سامانه های اجتماعی

سامانه جامع انبارها nwms.ir

سامانه جامع انبارها همان‌گونه که از نامش پیداست مختص انبارهای بزرگ کالا در سطح کشور است که توسط دولت برای ساماندهی اطلاعات مربوط به انبارها راه اندازی شده است. وجود این سامانه به دولت کمک می‌کند تا در کاهش تخلفات واردات و صادرات کالا به کشور نقش به سزایی داشته باشد. در واقع سامانه جامع انبارها قاچاق کالا و احتکار آن‌ها را در کشور کاهش می‌دهد.

هم‌چنین با این سامانه می‌توان متوجه شد در سطح کشور چه کالاهایی با چه مقدار وجود دارند تا دولت برای آینده برنامه‌ریزی کند؛ کلیه اطلاعات کالا در سامانه مذکور به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند. به طوری که دولت می‌تواند اطلاعات کالاها را در هر لحظه از زمان کنترل کند. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع و تعداد کالاهای مختلف در کشور می‌توانید وارد آدرس الکترونیکی nwms.ir شوید.

سامانه جامع انبارها چیست؟

در سال‌های گذشته، ورود و خروج کالا در کشور به صورت قاچاق و غیرقانونی باعث می‌شد تا صنعت ملی ایران دچار ضررهای زیادی شود. به طوری که دولت سالانه میلیاردها تومان از این طریق خسارت می‌دید. دولت برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در کشور اقدام به راه‌اندازی سامانه جامع انبارها به آدرس الکترونیکی nwms.ir کرده است.

جهت آشنایی با نحوه ورود به سامانه سیب، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

در صورتی که شما دارای انبار هستید باید کلیه اطلاعات مربوط به انبار خود را در سایت جامع انبارها درج کنید تا دولت بتواند به کمک آن‌ها بستر قاچاق کالا و یا احتکار آن‌ها را شناسایی کند.

ورود به سامانه جامع انبارها nwms.ir

همانطور که ذکر کردیم، کلیه افرادی که در کشور دارای انبار کالا هستند باید کلیه اطلاعات خود را در سامانه انبارها ذخیره کنند. سپس آن‌ها را بازبینی کرده و تایید کنند. در همین راستا ممکن است شما به عنوان انبار دار با نحوه ورود به سامانه جامع انبارها و کار با آن آشنایی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه نحوه ورود به این سامانه را برای شما بیان خواهیم کرد:

برای اطلاع از راهنمای عضویت و بخش های سایت دفتر پیشخوان دولت، بر روی لینک کلیک کنید.

  • نشانی اینترنتی nwms.ir یا عبارت «سامانه جامع انبارها» را در مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود جستجو کنید.
  • بر روی اولین سایتی که گوگل برای شما نشان داده است کلیک کنید تا وارد سایت شوید.
ورود به سامانه جامع انبارها
  • جهت ورود به سامانه بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنید. دقت کنید برای ورود به سامانه، باید در آن قبلا ثبت نام کرده باشید.
مراحل ورود به سامانه جامع انبارها
  • در صفحه جدید باز شده، کد ملی، رمز عبور و کد امنیتی را درج نموده و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.
راهنمای تصویری ورود به سامانه جامع انبارها

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

در صورتی که شما قصد دارید وارد سامانه مذکور شوید باید در آن نام‌نویسی کنید. برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:

جهت دریافت راهنمای پیگیری ثبت نام مسکن ملی، بر روی لینک کلیک کنید.

  • ابتدا وارد سامانه جامع انبارها به نشانی nwms.ir شوید.
  • بر روی گزینه “ثبت واحد” کلیک کنید.
نحوه ثبت نام در سامانه جامع انبارها
  • در صفحه باز شده، کد ملی، تلفن همراه و کد امنیتی را وارد نموده سپس بر روی گزینه “تایید و مرحله بعد” کلیک کنید.
مراحل ثبت نام در سامانه nwms.ir
  • حالا یک کد 6 رقمی به شماره موبایل شما پیامک خواهد شد که پس از دریافت باید آن را در قسمت مربوطه درج نمایید. سپس روی گزینه “تایید کد و مرحله بعد” کلیک کنید.
ثبت نام در سامانه جامع انبارها
  • در این مرحله از ثبت نام سامانه جامع انبارها باید شخص حقیقی یا حقوقی بودن خود را مشخص کنید و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.
مشخص کردن شخص حقیقی یا حقوقی
  • در ادامه شماره شناسنامه، جنسیت و تاریخ تولد خود را ثبت کنید. سپس بعد از درج اطلاعات بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید. در پایین تمامی اطلاعات درج شده به شما نمایش داده خواهد شد و در صورتی که مورد تایید شما بود روی گزینه “تایید و مرحله بعد” کلیک کنید.
ثبت اطلاعات هویتی در سامانه جامع انبارها
  • اگر شخص حقوقی هستید باید علاوه بر اطلاعات بالا شناسه ملی 11 رقمی شرکت خود را نیز درج کنید. در صورتی که فاقد این شناسه هستید می‌توانید شناسه 7 رقمی مرکز دولتی خودتان را بنویسید.
ثبت اطلاعات  افراد حقوقی
  • در مرحله نهایی ثبت نام سامانه جامع انبارها باید اطلاعات واحد (انبار یا محل نگهداری کالا) را بنویسید. این اطلاعات می‌توانند نام واحد، کد پستی واحد، شناسه قبض برق و گاز، تاریخ بهره برداری، استان و غیره باشند. باید دقت کنید که همه اطلاعات درج شده درست باشند و پس از تایید صحت اطلاعات، روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.
ثبت انبارها در سامانه جامع انبارها

اکنون شما با نحوه ثبت نام در سایت جامع انبارها آشنا شده‌اید. اگر به هنگام طی کردن مراحل بالا به هر گونه مشکلی برخورد کردید می‌توانید برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای آشنایی با خدمات سایت دولت همراه، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نکات مربوط به سامانه جامع انبارها nwms.ir

  • اگر کد اعتبارسنجی در قسمت اعتبارسنجی شماره تلفن شما ارسال نگردد می‌توانید روی گزینه «ارسال مجدد کد» کلیک کنید.
  • برای ثبت نام در سامانه جامع انبارها، تکمیل کلیه اطلاعات لازم است. لذا در درج اطلاعات خواسته شده دقت کنید.
  • اگر قبلا در سامانه مذکور ثبت نام کرده‌اید. ولی هنوز اطلاعات آن‌ها تایید نشده است می توانید با در دست داشتن اسناد به اداره صنعت، معدن و تجارت استان محل سکونت خود مراجعه کنید.
  • در صورتی که می‌خواهید واحدهای تایید شده خود را در این سامانه مشاهده کنید باید وارد پورتال شخصی خود شوید و سپس با کلیک کردن بر روی گزینه واحدهای نگهداری، واحدهای خود را مشاهده نمایید.
  •  اگر به عنوان فرد حقیقی یا حقوقی که برخی از اقلام و کالاهایی مانند اتو، استارات کامل، اسپاگتی، الکل خام،آب گرم کن، الکل سفید و غیره را نگهداری می‌کنید باید اطلاعات مربوط به کالای خود را در سامانه مذکور ثبت کنید. معمولا به این کالاها، کالاهای مشمول می‌گویند که لیست دقیق آن‌ها را می‌توان از طریق کلیک کردن بر روی گزینه «لیست کالاهای مشمول» مشاهده کرد.
  • در صورتی که دارای کالاهای مشمول هستید باید علاوه بر تایید واحد خود در سایت جامع انبارها، اطلاعات مربوط به ورود و خروج این کالاها را از انبار یا محل نگهداری آن‌ها به صورت روزانه در این سامانه درج کنید.

راهنمای ثبت کد پستی در سامانه جامع انبارها

یکی از مهم‌ترین مراحلی که به عنوان دارنده انبار و محل نگهداری کالا در مورد ثبت نام کالا در سایت جامع انبارها باید انجام دهید، ثبت کد پستی انبار است. به طوری که اگر کد پستی انبار را در سامانه ذخیره نکرده باشید امکان ثبت واحدها وجود ندارد. برای ثبت نام در سامانه مذکور باید طبق روش‌های گفته شده در بالا اقدام کنید.

جهت آشنایی با نحوه ورود به پورتال شرکت ملی نفت ایران، بر روی لینک کلیک نمایید.

بعد از آن که کد پستی خود را در سامانه nwms.ir ثبت کردید باید اطلاعات مربوط به انبار مانند آدرس، شهر، استان و غیره را در این بخش درج نمایید. در واقع با ثبت کد پستی در این سامانه می‌توانید عملیات اصلاحی و ابطال، تفکیک تمامی کالاها، امکان تشخیص ضایعات، مرجوعی‌ها و همچنین کنترل موجودی انبارها را انجام دهید. هم‌چنین با مراجعه به این بخش می‌توانید اطلاعات پستی واحد خود را نیز تغییر دهید که در این خصوص می‌توانید از کارشناسان سامانه رسمی کمک بگیرید.

دانلود نرم‌افزار جامع انبار nwms.ir

دانلود نرم‌افزار جامع انبار

اگر می‌خواهید از خدمات سامانه جامع انبارها در هر زمان و مکان استفاده کنید می‌توانید به جای استفاده از سامانه nwms.ir نرم‌افزار جامع انبار را دانلود و استفاده کنید. در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با هدف ارائه خدمات بیشتر در راستای کاهش قاچاق کالا و پیگیری و رهگیری کالاهای وارد شده، نرم‌افزار اندرویدی انبار را نیز راه‌اندازی کرده است. لذا در صورتی که دارای واحدهای نگهداری کالا هستید می‌توانید با دانلود این نرم‌افزار در همه لحظات، بدون نیاز به سیستم از آن استفاده کنید.

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه پیگیری کارت خودرو با کد ملی و شماره پلاک، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

در حال حاضر تنها نسخه اندروید نرم‌افزار انبار راه‌اندازی شده است. لذا اگر گوشی آیفون دارید باید برای استفاده از خدمات انبارها از وب‌سایت این سامانه به آدرس الکترونیکی nwms.ir استفاده کنید. خوب است بدانید که در نرم‌افزار جامع انبارها امکان ثبت واحد نگهداری کالا، ثبت رسید، ثبت حواله، مدیریت حواله، ثبت انبارگردانی، مدیریت رسید، مدیریت حواله و غیره وجود دارد.

مراحل ثبت گروهی رسید و حواله در سامانه

از زمانی که ثبت ورود و خروج کالا در سامانه nwms.ir رسمی شد، ثبت گروهی رسید و حواله نیز در آن امکان پذیر شده است زیرا به عنوان یک انباردار بزرگ که روزانه هزاران اقلام کالا وارد یا خارج می‌کنید نمی‌توانید تک تک کالاهای خود را ثبت کنید؛ چون این کار زمان زیادی را طلب می‌کند لذا شما می‌توانید به کمک این قابلیت سامانه، رسید و حواله‌های خود را به صورت گروهی ثبت کنید.

برای آشنایی با روش های پیگیری کارت ملی هوشمند، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نحوه تغییر رمز عبور در سامانه جامع انبارها nwms.ir

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که بعد از عضویت در سایت جامع انبارها چگونه می‌توانید برای حفظ امنیت بیشتر رمز عبور خود را تغییر دهید؟ خوب است بدانید که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش امنیت داده‌های انبارداران امکانات زیادی را در سامانه nwms.ir برای شما در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها تغییر آسان رمز عبور می‌باشد. حال شما برای انجام این کار می‌توانید چند مراحل ساده زیر را طی کنید:

  • در قسمتی که کاربر برای ورود به سامانه جامع انبارها، کد ملی و رمز عبور خود را درج می‌کند باید به جای درج آن‌ها روی گزینه «بازیابی رمز عبور» کلیک نماید.
نحوه تغییر رمز عبور در سامانه nwms.ir
  • در مرحله بعد سیستم از شما می‌خواهد کد ملی و کد عددی که تصویر آن نمایش داده شده است را درج کنید. سپس روی گزینه «ارسال کد به تلفن همراه» کلیک نمایید.
نحوه تغییر رمز عبور در سامانه جامع انبارها
  • در این مرحله در مرورگر شما صفحه‌ای ظاهر خواهد شد که کد امنیتی دریافت شده از طریق پیامک را در آن درج کنید. دقت کنید که رمز عبور شما باید حداقل از دو حرف و دو عدد انگلیسی تشکیل شده باشد. سپس روی گزینه بروزرسانی گذر واژه کلیک کنید تا رمز عبورتان با موفقیت تغییر کند.

برای کسب اطلاعاتی در مورد سامانه جامع قبول پست، بر روی لینک کلیک کنید.

اگر در مرحله ارسال کد امنیتی به گوشی شما از طریق پیامک، اس ام اس آن ارسال نشد می‌توانید با رفتن به پایین‌ترین قسمت صفحه با درج کد عددی که مشخص شده است دوباره ارسال کد از طریق پیامک را کلیک نمایید.

چه افرادی باید در سامانه جامع انبارها ثبت نام کنند؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما به عنوان انباردار یا فردی که در حوزه تجارت انواع کالا فعالیت می‌کند پیش بیاید این است که چه کسانی باید در سامانه nwms.ir ثبت نام کنند و از امتیازات و مزایای آن استفاده کنند؟

جهت آشنایی با نحوه پیگیری وام ودیعه مسکن، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

اگر شما در انبار خود از کالاهای مشمول ذخیره می‌کنید باید در سایت جامع انبارها ثبت نام کنید. حال شما برای دریافت لیست کالاهایی که مشمول قانون ثبت در سامانه جامع انبارها هستند می‌توانید به سایت جامع انبارها مراجعه کرده و آن را دریافت کنید. لذا کسانی که این کالاها را در انبار خود نگهداری می‌کنند باید در سایت جامع انبارها ثبت نام کنند.

بعد از آن که در سامانه جامع انبارها ثبت نام کردید و واحدهای خود را نیز معرفی کردید باید تمام اطلاعات در این سامانه ثبت و تایید شوند تا بتوانید از انبار خود استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا در سامانه جامع انبارها باید اطلاعاتی در مورد خود کالا نیز ثبت کنیم؟

بله، شما در آن باید اطلاعات کالاهایی مانند کالاهای مشمولی را ثبت کنید. معمولا این اطلاعات برای کالاهای مختلف متفاوت خواهند بود که شما به هنگام ثبت کالاها در سامانه انبار مشاهده خواهید کرد.

برای ورود به سامانه جامع انبارها چیکار باید کنیم؟

برای ورود به سایت جامع انبارها به کلمه کاربری و رمز عبور نیاز دارید که برای دریافت آن باید در سامانه nwms.ir ثبت نام کنید. در غیر این صورت می‌توانید با در دست داشتن مدارک لازم به اداره صنعت، معدن و تجارت در استان خود مراجعه کنید.

5/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *