سامانه های اجتماعی

سامانه جامع اقدام ملی مسکن tem.mrud.ir

طی چند سال اخیر دولت اقدامات مهمی را در زمینه کمک به تامین مسکن مورد نیاز مردم انجام داده و برای طی کردن مراحل مورد نیاز طرح های ارائه شده سامانه های آنلاین کارآمدی را نیز راه اندازی کرده است. سامانه جامع اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و در راستای تحقق اهداف طرح های حمایتی مسکن در جامعه فعال شده است.

در واقع افرادی که قصد ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن و یا دریافت وام کمک ودیعه دارند باید از طریق مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن ثبت نام خود را انجام داده و منتظر اعلام نتیجه باشند.

خوشبختانه تا زمان اعلام نتیجه برای انجام هیچ یک از مراحل ثبت نام طرح های حمایتی مسکن، متقاضیان نیازی به مراجعات حضوری ندارند، بنابراین میزان ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه، اتلاف وقت و همچنین میزان شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی کاهش پیدا خواهد کرد.

به دلیل اهمیت طرح های حمایتی مسکن که در حال حاضر به مرحله اجرا سازی رسیده اند، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه جامع اقدام ملی مسکن بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه جامع اقدام ملی مسکن

معرفی سامانه جامع اقدام ملی مسکن

در حال حاضر یکی از دغدغه های زندگی اکثر افراد جامعه تامین مسکن مناسب می باشد، درصدی از جمعیت دغدغه اجاره بها و پیدا کردن واحد مسکونی با نرخ مناسب هستند و برخی از افراد نیز به فکر تامین هزینه خرید واحد مسکونی می باشند. دولت طی چند سال اخیر برای رفع حدودی و تقریبی این دو مشکل طرح هایی را به مرحله اجرا سازی رسانده است.

برای آشنایی با نحوه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، بر روی لینک کلیک کنید.

بر اساس طرح های ارائه شده از جانب دولت متقاضیان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای دریافت واحد مسکونی و متقاضیان دریافت کمک ودیعه یعنی وام جهت رهن و اجاره واحد مسکونی می توانند به سامانه جامع اقدام ملی مسکن مراجعه کرده و بعد از بررسی شرایط خود با شرایط به تصویب رسیده طرح های مذکور نسبت به ثبت نام در بخش های مختلف سامانه اقدام نمایند.

برای اطلاع از خدمات سامانه پذیرش 24 بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین سامانه جامع اقدام ملی مسکن فقط برای ثبت نام یک مورد از طرح های مسکن که توسط دولت ارائه شده اند نبوده و در حال حاضر ثبت نام متقاضیان در تمامی طرح های ملی مسکن از طریق سامانه مذکور امکان پذیر است. به همین منظور چنانچه شما نیز متقاضی ثبت نام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن هستید بهتر است با جوانب مختلف سامانه آشنا شوید.

ورود به سامانه جامع اقدام ملی مسکن tem.mrud.ir

ورود به سامانه جامع اقدام ملی مسکن

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی سازمان ها، ادارات، وزارتخانه ها، ارگان ها و… طی چند سال اخیر برای گسترش خدمات غیر حضوری خود اقدام به راه اندازی سامانه های مختلفی کرده اند.

فعال سازی سامانه های آنلاین سبب کاهش ازدحام جمعیت در مراکز، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه های اضافی شده، همچنین میزان رخ دادن خطاهای سهوی را کاهش داده و روند انجام مراحل اداری را سریع تر کرده اند.

برای اطلاع از امکانات سامانه ثبت نام مسکن حمایتی بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق طرح های ملی مسکن مانند ثبت نام در طرح کمک ودیعه و همچنین نهضت ملی مسکن اقدام به راه اندازی سامانه جامع اقدام ملی مسکن کرده است. بنابراین متقاضیان ثبت نام در طرح های ملی مسکن نیازی به مراجعات حضوری جهت انجام مراحل ثبت نام نخواهند داشت.

درمورد طرح های ملی مسکن بهتر است بدانیم تمامی افراد جامعه واجد شرایط ثبت نام در طرح های مذکور نیستند، از جمله شرایط به تصویب رسیده و اعمال شده این طرح ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرپرستان خانوار و افراد متاهل
  • زنان خود سرپرست با سن بیشتر از 35 سال
  • سابقه حداقل 5 سال سکونت در شهر مورد تقاضا
  • عدم مالکیت واحد و زمین مسکونی سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل از تاریخ 1384/1/1
  • عدم دریافت تسهیلات خرید یا ساخت واحد مسکونی از نهادهای عمومی غیر دولتی توسط سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل او از تاریخ 1357/11/22
  • برخورداری از توانایی مالی برای بازپرداخت تسهیلات
  • عدم منع قانونی برای استفاده از تسهیلات بانکی

برای اطلاع از بخش های سایت اداره پست بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سامانه اقدام ملی مسکن را دارید باید نشانی اینترنتی tem.mrud.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

وارد شدن به سامانه tem.mrud.ir

ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه در سامانه جامع اقدام ملی مسکن

متاسفانه طی چند سال اخیر بسیاری از مستاجران در کشور با مشکل جدی نرخ نجومی اجاره بها و هزینه ودیعه مواجه شده اند. برخی از افراد که توانایی تامین هزینه ودیعه مورد نظر صاحبان املاک را ندارند به ناچار خانه های کوچک تر را اجاره کرده و یا به طور کلی منطقه محلی زندگی خود را با هدف کاهش پرداخت هزینه اجاره و ودیعه تغییر می دهند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه بر خط بازار متشکل ارز ایران بر روی لینک کلیک کنید.

دولت برای کمک به این افراد طرح پرداخت کمک ودیعه را به مرحله اجرا رسانده است، بنابراین متقاضیان دریافت تسهیلات یا همان وام کمک ودیعه برای ثبت درخواست خود باید از طریق نشانی اینترنتی tem.mrud.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه” کلیک نمایید.

ثبت نام کمک ودیعه مسکن

در مرحله اول باید کد ملی و کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت درخواست کمک ودیعه مسکن

در مراحل بعدی مشخصات خواسته شده را با دقت وارد کرده تا ثبت نام شما نهایی شده و مورد بررسی قرار بگیرد.

ثبت نام مسکن ملی در سامانه جامع اقدام ملی مسکن tem.mrud.ir

طرح های حمایتی دولت در زمینه تامین مسکن مورد نیاز مردم به پرداخت کمک ودیعه ختم نشده و طرح نهضت ملی مسکن در راستای ساخت واحدهای مسکونی حمایتی نیز به مرحله ثبت نام متقاضیان رسیده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع رسانه بر روی لینک کلیک کنید.

بر اساس این طرح متقاضیانی که تا به حال واحد و زمین مسکونی به نام خود نداشته اند و از دیگر شرایط نام برده نیز برخوردار هستند می توانند به سامانه جامع اقدام ملی مسکن مراجعه کرده و ثبت نام خود را به انجام برسانند.

برای اطلاع از خدمات سامانه نپ بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور باید از طریق نشانی اینترنتی tem.mrud.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام نهضت ملی مسکن” کلیک نمایید.

ثبت نام نهضت ملی مسکن

در مرحله جدید شرایط و قوانین ثبت نام در این طرح نمایش داده می شوند که بعد از مطالعه و پذیرش آن ها باید گزینه “متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم” را انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن

سپس برای انجام ادامه مراحل باید کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

مراحل ثبت درخواست نهضت ملی مسکن

برای نهایی شدن ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن باید تمامی مراحل پیش رو را به انجام برسانید تا کد رهگیری برای شما صادر شود.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی در سامانه جامع اقدام ملی مسکن

در قسمت های قبلی همین مقاله در مورد اهداف طرح های حمایتی مسکن، نحوه ثبت نام و همچنین شرایط به تصویب رسیده آن ها صحبت کردیم. حال بهتر است بدانید بعد از انجام ثبت نام در طرح مسکن ملی امکان پیگیری و اطلاع از نتیجه بررسی ها نیز برای متقاضیان فراهم شده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه ثبت من بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد پیگیری نتیجه ثبت نام خود در سامانه جامع اقدام ملی مسکن را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی tem.mrud.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “مشاهده و پیگیری درخواست ها” کلیک نمایید.

پیگیری درخواست در سامانه جامع اقدام ملی مسکن

در مرحله جدید باید کد ملی و یا شناسه ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

نحوه پیگیری درخواست

چگونه می توان به سایت جامع اقدام ملی مسکن وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی tem.mrud.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا ثبت نام اولیه در سایت جامع اقدام ملی مسکن نیازمند پرداخت هزینه می باشد؟

خیر، ثبت نام در سامانه مذکور برای انجام بررسی شرایط متقاضیان نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

آیا خانم های مجرد نیز می توانند در طرح نهضت ملی مسکن و یا کمک ودیعه ثبت نام کنند؟

بله، در صورتی که سن بالای 35 سال داشته و خود سرپرست باشند.

آیا امکان پیگیری نتیجه درخواست های ثبت شده در سامانه جامع اقدام ملی مسکن وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه مذکور فراهم می باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *