سامانه های تحصیلی

سامانه جامع آزمون گردشگری edutouris.mcth.ir

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با راه اندازی سامانه جامع آزمون گردشگری، امکان ثبت نام غیر حضوری و اطلاع از نتایج این آزمون را برای واجدین شرایط فراهم کرده است. وزارت میراث فرهنگی هر ساله از طریق برگزاری دو آزمون جامع شرایطی را فراهم می کند تا متقاضیان دریافت گواهینامه راهنمایان حوزه گردشگری، اطلاعات خود را مورد سنجش قرار داده و در صورت کسب نمره قبولی، گواهینامه مورد نظر را دریافت کنند.

در حال حاضر امکانات مختلفی اعم از ایجاد پنل کاربری، ثبت نام در آزمون جامع، اطلاع از نتایج، ویرایش اطلاعات کاربری، بازیابی رمز عبور و… در سایت آزمون گردشگری در دسترس کاربران قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت شرکت در آزمون های گردشگری برای بسیاری از افراد فعال در این حوزه، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه آزمون جامع گردشگری بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه جامع آزمون گردشگری

گردشگری یک صنعت گسترده در کشورمان است که انجام امورات مربوط به این حوزه جزء وظایف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. رونق صنعت گردشگری مستلزم آموزش راهنمایان و سپس مشغول به کار شدن این افراد است تا گردشگران داخلی و خارجی برای بهره مندی از تاسیسات گردشگری کشور با مشکل مواجه نباشند.

برای اطلاع از نحوه دریافت نوبت از سامانه سنجش دانش آموزان بدو ورود بر روی لینک کلیک کنید.

وزارتخانه میراث فرهنگی در طول سال دو بار آزمون جامع گردشگری را به منظور سنجش متقاضیان دریافت گواهینامه راهنمایان صنعت گردشگری و سپس اعطا مدرک به پذیرفته شدگان برگزار می کند. سامانه جامع آزمون گردشگری به منظور انجام ثبت نام غیر حضوری و سپس اطلاع از نتایج آزمون راه اندازی شده تا از این طریق متقاضیان شرکت در زمینه های مختلف آزمون گردشگری نیاز به مراجعات حضوری نداشته باشند.

ورود به سامانه جامع آزمون گردشگری edutouris.mcth.ir

به دلیل اینکه تمامی مراحل ثبت نام و اعلام نتایج آزمون جامع گردشگری به صورت غیر حضوری انجام می شوند متقاضیان شرکت در این آزمون باید به پنل کاربری خود در سامانه جامع آزمون گردشگری وارد شده و از امکانات آن استفاده کنند. برای ورود به سامانه باید نشانی اینترنتی edutouris.mcth.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مشخص شده درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه جامع آزمون گردشگری

برای اطلاع از امکانات سامانه دانشجویی بهزیستی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در سامانه جامع آزمون گردشگری edutouris.mcth.ir

یکی از اقداماتی که باید قبل از طی کردن مراحل ثبت نام در آزمون جامع گردشگری انجام دهید، ایجاد حساب کاربری و ثبت نام در سامانه طراحی شده برای این آزمون است. بعد از ثبت نام در سامانه جامع آزمون گردشگری امکان استفاده از خدمات مختلفی که در پنل کاربری قرار گرفته اند برای متقاضیان فراهم می شود. به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه جامع آزمون گردشگری مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام در سامانه” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه جامع آزمون گردشگری

در مرحله جدید مشخصات خواسته شده را وارد کرده، رمز عبور دلخواه خود را در قسمت مربوطه درج و گزینه “ثبت اطلاعات” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه جامع آزمون گردشگری

سپس پیامی برای شما نمایش داده می شود که در صورت اطمینان از انجام ثبت نام باید بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه جامع آزمون گردشگری

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ساتب دانشگاه علمی کاربردی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه بازیابی رمز عبور در سامانه جامع آزمون گردشگری

در حال حاضر اغلب افراد برای انجام امورات مختلف در سامانه های متعددی ثبت نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد می کنند، بنابراین امکان فراموشی رمز عبور برخی از سامانه ها موضوع دور از انتظاری نیست. در سامانه جامع آزمون گردشگری امکانی فراهم شده تا بازیابی رمز عبور کاربران در کمترین زمان ممکن انجام شود. بنابراین چنانچه رمز عبور این سامانه را فراموش کرده و قصد دریافت مجدد آن را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه جامع آزمون گردشگری بر روی گزینه “رمز عبور یا نام کاربری را فراموش کرده ام” کلیک نمایید.

بازیابی رمز عبور سامانه جامع آزمون گردشگری

در مرحله جدید باید کد ملی خود را به همراه شماره موبایلی که به هنگام ثبت نام در سامانه جامع آزمون گردشگری به ثبت رسانده اید در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ارسال رمز عبور” را انتخاب کنید.

دریافت رمز عبور جدید از سامانه جامع آزمون گردشگری

برای اطلاع از خدمات سامانه عقیق بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در آزمون گردشگری edutouris.mcth.ir

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه های راهنمایان گردشگری داخلی و خارجی، زمین گردشگری، طبیعت گردی و… آزمون جامع گردشگری برگزار می کند تا متقاضیان دریافت گواهینامه چنین مواردی در آزمون شرکت کرده و در صورت کسب امتیاز مطلوب، گواهینامه را دریافت کنند. متقاضیان ابتدا باید از طریق ورود به سامانه جامع آزمون گردشگری در این آزمون ثبت نام کرده و منتظر تایید شرایط خود از جانب اداره کل میراث فرهنگی استان باشند. بنابراین به منظور انجام ثبت نام به پنل کاربری خود در سامانه مذکور وارد شوید، چنانچه مهلت ثبت نام به پایان نرسیده باشد باید گزینه “درخواست شرکت در آزمون” را انتخاب کنید.

ثبت نام در آزمون جامع گردشگری

در مرحله جدید بعد از مطالعه قوانین شرکت در آزمون و پذیرش آن ها، بر روی گزینه “موافقم” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام در آزمون جامع گردشگری

با ورود به مرحله جدید، انواع آزمون هایی که امکان ثبت نام در آن ها را دارید نمایش داده می شوند، حال باید گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

انواع آزمون های سامانه جامع آزمون گردشگری

سپس مطابق با تصویر زیر اطلاعات اصلی که از شما خواسته می شوند را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “بعدی” کلیک نمایید.

فرم ثبت نام در آزمون جامع گردشگری

در مرحله جدید باید مشخصات کاربری خواسته شده را وارد کرده و گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.

درج مشخصات کاربری در سامانه جامع آزمون گردشگری

چنانچه مشخصات وارد شده و ثبت نام در آزمون را تایید می کنید باید بر روی گزینه “تایید” در مرحله جدید کلیک نمایید.

تایید مشخصات در سامانه جامع آزمون گردشگری

در نهایت پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد برای شما نمایش داده می شود، چنانچه قصد ثبت نام در رشته دیگری را نیز دارید در این مرحله امکان آن برای شما فراهم شده است.

نتیجه ثبت نام در آزمون جامع گردشگری

برای اطلاع از امکانات سامانه آموزش مداوم بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام آزمون گردشگری edutouris.mcth.ir

با توجه به اینکه آزمون جامع گردشگری دو بار در سال برگزار می شود مهلت زمانی مشخصی برای ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته و اعلام خواهد شد. بنابراین ثبت نام در خارج از بازه زمانی تعیین شده امکان پذیر نیست. مهلت ثبت نام اولین آزمون سال 1401 از 31 فروردین آغاز شده و تا 18 اردیبهشت ادامه داشته و آزمون جامع گردشگری نیز در روز 6 خرداد برگزار شده است. برای دومین آزمون سال 1401 تا به این تاریخ مهلت مشخصی اعلام نشده است.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه امریه وزارت علوم بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام در آزمون گردشگری edutouris.mcth.ir

بهتر است بدانیم افرادی می توانند در آزمون جامع گردشگری ثبت نام کنند که از شرایط تعیین شده برای این آزمون برخوردار باشند. بنابراین افرادی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند ابتدا باید از شرایط آن مطلع شوند، به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از این شرایط اشاره می کنیم:

  • متقاضیان باید دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی باشند.
  • افرادی که مدرک تحصیلی خود را در اختیار ندارند باید گواهی اتمام دوره تحصیل را ارائه دهند.
  • داوطلبانی که در رشته های مرتبط مشغول به تحصیل هستند می توانند گواهی اشتغال به تحصیل مربوط به ترم آخر کارشناسی را ارائه دهند.
  • تمامی متقاضیان باید مدرک یا گواهی تحصیلی خود را در سامانه جامع آزمون گردشگری بارگذاری کنند.
  • آزمون گردشگری مشمول تک ماده نیست.
  • شرکت کنندگان آزمون های جامع گردشگری قبلی می توانند برای 3 دوره متوالی در این آزمون شرکت کنند.
  • حداقل نمره قبولی در هر یک از دروس برای تمامی متقاضیان رشته های مرتبط 12 و برای سایر رشته ها 10 می باشد.
  • متقاضیان بعد از ثبت نام باید منتظر تاییدیه اداره کل میراث فرهنگی استان باشند و در صورت تایید، هزینه آزمون را پرداخت کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت نمونه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه مشاهده نتایج آزمون

همانطور که گفتیم یکی از امکانات سامانه جامع آزمون گردشگری مشاهده نتایج اعلام شده آزمون جامع گردشگری است. به طور معمول حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون، نتایج آن از طریق سایت جامع آزمون گردشگری قابل مشاهده است. بنابراین برای اطلاع از نتایج نیازی به مراجعات حضوری ندارید، بلکه کافی است به پنل کاربری خود در این سامانه وارد شده و گزینه “اعلام نتایج” را انتخاب کنید.

برای اطلاع از امکانات سایت آموزشیار دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه جامع آزمون گردشگری وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی edutouris.mcth.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا ثبت نام افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند در آزمون جامع گردشگری امکان پذیر است؟

خیر، حداقل مدرک تحصیلی قابل قبول کارشناسی می باشد.

آزمون جامع گردشگری چند سال یکبار برگزار می شود؟

این آزمون دوبار در هر سال برگزار می گردد.

آیا ثبت نام در آزمون جامع گردشگری به صورت حضوری انجام می شود؟

خیر، مراحل و نحوه ثبت نام در آزمون جامع گردشگری در همین مقاله توضیح داده شده است.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *