سامانه های اجتماعی

سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

تا به حال طرح های حمایتی مختلفی در کشور برای کمک به اقشاری از مردم که به حمایت و کمک دولت نیاز دارند به مرحله اجرا رسیده است. یکی از طرح های حمایتی دولت جهت خانه دار شدن افرادی که تا به حال واحد مسکونی به نام خود نداشته اند، ساختن چند میلیون مسکن حمایتی می باشد. در همین راستا نیز سامانه ثبت نام مسکن حمایتی توسط وزارت راه و شهرسازی طراحی و فعال شده است تا افرادی که از شرایط تعیین شده برای طرح مسکن حمایتی برخوردار هستند بدون نیاز به مراجعات حضوری ثبت نام خود را در سامانه مذکور به انجام رسانده و منتظر اعلام نتیجه باشند.

بدون شک ثبت نام در طرح حمایتی نام برده می تواند به صاحب خانه شدن افرادی در جامعه کمک کند که توانایی تامین هزینه خرید یک واحد مسکونی را به صورت یک مرحله ای ندارند و از این طریق یکی از دغدغه های زندگی مردم برطرف می شود.

به همین منظور برای شنایی بیشتر با طرح مسکن حمایتی و نحوه ثبت نام در آن، ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ثبت نام مسکن حمایتی می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

بخش های سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

بدون شک یکی از موضوعات مهم در زندگی تمام مردم که برای اغلب افراد تبدیل به دغدغه شده و نگرانی های بیشتری را ایجاد می کند، خرید یک واحد مسکونی و به پایان رساندن اجاره ملک می باشد.

متاسفانه با توجه به افزایش چشمگیر قیمت واحدهای مسکونی در تمامی شهرها، اغلب مردم نمی توانند از طریق پس انداز خود خانه خریداری کنند، به همین علت نیز علاوه بر اینکه قیمت خرید خانه افزایش می یابد، نرخ اجاره بها نیز رشد کرده و مستاجران را با چالش های سختی رو به رو می کند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ارمغان بهزیستی بر روی لینک کلیک کنید.

در همین راستا دولت جهت حمایت از اقشار کم درآمد جامعه که توانایی خرید واحد مسکونی و تامین هزینه آن به صورت یک مرحله ای را ندارند طرح ساخت مسکن حمایتی را به مرحله اجرا سازی و ثبت نام رسانده است. به همین منظور نیز سامانه ثبت نام مسکن حمایتی توسط وزارت راه و شهرسازی فعال شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

از طریق آغاز به کار سامانه ثبت نام مسکن حمایتی افراد متقاضی که از شرایط ثبت نام در این طرح برخوردار هستند نیازی به مراجعات حضوری جهت ثبت نام نخواهند داشت، زیرا تمامی مراحل ثبت نام تا به پایان و دریافت کد رهگیری از طریق سامانه ثبت نام مسکن حمایتی انجام خواهد شد.

برای اطلاع از خدمات سامانه بر خط بازار متشکل ارز ایران بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم برای ثبت نام در طرح مذکور شرایط و قوانین خاصی تعیین شده و در صورتی که افراد متقاضی از شرایط این طرح برخوردار نباشند امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی برای آنان فراهم نخواهد بود. از جمله این شرایط می توان به نداشتن واحد مسکونی و یا زمین توسط فرد متقاضی و افراد تحت تکفل او، عدم دریافت وام خرید و ساخت خانه، توانایی مالی بازپرداخت اقساط تسهیلات و… اشاره کرد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ایران من اصناف بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه شما نیز متقاضی ثبت نام در طرح مسکن حمایتی هستید برای ورود به این سامانه باید نشانی اینترنتی saman.mrud.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

ثبت نام مسکن حمایتی saman.mrud.ir

ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

در کنار دیگر طرح های حمایتی دولت که برای افزایش سطح رفاه مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه به مرحله اجرا رسیده اند، ساخت مسکن حمایتی نیز با هدف خانه دار شدن چند میلیون نفر از مردم که تا به حال واحد مسکونی یا زمینی جهت ساخت و ساز به نام خود نداشته اند به مرحله ثبت نام رسیده است.

بر اساس اهداف این طرح، متاهلین و سرپرستان خانواری که تا به حال خانه یا زمین مسکونی به نام خود نداشته اند و همچنین افراد مجرد با یکسری از شرایط خاص می توانند از طریق مراجعه به سامانه ثبت نام مسکن حمایتی نسبت به تکمیل فرم های مربوطه و ثبت نام اقدام نمایند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه هوشمند امداد و کارآمد بر روی لینک کلیک کنید.

البته لازم به ذکر است شرایط بیشتری برای متقاضیان در نظر گرفته شده است که در صورت وجود تناقض میان این شرایط و وضعیت متقاضیان ثبت نام امکان پذیر نخواهد بود. بهتر است بدانیم طرح مذکور را به دلیل حمایت و کمک های دولت در تهیه زمین، ارائه تسهیلات بانکی، معافیت از مالیات و عوارض و… مسکن حمایتی نامیده اند.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه شما نیز قصد ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی saman.mrud.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام نهضت ملی مسکن” کلیک نمایید.

ثبت نام در طرح مسکن حمایتی

در مرحله جدید سامانه شرایط و قوانین ثبت نام را برای شما نمایش می دهد، در صورتی که با پذیرش آن ها موافق هستید باید گزینه “متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم” را انتخاب کنید.

قوانین سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

سپس باید کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

درج کدملی در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

در مرحله جدید از شما خواسته می شود مواردی از مشخصات فردی که در تصویر نمایش داده شده اند را در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی وارد کنید.

تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

بعد از انجام مراحل قبلی وارد صفحه مربوط به تکمیل مشخصات محل سکونت خواهید شد، بنابراین بعد از درج مشخصات خواسته شده باید بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

مشخصات محل سکونت

چنانچه به عنوان سرپرست خانوار یا فردی که چند نفر را تحت تکفل دارد در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی، درخواست خود را به ثبت می رسانید ضروری است که در این مرحله مشخصات افراد تحت تکفل خود را درج کنید.

چنانچه بیش از یک نفر را تحت تکفل دارید این امکان برای شما فراهم شده تا از طریق کلیک بر روی گزینه “افزودن افراد تحت تکفل” مشخصات تمامی آنان را در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی وارد کرده و سپس گزینه “مرحله بعد” را انتخاب کنید.

اطلاعات افراد تحت تکفل

بعد از به اتمام رساندن مراحل قبلی و تکمیل فرم های مربوطه حال اطلاعات شما به صورت پیش نمایش در مرحله جدید قابل مشاهده خواهند بود، چنانچه صحت موارد را تایید می کنید باید تیک مربوط به پذیرش آن ها را به تایید برسانید.

تایید اطلاعات در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

در مرحله جدید کد تایید برای شماره موبایلی که در مرحله اول به ثبت رسانده اید ارسال می شود، حال کد تایید را در قسمت مربوطه وارد کرده، کد امنیتی که مشاهده می کنید را درج و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

کد تایید سامانه saman.mrud.ir

چنانچه ثبت نام شما بدون ایجاد مشکل یا خطا انجام شده باشد، پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام را دریافت خواهید کرد.

اتمام ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن حمایتی

مدارک لازم برای ثبت نام مسکن حمایتی

همانطور که گفتیم وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق طرح ساخت مسکن حمایتی برای اقشار کم درآمد جامعه که تا به حال خانه یا زمینی جهت ساخت به نام خود نداشته اند، اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام مسکن حمایتی کرده است.

با آغاز به کار سامانه ثبت نام مسکن حمایتی، متقاضیان نیازی به مراجعات حضوری جهت ثبت نام یا تحویل مدارک ندارند، بنابراین تصویر تمامی مدارک خواسته شده در سامانه بارگذاری خواهند شد. از جمله مدارک مورد نیاز جهت تکمیل ثبت نام مسکن حمایتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصویر کارت ملی و شناسنامه متقاضی
  • تصویر گواهی کفالت افراد تحت تکفل
  • تصویر مدرک سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا

برای اطلاع از امکانات سامانه نپ بر روی لینک کلیک کنید.

از جمله مواردی که می توانید به عنوان مدرک سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا در سامانه بارگذاری کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی تحصیل متقاضی تا پیش از دوره دانشگاه
  • گواهی تحصیل متقاضی در دوره دانشگاه به علاوه حداقل دو سال سابقه بیمه
  • مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا والدین او
  • جواز کسب واحد صنفی مربوط به متقاضی یا والدین
  • سابقه پرداخت حق بیمه برای متقاضی یا والدین او
  • گواهی اشتغال در مراکز دولتی
  • گواهی مبنی بر پرداخت مستمری بگیران و بازنشستگان برای متقاضی یا والدین
  • پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معماران تجربی برای متقاضی

برای اطلاع از بخش های سامانه کاردان اداره کار بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که گفتیم متقاضیان ثبت نام در طرح مسکن حمایتی باید از شرایط تعیین شده برای این طرح نیز برخوردار باشند، به همین منظور برای آشنایی با شرایط مشخص شده در ادامه مطلب به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

  • افراد متاهل و سرپرستان خانوار
  • مردان مجرد 23 تا 45 سال
  • خانم های مجرد خود سرپرست بالای 35 سال
  • نداشتن خانه یا زمین مسکونی جهت ساخت برای متقاضی یا افراد تحت تکفل او از تاریخ 1384/1/1
  • عدم استفاده از وام خرید خانه یا ساخت مسکن مربوط به نهادهای دولتی یا خصوصی از تاریخ 1357/11/22
  • دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا
  • نداشتن منع قانونی در دریافت تسهیلات بانکی
  • داشتن توانایی مالی برای بازپرداخت اقساط
  • توانایی پرداخت حداقل 30 درصد هزینه ساخت مسکن، مازاد بر پرداخت اقساط

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام مسکن حمایتی saman.mrud.ir

زمان ثبت نام مسکن حمایتی

بدون شک ثبت نام در طرح ساخت مسکن حمایتی همیشگی نبوده و تمام افراد جامعه نیز نمی توانند از طریق سامانه ثبت نام مسکن حمایتی در این طرح ثبت نام کنند. در همین راستا تا به حال چند مرحله ثبت نام در طرح مسکن حمایتی به انجام رسیده و با درخواست بسیاری از متقاضیان موافقت به عمل آمده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه سوت زنی وزارت کار بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه شما نیز قصد ثبت نام در این طرح را دارید باید منتظر اعلام خبرها و اطلاعیه های جدید باشید تا از این طریق به محض اعلام مهلت ثبت نام به سامانه ثبت نام مسکن حمایتی مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل نمایید.

چگونه می توان به سامانه ثبت نام مسکن حمایتی وارد شد؟

برای ورود به سایت ثبت نام مسکن حمایتی باید از نشانی اینترنتی saman.mrud.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ثبت نام افراد مجرد در سایت ثبت نام مسکن حمایتی وجود دارد؟

بله، البته در صورتی که از شرایط تعیین شده برخوردار باشند، شرایط ثبت نام در این طرح در همین مقاله توضیح داده شده است.

آیا برای ثبت نام در سایت ثبت نام مسکن حمایتی باید مدرکی مبنی بر محل سکونت خود را بارگذاری کنیم؟

بله، باید گواهی مربوط به سکونت حداقل 5 سال در شهر مورد تقاضا را در سامانه وارد نمایید.

آیا امکان ثبت نام افراد دارای سه فرزند در سایت ثبت نام مسکن حمایتی وجود دارد؟

بله، ولی باید از شرایط تعیین شده درمورد این موضوع برخوردار باشید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *