سامانه های حقوقی

سازمان بیمه سلامت inio.gov.ir

یکی از سازمان های بیمه ای مهم کشور، سازمان بیمه سلامت است که خدمات بیمه همگانی را در اختیار افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند قرار می دهد. در حال حاضر سازمان های بیمه ای مختلفی همچون تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و… در کشور وجود دارند که کارکنان ادارات، سازمان ها و شرکت های مختلف را تحت پوشش قرار می دهند.

طرح بیمه سلامت با هدف پوشش بیمه همگانی و ارائه خدمات به افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیستند به مرحله اجرا سازی رسیده است. با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده توسط بیمه سلامت، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه بیمه سلامت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سازمان بیمه سلامت

آشنایی با سازمان بیمه سلامت

یکی از سازمان های بیمه ای مهم کشورمان که با هدف ارائه خدمات بیمه ای به عموم مردم تاسیس شده است، سازمان بیمه سلامت می باشد. بدون شک تمامی مردم جامعه از طریق جایگاه شغلی و یا میزان درآمدی که کسب می کنند امکان پرداخت هزینه های بالای بیمه ای و تحت پوشش قرار گرفتن خدمات آن ها را ندارند. به همین علت طرح پوشش همگانی بیمه سلامت طراحی و به مرحله اجرا سازی رسیده است.

برای اطلاع از امکانات سایت ازکی بر روی لینک کلیک کنید.

بر اساس این طرح افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه درمانی قرار نگرفته اند، امکان ثبت نام در سامانه بیمه سلامت و استفاده از خدمات درمانی آن را دارند. در حال حاضر تمامی خدمات مورد نیاز افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند از طریق ورود به سامانه این سازمان قابل دریافت می باشند.

ثبت نام بیمه سلامت inio.gov.ir

پرداخت هزینه های دریافت خدمات درمانی برای بسیاری از مردم جامعه دشوار است، درصدی از جمعیت نیز به طور کلی نمی توانند از خدمات درمانی برای رفع مشکلات خود استفاده کنند زیرا توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند. دولت در راستای کاهش مشکلات مردم به ویژه اقشار کم درآمد و حفظ سلامتی آنان، طرح همگانی بیمه سلامت را اجرا کرده و در حال حاضر امکان ثبت نام و دریافت خدمات بیمه سلامت برای عموم مردم فراهم شده است.

برای اطلاع از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان بیمه سلامت ثبت نام در این طرح را از طریق سامانه آنلاین خود امکان پذیر کرده است، بنابراین برای انجام مراحل دریافت بیمه سلامت باید به این سامانه مراجعه کنید. به همین منظور نشانی اینترنتی inio.gov.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از کادر سمت راست بر روی گزینه “برقراری پوشش بیمه انفرادی” کلیک نمایید.

ثبت نام بیمه سلامت

با ورود به مرحله جدید مطابق با تصویر زیر گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

نام نویسی بیمه سلامت

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه ای خواهید شد که باید بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در طرح همگانی بیمه سلامت

در نهایت امکان انجام مراحل ثبت نام برای شما فراهم می شود، حال برای شروع باید کد ملی و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “مرحله بعدی” را انتخاب کنید.

شروع فرآیند ثبت نام در سایت بیمه سلامت

در مرحله جدید باید مشخصات سرپرست خانواده را در سامانه وارد کرده و بر روی گزینه “مرحله بعدی” کلیک نمایید.

تکمیل مشخصات در سامانه بیمه سلامت

مراحل ثبت اطلاعات را تا پایان انجام داده و موارد خواسته شده را در سامانه وارد کنید.

برای اطلاع از خدمات سایت بیمه آسماری بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود برنامه موبایل بیمه سلامت inio.gov.ir

با افزایش میزان دسترسی به وسایل الکترونیکی همچون گوشی های تلفن همراه هوشمند اکثر مردم تمایل دارند اپلیکیشن سامانه هایی که به صورت مکرر از آن ها استفاده می کنند را بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند نصب کنند. در حال حاضر برنامه های مختلفی در اختیار عموم مردم قرار گرفته اند که دسترسی به خدمات غیر حضوری را راحت کرده است.

سازمان بیمه سلامت نیز از این مورد مستثنی نشده و در کنار سامانه تحت وب بیمه سلامت، اپلیکیشن این سازمان را نیز ارائه کرده است. در حال حاضر نسخه اندروید اپلیکیشن بیمه سلامت طراحی، فعال و منتشر شده است. برای دریافت فایل این برنامه می توانید به صفحه اصلی سایت بیمه سلامت مراجعه کرده و از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه “اپلیکیشن موبایل” کلیک نمایید.

دانلود برنامه بیمه سلامت

جهت دسترسی راحت تر به فایل برنامه بیمه سلامت در ادامه مطلب لینک دانلود آن را قرار می دهیم:

برای دریافت فایل برنامه بیمه سلامت بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با بخش خدمات الکترونیک بیمه سلامت

سازمان بیمه سلامت به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به عموم مردم سامانه بیمه سلامت را راه اندازی کرده است. در حال حاضر اکثر خدمات مورد نیاز مردم از طریق بخش خدمات الکترونیک سامانه قابل دریافت هستند. این بخش همان منو سمت راست صفحه اصلی سایت بیمه سلامت است که در قالب سه صفحه موارد زیر مجموعه خود را نمایش می دهد. از جمله خدمات این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحقاق سنجی
  • تایید دارو و خدمات
  • اعلام نرخ دارو و اعلام تعهدات
  • ثبت شکایت و تخلفات
  • به روزرسانی وضعیت بیمه ای
  • نظام پرداخت روستائیان
  • برقراری پوشش بیمه ای انفرادی و گروهی

برای اطلاع از طرح مالیات خانه های خالی بر روی لینک کلیک کنید.

نسخه الکترونیک بیمه سلامت

در بخش های قبلی همین مقاله به معرفی سازمان بیمه سلامت و طرح بیمه همگانی آن پرداختیم، همچنین نحوه ثبت نام در سامانه بیمه سلامت و انواع خدمات الکترونیکی سایت مذکور را نیز بیان کردیم. بهتر است بدانیم این سازمان در کنار تمامی خدماتی که به عموم مردم ارائه داده، طرح نسخه الکترونیک را نیز به مرحله اجراسازی رسانده است.

براساس این طرح دفترچه های کاغذی دیگر چاپ نخواهند شد و مراکز درمانی اعم از مطب، درمانگاه، آزمایشگاه، داروخانه و… باید در سامانه نسخه الکترونیک ثبت نام کنند. چنانچه قصد ورود به سامانه نسخه الکترونیک را دارید باید بعد از ورود به سایت بیمه سلامت از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه “نسخه الکترونیک” کلیک نمایید.

نسخه الکترونیک بیمه سلامت

برای اطلاع از نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه سازمان بیمه سلامت وارد شد؟

برای ورود به سامانه بیمه سلامت باید از نشانی اینترنتی inio.gov.ir استفاده کنید.

آیا امکان ثبت نام غیر حضوری بیمه سلامت وجود دارد؟

بله، در همین مقاله نحوه ثبت نام بیمه سلامت از طریق سامانه بیمه سلامت توضیح داده شده است.

چگونه می توان به بخش نسخه الکترونیک بیمه سلامت وارد شد؟

ورود به بخش نسخه الکترونیک از طریق سامانه بیمه سلامت امکان پذیر است.

آیا امکان برقراری پوشش بیمه سلامت به صورت گروهی وجود دارد؟

بله، یکی از طرح های بیمه سلامت، پوشش گروهی این بیمه است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *