سامانه های اجتماعی

سامانه دفاتر خدمات سلامت

طی چند سال اخیر اقدامات مهمی توسط دولت در راستای محول کردن وظایف برخی از سازمان ها و ادارات به بخش خصوصی و در نتیجه افزایش اشتغال زایی صورت گرفته است، یکی از این اقدامات آغاز به کار سامانه دفاتر خدمات سلامت می باشد. درمورد وظایف این دفاتر بهتر است بدانیم دفاتر خدمات سلامت در راستای کنترل و نظارت بر خدمات و محصولات غذایی، دارویی، بهداشت و درمان فعال شده تا از این طریق علاوه بر اینکه از میزان فشار کاری بر سازمان های دولتی مربوطه کاسته می شود و در نتیجه کنترل و نظارت بهتر صورت گرفته و میزان خطاهای احتمالی کاهش می یابد، بلکه در حوزه بخش خصوصی نیز اشتغال زایی انجام می شود.

لازم به ذکر است طرح ایجاد دفاتر خدمات سلامت و محول کردن نظارت و کنترل تولید محصولات نام برده و ارائه خدمات به مردم توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به مرحله اجرا سازی و دریافت بازخوردهای موفقیت آمیز رسیده است.

به دلیل جدید بودن طرح و سامانه نام برده، همچنین اهمیت کنترل و نظارت بر واحدهای تولیدی و ارائه دهنده خدمات در زمینه بهداشت و درمان، موادغذایی و دارویی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه دفاتر خدمات سلامت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه دفاتر خدمات سلامت

معرفی سامانه دفاتر خدمات سلامت

همانطور که می دانیم وزارت بهداشت از طریق استخدام کارشناسان بهداشت و دیگر متخصصین نسبت به کنترل و نظارت بر روند تولید محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی و درمانی نظارت کرده و در صورت وجود مشکلات، تخلفات و یا خطاهای سهوی موارد را به ثبت رسانده و تولید کنندگان را موظف به رفع مشکلات می کنند.

بهتر است بدانیم چنین اقدامی علاوه بر اینکه برای دولت حجم کاری بسیار زیادی را به همراه دارد بلکه روند انجام نظارت و کنترل واحدهای تولیدی نیز تقریبا کند پیش خواهند رفت.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه مسکن حمایتی بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا طرح آغاز به کار دفاتر خدمات سلامت در کشور به مرحله اجرا سازی رسیده تا علاوه بر اینکه وظیفه کنترل و نظارت بر واحدهای تولیدی محصولات غذایی و دارویی و همچنین ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی واگذار می شود بلکه در زمینه اشتغال زایی نیز اقدام مهمی انجام شده است.

لازم به ذکر است برای انجام امورات مربوط به متقاضیان دریافت مجوز احداث دفاتر خدمات سلامت به صورت غیر حضوری، راه اندازی سامانه دفاتر خدمات سلامت نیز ضروری بوده و به همین علت سامانه مذکور فعالیت خود را آغاز کرده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ارمغان بهزیستی بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین متقاضیان دریافت امتیاز تاسیس دفاتر خدمات سلامت می توانند از طریق مراجعه به سامانه دفاتر خدمات سلامت مراحل ثبت نام و بارگذاری مدارک را به انجام رسانده، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت و در زمان اعلام نتایج نیز از نتیجه آزمون مطلع شوند.

البته بازه زمانی ثبت نام در طرح دریافت امتیاز تاسیس دفاتر خدمات سلامت در حال حاضر به پایان رسیده ولی بر طبق خبرهای اعلام شده ثبت نام مجدد و ارائه امتیازات بیشتر در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است. به همین منظور چنانچه شما نیز متقاضی ثبت نام در طرح دفاتر خدمات سلامت هستید باید منتظر اعلام تاریخ ثبت نام جدید باشید.

برای اطلاع از امکانات سامانه بر خط بازار متشکل ارز ایران بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه خدمات سلامت reg.mobiniranian.ir

بخش های سامانه دفاتر خدمات سلامت

بر مبنای یکی از طرح های جدید دولت در راستای کاهش حجم کاری مربوط به وزارت بهداشت، اشتغال زایی در بخش خصوصی و همچنین تسریع روند انجام نظارت و کنترل واحدهای تولیدی و ارائه دهنده خدمات در زمینه های غذایی، دارویی، بهداشت و درمان، دفاتر خدمات سلامت راه اندازی شده اند.

بر طبق قوانین این طرح واحدهای تولیدی و ارائه دهنده خدمات در زمینه های نام برده باید بر روند تولید محصولات یا ارائه خدمات خود از لحاظ رعایت بهداشت و معیارهای تعیین شده وزارت بهداشت کشور نظارت، بازرسی و کنترل تخصصی داشته باشند.

برای اطلاع از بخش های سامانه اهدای عضو بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه واحد تولیدی یا شرکت ارائه دهنده خدمات، تخصص انجام این کار را نداشته باشد می تواند از نیروی انسانی متخصص دفاتر خدمات سلامت کمک بگیرد.

به همین علت گفته می شود علاوه بر کاهش حجم کاری سازمان های دولتی مربوطه، تسریع انجام روند امورات نظارتی و بازرسی، در زمینه اشتغال زایی در بخش خصوصی نیز اقدام مهمی انجام شده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه هوشمند امداد و کارآمد بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم ارائه امتیاز راه اندازی دفاتر خدمات سلامت مختص به اقشار خاصی در جامعه نبوده و افرادی که دارای حداقل مدرک کارشناسی و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم باشند، می توانند در سامانه دفاتر خدمات سلامت ثبت نام کرده، در آزمون این طرح شرکت و در صورت پذیرش سه برابر ظرفیت در مصاحبه طرح مذکور نیز شرکت نمایند.

به همین منظور چنانچه قبلا در سامانه ثبت نام کرده اید و حال قصد ورود به سامانه دفاتر خدمات سلامت دارید باید نشانی اینترنتی reg.mobiniranian.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده تا صفحه اصلی سامانه برای شما نمایش داده شود. سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به سامانه دفاتر خدمات سلامت

در مرحله جدید باید نام کاربری و کلمه عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده، تیک مربوط به دفاتر خدمات سلامت را انتخاب کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نام کاربری سامانه دفاتر خدمات سلامت

در سایت دفاتر خدمات سلامت امکانی فراهم شده تا در صورت فراموش کردن رمز عبور، رمز جدید در اختیار کاربران قرار بگیرد. به همین منظور مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “رمز عبور را فراموش کرده اید؟” کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه دفاتر خدمات سلامت

سپس کد ملی خود را که به هنگام ثبت نام در سامانه دفاتر خدمات سلامت وارد کرده اید را در محل مشخص شده درج کرده، بر روی گزینه “دریافت کد تایید” کلیک نمایید، کد تایید دریافتی را در محل مربوطه درج و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

بازیابی رمز عبور

ثبت نام در سامانه دفاتر خدمات سلامت

همانطور که گفتیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در راستای تحقق آغاز به کار دفاتر خدمات سلامت نسبت به راه اندازی سامانه دفاتر خدمات سلامت اقدام کرده است. بر طبق اهداف اجرا سازی طرح مذکور وظیفه نظارت و کنترل بر روند تولید محصولات غذایی و دارویی و همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی از سازمان های دولتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

در مرحله اول وظیفه چنین نظارتی به واحدهای تولیدی و شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی محول شده و در صورتی که واحدهای تولیدی و شرکت ها فاقد نیروی متخصص این امر باشند می توانند از دفاتر خدمات سلامت کمک بگیرند.

برای اطلاع از خدمات سامانه نپ بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین با اجرا سازی طرح مذکور علاوه بر اینکه حجم کاری سازمان های مربوطه برای کنترل و نظارت بر روند تولید محصولات غذایی و دارویی و همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی کاهش یافته و روند انجام امورات تسریع می یابد، بلکه در زمینه اشتغال زایی بخش خصوصی نیز اقدام مهم انجام شده است.

در مرحله اول ثبت نام متقاضیان دریافت امتیاز راه اندازی دفاتر خدمات سلامت در حال حاضر 150 امتیاز به متقاضیان از طریق انجام آزمون و مصاحبه واگذار شده است. طبق خبرهای اعلام شده به دلیل بازخوردهای موفقیت آمیز آغاز به کار این دفاتر، دولت قصد دارد نسبت به واگذاری امتیازات بیشتر اقدام کنند.

برای اطلاع از خدمات سامانه صدور مجوز سام بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در سامانه دفاتر خدمات سلامت را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی reg.mobiniranian.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده، بر روی گزینه “ثبت نام” و سپس گزینه “دفاتر خدمات سلامت” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه دفاتر خدمات سلامت

به دلیل به اتمام رسیدن بازه زمانی ثبت نام در مرحله اول با پیامی مطابق با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

بازه ثبت نام سامانه دفاتر خدمات سلامت

چنانچه در آینده بازه زمانی برای ثبت نام متقاضیان جدید اعلام شود، بعد از ورود به بخش ثبت نام با صفحه ای مطابق با تصویر زیر مواجه خواهید شد. در این مرحله باید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده، بر روی گزینه “دریافت کد تایید” کلیک نمایید، بعد از دریافت کد تایید آن را در قسمت مشخص شده وارد کرده و گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری

سپس مطابق با تصویر زیر باید بر روی گزینه “تکمیل ثبت نام” کلیک نمایید.

تکمیل ثبت نام در سامانه reg.mobiniranian.ir

در مرحله جدید باید مشخصات فردی خواسته شده و اطلاعات محل فعالیت مورد نظر خود را در سامانه وارد کنید.

درج مشخصات محل فعالیت

در نهایت از شما خواسته می شود تصویر مدارک مورد نیاز را بارگذاری کرده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

بارگذاری مدارک در سامانه دفاتر خدمات سلامت

شرایط تاسیس دفتر خدمات سلامت reg.mobiniranian.ir

شرایط تاسیس دفتر خدمات سلامت

همانطور که گفتیم شرایط اختصاصی سختی برای متقاضیان ثبت نام در سامانه دفاتر خدمات سلامت در نظر گرفته نشده است تا از این طریق اشتغال زایی در بخش خصوصی تسهیل یابد. از جمله شرایط تعیین شده برای متقاضیان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور
  • عدم اشتغال و فعالیت در ادارات و سازمان های دولتی، نیروهای نظامی و یا نهادهای بخش خصوصی
  • کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم
  • حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در تمامی رشته های دانشگاهی، البته رشته های مرتبط با حوزه سلامت در اولویت هستند
  • گواهی قبولی در دوره های آموزشی مرتبط با موضوع نامبرده از جانب مراکز مورد تایید وزارت بهداشت

برای اطلاع از امکانات سامانه کارا وزارت کار بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم جهت تاسیس دفتر خدمات سلامت

بدون شک ثبت نام در چنین سامانه ای برای دریافت امتیاز دفاتر خدمات سلامت بدون بارگذاری مدارک امکان پذیر نمی باشد. البته بهتر است بدانیم تمامی افرادی که در سامانه مذکور ثبت نام می کنند لزوما امتیاز تاسیس دفاتر خدمات سلامت را دریافت نخواهند کرد بلکه ابتدا باید در آزمون کتبی شرکت کرده، در مصاحبه سه برابر ظرفیت شرکت نمایند و در نهایت اگر مورد تایید و پذیرش قرار بگیرند، امتیاز تاسیس دفتر به آنان داده خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور در ادامه مطلب به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سایت دفاتر خدمات سلامت اشاره می کنیم:

  • تصویر کارت ملی
  • بارگذاری عکس پرسنلی
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • بارگذاری تصویر کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت از خدمت
  • مجوز آموزشگاه اصناف (اختیاری)
  • پرداخت هزینه ثبت نام به صورت آنلاین

وظایف دفاتر خدمات سلامت reg.mobiniranian.ir

وظایف دفاتر خدمات سلامت

همانطور که گفتیم دفاتر خدمات سلامت در راستای کاهش حجم کاری سازمان های مربوط به کنترل و نظارت بر واحدهای تولید کننده محصولات دارویی و غذایی، همچنین شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی راه اندازی شده اند.

با آغاز به کار دفاتر خدمات سلامت روند انجام نظارت، کنترل و بازرسی بر موارد نامبرده تسریع یافته و احتمال رخ دادن خطاهای سهوی کاهش می یابد.

برای اطلاع از خدمات سامانه سماصط بر روی لینک کلیک کنید.

در مرحله اول انجام نظارت و کنترل تحصصی بر واحدهای تولیدی و شرکت های خدماتی حوزه غذایی، دارویی، بهداشت و سلامت به خود واحدها و شرکت ها سپرده شده است.

ولی در صورتی که واحدهای تولیدی و شرکت های خدماتی تخصص انجام این کار نداشته باشند باید از نیروی انسانی متخصص که در دفاتر خدمات سلامت مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرند.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دفاتر خدمات سلامت

بعد از انجام ثبت نام و طی کردن مراحل مختلف آن، متقاضیان باید در آزمون کتبی دفاتر خدمات سلامت شرکت نمایند. به همین منظور نیز باید کارت ورود به جلسه آزمون را از طریق حساب کاربری خود در سامانه دفاتر خدمات سلامت دریافت کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سانکا بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به اینکه تاریخ آزمون 24 دی ماه سال 1400 بوده و زمان دریافت کارت ورود به جلسه نیز 19 دی ماه در نظر گرفته شده، چنانچه در حال حاضر به سامانه مذکور مراجعه کنید با پیامی مطابق با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

دریافت کارت ورود به جلسه

اعلام نتایج آزمون دفاتر خدمات سلامت وزارت بهداشت

اعطای امتیاز تاسیس دفاتر خدمات سلامت از جانب وزارت بهداشت کشور به تمامی متقاضیان داده نخواهد شد، بلکه افراد ثبت نام شده در سامانه دفاتر خدمات سلامت باید در آزمون کتبی این طرح شرکت کرده و منتظر اعلام نتیجه باشند. اعلام نتیجه اولیه این آزمون به صورت دعوت به مصاحبه و پذیرش سه برابر ظرفیت انجام خواهد شد.

برای اطلاع از امکانات سامانه راهگشا بر روی لینک کلیک کنید.

یعنی در مرحله اول تعدادی از متقاضیان به مصاحبه دعوت شده و سپس با توجه به امتیازی که کسب می کنند مورد سنجش قرار گرفته و در نهایت قبولی در آزمون به برخی از افراد اعلام خواهد شد.

به همین منظور متقاضیان در بازه های زمانی اعلام شده باید به پنل کاربری خود در سامانه دفاتر خدمات سلامت مراجعه کرده و نتیجه آزمون را مشاهده می کردند.

چگونه می توان به سامانه دفاتر خدمات سلامت وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی reg.mobiniranian.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا ثبت نام در سامانه دفاتر خدمات سلامت هزینه دارد؟

بله، در صورت عدم پرداخت هزینه، ثبت نام شما در سامانه انجام نخواهد شد.

آیا ثبت نام در سایت دفاتر خدمات سلامت به معنای دریافت امتیاز تاسیس دفتر است؟

خیر، بعد از ثبت نام در سامانه مذکور باید در آزمون کتبی شرکت کرده و در صورت دعوت به مصاحبه باید از مراحل گزینش نیز عبور کنید.

آیا برای ثبت نام در سایت دفاتر خدمات سلامت باید کارت پایان خدمت سربازی داشته باشیم؟

بله، بارگذاری تصویر کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم ضروری است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *