سامانه های حقوقی

سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی

سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی با هدف ارائه خدمات آنلاین برای افراد مختلف ایجاد شده است. این سامانه تحت نظر سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد و مودیان مالیاتی می توانند با ورود به آن از خدمات آنلاین این سامانه استفاده کنند. در واقع با راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی انجام بسیاری از امور مالیاتی کشور به صورت غیر حضوری و آنلاین از طریق همین سایت امکان پذیر شده است.

در حال حاضر شما با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور می توانید خدمات زیادی را برای مودیان مالیاتی حقوقی و حقیقی مشاهده کنید؛ بنابراین توصیه می شود تا کاربران عزیز با سامانه مذکور آشنا شوند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی، مراحل ثبت نام و ورود به آن را بیان کنیم.

معرفی سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور

معرفی سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور

در گذشته مودیان مالیاتی کشور برای انجام امور مالیاتی خود باید به اداره امور مالیات شهر خود مراجعه می کردند و در آن جا ساعت ها انتظار می‌کشیدند تا امور مربوط به مالیات خود را انجام دهند. حال اگر در این میان سیستم دچار مشکل می شد، آنگاه مجبور بودند در روز دیگری برای انجام کارهای مالیاتی خود به اداره مالیاتی کشور مراجعه کنند. این کار موجب می شد تا ازدحام جمعیت در این سازمان ها افزایش یابد و زمان تسلیم اظهارنامه های مالیاتی در کشور طولانی شود.

جهت ورود به سامانه آزمون پژوهشکده بیمه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن کلیک کنید.

سازمان امور مالیاتی کشور نیز برای حل این مشکلات سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی را راه اندازی کرد تا کاربران با مراجعه به این سامانه بتوانند اظهارنامه های مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی به صورت آنلاین ارائه دهند.

در حال حاضر سایت خدمات الکترونیکی امور مالیاتی به نشانی اینترنتی tax.gov.ir در اختیار کاربران قرار دارد. به طوری که کلیه افرادی که قصد پرداخت مالیات، استعلام بدهی مالیاتی، صدور قبوض مالیاتی و غیره را دارند می توانند به این سامانه مراجعه کرده و از امکانات آنلاین آن استفاده کنند.

جهت آشنایی با سامانه شمیم و نحوه ثبت نام در آن، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

بنابراین می توان دریافت که هدف اصلی سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور ارائه خدمات غیر حضوری به مودیان مالیات و تسهیل امور مربوط به آن ها است. لذا مودیان با استفاده از این سامانه می توانند از مراجعات غیر حضوری به سازمان های ذیربط جلوگیری کنند.

ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور tax.gov.ir

همان گونه که بیان شد سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی به نشانی اینترنتی tax.gov.ir با هدف ارائه خدمات غیرحضوری و آنلاین به مودیان مالیاتی حقوقی و حقیقی در کشور راه اندازی شده است. به طوری که مودیان عزیز برای انجام بسیاری از امور مالیاتی خود به جای مراجعه حضوری به مراکز ذیربط می توانند با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور از خدمات آن استفاده کنند.

جهت اطلاع از سامانه جامع بیمه کشاورزی کلیک کنید.

کلیه افرادی که قصد ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور را دارند باید نام کاربری و کلمه عبور داشته باشند. برای این کار باید پروسه ثبت نام در سامانه مذکور را پشت سر بگذارند. ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور تنها با داشتن کد ملی و شماره تلفن اشخاص حقیقی و حقوقی قابل اجرا است. بعد از انجام مراحل ثبت نام در این سامانه، مودیان می توانند اظهارنامه الکترونیکی خود را بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.

خوب است بدانید که صاحبان مشاغل مختلف باید برای هر کدام از واحد صنفی خود در این سامانه به صورت جداگانه ثبت نام نموده و برای آن ها مالیات پرداخت کنند.

جهت کسب اطلاعاتی در مورد سامانه ابلاغ و نحوه مشاهده ابلاغیه در آن، بر روی لینک کلیک کنید.

حال با فرض این که شما قبلا در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی ثبت نام کرده اید و نام کاربری و کلمه عبور دارید. در ادامه مراحل ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور را بیان می کنیم:

• وارد سایت خدمات الکترونیکی امور مالیاتی به نشانی اینترنتی tax.gov.ir شوید.
• روی شکل مورد نظر کلیک کنید.

ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور

• در صفحه جدید باز شده، اطلاعات خواسته شده مانند نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی را وارد نموده و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنید.

آموزش ورود به سامانه tax.gov.ir

ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم، افرادی که قصد استفاده از امکانات سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور را دارند باید در آن ثبت نام کنند. از آن جا که سازمان امور مالیاتی کشور در بخش های زیادی تصرف دارد لذا ثبت نام در آن می تواند برای انجام امور مالیاتی مختلف مفید باشد. به عنوان مثال افرادی که پرونده مالیاتی دستگاه کارت خوان، استعلام بدهی مالیاتی و صدور مفاصا حساب را تشکیل داده اند باید به سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه کنند و امور مربوط به آن ها انجام دهند.

جهت اطلاع از سامانه مالیات بر خودروهای تحت تملک کلیک کنید.

خوشبختانه در حال حاضر امکان انجام کلیه مراحل آن به صورت آنلاین در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی فراهم شده است ولی برای استفاده از طیف گسترده امکانات سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور باید در آن ثبت نام کنید. حال در ادامه مراحل ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور را بیان می کنیم:

ابتدا عبارت «درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی» یا آدرس اینترنتی tax.gov.ir را در مرورگر خود جستجو کنید و وارد صفحه اصلی سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی شوید.
در صفحه باز شده روی گزینه “پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک” کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور

قوانین استفاده از سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی را مطالعه نموده و روی گزینه “ورود به ثبت نام” کلیک کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور

در این صفحه کد ملی، شماره تلفن به نام خودتان را به همراه کد امنیتی مشخص شده در کادرهای مربوط به آن درج کنید. سپس گزینه “ورود به ثبت نام” را انتخاب کنید.

برای ورود به سامانه ارسال لیست بیمه کلیک کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه tax.gov.ir

با انجام مراحل بالا رمز عبور به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی به گوشی تلفن شما ارسال خواهد شد که بعدا به کمک آن ها می توانید وارد صفحه کاربری خود در سایت tax.gov.ir شوید.

امکانات سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور tax.gov.ir

سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور امکانات زیادی را به مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی ارائه می دهد. به طوری که در زیر به چند نمونه از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

جهت آشنایی با سامانه ثنا، بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سازمان امور مالیاتی کشور

کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور را دارند می توانند با ورود به این سامانه در آن ثبت نام کنند. سپس با در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور وارد آن شوند و از طیف گسترده خدمات آن استفاده کنند.

تسلیم الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی کشور

کلیه کاربران با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور می توانند در زمان های مقرر شده، اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت غیر حضوری تسلیم کنند. در این سامانه امکان ثبت اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقیقی، حقوقی، خودرو و غیره وجود دارد.

جهت اطلاع از سامانه عدل ایران کلیک کنید.

امکان استعلام بدهی مالیاتی

کلیه مودیان مالیاتی می توانند برای مشاهده بدهی مالیاتی خود به سامانه tax.gov.ir مراجعه کنند و در آن جا آخرین وضعیت بدهی مالیاتی خود را مشاهده کنند و در صورت تمایل آن را واریز کنند.

دریافت قبض مالیات برای مودیان مالیاتی

در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی امکان دریافت قبض مالیاتی برای مودیان فراهم شده است. به طوری که با ورود به پنل کاربری خود می توانید در بخش های مربوطه، امور لازم جهت دریافت قبض های مالیاتی را انجام دهید. سپس با در دست داشتن شناسه پرداخت و شناسه قبض آن ها را پرداخت نمایید.

جهت اطلاع از سامانه نوبت دهی اجرای احکام کلیک کنید.

در این مقاله از سایت سامانه رسمی در مورد سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی به نشانی اینترنتی tax.gov.ir صحبت کردیم. در آن افزودیم کلیه افرادی که قصد انجام امور مالیاتی دارند می توانند با ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور از امکانات آن استفاده کنند. تسلیم الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در کشور، استعلام بدهی مالیاتی، دریافت و پرداخت قبوض مالیاتی و غیره از جمله امکاناتی هستند که در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی به کاربران ارائه داده می شوند.

لذا مودیان با ورود به پنل کاربری خود در این سامانه می توانند از امکانات آن استفاده کنند. حال اگر شما با مطالعه مقاله بالا سوالاتی را در مورد سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی داشتید می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

هدف اصلی سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی چیست؟

این سامانه با هدف ارائه خدمات سازمان امور مالیاتی کشور به صورت غیر حضوری و آنلاین به مودیان مالیاتی حقیقی و حقوقی در کشور راه اندازی شده است.

برای ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور چه اطلاعاتی لازم است؟

کلیه افراد با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور می توانند با درج کد ملی و شماره تلفن خودشان در سامانه ثبت نام کنند.

چه افرادی می توانند از سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی استفاده کنند؟

کلیه افرادی که با سازمان امور مالیاتی در تماس هستند می توانند برای انجام امور خود از این سامانه استفاده کنند. لذا هیچ گونه محدودیتی در استفاده از امکانات سامانه خدمات الکترونیکی امور مالیاتی کشور وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *