سامانه های اجتماعی

سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی gcr.niopdc.ir

در سال های ابتدایی که استفاده از گاز CNG یا همان گاز طبیعی برای خودروهای مختلف اعم از شخصی و عمومی تبلیغ می شد بسیاری از مردم برای کاهش آلودگی هوا و همچنین صرفه جویی در هزینه سوخت مصرفی، خودرو خود را دوگانه سوز می کردند. در حال حاضر سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی به واسطه همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده تا از این طریق دولت از دوگانه سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، وانت و همچنین خودروهای ناوگان مسافربری شخصی مانند سفیران اسنپ و تپسی حمایت کند.

به دلیل اهمیت دوگانه سوز شدن ناوگان حمل و نقل عمومی و شرکت های مسافربری شخصی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه خودروهای دوگانه سوز

بخش های سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

دولت همواره سعی بر حمایت از اقشار و حرفه های مختلف موجود در جامعه را دارد، در همین راستا یکی از طرح های حمایتی دولت از صاحبان وسایل نقلیه عمومی و همچنین مسافربری شرکت های شخصی، دوگانه سوز کردن این خودروها می باشد.

همانطور که می دانیم سوخت گاز CNG علاوه بر اینکه سبب کاهش آلودگی های محیطی می شود بلکه ارزان تر از بنزین بوده و برای صاحبان خودروها صرفه اقتصادی دارد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ترخیص کالا بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور دولت برای حمایت از صاحبان وسایل نقلیه عمومی (تاکسی و وانت) و همچنین تشویق آنان به دوگانه سوز کردن خودروها، هزینه دوگانه سوز کردن این خودروها را به صفر رسانده یعنی صاحبان این خودروها هیچ هزینه ای را بابت دوگانه سوز کردن نمی پردازند.

همچنین برای سفیران شرکت های مسافربری شخصی مانند اسنپ، تپسی و… نیز تخفیف 75 درصدی در نظر گرفته است، بنابراین صاحبان این خودروها فقط 25 درصد هزینه دوگانه سوز کردن خودرو خود را پرداخت می کنند. البته خودروهایی مشمول این طرح خواهند شد که از شرایط و قوانین طرح مذکور برخوردار باشند.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی gcr.niopdc.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود، سپس شماره موبایل و کدملی خود را در قسمت های مربوطه درج کرده، جواب جمع یا تفریقی که مشاهده می کنید را در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی وارد و در نهایت گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

ورود به سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

با انجام مرحله قبلی کد تاییدی برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در صفحه جدید درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

وارد شدن به سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

نحوه ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو عمومی gcr.niopdc.ir

طی چند سال اخیر با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور سامانه های آنلاین مختلفی از سوی سازمان ها، ادارت، ارگان ها و وزارتخانه های کشور در راستای گسترش خدمات غیر حضوری راه اندازی شده اند.

گسترش سامانه های آنلاین در کشور علاوه بر اینکه از ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه، اتلاف وقت و هزینه های اضافی جلوگیری می کنند بلکه روند انجام امورات مربوطه نیز تسریع می یابند.

برای اطلاع از نحوه دریافت کارت واکسن از سامانه ثبت نام واکسن کرونا بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از موضوعات مهمی که درمورد خودروهای تک سوز کشور وجود دارد بحث دوگانه سوز کردن آن ها، کاهش مصرف بنزین، صرفه جویی در هزینه ها و همچنین کاهش آلودگی هوا می باشد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر راه اندازی سامانه ای جهت ثبت نام خودروهای شخصی جهت گازسوز کردن آن ها، اقدام به راه اندازی سامانه دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی (تاکسی و وانت) و همچنین سفیران شرکت های مسافربری شخصی کرده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه املاک و اسکان بر روی لینک کلیک کنید.

نکته قابل توجه در این مورد حمایت مالی دولت از صاحبان چنین خودروهایی می باشد، بر مبنای جزئیات به تصویب رسیده طرح مذکور دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی کاملا رایگان و دوگانه سوز کردن خودروهای شرکت های مسافربری شخصی با 75 درصد تحفیف انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است تمامی مراحل ثبت نام دوگانه سوز کردن خودرو عمومی و همچنین دریافت نوبت از مراکز و کارگاه های مربوطه به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی امکان پذیر می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پیگیری مرسوله پستی بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام خودرو عمومی خود از طریق سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی را دارید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی gcr.niopdc.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر شماره موبایل و کد ملی خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید.

احراز هویت در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

با انجام مرحله قبلی کد تاییدی برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد که باید آن را در مرحله جدید درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

کد تایید سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

با وارد شدن به فضای پنل کاربری خود اولین اقدام تکمیل اطلاعات و مشخصات فردی از طریق مراجعه به بخش “نمایه کاربر” از منو سمت راست می باشد.

ثبت نام در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

سپس باید از همان منو بر روی گزینه “ثبت وسیله نقلیه” کلیک کرده و پلاک خودرو را به ثبت برسانید.

مراحل ثبت نام در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

با انجام مراحل قبلی وضعیت ثبت نام خودرو شما به حالت “در انتظار تایید” مشاهده شده و پیامک ثبت نام برای شماره تماس شما ارسال خواهد شد.

بعد از انجام بررسی اطلاعاتی که در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی وارد کرده اید پیامک تایید مشخصات برای شما ارسال خواهد شد، حال باید به سامانه مراجعه کرده و از منو پنل کاربری خود بر روی گزینه “پیشخوان سایت” کلیک نمایید.

تکمیل مراحل ثبت نام

سپس در این مرحله می توانید کارگاه مورد نظر جهت گازسوز کردن خودرو را انتخاب کرده، نوبت خود را به ثبت برسانید تا وضعیت اخذ نوبت را به حالت در انتظار تایید مشاهده کنید.

در نهایت از جانب مرکز و کارگاه دوگانه سوز کردن برای مراجعه، به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه دریافت نوبت از سامانه پذیرش 24 بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه دوگانه سوز کردن خودرو اسنپ

همانطور که گفتیم سفیران یعنی صاحبان خودروهایی که در شرکت های مسافربری شخصی مشغول به فعالیت هستند نیز می توانند از طریق مراجعه به سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی نسبت به دوگانه سوز کردن خودرو خود اقدام کنند.

همچنین این افراد مشمول طرح حمایتی دولت نیز خواهند شد و برای دوگانه سوز کردن خودرو خود 75 درصد تخفیف می گیرند. لازم به ذکر است مراحل ثبت نام خودروهای مشغول به فعالیت در ناوگان مسافربری شخصی مانند اسنپ، تپسی و… نیز همانند ثبت نام خودروهای عمومی می باشد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه خودروهای گازسوز بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی gcr.niopdc.ir وارد صفحه اصلی سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی شده، شماره موبایل و کد ملی خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ثبت” کلیک نمایید.

نحوه ورود به سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

در مرحله جدید باید کد تایید دریافتی از طریق شماره تماس خود را درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

درج کد تایید در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی

حال باید برای تکمیل مشخصات هویتی و فردی خود بر روی گزینه “نمایه کاربر” از منو سمت راست صفحه کلیک نمایید و بعد از تکمیل مشخصات گزینه “ذخیره” را انتخاب کنید.

بخش نمایه کاربر

سپس باید به بخش “ثبت وسیله نقلیه” از منو صفحه کاربری خود وارد شده و بعد از درج پلاک خودرو بر روی گزینه “ذخیره” کلیک نمایید.

ثبت اطلاعات وسیله نقلیه اسنپ

بعد از انجام مراحل قبلی پیامک ثبت نام برای شماره موبایل شما ارسال شده و وضعیت ثبت نام به حالت “در انتظار تایید” تغییر پیدا خواهد کرد.

زمانی که بررسی های لازم در مورد اطلاعات ثبت شده شما انجام شود پیامک تایید مشخصات را دریافت می کنید که باید برای انجام ادامه مراحل به بخش “پیشخوان سایت” در منو پنل کاربری خود وارد شوید.

انتخاب کارگاه دوگانه سوز کردن

در این مرحله باید کارگاه و مرکز مورد نظر خود برای دوگانه سوز کردن خودرو را انتخاب کرده و نسبت به اخذ نوبت اقدام کنید.

بعد از انجام مراحل قبلی مجددا وضعیت به حالت “در انتظار تایید” تغییر پیدا کرده و باید منتظر اطلاع رسانی مرکز دوگانه سوز کردن خودرو باشید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در کلاس های سامانه راهگشا بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط لازم برای دوگانه سوز کردن خودرو عمومی و اسنپ

بدون شک تمامی خودروهای حمل و نقل عمومی و مسافربری شرکت های شخصی مشمول طرح رایگان و یا تخفیفی دوگانه سوز کردن خودرو عمومی نخواهند شد. در همین راستا به شرایط و قوانین خاصی که به تصویب رسیده اند در ادامه مطلب اشاره می کنیم:

برای اطلاع از خدمات سامانه بنزین من بر روی لینک کلیک کنید.

  • لزوم دریافت معاینه فنی خودرو
  • عدم وجود مخزن دوگانه سوز در خودرو و اقدام قبلی جهت دوگانه سوز کردن
  • عدم امکان دوگانه سوز کردن خودروهای بدون صندوق

چگونه می توان به سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی gcr.niopdc.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

هزینه دوگانه سوز کردن تاکسی چقدر است؟

دولت در راستای حمایت از صاحبان خودروهای عمومی همچون تاکسی ها، دوگانه سوز کردن آن ها را رایگان انجام می دهد.

آیا امکان ثبت نام خودروهای ثبت شده در اسنپ در سامانه دوگانه سوز کردن خودرو عمومی وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه مذکور فراهم شده است.

آیا ثبت اطلاعات مالک خودرو به هنگام مراجعه به سایت دوگانه سوز کردن خودرو عمومی ضروری می باشد؟

بله، تکمیل اطلاعات و مشخصات فردی مالک خودروهای عمومی در سامانه مذکور ضروری است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *