سامانه های تحصیلی

سامانه دانشجویی بهزیستی

امکان پرداخت کمک هزینه تحصیلی دوران دانشگاه با ثبت نام در سامانه دانشجویی بهزیستی برای افرادی که تحت پوشش این سازمان قرار دارند فراهم شده است. سازمان بهزیستی کشور که همواره برای کمک به معیشت و رفع مشکلات مالی اقشار کم درآمد جامعه اقدامات مهمی را انجام داده، برای تسهیل سپری کردن دوران تحصیل در دانشگاه نیز طرح های کمک هزینه مالی را برای دانشجویانی که تحت پوشش این سازمان قرار دارند به مرحله اجراسازی رسانده است.

بدون شک حتی دانشجویانی که در رشته محل های روزانه تحصیل می کنند نیز مستلزم پرداخت هزینه های مختلفی هستند، از این رو سازمان بهزیستی شرایط و عنوان های مختلفی را برای بهرمندی از طرح پرداخت کمک هزینه مالی به دانشجویان تحت پوشش، تعیین کرده است.

توجه داشته باشید دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی تنها در صورتی مشمول دریافت کمک هزینه مالی هستند که در سایت دانشجویی سازمان بهزیستی ثبت نام کنند. با توجه به اهمیت امکانات سامانه مذکور و ثبت نام در آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه دانشجویی بهزیستی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه دانشجویی بهزیستی

سازمان بهزیستی کشور همواره تلاش کرده تا بخشی از مشکلات مالی افراد تحت پوشش خود که جزء کم درآمدترین اقشار جامعه هستند را برطرف کنند. با توجه به اینکه خانواده های بسیار زیادی تحت پوشش این سازمان هستند و اکثر این خانواده ها نیز دارای فرزند مشغول به تحصیل، سازمان بهزیستی برای تامین بخشی از هزینه های تحصیل دانشجویان خانواده های تحت پوشش خود، کمک هزینه مالی در نظر گرفته است.

جهت آشنایی با نحوه ورود به سامانه ارمغان بهزیستی، بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه دانشجویی بهزیستی در همین راستا راه اندازی شده تا دانشجویان تحت پوشش این سازمان به منظور دریافت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی در سامانه ثبت نام کرده و اطلاعات ترم را در آن وارد کنند. با توجه به اینکه دانشگاه ها در کشور به دو دسته بدون شهریه (روزانه) و دارای شهریه با عنوان های مختلف تقسیم می شوند، سازمان بهزیستی برای دانشجویان رشته های روزانه هزینه تشویقی و به سایر دانشجویان کمک هزینه پرداخت شهریه را در نظر گرفته است.

برای اطلاع از امکانات سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین برای پرداخت این هزینه سطح درآمد خانواده دانشجویان از طریق آزمون وسع سنجی بررسی شده و به دهک های 1 تا 7 درآمدی جامعه تعلق می گیرد. بنابراین دانشجویان متقاضی باید با ثبت نام و بارگذاری مدارک در سایت دانشجویی بهزیستی درخواست خود را مبنی بر دریافت کمک هزینه مالی تحصیلی به ثبت برسانند.

نحوه ورود به سامانه دانشجویی بهزیستی student.behzisti.net

سازمان بهزیستی کشور برای برطرف کردن بخشی از مشکلات مالی دانشجویان تحت پوشش خود، سایت دانشجویی بهزیستی را راه اندازی کرده است تا دانشجویان متقاضی، درخواست دریافت کمک هزینه مالی را به ثبت برسانند. به همین منظور چنانچه قصد ورود به سامانه دانشجویی بهزیستی را داشته و قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید، حال باید نشانی اینترنتی student.behzisti.net را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “دارای کلمه شناسایی و رمز هستم” کلیک نمایید.

ورود به سامانه دانشجویی بهزیستی

در مرحله جدید کلمه شناسایی و رمز خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

وارد شدن به سامانه دانشجویی بهزیستی

برای اطلاع از خدمات سامانه عقیق بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه دانشجویی بهزیستی student.behzisti.net

همانطور که گفتیم دانشجویانی مشمول دریافت کمک هزینه مالی دانشجویی سازمان بهزیستی هستند که تحت پوشش این سازمان بوده و در سایت دانشجویی بهزیستی نیز ثبت نام کنند. بنابراین چنانچه قصد ثبت نام در سامانه دانشجویی بهزیستی را دارید باید به صفحه اصلی این سایت وارد شده و گزینه “قبلا از سایت کلمه شناسایی و رمز دریافت نکرده ام” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه دانشجویی بهزیستی

در مرحله جدید باید مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده، تیک مربوط به تایید اطلاعات و پذیرش شرایط را به تایید رسانده و بر روی گزینه “ثبت و دریافت رمز ورود” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام در سامانه student.behzisti.net

با انجام مراحل قبلی رمز عبور را دریافت می کنید، حال باید برای ثبت اطلاعات ترم تحصیلی خود به پنل کاربری ایجاد شده وارد شوید، بنابراین از صفحه اصلی سامانه، گزینه “دارای کلمه شناسایی و رمز هستم” را انتخاب کنید.

ثبت اطلاعات ترم در سامانه student.behzisti.net

در مرحله جدید باید کلمه شناسایی و رمز خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام در سامانه دانشجویی بهزیستی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه آموزش مداوم بر روی لینک کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور در سامانه دانشجویی بهزیستی

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم برای ورود به پنل کاربری خود در سامانه دانشجویی بهزیستی به رمز عبور نیاز دارید. چنانچه به هنگام ورود با پیام رمز عبور اشتباه مواجه می شوید یا رمز خود را فراموش کرده اید باید از قسمت “دارای کلمه شناسایی و رمز هستم” به صفحه ای مطابق با تصویر زیر وارد شوید، سپس بر روی گزینه “کلمه رمز خود را فراموش کرده اید؟” کلیک نمایید.

بازیابی کلمه عبور در سامانه دانشجویی بهزیستی

در مرحله جدید از شما پرسیده می شود که آیا رمز عبور را فراموش کرده اید؟ حال باید گزینه “ok” را انتخاب کنید.

فراموشی رمز عبور سامانه دانشجویی بهزیستی

سپس کد ملی خود را در صفحه جدید وارد کرده و بر روی گزینه “ok” کلیک نمایید.

بازیابی رمز عبور سامانه student.behzisti.net

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه امریه وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت دانشجویی بهزیستی وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی student.behzisti.net استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای دریافت کمک هزینه تحصیلی باید در سایت دانشجویی بهزیستی ثبت نام کنیم؟

بله، بدون ثبت نام در این سامانه امکان پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی وجود ندارد.

آیا به دانشجویان رشته های روزانه نیز کمک هزینه تحصیلی بهزیستی پرداخت می شود؟

بله، به این دانشجویان هزینه هایی در قالب طرح های تشویقی پرداخت می گردد.

آیا امکان بازیابی رمز عبور سایت دانشجویی بهزیستی وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت مذکور فراهم است.

3.3/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *