سامانه های تحصیلی

سامانه امجد جهاد دانشگاهی amjad.jde.ir + راهنمای ورود به سایت

طی چند سال اخیر باتوجه به گسترش خدمات غیر حضوری و آنلاین در تمامی زمینه ها، دانشگاه های کشور نیز از این مورد مستثنی نشده و سامانه های مختلفی را جهت انجام امورات آموزش، آزمون، انتخاب واحد، حذف درس، دریافت گواهی اشتغال به تحصیل و… طراحی و راه اندازی کرده اند. به طوری که در حال حاضر هیچ دانشگاهی در کشور وجود ندارد که حداقل یک سامانه مجازی را در اختیار دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه قرار نداده باشد. سامانه امجد جهاد دانشگاهی نیز به منظور برگزاری کلاس های آموزشی غیر حضوری و آنلاین راه اندازی شده تا امکان تشکیل کلاس های مجازی برای دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز فراهم شود.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا سامانه مذکور بسیار کارآمد بوده و دانشجویان توانسته اند بدون نگرانی از دوره ها و کلاس های آموزشی جهاد دانشگاهی استفاده نمایند. این سامانه امکانات گسترده ای را حین تشکیل کلاس در اختیار دانشجویان و اساتید قرار می دهد تا کیفیت آموزش ارتقاء یافته و دانشجویان بتوانند مفاهیم آموزشی را به خوبی یاد بگیرند.

به دلیل اهمیت آموزش ورود و نحوه کار با سامانه مذکور ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه امجد جهاد دانشگاهی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه امجد جهاد دانشگاهی

معرفی سامانه امجد جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی در راستای گسترش خدمات غیر حضوری در تمامی دانشگاه های کشور اقدام به راه اندازی سامانه امجد کرده تا از این طریق امکان تشکیل کلاس های مجازی و آنلاین را برای دانشجویان این دانشگاه فراهم کند.

در حال حاضر تقریبا در تمامی ادارات، سازمان ها، ارگان ها و دانشگاه های کشور سامانه هایی راه اندازی شده اند که تا حد امکان خدمات مربوطه را به صورت غیر حضوری در اختیار کاربران، مخاطبان و مراجعه کنندگان خود قرار می دهند، بنابراین اطلاع از نحوه کار کردن با سامانه هایی که مربوط به حوزه فعالیت ما هستند بسیار ضروری می باشد.

باتوجه به غیر حضوری شدن کلاس های دانشگاهی به دلیل شیوع ویروس کرونا سامانه هایی که دانشگاه ها برای برگزاری غیر حضوری کلاس های آموزشی راه اندازی کرده اند بسیار کارآمد بوده و تا حدی از دغدغه های آموزشی دانشجویان و اساتید کاسته اند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت تیز آزما علمی کاربردی بر روی لینک کلیک کنید.

در سامانه امجد جهاد دانشگاهی شرایطی فراهم شده است تا دانشجویان و اساتید بتوانید در کلاس های درس تشکیل شده به خوبی با یکدیگر تعامل داشته باشند و مشکلات آموزشی خود را برطرف نمایند. همانطور که گفتیم یادگیری نحوه کار کردن با چنین سامانه هایی بسیار ضروری می باشد.

بنابراین توصیه می کنیم نسبت به یادگیری نحوه کار با سامانه هایی که مربوط به آموزش یا حوزه فعالیت شما هستند اقدام کنید. لازم به ذکر است استفاده از امکانات سامانه امجد نیازمند ثبت نام در جهاد دانشگاهی و مراجعه به واحد آموزش جهت دریافت رمز عبور می باشد.

ورود به سامانه امجد جهاد دانشگاهی amjad.jde.ir

امجد که برگرفته از عبارت “آموزش مجازی جهاد دانشگاهی” می باشد سامانه ای جهت تشکیل کلاس های آموزشی این دانشگاه به صورت غیر حضوری است، بنابراین طراحی و راه اندازی سامانه امجد اقدامی در جهت گسترش ارائه خدمات غیر حضوری به دانشجویان و اساتید این دانشگاه می باشد.

در سامانه مذکور امکانی فراهم شده تا دانشجویان و اساتید بتوانند در مورد موضوعات درسی به راحتی با یکدیگر به تعامل پرداخته و ابهامات آموزشی درمورد درس مورد بحث را برطرف نمایند. باتوجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن کلاس های آموزشی دانشگاه ها، سامانه امجد توانسته بسیار کارآمد عمل کند و نیاز آموزشی دانشجویان جهاد دانشگاهی را برطرف نماید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه دان دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

با راه اندازی سامانه مذکور دیگر نیازی به گفتگو در دیگر بسترهای مجازی وجود ندارد زیرا در سامانه امجد امکان پرسش و پاسخ و گفتگو دانشجویان و اساتید با یکدیگر فراهم شده است. همانطور که گفتیم ورود به سامانه مذکور نیازمند ثبت نام در جهاد دانشگاهی و مراجعه به واحد آموزش جهت دریافت رمز عبور دارد.

از این رو دانشجویانی که رمز عبور خود را دریافت کرده اند می توانند با درج و جستجو نشانی اینترنتی amjad.jde.ir در مرورگر وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر، نام جلسه مورد نظر را از میان لیستی که سامانه مشخص کرده انتخاب نمایند، سپس نام و نام خانوادگی و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایند.

ورود به سامانه امجد جهاد دانشگاهی

سایر امکانات سامانه امجد جهاد دانشگاهی amjad.jde.ir

امکانات سامانه amjad.jde.ir

سامانه امجد با هدف تشکیل کلاس های آموزشی جهاد دانشگاهی در بستر مجازی و غیر حضوری طراحی و راه اندازی شده تا از این طریق در جهت گسترش خدمات غیر حضوری این دانشگاه نیز اقدام مهمی انجام شده باشد. در واقع یکی از مواردی که در هر دانشگاه باید به آن توجه شود بستر سازی برای تشکیل دوره ها و کلاس های آموزشی می باشد، از این رو تمامی دانشگاه های کشور مانند جهاد دانشگاهی اقدام به راه اندازی سامانه هایی جهت تشکیل کلاس های آموزشی کرده اند.

با طراحی سامانه امجد جهاد دانشگاهی دانشجویان این دانشگاه در زمان غیر حضوری شدن کلاس های آموزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا، دغدغه آموزشی نداشته و به طور منظم امکان حضور در کلاس های درس برای دانشجویان فراهم شده است. همانطور که گفتیم دسترسی به این سامانه فقط برای دانشجویان این دانشگاه که رمز عبور خود را از واحد آموزش دریافت کرده اند فراهم می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه آزمون دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

با وجود سامانه امجد دانشجویان و اساتید جهاد دانشگاهی نیازی به استفاده از دیگر بسترهای مجازی جهت گفتگو و حل ابهامات آموزشی ندارند زیرا در سامانه مذکور تمامی امکانات لازم فراهم می باشد. در ادامه مطلب به امکانات سامانه امجد جهاد دانشگاهی اشاره می کنیم:

برگزاری کلاس های مجازی

هدف راه اندازی سامانه امجد تشکیل کلاس های مجازی و غیر حضوری آموزشی برای دانشجویان جهاد دانشگاهی می باشد، بنابراین دانشجویان از بابت روند آموزشی خود نگرانی ندارند.

امکان صحبت کردن با میکروفون در کلاس

استاد مربوط به هر کلاس درس در سامانه امجد می تواند امکان صحبت با میکروفون را در اختیار دانشجویان مختلف قرار دهد تا از این طریق تعامل بهتری صورت بگیرد.

مشاهده لیست حاضران در کلاس

این امکان در سامانه امجد فراهم شده تا تمامی دانشجویان و استاد درس مورد نظر بتوانند لیست افراد حاضر در کلاس را مشاهده نمایند.

امکان ارسال پیام

علاوه بر امکان صحبت با میکروفون، دانشجویان و استاد حاضر در کلاس مجازی می توانند از طریق پیام متنی نیز با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

برقراری ارتباط تصویری

در صورتی که نیاز به برقراری ارتباط تصویری دانشجویان و استاد وجود داشته باشد، این امکان در سامانه امجد فراهم شده تا تمامی نیازهای آموزشی دانشجویان در کلاس مجازی برطرف گردد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه آزمون نظام مهندسی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه امجد جهاد دانشگاهی وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید دانشجو جهاد دانشگاهی باشید و رمز عبور خود را از واحد آموزش دریافت کنید، سپس نشانی اینترنتی amjad.jde.ir را در مرورگر درج و جستجو کرده و وارد صفحه اصلی سایت شوید.

آیا امکان برقراری ارتباط تصویری در سامانه امجد جهاد دانشگاهی فراهم می باشد؟

بله، این امکان در جهت بهبود کیفیت روند آموزشی کلاس های مجازی جهاد دانشگاهی فراهم شده و استاد حاضر در کلاس اجازه برقراری ارتباط تصویری را صادر می کند.

آیا ثبت نام جهت ورود به سامانه امجد جهاد دانشگاهی از طریق همین سامانه انجام می شود؟

خیر، ورود به سامانه امجد نیازمند ثبت نام مجرا نیست، بلکه تمامی دانشجویان این دانشگاه بعد از ثبت نام در جهاد دانشگاهی می توانند به واحد آموزش مراجعه کرده و رمز عبور خود را دریافت کنند.

آیا در سامانه امجد جهاد دانشگاهی امکان پرسش و پاسخ در کلاس های مجازی تشکیل شده وجود دارد؟

بله، یکی از امکانات سامانه امجد فراهم شدن بستر پرسش و پاسخ تمامی دانشجویان و اساتید در کلاس های مجازی تشکیل شده می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *