سامانه های اجتماعی

ثبت نام وام سرباز ماهر

یکی از طرح هایی که به منظور اشتغال زایی آقایان به مرحله اجراسازی رسیده است؛ ثبت نام وام سرباز ماهر است. همانطور که می دانیم همه آقایان کشورمان بعد از رسیدن به سن قانونی چنانچه مشغول به تحصیل نباشند مشمول اعزام به خدمت سربازی هستند. این در حالی است که برخی افراد از معافیت های مختلف استفاده می کنند و این دوران را طی نخواهند کرد.

در حال حاضر طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه به مرحله اجراسازی رسیده تا مشمولان خدمت سربازی از مزایای این طرح؛ قبل، حین و بعد از دوران خدمت نظام وظیفه بهرمند شوند. با توجه به جدید بودن این طرح و در عین حال اهمیت اطلاع از جزئیات آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف ثبت نام وام سرباز ماهر بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

وام سرباز ماهر چیست؟

متاسفانه کم نیستند تعداد افرادی که بعد از پایان خدمت سربازی شغل مناسبی را پیدا نمی کنند و بیکار می مانند. از طرفی سربازانی که در یگان های مختلف خدمت می کنند از نظر کسب مهارت های مختلف، یکسان نیستند. در این میان کسانی حضور دارند که تحصیلات دانشگاهی داشته، برخی افراد مهارت های فنی دارند و در عین حال مدرک معتبر هم کسب کرده اند. برخی از سربازان مهارت هایی دارند ولی مدرکی نداشته و برخی هم جزء مشمولان عادی محسوب شده و هیچ مهارت یا تحصیلات دانشگاهی ندارند.

براساس جدیدترین طرحی که برای اشتغال زایی و در مرحله اول کسب مهارت سربازان به مرحله اجراسازی رسیده، مشمولان خدمت سربازی می توانند قبل از اعزام، حین خدمت و پس از پایان دوران خدمت وظیفه خود از مزایای این طرح استفاده کنند. در طول دوره آموزشی سربازان مهارت های آن ها بررسی شده و بر این اساس امکان استفاده از امتیازاتی را خواهند داشت. چنانچه مهارتی نداشته باشند در طول دوران خدمت می توانند مهارت هایی را کسب کنند و مانند سربازانی که قبل از دوران خدمت تحصیلات و یا مهارتی داشته اند از مزایای این طرح مانند دریافت وام اشتغال زایی استفاده کنند.

بنابراین به طور کلی این طرح برای مهارت آموزی و سپس کمک به اشتغال زایی سربازان اجرا شده است. حال نکته مهمی که وجود دارد ثبت نام وام سرباز ماهر است. ثبت نام این وام پس از پایان دوران خدمت نظام وظیفه انجام می شود و قابل انجام حین خدمت نیست. البته همانطور که گفتیم مزایای دیگری به جزء تسهیلات مالی از طریق این طرح شامل حال سربازان حین خدمت سربازی خواهند شد.

برای اطلاع از نحوه استعلام غیبت سربازی بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام وام سرباز ماهر

همانطور که گفتیم براساس طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه، سربازانی که حین دوران خدمت مهارت هایی را کسب کرده و گواهی دریافت کنند یا اینکه تحصیلات دانشگاهی یا مدرک مهارتی معتبر داشته باشند می توانند از تسهیلات اشتغال زایی سرباز ماهر استفاده کنند. در حال حاضر برای سال 1402 شرایط خاصی اعلام نشده ولی شرایط ثبت نام وام سرباز ماهر در سال 1401 شامل موارد زیر بودند:

  • مبلغ وام 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
  • بازپرداخت 7 ساله دارد.
  • قرض الحسنه بوده و کارمزد 2 الی 5 درصدی دارد.
  • بعد از پایان خدمت سربازی قابل ثبت نام است.
  • کسانی که پایان خدمت سربازی آن ها از سال 97 به بعد است امکان ثبت نام دارند.
  • کسانی که مهارتی را کسب کرده اند باید گواهینامه معتبر داشته باشند.
بنابراین هنگام انتشار اطلاعیه های جدید در مورد ثبت نام وام سرباز ماهر باید از شرایط تعیین شده برای سال 1402 مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت سازمان نظام وظیفه بر روی لینک کیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام وام سرباز ماهر

ثبت نام و دریافت وام اشتغال زایی سربازان نیز مانند هر وام دیگری نیازمند در دست داشتن مدارک خاص و مشخصی است. بدون شک کسانی که مدارک خواسته شده را در اختیار نداشته باشند امکان ثبت نام برای دریافت این وام را نخواهند داشت. از جمله مدارک ضروری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت ملی و شناسنامه
  • کارت پایان خدمت
  • مدرک پایان دوره تحصیلات دانشگاهی
  • گواهینامه معتبر مهارت آموزی
  • مدارک ضامن معتبر

توجه داشته باشید بهتر است قبل از اقدام به انجام مراحل ثبت نام دریافت وام سرباز ماهر از مدارک کامل مطلع شده و آن ها را فراهم کنید. از این طریق میزان معطلی و اتلاف وقت کاهش می یابد.

برای اطلاع از خدمات سامانه مهندسی مشاغل بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه ثبت نام وام سرباز ماهر

مزایای گسترش بسترهای الکترونیک و آنلاین به ثبت نام دریافت وام سرباز ماهر هم رسیده است. در حال حاضر سامانه ای با عنوان سرباز ماهر راه اندازی شده تا تمامی مراحل اطلاع رسانی و ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام شوند. بنابراین برای ثبت نام وام اشتغال زایی سربازان نیازی به مراجعات حضوری نداشته و باید به سامانه sarbazmaher.com مراجعه کنید.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه کارمند ایران بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام وام سرباز ماهر

همانطور که گفتیم کسانی که تاریخ پایان خدمت سربازی آن ها از سال 97 به بعد است می توانند با ورود به سامانه سرباز ماهر نسبت به ثبت نام خود جهت دریافت وام اشتغال زایی سربازان اقدام کنند. در همین راستا چنانچه شما هم قصد ثبت نام جهت دریافت این وام را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی sarbazmaher.com به صفحه اصلی سایت سرباز ماهر وارد شده و مطابق با تصویر زیر از سمت چپ صفحه بر روی گزینه “سامانه سرباز ماهر” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام وام سرباز ماهر

در مرحله جدید باید گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید تا به مراحل نام نویسی وارد شوید.

مراحل ثبت نام وام سرباز ماهر

سپس از شما خواسته می شود بعد از تکمیل فرم های مربوطه، رمز عبوری را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

روش ثبت نام وام سرباز ماهر

با طی کردن مراحل قبلی، ثبت نام اولیه و ایجاد حساب کاربری انجام شده و بعد از درج کد تاییدی که دریافت کرده اید به مرحله درج اطلاعات تکمیلی وارد خواهید شد.

ایجاد حساب کاربری در سامانه سرباز ماهر
با توجه به چند مرحله ای بودن ثبت نام دریافت وام سرباز ماهر می توانید با کارشناسان سامانه رسمی به شماره 9099075308 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

چگونه می توانیم برای دریافت وام سرباز ماهر ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام دریافت این وام باید از نشانی اینترنتی sarbazmaher.com استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توانیم حین خدمت سربازی وام اشتغال زایی سرباز ماهر را دریافت کنیم؟

خیر، ثبت نام و دریافت این وام بعد از پایان دوران خدمت سربازی انجام می شود.

آیا سربازانی که در سال 95 دوران خدمتشان به پایان رسیده هم امکان دریافت وام سرباز ماهر را دارند؟

خیر، این طرح برای سربازانی که دوران خدمتشان بعد از سال 97 به پایان رسیده قابل اجراست.

برای ثبت نام در طرح وام سرباز ماهر باید چه مدارکی را ارائه دهیم؟

مدارک خواسته شده در همین مقاله بیان شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *