سامانه های حقوقی

درگاه ملی قوه قضاییه eadl.ir

خدمات غیر حضوری قوه قضاییه برای عموم مردم از طریق درگاه ملی قوه قضاییه در دسترس می باشند، البته استفاده از اکثر خدمات این درگاه مستلزم ثبت نام در سامانه ثنا و انجام احراز هویت است. قوه قضاییه در حال حاضر تا حد امکان اکثر خدمات خود را به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار می دهد تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به شعب مختلف دادگستری کاهش یابد. خوشبختانه قوه قضاییه در این زمینه عملکرد خوبی داشته و سامانه های آنلاین کاربردی را در اختیار متقاضیان دریافت خدمات قرار داده است.

به دلیل اهمیت امکانات ارائه شده در سامانه ملی قوه قضاییه، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه ملی قوه قضاییه بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به درگاه ملی قوه قضاییه

ورود به درگاه ملی قوه قضاییه

قوه قضاییه کشورمان در راستای طرح هوشمند سازی ارائه خدمات خود اقدام به راه اندازی درگاه ملی قوه قضاییه کرده است. عموم مردم می توانند با ورود به این درگاه از خدمات غیر حضوری قوه قضاییه همچون سامانه ابلاغ، ثبت اطلاعات اولیه در سامانه ثنا، پیگیری پرونده قضایی و… استفاده کنند.

البته برخی از خدمات سامانه ملی قوه قضاییه همچون مشاهده اطلاعیه ها و اخبار نیازی به ثبت نام در سامانه ثنا ندارند ولی استفاده از اکثر خدمات درگاه مذکور مستلزم انجام احراز هویت، ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی می باشند.

درمورد سایت ملی قوه قضاییه بهتر است بدانیم درگاه نامبرده در واقع راه ارتباطی میان قوه قضاییه و مردم می باشد تا از این طریق روند دریافت خدمات قضایی تسهیل یافته و میزان رضایت مردم افزایش یابد.

برای اطلاع از خدمات سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به درگاه قوه قضاییه را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی eadl.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وارد شدن به درگاه ملی قوه قضاییه

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مالیات درگاه های پرداخت اینترنتی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در درگاه ملی قوه قضاییه

ثبت نام در درگاه ملی قوه قضاییه

قوه قضاییه به عنوان یکی از مراجع گسترده و مهم کشورمان خدمات مختلف قضایی را در اختیار مردم قرار می دهد از این رو پرونده های به ثبت رسیده و مراجعات حضوری به شعب دادگستری بسیار زیاد می باشند.

بنابراین ازدحام جمعیت در شعب مختلف دادگاه سبب اتلاف وقت مراجعه کنندگان، خستگی کارکنان و کاهش سرعت انجام امورات مربوطه می شود، بنا به دلایل نامبرده قوه قضاییه اقدام به راه اندازی درگاه ملی قوه قضاییه کرده تا از این طریق اکثر خدمات خود اعم از نوبت دهی اجرای احکام، مشاهده ابلاغیه و احکام صادر شده، پیگیری پرونده شورای حل اختلاف و… را در اختیار مردم قرار دهد.

همانطور که گفتیم استفاده از اکثر خدمات درگاه قوه قضاییه مستلزم ثبت نام در این سامانه می باشد، البته یکی از مراحل ابتدایی ثبت نام در درگاه قوه قضاییه نیز احراز هویت در سامانه ثنا خواهد بود.

برای اطلاع از امکانات سامانه جذب مرکز وکلا بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در درگاه قوه قضاییه را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی eadl.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و با مراجعه به قسمت میانی صفحه، مطابق با تصویر زیر از بخش “خدمات الکترونیک قضایی” بر روی گزینه “سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام الکترونیک قضایی

در مرحله جدید از میان گزینه های مشاهده شده باید گزینه “ورود به سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی” را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام در درگاه ملی قوه قضاییه

در نهایت برای شروع ثبت نام در درگاه قوه قضاییه باید احراز هویت در سامانه ثنا را انجام دهید، به همین منظور در مرحله جدید مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام بر خط” کلیک نمایید.

ایجاد حساب کاربری درگاه ملی قوه قضاییه

درمورد ثبت نام در سامانه ثنا، انجام احراز هویت و دریافت رمز شخصی بهتر است بدانیم در حال حاضر برای اشخاص حقیقی ثبت اطلاعات اولیه به صورت غیر حضوری امکان پذیر است و برای انجام ادامه مراحل ثبت نام باید به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنید.

برای اطلاع از نحوه پرداخت عوارض گمرکی بر روی لینک کلیک کنید.

توجه داشته باشید ثبت نام در سامانه ثنا از طریق شعب دادگستری انجام نخواهد شد، بنابراین به منظور احراز هویت و دریافت رمز شخصی به شعب دادگاه مراجعه نکنید.

امکانات درگاه ملی قوه قضاییه

بهتر است بدانیم قوه قضاییه یکی از پیشگامان موفق در زمینه ارائه خدمات غیر حضوری در کشور می باشد، در حال حاضر اکثر خدمات قوه قضاییه به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه های مختلفی که امکان ورود به آن ها در درگاه ملی قوه قضاییه فراهم شده است، در اختیار مردم قرار گرفته اند. به دلیل گسترده بودن و اهمیت امکانات سایت ملی قوه قضاییه، در ادامه مطلب به چند مورد از این خدمات اشاره می کنیم:

  • پرداخت هزینه دادرسی
  • نوبت دهی قضایی
  • مشاهده ابلاغیه
  • پیگیری پرونده های قضایی
  • دانلود اپلیکیشن عدالت همراه
  • احراز هویت سامانه ثنا
  • استعلام وضعیت وکیل
  • ثبت نام الکترونیک قضایی
  • سامانه آگهی الکترونیک
  • سامانه ارتباطات مردمی عدلیه
  • اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی
  • سامانه خودکاربری وکلا
  • بانک ایده ها
  • نوبت دهی دفاتر خدمات قضایی
  • ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  • سامانه مردم نهاد
  • استعلام وضعیت کارشناس
  • سامانه جامع پاسخگویی به شکایات
  • تصدیق اصالت اسناد و اوراق
  • اطلاع رسانی پرونده اجرا
  • دیوان عدالت اداری
  • سامانه شکایات و اعلامات
  • استعلام مدرک قضایی
  • اطلاع رسانی با رمز پرونده

برای اطلاع از نحوه ثبت اظهارنامه در سامانه معاملات فصلی بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود برنامه درگاه ملی قوه قضاییه

دانلود برنامه درگاه ملی قوه قضاییه

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور، دسترسی اکثر مردم به گوشی های تلفن همراه هوشمند و همچنین شبکه اینترنت، اغلب مردم تمایل دارند به جای استفاده از نسخه تحت وب سامانه های مورد نظر خود از اپلیکیشن آن ها استفاده کنند.

درمورد درگاه ملی قوه قضاییه نیز اپلیکیشن آن طراحی و فعال شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است. البته استفاده از خدمات این برنامه مستلزم ثبت نام در درگاه قوه قضاییه و در نتیجه ثبت نام در سامانه ثنا می باشد.

برای اطلاع از خدمات سامانه ثامن بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد دانلود فایل برنامه عدالت همراه یا همان درگاه قوه قضاییه را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی eadl.ir وارد صفحه اصلی سایت مذکور شده و مطابق با تصویر زیر از بخش “خدمات الکترونیک قضایی” بر روی گزینه “عدالت همراه” کلیک نمایید، سپس با ورود به مرحله جدید نسخه مورد نظر خود را دریافت کنید.

اپلیکیشن عدالت همراه

به منظور دسترسی راحت تر به فایل اپلیکیشن عدالت همراه، ما در ادامه مطلب لینک دانلود این برنامه را قرار می دهیم:

نسخه اندروید برنامه عدالت همراهدانلود
نسخه ios برنامه عدالت همراهدانلود

چگونه می توان به درگاه ملی قوه قضاییه وارد شد؟

برای ورود به سایت ملی قوه قضاییه باید از نشانی اینترنتی eadl.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای استفاده از خدمات درگاه قوه قضاییه باید در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟

بله، ثبت نام و احراز هویت در سامانه ثنا برای استفاده از خدمات درگاه قوه قضاییه ضروری است.

آیا از طریق درگاه ملی قوه قضاییه می توان به سامانه ابلاغ وارد شد؟

بله، این امکان در سامانه ملی قوه قضاییه فراهم شده است.

آیا برای درگاه قوه قضاییه، برنامه قابل نصب بر روی گوشی های تلفن همراه هوشمند نیز طراحی شده است؟

بله، برنامه عدالت همراه ارائه دهنده امکانات و خدمات درگاه قوه قضاییه است.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *