سامانه های مالی و سرمایه

سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

یکی از سامانه های بانکی کاربردی، سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی است که به منظور ثبت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و… مردمی راه اندازی شده است. بسیاری از مردم برای انجام امورات مختلف بانکی به دریافت راهنمایی نیاز دارند، در مواجه شدن با تخلفات قصد ثبت شکایت داشته و یا درخواست هایی از بانک مرکزی دارند. بنا به تمامی دلایل نامبرده، بانک مرکزی سامانه ثبت و پیگیری شکایات را راه اندازی کرده تا عموم مردم به صورت غیر حضوری درخواست، شکایت و… مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

استفاده از خدمات سامانه مذکور نیازی به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری ندارد و دسترسی به بخش های مختلف آن برای عموم مردم امکان پذیر است. با توجه به اهمیت خدمات نامبرده، ما قصد داریم در این سامانه به بررسی جوانب مختلف سایت ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

بانک مرکزی کشورمان به منظور ارتقاء سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات را راه اندازی کرده است. در این سامانه شرایطی فراهم شده تا عموم مردم بتوانند شکایت، انتقاد، پیشنهاد، درخواست، راهنمایی و… مورد نظر خود را در مورد امورات بانکی به صورت غیر حضوری به ثبت و اطلاع کارشناسان بانک مرکزی برسانند. در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی امکان ثبت موارد نامبرده در رابطه با تمامی بانک های کشور و همچنین بانک مرکزی وجود دارد. عموم مردم می توانند بعد از ثبت شکایت، درخواست و… از طریق کد پیگیری که دریافت کرده اند نسبت به اطلاع از نتیجه بررسی کارشناسان اقدام کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه دریافت کد بورسی کالا بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ثبت شکایت در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

چنانچه قصد ثبت شکایت غیر حضوری در مورد عملکرد بانک های مختلف در زمینه دریافت تسهیلات، خدمات ارزی، چک صیادی و… را دارید باید به سایت ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی مراجعه کرده و در کمترین زمان ممکن شکایت خود را به ثبت برسانید. به همین منظور باید نشانی اینترنتی crm.cbi.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک نمایید.

ثبت درخواست در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

در مرحله جدید باید فرم مربوطه را تکمیل کنید، برای آغاز این کار موارد خواسته شده را به صورت کامل در سامانه وارد نمایید، برای انتخاب موضوع باید از میان موارد شکایت، انتقاد، پیشنهاد، درخواست، راهنمایی و سایر، گزینه “شکایت” را انتخاب کنید.

فرم ثبت درخواست در سامانه crm.cbi.ir

سپس در ادامه باید موضوع اصلی شکایت را از میان گزینه های خدمات ارزی، تسهیلات بانکی، عملیات بانکی، بانکداری الکترونیک و چک صیادی انتخاب کنید.

مراحل ثبت شکایت در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

چنانچه در مرحله قبلی موضوع اصلی را تسهیلات بانکی انتخاب کنید حال باید موضوع فرعی را نیز از میان گزینه های نمایش داده شده انتخاب نمایید.

موضوعات ثبت شکایت در سامانه crm.cbi.ir

در انتهای فرم ثبت شکایت باید شرح شکایت و سایر موارد خواسته شده را وارد کرده، بر روی گزینه “دریافت رمز یکبار مصرف” کلیک نمایید و بعد از درج کد دریافتی، گزینه “ارسال” را انتخاب کنید.

ارسال درخواست در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

با انجام مراحل گفته شده و ثبت شکایت در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات، یک کد رهگیری جهت انجام پیگیری بعدی در اختیار شما قرار می گیرد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام اینترنتی چک صیاد بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه پیگیری شکایت در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی سامانه ثبت شکایت بانک مرکزی را توضیح دادیم، همچنین نحوه ثبت شکایت در این سامانه را نیز بیان کردیم. همانطور که گفتیم بعد از ثبت شکایت، انتقاد، پیشنهاد، درخواست و… در سایت ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی، یک کد رهگیری در اختیار شما قرار می گیرد. چنانچه قصد پیگیری نتیجه درخواست خود را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی این سامانه بر روی گزینه “پیگیری درخواست” کلیک نمایید.

پیگیری درخواست در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی

در مرحله جدید باید کد پیگیری و عبارت امنیتی را مطابق با تصویر زیر در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

پیگیری نتیجه در سامانه crm.cbi.ir

برای اطلاع از امکانات اینترنت بانک گردشگری بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی وارد شد؟

برای ورود به این سامانه باید از نشانی اینترنتی crm.cbi.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان دریافت راهنمایی در مورد انجام امورات بانکی در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی وجود دارد؟

بله، این امکان در سامانه مذکور فراهم شده است.

آیا امکان پیگیری نتیجه درخواست ثبت شده در سامانه شکایات بانک مرکزی فراهم است؟

بله، از طریق ورود به همین سامانه و با استفاده از کد رهگیری که به هنگام ثبت درخواست دریافت کرده اید، امکان پیگیری نتیجه فراهم می شود.

آیا برای ثبت شکایت در سایت شکایات بانک مرکزی باید حساب کاربری ایجاد کنیم؟

خیر، نیازی به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری نیست.

4.4/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *