف یعنی 8 خدمت متفاوت در اختیار بیمه شدگان، بیمه گزاران و شرکت های بیمه گر قرار داده شده است تا اکثر امورات بیمه ای به صورت غیر حضوری به انجام برسند.

برای اطلاع از امکانات سامانه عدل ایران بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است در حال حاضر سامانه رسا سلامت خدمات یکپارچه و سراسری خود را در مورد بیمه های آتیه سازان حافظ، بیمه دی و بیمه کارآفرین ارائه می دهد. بنابراین توصیه می کنیم برای کاهش مراجعات حضوری به دفاتر و مراکز بیمه ها با بخش ها و پنل های مختلف سایت رسا سلامت آشنا شوید.

ورود به سامانه رسا سلامت portal.rasatpa.ir

بخش های سامانه رسا سلامت

همانطور که گفتیم سامانه جامع و یکپارچه رسا سلامت در زمینه امورات بیمه ای راه اندازی شده تا از طریق ایجاد حساب کاربری و ورود به آن بیمه شدگان، بیمه گزاران و شرکت های بیمه گر بتوانند از خدمات متنوع و مهم این سامانه به صورت غیر حضوری استفاده کنند.

سامانه رسا سلامت با هدف ارائه خدمات غیر حضوری، جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش هزینه و رخ دادن خطا در انجام امورات بیمه ای طراحی شده، بنابراین آشنایی با امکانات سامانه مذکور به نفع تمامی طرفین امورات بیمه ای می باشد.

برای اطلاع از بخش های سامانه میخک بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه جامع رسا سلامت در حال حاضر 8 خدمت مهم و کارآمد را در قالب پنل های مختلف در اختیار کاربران خود قرار می دهد که افراد می توانند در نقش های مختلف بیمه شده، بیمه گر و بیمه گزار به پنل های کاربری وارد و از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

یکی از امکانات مهم و جالب سایت رسا سلامت انجام تمامی مراحل امورات بیمه ای از مرحله عقد قرارداد تا مرحله پرداخت هزینه به صورت غیر حضوری می باشد، یعنی بدون نیاز به مراجعات حضوری افراد می توانند مراحل قرارداد بیمه ای خود را انجام داده و فعال کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه ثبت شرکت ها بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه رسا سلامت را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی portal.rasatpa.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه رسا سلامت

سپس در مرحله جدید ابتدا نوع پنلی که قصد ورود به آن را دارید انتخاب کرده، نام کاربری و کلمه عبور خود را در قسمت های مشخص شده درج کرده و در نهایت بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه portal.rasatpa.ir

ایجاد حساب کاربری در سامانه رسا سلامت portal.rasatpa.ir

با توجه به اینکه سایت جامع رسا سلامت در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، جلوگیری از اتلاف وقت، هدر رفت هزینه های اضافی و همچنین رخ دادن خطاهای مختلف در زمینه انجام امورات بیمه ای راه اندازی شده و امورات بیمه ای نیز موضوعی عمومی نیستند که برای تمام مردم یکسان باشند، بنابراین برای دریافت خدمات و استفاده از امکانات سایت رسا سلامت باید در سامانه مذکور ثبت نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید.

همانطور که گفتیم سایت رسا سلامت ارائه دهنده 8 خدمت مختلف در پنل هایی مجزا می باشد ولی نکته جالب این است که برای استفاده از پنل های مختلف به حساب های کاربری مجزا نیاز ندارید، یعنی با ایجاد یک حساب کاربری می توانید به تمامی پنل های سامانه رسا سلامت وارد شوید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه صدور پروانه های وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است در حال حاضر خدمات سایت رسا سلامت مربوط به بیمه های آتیه سازان حافظ، بیمه کارآفرین و بیمه دی می باشد. بنابراین با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ایجاد حساب کاربری در سایت جامع رسا سلامت را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی portal.rasatpa.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و بر روی گزینه “ایجاد حساب کاربری” مطابق با تصویر زیر کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه رسا سلامت

در مرحله جدید باید تمامی مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه وارد کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه رسا سلامت

دانلود اپلیکیشن رسا سلامت

رسا بر گرفته از عبارت “راهکار سلامت الکترونیک” می باشد، سامانه جامع رسا سلامت در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف وقت و رخ دادن خطاهای احتمالی در زمینه امورات بیمه ای راه اندازی شده است. همانطور که می دانیم بیمه یکی از موضوعات مهم در زندگی اغلب مردم بوده و نقش پررنگی را ایفا می کند.

برای اطلاع از امکانات سامانه شمیم بر روی لینک کلیک کنید.

اغلب مردم برای تامین حدودی آینده خود و دریافت خدمات درمانی و پزشکی در صورت لزوم، اقدام به عقد قرارداد بیمه ای با مراکز مختلف می کنند. در این میان برای عقد قرارداد و یا دریافت خدمات بعدی از مراکز بیمه ای وقت زیادی را صرف خواهند کرد، به همین منظور سامانه رسا سلامت برای بهبود روند انجام امورات بیمه ای راه اندازی شده است.

در این سامانه خدمات مختلفی به بیمه گزاران، بیمه شدگان و شرکت های بیمه گر در قالب 8 پنل مختلف ارائه می شود تا افراد مختلف برای انجام اکثر موارد بیمه ای خود نیازی به مراجعات حضوری نداشته باشند.

بهتر است بدانیم امکانات سایت رسا سلامت علاوه بر اینکه از طریق نسخه تحت وب در اختیار کاربران قرار می گیرد بلکه اپلیکیشن های مختلفی نیز در زمینه های متفاوت این سامانه طراحی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

برای اطلاع از بخش های سامانه تصمیم طلاق بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد دریافت و نصب اپلیکیشن رسا سلامت را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی portal.rasatpa.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “محصولات رسا” کلیک نمایید.

محصولات سامانه portal.rasatpa.ir

به دلیل اینکه چند اپلیکیشن مختلف در سامانه جامع رسا ارائه شده اند ما قصد داریم به منظور افزایش آگاهی، خدمات هر یک از اپلیکیشن ها را در ادامه مطلب به صورت مجزا توضیح داده و برای دسترسی راحت تر شما، لینک دانلود را نیز قرار دهیم:

اپلیکیشن رسا portal.rasatpa.ir

اپلیکیشن رسا سلامت

این اپلیکیشن در راستای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان راه اندازی شده تا خدمات نام برده در ادامه مطلب را در اختیار بیمه شدگان قرار دهد:

  • مشاهده سوابق درمانی
  • مشاهده قراردادها
  • مشاهده هزینه های مستقیم و غیر مستقیم
  • جستجوی مراکز درمانی طرف قرارداد
  • پیگیری اسناد دفاتر پیشخوان
  • دریافت خدمات پشتیبانی
  • مشاهده جزئیات و وضعیت حواله ها

برای دانلود اپلیکیشن رسا سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

اپلیکیشن پیک سلامت رسا

اپلیکیشن پیک رسا

برنامه دیگری که بخشی از خدمات سامانه رسا را در اختیار بیمه شدگان قرار می دهد، اپلیکیشن پیک سلامت رسا می باشد. از جمله امکانات این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده لیست درخواست ها
  • توقف موقت درخواست
  • مشاهده جزئیات درخواست
  • مسیریابی محل دریافت اسناد
  • لغو درخواست
  • ثبت امضاء بیمه شده و تحویل گیرنده
  • مشاهده لیست درخواست های تحویل گرفته شده
  • تماس با پشتیبانی
  • مشاهده تاریخچه ماموریت

اپلیکیشن بیمه دی

اپلیکیشن بیمه دی

همانطور که گفتیم یکی از بیمه هایی که انجام امورات مختلف آن از طریق سامانه رسا سلامت امکان پذیر است، بیمه دی می باشد. به همین منظور نیز برنامه بیمه دی با هدف ارائه خدمات تکمیلی بیمه ای طراحی شده است. از جمله امکانات این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده کلیه قراردادها
  • مشاهده سوابق درمانی بیمه شده
  • ثبت درخواست و پیگیری جمع آوری اسناد هزینه
  • دریافت خدمات دورا پزشکی
  • دریافت خدمات پشتیبانی
  • مشاهده هزینه های مستقیم و غیر مستقیم
  • جستجوی مراکز درمانی طرف قرارداد

برای دانلود اپلیکیشن بیمه دی رسا بر روی لینک کلیک کنید.

اپلیکیشن رمز ساز رسا portal.rasatpa.ir

اپلیکیشن رمز ساز رسا

این برنامه با هدف امکان ایجاد رمز یکبار مصرف جهت ورود به سامانه طراحی شده است. از جمله خدمات برنامه رمز ساز رسا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان اسکن QR Code سامانه
  • امکان تازه سازی رمز پویا هر چند ثانیه یکبار
  • امکان ارسال اتوماتیک پیامک تایید شماره همراه
  • امکان دریافت و مشاهده رمز پویا در اپ

سایر امکانات سامانه رسا سلامت portal.rasatpa.ir

امکانات سامانه رسا سلامت

رسا سلامت سامانه ارائه دهنده امورات بیمه ای به صورت غیر حضوری می باشد. در حال حاضر در این سامانه خدمات متنوعی در قالب 8 پنل مختلف در اختیار بیمه شدگان، بیمه گزاران و شرکت های بیمه گر قرار گرفته است. لازم به ذکر است بیمه هایی که سامانه رسا به بیمه شدگان آن ها خدمات ارائه می دهد شامل بیمه آتیه سازان حافظ، بیمه دی و بیمه کارآفرین می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع امور گمرکی بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم برای ورود به 8 پنل کاربری مختلف به ایجاد 8 حساب کاربری نیازی ندارید بلکه با یکبار ثبت نام در سامانه، امکان ورود به بخش ها و پنل های مختلف برای شما فراهم خواهد شد. به همین منظور در ادامه مطلب به معرفی پنل ها و امکانات مختلف سامانه رسا سلامت اشاره می کنیم:

پنل مراجع درمانی

در این بخش از سامانه تمامی مراکز درمانی که با سامانه جامع رسا سلامت قرارداد بسته اند امکان ثبت هزینه های بیمه شدگان را خواهند داشت.

پنل ارزیاب خسارت

این پنل برای شرکت های بیمه گر طراحی شده تا اطلاعات و آمارهای عملکردی خود را به همراه هزینه های پرداختی به بیمه شدگان به ثبت برسانند.

پنل مدیریت سازمانی

این بخش ار سامانه شامل اطلاعات بیمه شدگان و مراجع درمانی می باشد تا از این طریق بر فعالیت مراجع درمانی که با سامانه قرارداد بسته اند نظارت شود.

پنل بیمه گر

این بخش دربردارنده رابط های کاربری شرکت های بیمه گر، شعب و نمایندگی های آنان در حوزه درمان می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام ممنوع الخروجی بر روی لینک کلیک کنید.

پنل بیمه گزار

این پنل رابط میان بیمه گزاران، شرکت های بیمه گر و بیمه شدگان می باشد.

پنل بیمه شده

در این بخش از سامانه رسا سلامت امکانات مختلفی به بیمه شدگان همچون مشاهده هزینه های ثبت شده و آخرین وضعیت قرارداد، ارائه شده است.

پنل کارتابل

در این بخش از سامانه کاربران می توانند گردش کار جدید خود را ایجاد کرده و یا امورات اختصاص داده شده به آنان را بررسی نمایند.

پنل حسابداری

این بخش جهت مدیریت و ثبت تراکنش های مالی، پرداخت خسارت ها و… راه اندازی شده است.

چگونه می توان به سامانه رسا سلامت وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی portal.rasatpa.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ورود به بخش های مختلف سایت رسا سلامت باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

بله، ثبت نام در سامانه مذکور جهت ورود به بخش های مختلف آن ضروری است.

آیا بیمه شدگان نیز می توانند از خدمات سایت رسا سلامت استفاده کنند؟

بله، بخش هایی نیز برای ارائه خدمات به بیمه شدگان در سامانه نام برده طراحی شده است.

آیا اپلیکیشن سامانه جامع رسا سلامت در دسترس می باشد؟

بله، در همین مقاله درمورد اپلیکیشن ها و نحوه دریافت فایل آن ها توضیحاتی ارائه شده است.

4.4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *