سامانه های حقوقی

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، یکی از سامانه های قوه قضاییه است که با هدف تسهیل امور مربوط به قوه قضاییه راه اندازی شده است. این سامانه به مردم کمک می کند تا امور مربوط به قوه قضاییه را بدون مراجعه حضوری در خانه به صورت آنلاین و با کمک سایت ssaa.ir انجام دهند. سامانه سازمان مذکور برای ارائه خدمات مختلف به مردم از بخش های مختلفی تشکیل شده است که امکان انجام امور ثبتی زیادی را فراهم کرده است. در صورتی که قصد انجام برخی از امور ثبتی اداره اسناد و املاک کشور را دارید می توانید با مراجعه به این سامانه آن ها را انجام دهید.

با توجه به این که سامانه نامبرده به تازگی راه اندازی شده است لذا ممکن است شما در مورد آن و خدماتش اطلاعاتی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه مقاله به معرفی سایت و بخش های مختلف آن بسنده می کنیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل از آن ها استفاده کنید.

ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از سامانه های تحت نظارت قوه قضاییه است که در آن اخبار و اطلاعیه های لازم را در مورد این سازمان به شما ارائه می دهند. در صورتی که قصد استفاده از خدمات آنلاین و الکترونیکی سامانه مذکور را داشته باشید باید به این سایت مراجعه کنید و در آن جا بسته به نیاز خود یکی یا از چند بخش مختلف آن استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه شمیم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کلیک کنید.

اگر قصد ورود به این سامانه را دارید می توانید لینک ssaa.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کنید و وارد صفحه اصلی سایت شوید.

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

همان گونه که بیان شد در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخش های زیادی برای ارائه خدمات به شما ایجاد شده است. به طوری که با ورود به صفحه اصلی آن می توانید این بخش ها را مشاهده کنید. معمولا کلیه خدمات سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحت عنوان میز خدمت در اختیار شما قرار می گیرد که با ورود به این بخش می توانید از امکانات آن استفاده کنید. یکی از این بخش ها بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است. حال این بخش از زیر مجموعه های زیادی تشکیل شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

تاسیس شخصی حقوقی

در صورتی که شما قصد تاسیس یک شخصی حقوقی را داشته باشید می توانید با مراجعه به این بخش درخواست خود را ثبت کنید.

صورت جلسه تغییرات

در صورتی که شما قصد مشاهده جلسه و صورت جلسه های تشکیل شده برای افراد حقیقی را داشته باشید می توانید به این بخش از سامانه مذکور مراجعه کنید. سپس در آن جا با درج اطلاعات کافی مانند اداره کل استان و واحد ثبتی صورت جلسه تغییرات را مشاهده و آن ها را بررسی کنید.

برای کسب اطلاعاتی در مورد دریافت کد از سامانه مالیات درگاه های پرداخت اینترنتی، بر روی لینک کلیک کنید.

پذیرش اظهار نامه پلمپ دفاتر قانونی

در صورتی که یکی از اشخاص حقوقی در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باشید، آنگاه با ورود به این بخش می توانید درخواست پلمپ یک دفتر قانونی را بدهید. برای ثبت درخواست در این سامانه لازم است به عنوان فرد حقوقی اطلاعات خاصی مانند نوع شخص متقاضی، شماره تلفن همراه، نوع تقویم مالی و غیره را وارد کنید تا درخواست شما مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت تایید اجرا شود.

اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی

در صورتی که قصد استعلام و مشاهده اطلاعات عمومی اشخاص حقوقی را داشته باشید باید به سامانه ssaa.ir مراجعه کنید و در آن جا با درج شناسه ملی، اطلاعات شخص حقوقی مدنظر خود را دریافت کنید. البته به یاد داشته باشید که بدون درج شناسه ملی نیز می توانید اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی را مشاهده کنید؛ اما در این صورت باید اطلاعاتی مانند نوع شرکت، شماره ثبت، واحد ثبتی و غیره را وارد کنید.

جهت اطلاع از سامانه عدل ایران و کار با آن کلیک کنید.

اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی

در این بخش شما می توانید اظهارنامه‌های ثبت تجارتی را دریافت نموده یا آنها را تمدید کنید و در صورت لزوم تغییر دهید. هم چنین در آن می توانید برای پیگیری هر یک از امور مربوطه اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی خود به این بخش مراجعه نمایید و پیگیری های خود را دنبال کنید.

درخواست کد فراگیر

درخواست کد فراگیر

از جمله خدماتی که در میز خدمت سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود دارد، بخش درخواست کد فراگیر است. در این بخش شما می توانید کد فراگیر را درخواست و آن را تا زمان دریافت پیگیری کنید.

جهت اطلاع از سامانه نوبت دهی اجرای احکام کلیک کنید.

پیگیری درخواست

با ورود به این سامانه، در هر یک از زمینه های ثبت تاسیس، صورت جلسه تغییرات، اظهار نامه دفتر ثبت تجارتی و غیره درخواستی را ثبت کرده باشید، می توانید به کمک کد پیگیری آن از بخش پیگیری درخواست استعلام بگیرید؛ یعنی شما هر گونه درخواستی را که در سامانه ssaa.ir ثبت کرده باشید می توانید به کمک کد پیگیری، آن را در این بخش رهگیری کنید.

انصراف از درخواست

اگر قبلا در بخش ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری هر گونه درخواستی را ثبت کرده باشید می توانید با مراجعه به این بخش و درج کد ملی و شماره پیگیری از آن انصراف دهید.

برای ورود به سامانه فرزند خواندگی کلیک کنید.

فرم های ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

حال در صورتی که شما قصد ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری را داشته باشید می توانید با مراجعه به این بخش فرم های آن را دریافت کنید. سپس با تکمیل آن ها تحویل مراجع ذیربط دهید.

بیانیه سطح توافقات خدمات

در این بخش شما می توانید سطح توافقات خدمات را مشاهده کنید و بیانیه تصویب شده به همراه جزییات مربوط به آن را ببینید.

معرفی بخش استعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

معرفی بخش استعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

یکی از زیر مجموعه های میز خدمت در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معرفی بخش استعلام ثبتی است. در این بخش امکان دسترسی به بسیاری از خدمات الکترونیکی سایت ssaa.ir فراهم شده است و شما می توانید آن را در این بخش استعلام بگیرید. حال در ادامه برای راهنمایی بیشتر بخش استعلام این سازمان را بیان می کنیم:


تصدیق اصالت سند مالکیت

در صورتی که قصد استعلام سند مالکیت و مشاهده اصالت آن را داشته باشید می توانید با مراجعه به بخش استعلام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آن را به صورت آنلاین استعلام بگیرید. برای این کار لازم است یک سری اطلاعاتی مانند کد ملی فرد مالک ، واحد ثبتی، نوع سند، شماره دفتر املاک الکترونیکی و غیره را درج کنید. سپس خیلی راحت آن را به صورت آنلاین استعلام بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه جذب مرکز وکلا کلیک کنید.

تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی

در صورتی که می خواهید اصالت اسناد و اوراق صادر شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را بررسی کنید می توانید با ورود به سامانه مذکور به میز خدمت الکترونیکی آن وارد شوید. سپس در بخش تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر اسناد رسمی شماره سند و رمز تصدیق را وارد کنید و اصالت آن را استعلام بگیرید.

استعلام ممنوع الخروجی

اگر قصد خروج از کشور را دارید باید مطمئن شوید که ممنوع الخروج نیستید. برای این کار می توانید به بخش استعلام ممنوع الخروجی مراجعه کنید و در آن جا با درج اطلاعات هویتی مانند شماره ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد نتیجه آن را استعلام بگیرید. در این بخش علاوه بر ممنوع الخروجی خودتان می توانید ممنوع الخروجی افراد دیگر را نیز بررسی کنید.

پیگیری استعلام الکترونیکی ملک

در صورتی که قصد استعلام ملکی به صورت آنلاین داشته باشید می توانید از خدمات بخش میز خدمت سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده کنید. برای این کار روی گزینه «استعلام الکترونیکی ملک» کلیک کنید و در کادر مشخص شده شناسه یکتای استعلام 18 رقمی را وارد کنید. سپس در آن جا به صورت غیر حضوری استعلام بگیرید.

استعلام شناسه ملی

اشخاص حقوقی دارای شناسه ملی هستند که این شناسه در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می شود. لذا اگر می خواهید بدانید که اطلاعات اشخاص حقوقی صحت دارند یا نه می توانید به این بخش مراجعه کنید و در آن جا اطلاعات اشخاص حقوقی را پیگیری کنید.

دفاتر طلاق دارای ظرفیت ثبت واقعه

هر یک از دفاتر طلاقی که زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت می کنند، ظرفیت مشخصی برای ثبت واقعه دارند. حال اگر قصد دریافت ظرفیت ثبت واقعه دفاتر طلاق را دارید می توانید با مراجعه به این بخش آن را مشاهده کنید.

جهت ورود به سامانه تصمیم طلاق کلیک کنید.

دفاتر اسناد رسمی دارای ظرفیت ثبت سند

دفاتر اسناد رسمی نیز مانند دفاتر طلاق برای خود ظرفیت ثبت اسناد دارند. لذا در صورتی که شما قصد مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای ثبت سند داشته باشید بهتر است ابتدا وارد سامانه ثبت اسناد و املاک کشور شوید. سپس در بخش دفاتر اسناد رسمی، لیست دفاتری که ظرفیت ثبت سند دارند را مشاهده و به آن ها مراجعه کنید.

معرفی بخش مرکز مالکیت معنوی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

معرفی بخش مرکز مالکیت معنوی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

یکی از خدماتی که در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه می شود، بخش معرفی مرکز مالکیت معنوی است که در آن امکان ثبت اختراعات، ثبت طرح های صنعتی و غیره وجود دارد که در ادامه به معرفی بخش های آن می پردازیم.

ثبت اظهارنامه اختراع

یکی از خدماتی که بخش مرکز مالکیت معنوی سامانه ssaa.ir ارائه می شود، بخش مربوط به ثبت اظهارنامه اختراع است. در این بخش می توانید به صورت آنلاین اظهارنامه های اختراع را ثبت کنید. برای راهنمایی بیشتر شما در این بخش توضیحاتی را در مورد اظهارنامه اختراع و نحوه تکمیل آن ارائه شده است. لذا مطالعه این راهنمایی ها می تواند به شما کمک کند.

جهت آشنایی با سامانه ثامن، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

ثبت اظهارنامه طرح های صنعتی

در صورتی که قصد ثبت اظهارنامه طرح های صنعتی را دارید باید با نام کاربری و کلمه عبور وارد سامانه ثبت اسناد و املاک کشور شوید و در آن جا به بخش ثبت اظهارنامه طرح های صنعتی مراجعه کنید. سپس با درج اطلاعات کاربری خود وارد سامانه شوید.

ثبت اظهارنامه‌های علامت تجاری

در صورتی که قصد ثبت اظهارنامه‌های علامت تجاری را دارید باید نام کاربری و کلمه عبور داشته باشید. برای این کار باید ابتدا در این بخش ثبت نام کنید و با در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور به پنل کاربری خود در سامانه ssaa.ir وارد شوید و در آن جا اظهارنامه های علامت تجاری خود را ثبت کنید.

امکان جستجو در بانک علائم تجاری

یکی دیگر از خدماتی که در بخش مرکز مالکیت معنوی سامانه ثبت اسناد و املاک کشور به شما ارائه می شود، امکان جستجو در بانک علائم تجاری است. حال در صورتی که قصد مشاهده علائم تجاری خاصی را دارید می توانید به این بخش مراجعه کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در رابطه با علائم تجاری موردنظر خود مانند طبقه بندی کالا، طبقه بندی تصویر و غیره آن را پس از جستجو کردن در این سایت مشاهده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ارسال لیست بیمه کلیک کنید.

جستجو در بانک طرح های صنعتی

اطلاعات تمامی طرح های صنعتی که در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده اند در بانک طرح های صنعتی این سامانه قرار دارند. به طوری که شما برای دسترسی به اطلاعات ثبت شده آن ها می توانید به بخش جستجو در بانک طرح های صنعتی مراجعه کنید و در آن جا طرح صنعتی مدنظر خود را جستجو کنید.

امکان جستجو در بانک اختراعات

جستجو اختراع در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

طبق روش گفته شده در بالا کلیه اختراعاتی که در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده اند، اطلاعات آن ها در بانک اختراعات ذخیره شده است. به طوری که شما در صورت تمایل با وارد کردن اطلاعات اختراع مدنظر خود مانند عنوان اختراع، کلمه کلیدی مربوط به آن، شماره ثبت، شماره اظهارنامه و غیره می توانید آن را جستجو کنید. سپس به آن ها دسترسی داشته باشید. دقت کنید که در این سامانه تنها اختراعاتی را می توان جستجو کرد که اطلاعات آن در سامانه ssaa.ir ثبت شده است.

برای ورود به سامانه پرداخت عوارض گمرکی کلیک کنید.

بیانیه سطح توافق خدمات

در این بخش شما می توانید قوانین مربوط به خدمات و توضیحات مربوط به بخش مالکیت معنوی را مشاهده کنید و اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص ببینید. اگر قصد استفاده از امکانات بخش مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را دارید می توانید به این بخش مراجعه کنید.

معرفی بخش اجرای اسناد رسمی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

معرفی بخش اجرای اسناد رسمی سامانه ssaa.ir

در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخش دیگری به نام بخش اجرای اسناد رسمی وجود دارد که در آن خدمات مختلفی به شما ارائه می شود که در ادامه آن ها را بازگو می کنیم:

پیگیری پرونده اجرا

یکی از خدماتی که در بخش اجرای اسناد رسمی وجود دارد، پیگیری پرونده اجرا است و در آن شما می توانید انواع پرونده های در حال اجرای اداره ثبت اسناد را مشاهده کنید. سپس با مراجعه به این بخش از خدمات الکترونیکی سامانه ssaa.ir مانند دریافت نوبت، اسناد رسمی، ازدواج، طلاق و غیره بهره‌مند شوید.

برای کسب اطلاعاتی در مورد سامانه شاپرک، بر روی لینک کلیک کنید.

فرم های اجراییه اسناد رسمی

در صورتی که شما به فرم های اجراییه اسناد رسمی مانند فرم اجراییه چک، اجراییه مهریه، اجراییه قرارداد بانکی و غیره نیاز داشته باشید می توانید با مراجعه به این بخش آن ها را دریافت کنید.

پرداخت هزینه تقاضانامه صدور سایر اجراییه

از طریق بخش پرداخت هزینه تقاضانامه صدور سایر اجراییه ها می توان انواع تقاضانامه ها را برای صدور اجراییه ها دریافت و هزینه آن ها را به صورت آنلاین پرداخت کرد. خوب است بدانید که در این بخش امکان پرداخت هزینه ها به صورت آنلاین و با شناسه وجود دارد.

برای ورود به سامانه رسا سلامت و کار با آن کلیک کنید.

بیانیه سطح توافقات خدمات

در این بخش می توانید سطح توافقات انجام شده در میان شما و سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مشاهده کنید. به طوری که با مطالعه این بخش می توانید از سطح توافق نامه ها و قوانین مربوط به خدمات الکترونیکی اداره اسناد و املاک کشور آشنایی داشته باشید.

معرفی بخش املاک سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

معرفی بخش املاک سامانه ssaa.ir

یکی دیگر از بخش هایی که در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور در اختیار شما قرار دارد، بخش معرفی املاک است. در این قسمت نیز خدمات زیادی ارائه می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

سایت ثبت درخواست صدور سند مالکیت

در صورتی که شما برای اراضی خود نیاز به سند مالکیت دارید می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین مطرح کنید. سپس آن را از طریق همین سامانه نیز پیگیری کنید.

برای ورود به سامانه معاملات فصلی کلیک کنید.

سامانه مدیریت اطلاعات و مستندسازی املاک دولتی

سامانه مدیریت اطلاعات و مستندسازی املاک دولتی در واقع کار اطلاع رسانی را در این زمینه به شما انجام می دهد. به طوری که شما با مراجعه به این سامانه می توانید اطلاعات لازم در مورد املاک دولتی را به دست بیاورید. خوب است بدانید که این اطلاعات در اختیار عموم مردم قرار دارند.

بیانیه سطح توافقات

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از خدمات املاک سامانه ssaa.ir هستید می توانید به این بخش مراجعه کنید و در آن جا اطلاعات لازم را در این خصوص به دست بیاورید.

سامانه جام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سامانه جام، یکی از سامانه هایی است که زیر نظر سایت ssaa.ir راه اندازی شده است و جزو یکی از پرکاربردترین سامانه های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به حساب می آید. این سامانه در واقع همان سامانه آموزش الکترونیکی سازمان اسناد و املاک کشور می باشد که در آن خدمات زیادی را به شما ارائه می دهد.

سامانه جام در حال حاضر از 3 بخش مختلف سامانه جام اصلی، سامانه جام فرعی و سامانه مدرسین تشکیل شده است که در ادامه هر کدام از آن ها را توضیح می دهیم:

برای ورود به سامانه جامع بیمه کشاورزی کلیک کنید.

سامانه جام اصلی: در این سامانه امکان آموزش الکترونیکی و مجازی برای کاربران فراهم شده است.

سامانه جام فرعی: در این سامانه پرسنل با مدیریت آموزش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می تواند ارتباط برقرار کند و در آن فرآیندهای نظرسنجی، برنامه ریزی، نیازسنجی، اجرا و افزایش اثر بخشی دوره های آموزشی ایجاد شده است.

سامانه مدرسین: در این بخش از سایت جام نیز امکاناتی برای مدرسین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فراهم شده است. آن ها برای آموزش باید طبق موارد 5 گانه تدوین شده اقدام کنند و از خدماتی که در این سایت برای بهبود فرایند آموزشی آن ها قرار داده شده است، استفاده کنند.

سامانه آموزش الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ssaa.ir

سامانه آموزش الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

سازمان اسناد و املاک کشور دسترسی به آموزش های الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را با توجه به قوانین و ضوابط آموزش های آنلاین فراهم کرده است. به طوری که در آن با توجه به قوانین و ضوابط موجود آموزش های غیر حضوری و آنلاین را برای شما ارائه می دهند. این سامانه در سایت ssaa.ir به نام سامانه جام شناخته می شود که در آن امکان دسترسی برای مدرسین، اشخاص و آموزش دیدگان فراهم شده است.

برای اطلاع از سامانه جامع امور گمرکی و کار با آن کلیک کنید.

هم چنین در آن می توانید به بخش کتابخانه الکترونیک دسترسی داشته باشید و اطلاعاتی در مورد سازمان اسناد و املاک کشور، قوانین مربوط به آن و غیره به دست بیاورید. لذا علاقه مندان به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه ای می توانند از کتاب های موجود در بخش کتابخانه آموزش الکترونیک سازمان اسناد و املاک کشور استفاده کنند.

این بخش از سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف ارائه خدمات آموزشی به مردم راه اندازی شده و جامعه خاصی را برای آموزش آنلاین تحت پوشش قرار داده است.

خلاصه مطالب

در این مقاله از سایت رسمی در مورد سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی اینترنتی ssaa.ir صحبت کردیم. این سامانه خدمات و امکانات زیادی را برای شما ارائه می دهد. به طوری که در بالا به آن ها اشاره کردیم. در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور علاوه بر ارائه خدمات آنلاین، آموزش های الکترونیکی نیز برای شما ارائه می شود. به طوری که با مراجعه به سامانه جام می توانید از کتاب های الکترونیکی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور استفاده کنید.

حال اگر شما با مطالعه مقاله بالا در مورد سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بخش های مختلف آن هر گونه سوالی داشته باشید می توانید جهت رفع ابهام با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

آیا در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان استعلام ممنوع الخروجی وجود دارد؟

بله، شما با مراجعه به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی اینترنتی ssaa.ir می توانید ممنوع الخروجی خود یا افراد دیگری را با درج کد ملی و اطلاعات هویتی دیگر استعلام بگیرید.

خدماتی که در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه می شود، مختص چه افرادی هستند؟

خدماتی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای کلیه افراد می باشد. به طوری که هیچ گونه محدودیتی در استفاده از آن ها وجود ندارد؛ اما برای استفاده از برخی خدمات آن باید در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نام کنند که در بالا به آن ها اشاره کردیم.

آیا استفاده از خدمات آموزشی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رایگان است؟

بله، کلیه خدماتی آموزشی سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای همه افراد کاملا رایگان است. آن ها با ورود به سامانه جام می توانند از کلیه کتاب های الکترونیکی آن به صورت رایگان استفاده کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *