سامانه های مالی و سرمایه

حساب وکالتی بانک ملی

دارندگان حساب های بانک ملی می توانند از مزایای حساب وکالتی بانک ملی هم بهرمند شوند. بانک ملی نیز مانند سایر بانک های کشور امکانی را فراهم کرده تا مشتریان این بانک بتوانند به صورت آنلاین حساب خود را وکالتی کنند. حساب های وکالتی یکی از موضوعات خبرساز این روزها هستند که به واسطه رونق گرفتن خرید از بورس کالا به ویژه خرید خودرو مورد توجه قرار گرفته اند.

برای خرید از بورس کالا نمی توان از حساب های عادی استفاده کرد بلکه حساب باید وکالتی باشد. از طرفی اکثر مردم به ویژه کسانی که قصد خرید از بورس کالا دارد اطلاعات کافی در این مورد کسب نکرده اند. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف حساب وکالتی بانک ملی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با حساب وکالتی بانک ملی

انجام معاملات مختلف در بازار سرمایه طی همین چند سال اخیر رونق بسیار زیادی داشته است. در حال حاضر نیز خرید از بورس کالا به ویژه خرید خودرو مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است. خودروهایی که از طریق بورس کالا به فروش می رسند قیمت کمتری نسبت به بازار آزاد دارند. البته محصولاتی که در این بازار به فروش می رسند فقط شامل خودرو نشده و محصولات کشاورزی، پتروشیمی و غیره هم جزء کالاهای این بازار محسوب می شوند.

کسانی که قصد خرید محصول از بورس کالا دارند باید در سامانه سجام و یکی از کارگزاری های کشور ثبت نام کنند و کد بورسی در اختیار داشته باشند. همچنین باید یک حساب وکالتی داشته و در سامانه ایبیگو نیز ثبت نام کرده و کد بورس کالا را نیز دریافت کنند. حساب وکالتی بانک ملی یکی از انواع حساب های وکالتی مورد قبول بورس کالا و به طبع سامانه ایبیگو محسوب می شود.

منظور از حساب وکالتی حسابی است که دارنده آن به کارگزار خود وکالت می دهد مبلغ محصول مورد نظر را مسدود کرده و بعد از انجام معامله آن مبلغ را برداشت کند. چنانچه معامله و خریدی هم انجام نشود، مبلغ مسدود شده آزاد خواهد شد. بنابراین دارندگان حساب های بانکی نزد بانک ملی می توانند نسبت به وکالتی کردن حساب های خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ورود به حساب وکالتی بانک ملی

همانطور که گفتیم برای خرید از بورس کالا که این روزها خرید خودرو از طریق آن مورد توجه قرار گرفته به حساب وکالتی نیاز دارید. کسانی که حساب وکالتی بانک ملی داشته و حال قصد ورود به آن را دارند باید از طریق سامانه فیروزه اقدام کنند. در حال حاضر سامانه فیروزه به صورت اختصاصی برای انجام خدمات حساب های وکالتی بانک ملی در دسترس است. به همین منظور باید نشانی اینترنتی firoozeh.bmi.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه فیروزه برای شما نمایش داده شود. سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود به حساب وکالتی بانک ملی

در مرحله جدید باید روش ورود را انتخاب کنید؛ چنانچه تا به حال در سامانه بام ثبت نام نکرده اید حال باید گزینه “ورود با اطلاعات کارت بانک ملی” را انتخاب نمایید.

وارد شدن به حساب وکالتی بانک ملی

سپس مطابق با تصویر زیر کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

نحوه ورود به حساب وکالتی بانک ملی

با انجام مراحل قبلی یک کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال می شود که باید آن را در مرحله جدید وارد کنید.

مراحل ورود به حساب وکالتی بانک ملی

سپس از شما خواسته می شود شماره کارت خود را به همراه سایر مشخصات آن و رمز پویا دریافتی در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

روش ورود به حساب وکالتی بانک ملی

برای اطلاع از نحوه پیگیری سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی به صورت آنلاین

برای اینکه بتوانید یک حساب وکالتی نزد بانک ملی داشته باشد ابتدا باید یک حساب قرض الحسنه یا کوتاه مدت در این بانک افتتاح کنید. سپس می توانید حساب خود را وکالتی کنید. توجه داشته باشید فقط حساب های قرض الحسنه یا کوتاه مدت این بانک امکان وکالتی شدن دارند و حساب های جاری و مسدود، وکالتی نمی شوند. حال چنانچه قصد انجام مراحل وکالتی کردن حساب خود را دارید باید بعد از ورود به سامانه فیروزه مطابق با مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله از منو سمت راست پنل کاربری خود یکی از گزینه های وکالتی کردن حساب برای بورس کالا یا خودروسازی را انتخاب کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک ملی

چنانچه در مرحله قبلی گزینه “وکالتی کردن حساب برای بورس کالا” را انتخاب کرده باشید، حال مطابق با تصویر زیر باید بر روی علامتی که با کادر قرمز مشخص کرده ایم یکی از حساب های خود را انتخاب کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به کارگزاری بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

مراحل افتتاح حساب وکالتی بانک ملی
با توجه به چند مرحله ای بودن افتتاح حساب وکالتی در بانک ملی و اهمیت آن برای خرید از بورس کالا می توانید با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

فرم حساب وکالتی بانک ملی

برای خرید هر نوع محصولی از بورس کالا ابتدا باید در سامانه سجام و یکی از کارگزاری های کشور ثبت نام کنید. بعد از انجام مراحل احراز هویت یک کد بورسی یا کد معاملاتی در اختیار شما قرار می گیرد. پس از آن باید یک حساب وکالتی برای خود افتتاح کنید و شماره آن را در سامانه ایبیگو به ثبت برسانید. بعد از انجام این مراحل کد بورس کالا برای شما صادر می شود.

توجه داشته باشید در یکی از مراحل ثبت نام در سامانه ایبیگو باید فرم حساب وکالتی را دریافت کرده و از میان بانک هایی که معرفی شده اند بانک مورد نظر را انتخاب و مراحل وکالتی کردن را طی کنید و شماره حساب وکالتی خود را در اختیار سامانه قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توانیم به حساب وکالتی بانک ملی وارد شویم؟

برای ورود به این حساب باید از نشانی اینرتنتی firoozeh.bmi.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا حساب های جاری بانک ملی هم امکان وکالتی شدن دارند؟

خیر، این حساب ها قابلیت تبدیل به حساب وکالتی را ندارند.

آیا برای دریافت کد بورس کالا باید در سامانه سجام هم ثبت نام کنیم؟

بله، ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورس کالا ضروری است.

چگونه می توانیم فرم افتتاح حساب وکالتی را دریافت کنیم؟

برای دریافت این فرم باید به سامانه ایبیگو مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *