سامانه های حقوقی

خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

یکی از سامانه های مهم برای اغلب مردم جامعه، درگاه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی است. با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند بنابراین اطلاع از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران قرار می دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر اغلب امورات اداری مورد نیاز مردم مانند خدمات بیمه ای از طریق سامانه های آنلاین قابل انجام هستند تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به مراکز مربوطه کاهش یابند.

به دلیل اهمیت خدمات سازمان اجتماعی برای بخش قابل توجهی از مردم جامعه، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف درگاه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ورود به سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

طی چند سال اخیر تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان ها و… در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به عموم مردم، اقدام به راه اندازی سامانه ها و سایت های مختلفی کرده اند. سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان یکی از گسترده ترین سازمان های کشور که به صورت مستقیم با تمامی اقشار جامعه در ارتباط است، درگاه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی را راه اندازی کرده است.

جهت آشنایی با سامانه ارسال لیست بیمه، مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

در حال حاضر تمامی بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران این سازمان می توانند با مراجعه به درگاه خدمات غیر حضوری از امکانات این سامانه استفاده کنند. لازم به ذکر است خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی برای بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران متفاوت است، بنابراین هر کدام از گروه های نامبرده خدمات مربوط به خود را دریافت می کنند.

برای اطلاع از خدمات سایت بیمه آسماری بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم برای ورود به سامانه مذکور و استفاده از امکانات آن ابتدا باید ثبت نام انجام داده و بعد از تعیین رمز عبور، به سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی وارد شوید. چنانچه قصد ورود به سامانه مذکور را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از قسمت میانی صفحه بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

با ورود به مرحله جدید مطابق با تصویر زیر ابتدا کد ملی خود را به عنوان نام کاربری و سپس رمز عبور را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

وارد شدن به درگاه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مالیات خانه های خالی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

به دلیل گسترده بودن خدمات سازمان تامین اجتماعی و همچنین جمعیت بسیار زیاد مخاطبان این سازمان، سامانه ای جهت ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی راه اندازی شده است. گروه های نامبرده با ورود به این سامانه می توانند از خدماتی که مختص آنان است استفاده کرده و در نتیجه از مراجعات حضوری به شعب سازمان خودداری کنند.

برای اطلاع از نحوه پرداخت عوارض سالیانه خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

البته امکان ورود به درگاه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی برای افرادی فراهم است که نسبت به ثبت نام غیر حضوری در همین سامانه اقدام کنند. به همین دلیل برای ثبت نام در سامانه خدمات غیر حضوری از طریق نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سایت خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

با ورود به مرحله جدید باید گزینه “اشخاص حقیقی” را انتخاب کنید.

ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه eservices.tamin.ir

در نهایت به صفحه شروع مراحل ثبت نام وارد می شوید، حال باید کد ملی و شماره موبایل خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

مراحل ایجاد حساب کاربری در سایت خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

سپس از شما خواسته می شود اطلاعات شناسنامه ای و ایمیل خود را در سامانه وارد کرده و نسبت به تعیین رمز عبور اقدام کنید.

برای اطلاع از وظایف دیوان محاسبات کشور بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با تامین اجتماعی من

سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی با عنوان سامانه 3070 نیز شناخته می شود؛ زیرا از طریق این درگاه 30 خدمت سازمان تامین اجتماعی به مخاطبان آن ارائه شده و 70 درصد از مراجعات حضوری به شعب سازمان کاسته شده است.

در سامانه 3070 بخشی مجزا از سایر خدمات این درگاه وجود دارد که امکانات مختلفی را در اختیار بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران قرار می دهد. این بخش با عنوان “تامین اجتماعی من” شناخته می شود، در واقع تامین اجتماعی من به منظور اطلاع گروه های مرتبط با تامین اجتماعی از اطلاعات کاربری شان راه اندازی شده است.

برای اطلاع از خدمات درگاه ملی قوه قضاییه بر روی لینک کلیک کنید.

برای مثال افرادی که در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی ثبت نام کرده و رمز عبور فعال دارند با ورود به بخش تامین اجتماعی من می توانند نسبت به مشاهده درخواست ها و یا تغییر برخی از اطلاعات کاربری خود اقدام کنند. خدمات ارائه شده در تامین اجتماعی من شامل موارد زیر هستند:

  • مشاهده درخواست های ثبت شده من
  • اطلاع از تیکت های پشتیبانی من
  • بررسی صندوق شخصی من
  • تغییر شماره موبایل ثبت شده در پنل کاربری

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی eservices.tamin.ir

معرفی خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی به منظور کاهش مراجعات حضوری به شعب این سازمان، افزایش سرعت انجام امورات مربوطه و در نتیجه افزایش میزان رفاه و رضایت مراجعه کنندگان خود، سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی را راه اندازی کرده است.

در حال حاضر اکثر امورات مورد نیاز بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران این سازمان از طریق ورود به سامانه مذکور قابل انجام هستند. خدمات ارائه شده در سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی در سه دسته مجزا قرار می گیرند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه مالیات درگاه های پرداخت اینترنتی بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات بیمه شدگان

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با ورود به درگاه خدمات غیر حضوری می توانند از مواردی همچون مشاهده سوابق بیمه ای، تمدید دفترچه بیمه، دسترسی به نسخه الکترونیک، اطلاع از مهلت بیمه و… استفاده کنند. همچنین امکان دسترسی به خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی نیز برای بیمه شدگان از طریق سامانه مذکور فراهم شده است. البته توجه داشته باشید بیمه شدگانی می توانند از خدمات سامانه نامبرده استفاده کنند که ثبت نام خود را انجام داده و رمز عبور فعال دارند.

خدمات مستمری بگیران

بخش دیگری که در سامانه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی فعال شده است، بخش مستمری بگیران می باشد. این افراد می توانند از خدماتی همچون دریافت فیش و حکم حقوقی، ثبت شماره حساب جهت دریافت حقوق، ثبت درخواست دریافت مستمری بازماندگان، ثبت درخواست بازنشستگی و… استفاده کنند، البته ابتدا باید نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند.

برای اطلاع از خدمات سامانه جذب مرکز وکلا بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات کارفرمایان

افرادی که به عنوان کارفرما قصد استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی را دارند پس از ثبت نام در این سامانه می توانند از امکاناتی همچون ارسال لیست بیمه شدگان خود، دریافت گواهی بدهی بیمه ساختمانی، مشاهده و اعتراض به بازرسی کارگاهی، دسترسی به خدمات الکترونیک این سازمان، اطلاع از بدهی کارگاه و… استفاده کنند.

چگونه می توان از خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی استفاده کرد؟

برای استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی باید به سایت eservices.tamin.ir وارد شوید.

آیا برای استفاده از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

بله، ثبت نام در سامانه مذکور برای استفاده از خدمات آن ضروری است.

آیا کارفرمایان می توانند از طریق سایت تامین اجتماعی لیست بیمه ارسال کنند؟

امکان ارسال لیست بیمه از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی برای کارفرمایان فراهم شده است.

آیا امکان دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران از طریق ورود به درگاه خدمات غیر حضوری وجود دارد؟

بله، یکی از خدمات غیر حضوری مربوط به مستمری بگیران، دریافت فیش حقوقی است.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *