سامانه های اجتماعی

درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

یکی از سامانه های کاربردی برای عموم مردم، درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی است. پلیس انتظامی کشورمان با راه اندازی درگاه واحد خدمات اینترنتی امکان دسترسی غیر حضوری مردم به خدمات نیروی انتظامی را فراهم کرده است. در حال حاضر امکانات گسترده ای همچون پیگیری کارت سوخت، رهگیری مرسولات سازمانی، نظام وظیفه، صدور مجوز خروج موقت از کشور و… از جانب نیروی انتظامی در اختیار مردم قرار می گیرند.

این نهاد نظامی در راستای افزایش خدمت رسانی و همچنین رفاه و رضایت مردم اقدام به راه اندازی درگاه واحد خدمات اینترنتی کرده است. با توجه به اهمیت خدمات ارائه شده در این سامانه برای اغلب مردم، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف درگاه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

آشنایی با درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

طی چند سال اخیر با گسترش دسترسی عموم مردم به بسترهای الکترونیکی و آنلاین، تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان های دولتی و… بخشی از خدمات خود را از طریق سایت ها و سامانه های اینترنتی در اختیار مردم قرار می دهند. گسترش ارائه خدمات اینترنتی سبب کاهش مراجعات حضوری به مراکز مربوطه و در نتیجه جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و انرژی می شود.

برای اطلاع از خدمات سایت بهین یاب بر روی لینک کلیک کنید.

نیروی انتظامی نیز از این موضوع مستثنی نشده و بسیاری از خدمات خود را از طریق راه اندازی درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی به عموم مردم ارائه می دهد. در حال حاضر بخش ها و خدمات گسترده ای در این سامانه قرار داده شده اند که اکثر افراد را از مراجعات حضوری بی نیاز کرده است. از جمله خدمات درگاه اینترنتی نیروی انتظامی می توان به استعلام پلاک فعال با کد ملی، رهگیری مرسولات سازمانی، پیگیری کارت سوخت و… اشاره کرد.

نحوه ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

نیروی انتظامی به عنوان یکی از نهادهای نظامی کشور وظایف مختلفی را بر عهده دارد و زیر مجموعه های گسترده ای را نیز شامل می شود. بنابراین تعداد مراجعه کنندگان به واحدهای نیروی انتظامی زیاد هستند، به همین علت تا قبل از راه اندازی سامانه های اینترنتی متعلق به نیروی انتظامی، افرادی که قصد دریافت خدمات از این نهاد نظامی را داشتند باید ساعات طولانی را در صف های مراکز مربوطه منتظر می ماندند.

در حال حاضر اکثر خدمات ارائه شده توسط نیروی انتظامی و نهادهای وابسته به آن مانند پلیس راهور از طریق ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی قابل دریافت هستند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت ازدواج دانشجویی بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به درگاه خدمات اینترنتی مذکور را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی police.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید، سپس با ورود به صفحه اصلی سایت به قسمت میانی صفحه مراجعه کرده و بر روی گزینه “درگاه واحد خدمات” کلیک نمایید.

ورود به درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

سپس با ورود به درگاه خدمات اینترنتی، گزینه و خدمت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه فروش بلیت ملی بر روی لینک کلیک کنید.

درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی پلاک فعال

یکی از امکانات مهم و کاربردی درگاه واحد خدمات نیروی انتظامی، استعلام پلاک فعال با کد ملی است. افرادی که قصد استعلام پلاک فعال را دارند فارغ از شهر محل سکونت خود می توانند با ورود به درگاه خدمات اینترنتی و سپس بخش پلیس راهور استعلام مورد نظر را انجام دهند.

در همین راستا برای انجام استعلام پلاک فعال با کد ملی از طریق نشانی اینترنتی police.ir وارد صفحه اصلی درگاه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی شده و مطابق با تصویر زیر از بخش بالایی صفحه بر روی گزینه “پلیس راهور” کلیک نمایید.

استعلام پلاک فعال از درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

سپس در مرحله جدید گزینه “استعلام وضعیت پلاک فک شده” را انتخاب کنید.

استعلام وضعیت پلاک فک شده

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت دریافت حکم حقوق بازنشستگی بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات عمومی درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

در قسمت های قبلی همین مقاله به بررسی اهمیت خدمات ارائه شده در سامانه واحد خدمات اینترنتی متعلق به نیروی انتظامی پرداختیم، همچنین نحوه ورود به این درگاه را نیز توضیح دادیم. با توجه به گسترده بودن خدمات درگاه اینترنتی مذکور و سراسری بودن این سامانه، یعنی دسترسی تمام مردم از سراسر کشور به درگاه اینترنتی نیروی انتظامی، در ادامه مطلب به چند مورد دیگر از امکانات آن اشاره می کنیم:

  • امکان رهگیری مرسولات سازمانی مانند گواهینامه و کارت خودرو
  • پیگیری وضعیت صدور کارت سوخت هوشمند
  • پرداخت جرایم رانندگی بدون نیاز به مراجعات حضوری
  • امکان استعلام پلاک فعال با کد ملی
  • استعلام تخلفات رانندگی به صورت آنلاین
  • دریافت خدمات ثبت نام خدمت نظام وظیفه
  • امکان صدور مجوز خروج موقت از کشور
  • استعلام تصادفات رانندگی به صورت غیر حضوری
  • ویرایش اطلاعات مالکین خودروها

بنابراین چنانچه قصد دریافت چنین خدماتی را دارید بهتر است بدون اتلاف وقت و در کمرین زمان ممکن به سامانه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی وارد شوید.

برای اطلاع از خدمات سامانه ملی نهضت مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به درگاه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی وارد شد؟

برای ورود به سامانه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی باید از نشانی اینترنتی police.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توانیم از طریق ورود به سامانه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی از وضعیت صدور و ارسال کارت سوخت خودرو متعلق شویم؟

بله، یکی از امکانات کاربردی سامانه مذکور، استعلام صدور کارت سوخت است.

آیا امکان ورود به درگاه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی برای عموم مردم فراهم است؟

بله، محدودیتی برای ورود به این سامانه وجود ندارد.

آیا می توان از طریق درگاه خدمات اینترنتی نیروی انتظامی نسبت به استعلام پلاک فعال اقدام کرد؟

بله، نحوه استعلام پلاک فعال با کد ملی در همین مقاله توضیح داده شده است.

4.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *