سامانه های مالی و سرمایه

ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir

دولت در راستای حمایت از امر ازدواج اقدام به اجرای طرح ثبت نام وام ازدواج کرده تا از این طریق زوجینی که قصد دریافت تسهیلات بانکی جهت انجام امورات مربوط به آغاز زندگی مشترک دارند با مشکلات کمتری مواجه بوده و سریع تر وام مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدون شک آغاز زندگی مشترک در شرایط فعلی جامعه با وجود مشکلات اقتصادی متعدد، نیازمند پرداخت هزینه های مختلف برای تامین خانه، وسایل و یا جشن عروسی می باشد.

در همین راستا بانک مرکزی وظیفه فراهم کردن بسترهای لازم جهت ثبت نام متقاضیان، معرفی به بانک های عامل و… را بر عهده دارد تا زوجین متقاضی دریافت وام ازدواج سریع تر به مبلغ تسهیلات تعیین شده دست پیدا کنند.

به دلیل اهمیت ثبت نام صحیح تسهیلات ازدواج و نحوه پیگیری به موقع نتیجه آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف ثبت نام وام ازدواج بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سایت ثبت نام وام ازدواج

سایت ثبت نام وام ازدواج

اولین و مهم ترین سوالی که برای زوجین متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج ایجاد می شود این است که چگونه و از چه طریق باید نسبت به ثبت نام تسهیلات ازدواج اقدام کنند؟ در مورد پاسخ این سوال بهتر است بدانیم در گذشته و قبل از گسترش بسترهای الکترونیکی، آنلاین و راه اندازی سامانه های مختلف، ثبت نام متقاضیان دریافت وام ازدواج به صورت حضوری و از طریق مراجعه به شعب بانک ها به انجام می رسید.

در حال حاضر سایت ثبت نام وام ازدواج توسط بانک مرکزی کشورمان راه اندازی شده تا زوجین متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج بدون نیاز به مراجعات حضوری، مراحل اولیه ثبت درخواست خود را از طریق سایت مذکور به انجام برسانند.

برای اطلاع از امکانات سامانه ساد بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین با آغاز به کار سایت ثبت نام تسهیلات ازدواج از اتلاف وقت متقاضیان و انتظار در صف های طولانی بانک ها جلوگیری شده و روند انجام ثبت نام این افراد تسهیل می یابد.

بهتر است بدانیم در سایت مذکور شرایط ثبت نام تسهیلات ازدواج بیان شده است تا متقاضیان قبل از شروع تکمیل فرم های مربوطه از شرایط مطلع شده و در صورت برخورداری از موارد نامبرده در سایت، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

برای اطلاع از خدمات سامانه رواق بانک رفاه بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین ضروری است تمامی متقاضیان دریافت وام ازدواج از جزئیات شرایط و ضوابط تعیین شده آگاه شوند. لازم به ذکر است در سایت ثبت نام تسهیلات ازدواج علاوه بر بیان شرایط و سپس ثبت نام اولیه، امکانات دیگری همچون پیگیری وضعیت ثبت نام، دریافت مجدد کد رهگیری، حذف و یا ویرایش درخواست نیز در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

ورود به سایت ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir

یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج و خودداری کردن جوانان از تشکیل خانواده، مشکلات اقتصادی و ناکافی بودن پس انداز افراد می باشد. چنانچه به صورت واقع بینانه به موضوع ازدواج نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که برای تامین هزینه های مربوط به شروع یک زندگی مشترک در شرایط اقتصادی فعلی، اکثر جوانان جامعه پس انداز کافی برای انجام این امر را ندارند، در نتیجه از تشکیل خانواده خودداری می کنند.

بانک مرکزی برای برطرف کردن بخشی از مشکلات مالی زوجینی که به تازگی عقد کرده اند اقدام به پرداخت تسهیلات مالی کرده است، مبلغ این تسهیلات در سال 1401 برای هر یک از زوجین 120 میلیون تومان می باشد، البته در صورتی که سن زوج کمتر از 25 و سن زوجه کمتر از 23 سال باشد این مبلغ به 150 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اطلاع از نحوه ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه بر روی لینک کلیک کنید.

خوشبختانه طی چند سال اخیر روند ثبت نام وام ازدواج و پرداخت مبلغ آن به متقاضیان تسهیل یافته تا از این طریق زوجینی که برای آغاز زندگی مشترک خود به دریافت وام ازدواج نیاز دارند، هر چه زودتر زندگی مستقل خود را شروع کنند.

همانطور که گفتیم ثبت نام اولیه متقاضیان برای تعیین شعبه بانک عامل به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به سایت ثبت نام تسهیلات ازدواج انجام خواهد شد. به همین منظور چنانچه قصد تکمیل فرم های مربوطه را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی ve.cbi.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ورود به ثبت نام وام ازدواج

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام وام ازدواج 1401

ثبت نام جهت دریافت تسهیلات ازدواج نیازمند طی کردن چند مرحله می باشد، مرحله اول ثبت نام وام مذکور مربوط به تکمیل چند فرم است که از طریق مراجعه به سایت ثبت نام تسهیلات ازدواج در دسترس متقاضیان قرار خواهند گرفت.

بعد از انجام ثبت نام در سایت نامبرده یک کد 10 رقمی در اختیار افراد قرار می گیرد تا از طریق این کد امکان پیگیری نتیجه ثبت نام برای متقاضیان فراهم شود. چنانچه افراد ثبت نام شده در سایت تسهیلات ازدواج مشمول دریافت وام باشند از طریق سایت مذکور نتیجه و شعبه بانکی که باید به آن مراجعه کنند به متقاضیان اعلام خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه انتقال چک در سامانه صیاد بانک سپه بر روی لینک کلیک کنید.

توجه داشته باشید که تنها 12 روز بعد از تعیین شعبه بانک فرصت مراجعه و تکمیل مراحل دریافت وام برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. بعد از مراجعه به شعبه بانک تعیین شده نیز متقاضیان 45 روز فرصت دارند تا مدارک خود و ضامن ها را به بانک ارائه دهند، در غیر این صورت ثبت نام افراد بی اثر خواهد شد.

با توجه به توضیحات گفته شده برای شروع ثبت نام وام ازدواج باید از طریق نشانی اینترنتی ve.cbi.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از منو سمت راست تصویر بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام وام ازدواج

سپس مطابق با تصویر زیر باید فرم اولیه که شامل ثبت کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و استان محل سکونت می باشد را تکمیل کرده، تیک مربوط به “من ربات نیستم” را به تایید رسانده و در نهایت گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام وام ازدواج

در مرحله جدید باید مشخصات خواسته شده مربوط به اطلاعات هویتی، سند ازدواج و محل سکونت خود را در قسمت های مربوطه وارد نمایید.

فرم های ثبت نام وام ازدواج

در نهایت باید فرم سوم که مربوط به تعیین شعبه بانک پیشنهادی می باشد را به صورت کامل تکمیل کنید.

انتخاب شعبه پیشنهادی

برای اطلاع از خدمات سامانه مرات بر روی لینک کلیک کنید.

فرم ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir

همانطور که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادم آغاز ثبت نام دریافت وام ازدواج از طریق تکمیل فرم های قرار داده شده در سایت نامبرده انجام خواهد شد. فرم های ثبت نام وام ازدواج که از طریق سایت ve.cbi.ir در دسترس هستند شامل سه مورد می باشند که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

فرم اولیه ثبت نام

با ورود به بخش “ثبت نام جدید” سایت وام ازدواج فرم اولیه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا مشخصاتی همچون کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و استان محل سکونت خود را در آن وارد کنند.

برای اطلاع از امکانات پیشخوان مجازی بانک رسالت بر روی لینک کلیک کنید.

فرم دوم ثبت نام

در دومین فرم ثبت نام دریافت تسهیلات ازدواج متقاضیان باید مشخصات هویتی، اطلاعات مربوط به سند ازدواج و محل سکونت خود را وارد نمایند.

فرم نهایی ثبت نام

با تکمیل دو فرم قبلی حال متقاضیان باید فرم نهایی که مربوط به تعیین شعبه بانک پیشنهادی و دیگر مشخصات خواسته شده است را تکمیل کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت سازمان حسابرسی بر روی لینک کلیک کنید.

وضعیت ثبت نام وام ازدواج

بعد از تکمیل فرم های سه گانه ثبت نام وام ازدواج یک کد رهگیری 10 رقمی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد تا از طریق این کد نسبت به پیگیری وضعیت نتیجه ثبت نام به صورت غیر حضوری اقدام کنند.

به همین منظور چنانچه قصد اطلاع از وضعیت ثبت نام تسهیلات ازدواج دارید باید از طریق نشانی اینترنتی ve.cbi.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از منو سمت راست تصویر، بر روی گزینه “مشاهده وضعیت” کلیک نمایید.

وضعیت ثبت نام وام ازدواج

در مرحله جدید باید کد ملی و کد رهگیری که در اختیار دارید را به همراه عبارت امنیتی که در صفحه مشاهده می کنید در قسمت های مربوطه درج و گزینه “مشاهده وضعیت” را انتخاب کنید.

پیگیری نتیجه ثبت نام وام ازدواج

برای اطلاع از بخش های سایت پست بانک ایران بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ویرایش اطلاعات در سایت ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir

گاهی اوقات متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج برخی از اطلاعات خواسته شده در سامانه را به اشتباه وارد می کنند یا اینکه مثلا نشانی محل سکونت آنان تغییر می کند، بنابراین چنین افرادی به راهی برای ویرایش اطلاعات خود نیاز دارند. در سامانه ثبت نام وام ازدواج این امکان فراهم شده تا زوجین در صورت لزوم نسبت به ویرایش مشخصات خود اقدام کنند.

به همین منظور باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت مذکور از منو سمت راست تصویر بر روی گزینه “ویرایش ثبت نام قبلی” کلیک نمایید.

ویرایش ثبت نام وام ازدواج

در مرحله جدید ضروری است کد ملی، کد رهگیری و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

ویرایش اطلاعات در سایت وام ازدواج

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت کارگزاری مفید بر روی لینک کلیک کنید.

حذف ثبت نام وام ازدواج

بهتر است بدانیم دریافت تسهیلات ازدواج اجباری نبوده و زوجین می توانند حتی بعد از تکمیل فرم های مربوطه در سامانه دریافت وام ازدواج، درخواست خود را حذف و از انجام ادامه مراحل ثبت نام انصراف دهند.

بنابراین برای حذف درخواست خود باید از طریق نشانی اینترنتی ve.cbi.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و مطابق با تصویر زیر از منو سمت راست بر روی گزینه “حذف ثبت نام” کلیک نمایید.

حذف ثبت نام وام ازدواج

در مرحله جدید باید کدملی، کد پیگیری و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و سپس گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

حذف درخواست وام ازدواج

برای اطلاع از خدمات سایت کارگزاری بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است

یکی از مشکلاتی که ممکن است زوجین متقاضی ثبت نام تسهیلات ازدواج با آن مواجه شوند بسته بودن قسمت دریافت وام ازدواج سایت برخی از بانک ها می باشد. در این میان بسیاری از زوجین تمایل دارند از باز بودن سایت بانک ها برای دریافت وام ازدواج مطلع شوند تا در فرم سوم ثبت نام وام ازدواج شعبه بانک پیشنهادی خود را به درستی وارد کنند.

البته در حال حاضر اکثر بانک های کشور آماده تکمیل ثبت نام متقاضیان و پرداخت وام ازدواج می باشند، به همین منظور در ادامه مطلب به تعدادی از بانک هایی که سایت آن ها برای تکمیل ثبت نام و دریافت وام ازدواج فعال می باشد، اشاره خواهیم کرد:

  • صادرات
  • ملی
  • گردشگری
  • رفاه
  • مهر ایران
  • رسالت
  • سپه
  • پارسیان
  • ملت
  • آینده
  • مسکن
  • توسعه تعاون
  • اقتصاد نوین

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بلوبانک بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت ثبت نام وام ازدواج وارد شد؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی ve.cbi.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ویرایش اطلاعات وارد شده در سامانه ثبت نام تسهیلات ازدواج وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت ثبت نام دریافت وام ازدواج برای متقاضیان فراهم شده است.

مبلغ وام ازدواج در سال 1401 چه میزان می باشد؟

در حال حاضر مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوجین 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

آیا می توانیم بعد از تکمیل فرم های غیر حضوری ثبت نام تسهیلات ازدواج از دریافت وام انصراف دهیم؟

بله، امکان حذف درخواست دریافت وام ازدواج برای زوجین فراهم می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *