سامانه های فناوری اطلاعات

سامانه جامع کانون زبان ایران – ili.ir

کانون زبان ایران یکی از بزرگترین مراکز آموزش زبان های خارجی می باشد که دوره های آموزشی متفاوتی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می کند. با توجه به اینکه کانون زبان متقاضیان بسیار زیادی دارد در راستای بهبود کیفیت و تسهیل دریافت خدمات توسط زبان آموزان، سامانه ای را به نام سامانه جامع کانون زبان ایران طراحی و راه اندازی کرده تا از این طریق بسیاری از خدمات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار متقاضیان قرار دهد.

به دلیل گسترده بودن امکانات این سامانه ما قصد داریم در این مقاله به بررسی بخش های مختلف سامانه جامع کانون زبان ایران بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه جامع کانون زبان ایران

معرفی سامانه جامع کانون زبان ایران

همانطور که گفتیم در راستای گسترش خدمات غیر حضوری، کانون زبان نیز برای بهبود کیفیت خدمات خود، کاهش مراجعات حضوری به دفاتر و گسترش خدمات مطابق با تغییرات زندگی های امروزی سامانه ای به نام سامانه جامع کانون زبان ایران طراحی و راه اندازی کرده است.

ورود به سامانه جامع این کانون برای عموم مردم امکان پذیر نیست و تنها در صورتی می توان به این سامانه دسترسی پیدا کرد که در کانون زبان ثبت نام خود را به عنوان زبان آموز انجام دهید. ذکر این نکته ضروری است که سامانه جامع فقط یکی از بخش های سایت اصلی این کانون می باشد و بخش ها و امکانات مختلف دیگری در صفحه اصلی سایت قابل دسترس می باشند.

ورود به سامانه جامع کانون زبان ایران

برای ورود به سامانه جامع کافی است نشانی اینترنتی سایت اصلی کانون زبان که ili.ir می باشد را در مرورگر رایانه یا گوشی تلفن همراه خود درج و جستجو کنید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “سامانه جامع” که با کادر مشخص شده کلیک نمایید.

ورود به سامانه جامع کانون زبان ایران

در مرحله بعدی صفحه ای مطابق با تصویر زیر مشاهده می کنید که باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه وارد کنید.

لازم به ذکر است این مرحله مربوط به افرادی می باشد که قبلا در سامانه جامع ثبت نام خود را تکمیل کرده اند.

درج نام کاربری در سامانه کانون زبان ایران

ثبت نام در سامانه جامع کانون زبان ایران

برای ثبت نام در این سامانه باید مطابق با تصویر زیر از صفحه اصلی سایت کانون گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

ثبت نام در سامانه جامع کانون زبان ایران

با ورود به مرحله جدید در این صفحه باید گزینه پیش ثبت نام ورودی جدید را انتخاب کنید.

پیش ثبت نام در کانون زبان ایران

سپس فرم هایی مطابق با تصاویر زیر در اختیار شما قرار می گیرد که باید آن ها را به صورت آنلاین تکمیل کرده و بر روی گزینه ثبت پیش ثبت نام کلیک کنید.

تکمیل فرم کانون زبان ایران
ثبت اطلاعات در سامانه کانون زبان ایران

در صورتی که ثبت نام شما با موفقیت انجام شود پیامی با همین عنوان برای شما نمایش داده می شود که در صفحه جدید نام کاربری و رمز عبور نیز مشخص می گردد.

دریافت شناسه کاربری کانون زبان ایران

نحوه انتخاب کلاس در سامانه جامع کانون زبان ایران

کانون زبان این امکان را فراهم کرده تا زبان آموزان بتوانند زمان کلاس های دلخواه خود را انتخاب کرده و کد آن ها را در پنل کاربری خود ثبت نمایند، در همین راستا برای مشاهده و انتخاب کلاس در سامانه جامع می توانید به صورت مستقیم با درج و جستجو آدرس اینترنتی eili.ir در مرورگر مطابق با تصویر زیر وارد بخش انتخاب کلاس شوید.

کلاس های کانون زبان در یک زمان مشخص و هفته ای دوبار برگزار می شود که کاربران عزیز می توانند جهت انتخاب کلاس مطابق با سطح تعیین شده خود به آدرس اینترنتی eili.ir مراجعه نمایند.

برای هر کلاس، یک کد به زبان آموزان ارائه شده که می توانند با وارد کردن کد در سایت، کلاس های خود را به صورت غیر حضوری انتخاب نمایند یا با دریافت کارت کلاسی به صورت حضوری در کلاس های خود شرکت نمایند.

انتخاب کلاس کانون زبان ایران

پرداخت شهریه در سامانه جامع کانون زبان ایران

زبان آموزان عزیز باید در زمان مشخص شده توسط کانون، به سامانه مراجعه کرده و مراحل پرداخت شهریه را که توسط این سامانه اعلام شده انجام دهند.

لازم به ذکر است در صورتی که پرداخت شهریه در موعد مقرری که اعلام می شود به صورت اینترنتی انجام نگیرد ثبت نام زبان آموز انجام نخواهد شد، بنابراین می توانید برای ورود به بخش پرداخت شهریه نشانی اینترنتی ilireg.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و مطابق با تصویر زیر گزینه ثبت نام و پرداخت شهریه را انتخاب کنید.

پرداخت شهریه کانون زبان ایران

مشاهده نمرات در سامانه جامع کانون زبان ایران

زبان آموزان کانون باید بدانند در صورتی می توانند در آزمون های خود شرکت کنند که قبل از آزمون بر طبق زمان های مشخص شده در نظرسنجی کانون به نشانی اینترنتی exam.ili.ir شرکت نمایند.

بعد از انجام نظرسنجی، تمامی زبان آموزان که در آزمون های کانون زبان به صورت حضوری و غیر حضوری شرکت کرده اند می توانند برای مشاهده نمرات از نشانی اینترنتی ilireg.ir استفاده کرده و گزینه اعلام نمره را مطابق با تصویر زیر انتخاب نمایند.

مشاهده نمرات کانون زبان ایران

آیا پرداخت شهریه کلاس های کانون زبان ایران فقط به صورت اینترنتی انجام می شود؟

بله، طبق اطلاعیه های این کانون پرداخت شهریه به صورت اینترنتی می باشد.

آیا می توان بعد از ثبت نام در کلاس های کانون زبان ایران شهریه را پرداخت کرد؟

خیر، در صورتی که در موعد مشخص شده شهریه پرداخت نگردد ثبت نام انجام نخواهد شد.

آیا امکان مشاهده نمرات آزمون های کانون زبان ایران به صورت اینترنتی وجود دارد؟

بله، در همین مقاله نحوه مشاهده نمرات این کانون توضیح داده شده است.

آیا کانون زبان ایران دوره های دیگری به جز آموزش زبان انگلیسی نیز دارد؟

بله، چندین زبان دیگر نیز در این کانون آموزش داده می شوند.

4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *