سامانه های تحصیلی

سامانه آزمون نظام مهندسی inbr.ir + ثبت نام و اعلام نتایج

برخی از رشته های مهندسی دارای شرایط و ضوابطی هستند که اگر رعایت نشوند افراد فارغ التحصیل دانشگاهی در این رشته ها نمی توانند به طور قانونی و رسمی در حوزه رشته تحصیلی خود فعالیت داشته باشند. یکی از این شرایط کسب پروانه نظام مهندسی از طریق انجام آزمون می باشد. به همین منظور سامانه آزمون نظام مهندسی طراحی و راه اندازی شده تا فارغ التحصیلان رشته هایی مانند مهندسی عمران، برق، مکانیک و… بتوانند برای شرکت در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کرده، کارت ورود به جلسه دریافت کنند و همچنین نتایج آزمون را مشاهده نمایند.

لازم به ذکر است سامانه مذکور بخشی از سایت نظام مهندسی است که خدمات متنوع و گسترده ای را در اختیار مهندسان و کارشناسانی که پروانه حرفه ای خود را دریافت کرده قرار می دهد. به دلیل اهمیت ثبت نام و شرکت در آزمون حرفه مهندسان و کسب پروانه حرفه ای برای فعالیت در حوزه های مهندسی و تخصصی، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بخش های مختلف سامانه آزمون نظام مهندسی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نحوه ورود به سامانه آزمون نظام مهندسی

معرفی سامانه آزمون نظام مهندسی

همانطور که گفتیم فارغ التحصیلان دانشگاهی برخی از رشته های مهندسی برای اینکه پروانه و مجوز حرفه ای خود را کسب کنند تا بتوانند به صورت قانونی و رسمی در حوزه کاری خود فعالیت داشته باشند باید در آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به همین جهت سامانه ای طراحی و راه اندازی شده تا امورات مربوط به این آزمون در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

در سامانه آزمون نظام مهندسی خدماتی همچون لینک ورود به بخش ثبت نام، دریافت کارت آزمون و همچنین مشاهده نتایج قرار گرفته است. بنابراین متقاضیان به راحتی می توانند در موعد مقرری که برای ثبت نام اعلام می شود به سامانه آزمون نظام مهندسی مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

برای اطلاع از بخش های سامانه آزمون دانشگاه فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

سایت اصلی که سامانه آزمون در آن قرار گرفته خدماتی را در اختیار مهندسان و کارشناسانی که پروانه حرفه ای خود را دریافت کرده اند نیز قرار می دهد. برای ورود به سامانه آزمون ابتدا باید نشانی اینترنتی inbr.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، حال باید گزینه آزمون های ورود به حرفه را انتخاب کنید.

ورود به سامانه آزمون نظام مهندسی

سامانه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

وزارت راه و شهرسازی به منظور گسترش خدمات غیر حضوری و سازمان دهی ثبت نام در آزمون های نظام مهندسی، سامانه ای را طراحی و راه اندازی کرده تا فارغ التحصيلان دانشگاهی که رشته آنان نیاز به کسب پروانه حرفه ای برای انجام فعالیت دارد در آزمون نظام مهندسی ثبت نام کرده، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند و همچنین از نتایج آزمون مطلع شوند. به منظور ورود به سامانه آزمون نظام مهندسی باید ابتدا نشانی اینترنتی inbr.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و مطابق با تصویر زیر گزینه آزمون های ورود به حرفه را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه آزمون نظام مهندسی

سپس بر روی گزینه مربوط به مهندسان کلیک کرده و از میان لینک های مشاهده شده گزینه مربوط به ثبت نام رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مراحل پیش رو باید تمامی مشخصات خواسته شده را به ثبت برسانید تا ثبت نام شما انجام شود.

ثبت اطلاعات در سامانه آزمون نظام مهندسی

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه از سامانه نظام مهندسی

همانطور که گفتیم در سامانه آزمون نظام مهندسی علاوه بر ثبت نام متقاضیان آزمون نظام مهندسی یا ورود به حرفه، دریافت کارت آزمون نیز امکان پذیر است. به همین منظور در تاریخی که اطلاع رسانی می شود باید به نشانی اینترنتی inbr.ir مراجعه کرده و از صفحه اصلی سایت، گزینه آزمون ورود به حرفه را انتخاب کنید.

دریافت کارت ورود به جلسه از سامانه آزمون نظام مهندسی

در مرحله جدید بعد از انتخاب گزینه مهندسان، باید بر روی لینک کارت ورود به جلسه کلیک نمایید.

دریافت کارت از سامانه inbr.ir

سپس در صفحه بعدی چهار روش مختلف برای دریافت کارت ورود به جلسه قابل مشاهده می باشد، شما باید بر اساس اطلاعاتی که در دسترس دارید یکی از روش ها را انتخاب کرده و مشخصات خواسته شده را درج نمایید.

روش های دریافت کارت از سامانه آزمون نظام مهندسی

مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی 1401

هر کدام از لینک های گفته شده قسمت قبلی مقاله مانند لینک ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه در صورتی قابل مشاهده و استفاده هستند که در موعد مشخصی که اعلام می شود به سامانه مراجعه نمایید. برای اعلام نتایج 1401 نیز زمانی لینک آن قابل مشاهده می شود که زمان آن فرا رسیده باشد.

ولی به طور کلی نحوه مشاهده اعلام نتایج به صورتی است که در ادامه مطلب شرح می دهیم. به این منظور باید نشانی اینترنتی سامانه آزمون نظام مهندسی به آدرس inbr.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید و از صفحه اصلی سایت، گزینه آزمون های ورود به حرفه را انتخاب کنید.

مشاهده نتایج از سامانه inbr.ir

سپس بر روی گزینه مربوط به اعلام نتایج سال مورد نظر کلیک نمایید.

اعلام نتایج در سامانه آزمون نظام مهندسی

در مرحله جدید سه روش مختلف در اختیار شما قرار می گیرد تا بر اساس اطلاعاتی که در دسترس دارید یکی از روش ها را انتخاب کرده و نتایج آزمون را مشاهده کنید.

روش های اعلام نتایج در سامانه inbr.ir

برای اطلاع از بخش های سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان در سامانه آزمون نظام مهندسی ثبت نام کرد؟

با مراجعه به نشانی اینترنتی inbr.ir و انتخاب گزینه آزمون های ورود به حرفه، امکان ثبت نام در این آزمون برای متقاضیان فراهم شده است.

آیا امکان ثبت نام در هر تاریخی برای آزمون نظام مهندسی فراهم می باشد؟

خیر، لینک ثبت نام فقط در زمان های مشخصی که اطلاع رسانی می شود در سامانه آزمون قرار خواهد گرفت.

چگونه می توان کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی را دریافت کرد؟

با مراجعه به نشانی اینترنتی inbr.ir و انتخاب گزینه آزمون های ورود به حرفه می توانید از طریق لینک های مشاهده شده کارت ورود به جلسه را دریافت کنید.

آیا امکان مشاهده نتایج آزمون نظام مهندسی از طریق سامانه آزمون فراهم می باشد؟

بله، کلیه خدمات مربوط به ثبت نام، دریافت کارت ورود به جلسه و همچنین اعلام نتایج از طریق سامانه آزمون نظام مهندسی ارائه می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *