سامانه های اجتماعی

سامانه خادمیاران رضوی khademyar.razavi.ir + راهنمای ثبت نام

سالانه افراد بسیار زیادی از هر قشری در جامعه درخواست کننده خادمیاری حرم مطهر رضوی هستند تا بتوانند بدون دریافت هیچ مبلغی به زائران امام رضا خدمت کنند. طی سالیان اخیر که اطلاع رسانی درمورد دریافت نوبت جهت خادمیاری بیشتر شده تقاضا برای دریافت نوبت نیز افزایش یافته است. بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در راستای رفاه حال متقاضیان و عدم مراجعه حضوری به دفاتر مربوطه، سامانه ای به نام سامانه خادمیاران رضوی را طراحی و در اختیار عموم مردم قرار داده، تا از این طریق متقاضیان و داوطلبان خدمت به زائران امام رضا بتوانند به صورت غیر حضوری جهت خادمیاری نوبت دریافت کنند.

بدون شک تعداد افرادی که متقاضی خادمیاری هستند به حدی زیاد می باشد که ممکن است به هر فرد در سال یک بار نوبت خدمت به زائران امام رضا داده شود. با توجه به اهمیت اطلاع رسانی در این مورد و یادگیری نحوه ورود و ثبت نام در سامانه، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جوانب مختلف سامانه خادمیاران رضوی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه خادمیاران رضوی

معرفی سامانه خادمیاران رضوی

همانطور که می دانیم خادمین حرم امام رضا به صورت داوطلبانه و بدون دریافت هیچ مبلغی به زائران حرم خدمت رسانی می کنند، ساليانه تعداد بسیار زیادی درخواست جهت اخذ نوبت خادمیاری حرم امام رضا به ثبت می رسد که ممکن است افراد چندین ماه در صف انتظار بمانند تا موعد نوبت آنان فرا برسد.

برای اطلاع از بخش های سامانه سواد آموزی بر روی لینک کلیک کنید.

در سالیان گذشته دریافت نوبت خادمیاری به صورت حضوری انجام می شد ولی با طراحی و راه اندازی سامانه خادمیاران رضوی این امکان فراهم شده تا افراد متقاضی بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری نوبت خود را دریافت کرده، از اخبار و اطلاعیه های مربوط به خادمیاران مطلع شوند و چندین نوع خدمت متفاوت دیگر را نیز از این سامانه دریافت کنند.

ورود به سامانه خادمیاران رضوی

سامانه خادمیاری رضوی به جهت رفاه حال متقاضیان دریافت نوبت خادمیاری حرم امام رضا، طراحی و راه اندازی شده تا از این طریق متقاضیان و داوطلبان بدون نیاز به مراجعه حضوری نوبت خود را اخذ کرده و در موعد مقرر به حرم امام رضا مراجعه کنند. با توجه به تعداد بسیار زیاد متقاضیان خادمیاری این سامانه بسیار کارآمد عمل کرده و خدمات گسترده ای را در اختیار خادمیاران قرار می دهد.

برای کسب اطلاعاتی در مورد سامانه سماح و نحوه ی ثبت نام، بر روی لینک کلیک کنید.

برای ورود به سامانه مذکور ابتدا باید نشانی اینترنتی khademyar.razavi.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود. سپس از سمت چپ صفحه باید بر روی گزینه “ورود به سامانه خادمیاران” کلیک نمایید.

ورود به سامانه خادمیاران رضوی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود نام کاربری و کلمه عبور خود را در قسمت های مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

وارد شدن به سامانه خادمیاران رضوی

ثبت نام در سامانه خادمیاران رضوی khademyar.razavi.ir

لازم به ذکر است ثبت نام خادمیاران رضوی فقط مختص افراد ساکن مشهد می باشد، در صورتی که افراد ساکن دیگر شهرها به این قسمت سامانه مراجعه نماید ثبت آنان بی اثر خواهد شد. بنابراین برای ثبت نام در سامانه خادمیاران باید نشانی اینترنتی khademyar.razavi.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و از سمت چپ صفحه اصلی سایت، گزینه “ثبت نام خادمیاران” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه خادمیاران رضوی

سپس وارد مرحله ای می شوید که شرایط ثبت نام در آن ذکر شده و شما باید بعد از مطالعه شرایط بر روی کادر کوچکی که مربوط به پذیرفتن شرایط توافقنامه است کلیک کرده و سپس گزینه “رفتن به مرحله بعدی” را انتخاب کنید.

پذیرفتن شرایط در سامانه خادمیاران رضوی

در مرحله جدید باید اطلاعات خواسته شده را به همراه شماره تماس همراه خود در قسمت های مربوطه وارد کنید و بر روی گزینه بررسی اطلاعات کلیک کرده تا کد تایید برای شما ارسال شود.

درج شماره تماس در سامانه خادمیاران رضوی

مطابق با تصویر زیر دو مرحله دیگر یعنی ثبت کد تایید و ورود اطلاعات تکمیلی را در پیش خواهید داشت.

تکمیل اطلاعات در سامانه خادمیاران رضوی

سایر امکانات سامانه khademyar.razavi.ir

امکانات سامانه خادمیاران رضوی

همانطور که گفتیم سامانه خادمیاری خدمات گسترده و متنوعی را در اختیار خادمیاران و حتی عموم مردم قرار می دهد تا از این طریق اطلاع رسانی غیر حضوری گسترش یابد. در کنار اینکه مهم ترین هدف راه اندازی سامانه خادمیاران، ثبت نام و اخذ نوبت خدمت به زائران امام رضا می باشد، بخش های دیگری نیز قابل دسترس هستند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

اخبار خادمیاران رضوی

در این قسمت از سامانه تمامی اخبار و اطلاعیه های مربوط به خادمیاران رضوی قرار گرفته تا افراد بتوانند به راحتی از اطلاعیه های مهم آگاه شوند.

ویرایش اطلاعات خادمیاران استانی

خادمیارانی که در سامانه ثبت نام انجام می دهند با مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات می توانند مشخصات و اطلاعات خود را مورد ویرایش قرار دهند.

کتاب حرم شناسی

خادمیاران حرم رضوی باید با بخش های مختلف حرم آشنا باشند تا بتوانند به زائران کمک کنند، به همین علت در سامانه مذکور بخشی با عنوان دانلود کتاب حرم شناسی وجود دارد تا از این طریق خادمیاران به کتاب دسترسی پیدا کنند.

برای اطلاع از بخش های سامانه تصمیم طلاق بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نام کرد؟

لازم به ذکر است که ثبت نام در سامانه خادمیاران فقط برای ساکنان مشهد انجام می شود، به این منظور باید از طریق نشانی اینترنتی khademyar.razavi.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و گزینه ثبت نام خادمیاران را انتخاب کنید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات خادمیاران ثبت نام شده در سامانه خادمیاران رضوی وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت خادمیاران فراهم می باشد و گزینه مربوط به آن در صفحه اصلی سایت قرار گرفته است.

چگونه می توان به کتاب حرم شناسی رضوی دسترسی پیدا کرد؟

فایل کتاب حرم شناسی را می توانید از طریق سامانه خادمیاران رضوی دانلود کنید.

آیا سامانه خادمیاران رضوی فقط به منظور اخذ نوبت خادمیاری طراحی شده است؟

خیر، در این سامانه امکانات مختلفی وجود دارد که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

4.2/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *