سامانه های تحصیلی

سامانه جذب هیات علمی

بدون شک افراد تحصیل کرده ای که تمایل دارند بعد از فارغ التحصیلی در مراکز دانشگاهی مشغول به تدریس شوند فرصت ثبت نام در فرخوان های جذب هیات علمی را از دست نخواهند داد. وزارت علوم با راه اندازی سامانه جذب هیات علمی این امکان را فراهم کرده تا متقاضیان بتوانند در موعد مقرری که اطلاعیه های فراخوان اعلام می کنند به این سامانه مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

به دلیل مراحل مختلفی که این سامانه برای ثبت اطلاعات متقاضیان در نظر گرفته بهتر است با نحوه طی کردن مراحل بیشتر آشنا شوید، به این منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوع ورود به سامانه جذب هیات علمی و طی کردن مراحل ثبت نام بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه جذب هیات علمی (mjazb.ir)

معرفی سامانه جذب هیات علمی

همانطور که گفتیم این سامانه توسط وزارت علوم راه اندازی شده تا از این طریق شرایطی برای جذب افراد مستعد، علاقمند و نخبه در جهت قرار گرفتن در جایگاه هیات علمی گروه های مختلف دانشگاهی فراهم شود.

از طریق این سامانه افراد متقاضی باید مشخصات شخصی، رزومه علمی و مدارک دانشگاهی خود را بارگزاری نمایند تا اعتبارسنجی آن ها انجام گرفته و افرادی که بیش از بقیه مستعد هستند به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه های مختلف منصوب گردند.

برای آشنایی با نحوه ورود و ثبت نام در سامانه مهر رضوی اعضای هیئت علمی، بر روی لینک کلیک کنید.

بسیاری از افراد تدریس در دانشگاه، کمک به ارتقاء جایگاه علمی دانشجویان و افزایش اعتبار علمی دانشگاه ها را هدف بزرگ زندگی خود در نظر می گیرند از این رو نسبت به جذب شدن در جایگاه هیات علمی مشتاق هستند، این افراد باید اطلاعیه های وزارت علوم در خصوص جذب هیات علمی را دنبال کرده و در تاریخ هایی که مشخص می شود به سامانه جذب هیات علمی این وزارتخانه مراجعه نمایند.

ورود به سامانه جذب هیات علمی به صورت تصویری

برای ورود به این سامانه باید در ابتدا نشانی اینترنتی آن که mjazb.ir می باشد را در مرورگر درج و جستجو کنید، مطابق با تصویر زیر صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده می شود که باید بر روی قسمت “سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی” که در سمت چپ تصویر با کادر مشخص شده کلیک نمایید تا جزییات آن برای شما قابل مشاهده شود.

برای اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری، بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه جذب هیات علمی

بعد از نمایش گزینه های مختلف باید بر روی گزینه “ویژه متقاضیان” کلیک نمایید، تا از این طریق وارد سامانه جذب هیات علمی شوید.

سامانه جذب هیات علمی برای متقاضیان

راهنمای ورود به سامانه جذب هیات علمی به صورت تصویری برای مدیران و دانشگاه ها

بهتر است بدانیم این سامانه به جز متقاضیان خارج از دانشگاه خدماتی را نیز در اختیار مدیران و دانشگاه ها قرار می دهد، به این منظور می توان از همان قسمت سامانه جامع جذب اعضای هیات علمی گزینه ویژه مدیران یا دانشگاه را مطابق با تصویر زیر انتخاب نمایید.

سامانه جذب هیات علمی ویژه دانشگاه

نحوه ثبت نام در سامانه جذب هیات علمی

همانطور که گفتیم برای ثبت نام در این سامانه و دریافت کد پیگیری نهایی باید مراحل مختلفی را طی کرده و اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را با دقت درج نمایید. به این منظور در ادامه مطلب آموزش گام به گام این ثبت نام را توضیح می دهیم.

جهت کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ورود به سامانه علم سنجی دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید.

بعد از اینکه گزینه ویژه متقاضیان را انتخاب کردید وارد صفحه جدیدی مطابق با تصویر زیر خواهید شد که از شما کدملی و رمز عبور را درخواست می کند، بنابراین باید مرحله ای را برای تعیین رمز عبور و ساخت حساب کاربری طی کنید. برای انجام این کار باید بر روی گزینه “فرم ثبت نام” که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه با کادر مشخص شده کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه جذب هیات علمی

در مرحله بعدی صفحه ای مطابق با تصویر زیر برای شما قابل مشاهده است که باید شماره تلفن همراه خود را برای دریافت کد وارد کنید.

نحوه نام نویسی در سامانه جذب

سپس وارد مرحله بعدی می شوید که مطابق با تصویر زیر از شما درخواست می شود اطلاعات شخصی مانند کدملی، تاریخ تولد، کد دریافتی از طریق تلفن همراه و… را با دقت وارد نمایید. سپس به آدرس ايميل شما پیامی ارسال می شود که باید آن را تایید کنید تا حساب کاربری شما فعال شود.

برای اطلاع از نحوه ورود و ثبت نام در سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی، بر روی لینک کلیک کنید.

تکمیل ثبت نام در سامانه

زمانی که پیام ایمیل را تایید می کنید مجددا وارد صفحه ای می شوید که باید کدملی و رمز عبور خود را مطابق تصویر زیر در آن درج نمایید.

وارد کردن کدملی در سامانه جذب هیات علمی

سپس صفحه ای جدیدی مطابق با تصویر زیر نمایش داده می شود که باید گزینه رزومه من را انتخاب کرده تا وارد مرحله بعدی شوید.

وارد کردن رزومه در سامانه

در این مرحله باید تمامی مشخصات خواسته شده در قسمت های اطلاعات شخصی و مستندات را که از سمت چپ صفحه قابل دسترسی هستند وارد نمایید.

تکمیل رزومه در سامانه جذب هیات علمی

بعد از ثبت اطلاعات خواسته شده مجددا به صفحه قبلی برگردید و گزینه ثبت نام را مطابق با تصویر زیر انتخاب نمایید.

مراحل پایانی ثبت نام در سامانه جذب

در صفحه ثبت نام زمانی که قوانین و مقررات و همچنین رزومه خود را مجددا خوانده و تایید می کنید، باید وجه تعیین شده را پرداخت نمایید. بعد از طی کردن این مراحل مطابق با تصویر زیر به مرحله جستجو و انتخاب وارد می شوید تا انتخاب های خود را که حداقل 1 و حداکثر 3 می باشند در قسمت مربوطه درج نمایید.

برای اطلاع از شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید.

در این مرحله باید تمامی موارد خواسته شده را وارد کنید تا انتخاب های شما در پایین همین صفحه نمایش داده شوند. توجه کنید که با تایید کردن نهایی این فرم دیگر امکان ویرایش برای شما وجود نخواهد داشت، بنابراین نهایت دقت را به کار بگیرید. کد ارسالی که بعد از ثبت نهایی دریافت می کنید مهم بوده و باید در نزد خود نگه دارید.

نهایی کردن ثبت نام در سامانه جذب هیات علمی

آیا هر زمانی که بخواهیم می توانیم در سامانه جذب هیات علمی درخواست خود را وارد نماییم؟

خیر، درخواست ثبت نام و نهایی کردن آن تنها در زمان هایی که فراخوان داده شود انجام خواهد شد.

آیا ثبت نام در فراخوان های جذب هیات علمی هزینه دارد؟

بله، یکی از مراجل ثبت نام در این سامانه پرداخت وجه می باشد.

آیا بدون وارد کردن رزومه می توان در سامانه جذب هیات علمی ثبت نام کرد؟

خیر، تکمیل اطلاعات هویتی و مستندات از ملزومات این ثبت نام است.

در سامانه جذب هیات علمی چند انتخاب را می توان انجام داد؟

حداکثر 3 انتخاب.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *