سامانه های مالی و سرمایه

حساب وکالتی بانک تجارت

این روزها خبرها و تبلیغات بسیار زیادی در مورد حساب وکالتی بانک تجارت می شنویم. در واقع هر بانکی در کشور امکان وکالتی کردن حساب های خود را فراهم کرده است. حال سوال مهمی که در این مورد مطرح می شود و برای بسیاری از مردم مبهم است؛ مفهوم وکالتی کردن حساب های بانکی و کاربرد آن هاست. بهتر است بدانیم حساب های وکالتی برای دریافت کد بورس کالا ضروری محسوب می شوند.

یکی از خدمات بورس کالا هم خرید خودرو بوده و مورد استقبال نیز قرار گرفته است. با توجه به اهمیت اطلاع از نحوه وکالتی کردن حساب های بانکی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف حساب وکالتی بانک تجارت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با حساب وکالتی بانک تجارت

طی چند سال اخیر میزان ورود مردم از هر قشری با هر میزان سرمایه ای به بازار بورس و معاملات آن افزایش یافته است. برای انجام معاملات بورسی هر فردی باید علاوه بر ثبت نام در سامانه سجام در یکی از کارگزاری های کشور نیز ثبت نام کرده و کد بورسی دریافت کند. علاوه بر معاملاتی که در بازار بورس اوراق بهادار انجام می شوند، معاملاتی نیز در بورس کالا به نتیجه رسیده و محصولاتی مانند خودرو به فروش می رسند.

برای انجام معامله در بورس کالا علاوه بر ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی باید کد بورس کالا را نیز دریافت کنید. این کد از طریق سامانه ایبیگو انجام می شود. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد لزوم وکالتی کردن یکی از حساب های بانکی است. برای مثال به کمک حساب وکالتی بانک تجارت می توانید کد بورس کالا را دریافت کنید. منظور از حساب وکالتی حساب بانکی است که دارنده حساب به فروشنده محصول در بورس کالا وکالت می دهد مبلغ فروش محصول را در حساب او مسدود کرده و بعد از انجام معامله مبلغ را برداشت کند یا اینکه در صورت عدم خرید محصول، مبلغ مسدود شده را آزاد کند.

در حال حاضر بانک تجارت امکان وکالتی کردن حساب های خود را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است. بنابراین متقاضیان نیازی به مراجعات حضوری به شعب بانکی نداشته و در کمترین زمان ممکن می توانند حساب بانک تجارت خود را وکالتی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه خرید خودرو از بورس کالا بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به حساب وکالتی بانک تجارت

همانطور که گفتیم وکالتی کردن حساب های بانکی برای دریافت کد بورس کالا ضروری است. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که متقاضی در صورتی می تواند از خدمات حساب وکالتی بانک تجارت استفاده کند که در این بانک حساب داشته باشد. البته بانک تجارت امکان وکالتی کردن حساب هایی که سابقه چک برکشتی دارند، مشترک و یا سپرده بلندمدت هستند را فراهم نکرده است.

حال چنانچه قبلا مراحل وکالتی کردن حساب بانک تجارت خود را انجام داده و حال قصد ورود به آن را دارید باید نشانی اینترنتی car.farava.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا به صفحه ای مطابق با تصویر زیر وارد شوید. سپس کد ملی و کد امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به حساب وکالتی بانک تجارت

با انجام مرحله قبلی یک کد برای شماره موبایل شما ارسال می شود که باید آن را در مرحله جدید درج کنید و گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

وارد شدن به حساب وکالتی بانک تجارت

برای اطلاع از نحوه ورود به کارگزاری بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت

برخی افراد تصور می کنند حساب وکالتی یک حساب کاملا مجزا بوده و هیچ ارتباطی به حساب هایی که در بانک های مختلف افتتاح کرده اند ندارد. در حالی که این تصور اشتباه بوده و افتتاح حساب های وکالتی به وجود یک حساب قبلی نیاز دارد. به همین علت چنانچه تا به حال در بانک تجارت افتتاح حساب نکرده اید حال باید از طریق مراجعات حضوری یا ورود به سامانه زمرد نسبت به افتتاح حساب در این بانک اقدام کنید. سپس مطابق با مراحل گفته شده در قسمت قبلی همین مقاله به سامانه وکالتی کردن حساب های بانک تجارت وارد شده و ابتدا توضیحات قسمت بالایی صفحه را مطالعه کنید.

افتتاح حساب وکالتی بانک تجارت

سپس به قسمت انتهایی صفحه مراجعه کرده و بعد از مشاهده شماره و نوع حساب، شماره شبا و نام شعبه ای که در آن افتتاح حساب کرده اید بر روی گزینه “تبدیل به وکالتی” کلیک نمایید.

برای اطلاع از خدمات سامانه ستاره سهام بر روی لینک کلیک کنید.

ایجاد حساب وکالتی بانک تجارت

سپس بعد از مطالعه قوانین و پذیرش آن ها باید حساب خود را تایید کنید.

با توجه به چند مرحله ای بودن تبدیل به حساب وکالتی و اهمیت آن برای دریافت کد بورس کالا، می توانید با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

فرم حساب وکالتی بانک تجارت

برای دریافت کد بورس کالا و خرید محصولاتی همچون خودرو از بورس کالا باید در سامانه سجام و یکی از کارگزاری های کشور ثبت نام کنید. همچنین برای دریافت کد بورس کالا باید به سامانه ایبیگو مراجعه کرده و یک حساب وکالتی داشته باشید. با ورود به سامانه ایبیگو و سپری کردن مراحل مختلف ثبت نام، به مرحله دریافت فرم حساب های وکالتی نیز وارد خواهید شد. از طریق دریافت این فرم می توانید حساب وکالتی مورد نظر خود را نزد بانکی که وکالتی کردن حساب را انجام داده اید، انتخاب کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توانیم به حساب وکالتی بانک تجارت وارد شویم؟

برای ورود به این نوع حساب باید از نشانی اینترنتی car.farava.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای دریافت کد بورس کالا به حساب وکالتی نیاز داریم؟

بله، بدون داشتن این نوع حساب امکان دریافت کد بورس کالا فراهم نیست.

آیا امکان دریافت کد بورس کالا بدون ثبت نام در سامانه سجام فراهم است؟

خیر، این امکان فراهم نیست.

آیا بدون داشتن حساب بانک تجارت می توانیم حساب وکالتی تجارت داشته باشیم؟

خیر، چنین امکانی فراهم نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد نحوه ایجاد حساب وکالتی می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *