سامانه های تحصیلی

آموزش تصویری ثبت نام تیزهوشان 1402

یکی از سوالات مهمی که دانش آموزان پایه های ششم و نهم می پرسند؛ زمان ثبت نام تیزهوشان است. مدارس استعدادهای درخشان یا همان سمپاد، مدارسی هستند که رقابت علمی، سطح آموزشی و امتحاناتی که در آن ها برگزار می شوند با سایر مدارس تفاوت دارند. به طور کلی سطح آموزشی این مدارس بالاتر است چون دانش آموزانی با بهره هوشی بیشتر در آن ها تحصیل می کنند. به همین علت بسیاری از دانش آموزان تمایل دارند سطح هوش، علم و آموخته های خود را سنجیده و در آزمون ورودی این مدارس شرکت کنند.

بنابراین باید از زمان ثبت نام در آزمون مطلع شده و مراحل نام نویسی را به موقع طی کنند. با توجه به اهمیت ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان برای بسیاری از دانش آموزان، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف ثبت نام تیزهوشان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

زمان ثبت نام تیزهوشان

در حال حاضر مدارس مختلفی با عنوان های متفاوت در کشور فعالیت دارند. در این میان مدارس استعدادهای درخشان، سمپاد یا همان تیزهوشان متقاضیان بسیار زیادی دارند. با توجه به اینکه این مدارس به منظور پرورش دانش آموزان با بهره هوشی بالا تاسیس شده اند، هر ساله آزمون های ورودی برای پذیرش دانش آموزانی از پایه های ششم و نهم برای ورود به دوره تحصیلی جدید برگزار می شوند. این آزمون ها با همکاری سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و وزارت آموزش و پرورش برگزار شده و نام نویسی متقاضیان به صورت اینترنتی انجام می شود.

زمان ثبت نام تیزهوشان برای سال 1402 هنوز اعلام نشده ولی احتمالا مطابق با برنامه سال گذشته در فروردین ماه انجام خواهد شد. بنابراین دانش آموزان باید اطلاعیه های منتشر شده را مطالعه کنند تا از ثبت نام در این آزمون جا نمانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از خدمات سامانه برپا بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام تیزهوشان

آزمون های تیزهوشان که برای دو مقطع تحصیلی ششم و نهم برگزار می شوند مانند هر آزمون دیگری شرایط خاص خود را دارند. با توجه به اینکه قرار بر این است دانش آموزان مستعد، کوشا و با بهره هوشی بالاتر از سایرین در این آزمون پذیرفته شوند، بنابراین برخی از شرایط ثبت نام مربوط به وضعیت تحصیلی هستند. با توجه به اهمیت اطلاع از شرایط و برخورداری از آن ها در ادامه مطلب شرایط ثبت نام هر یک از پایه های ششم و نهم را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد:

شرایط ثبت نام دانش آموزان پایه ششم

  • اشتغال به تحصیل در پایه ششم.
  • کسب نمره توصیفی خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در بقیه دروس.
  • انتخاب مدارس تیزهوشان نزدیک به محل سکونت.
  • انتخاب حداکثر 3 مدرسه نزدیک محل سکونت در صورت وجود چند مدرسه.
  • عدم امکان جابجایی میان مدارس یک منطقه.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سنجش بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام دانش آموزان پایه نهم

  • اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم.
  • ضرورت انتخاب مدارس نزدیک محل سکونت در اولویت بندی ثبت نام.
  • امکان انتخاب حداکثر 3 مدرسه در صورت وجود چند مدرسه در نزدیکی محل سکونت.
  • دارا بودن معدل حداقل 19

بنابراین قبل از اینکه نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنید باید از تمامی شرایط اعلام شده مطلع شوید تا از ایجاد هرگونه مشکلی جلوگیری به عمل آید.

برای اطلاع از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه نمونه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام تیزهوشان

تمامی مراحل ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان، دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج به صورت غیر حضوری انجام می شوند. بنابراین هنگام اعلام آغاز زمان ثبت نام تیزهوشان باید به سایت مربوطه مراجعه کرده و با تکمیل فرم های مربوطه و بارگذاری مدارک، ثبت نام خود را تکمیل کنید. مدارکی که برای نام نویسی این آزمون نیاز دارید شامل موارد نامبرده در ادامه مطلب هستند:

  • عکس پرسنلی با فرمت، حجم و اندازه اعلام شده
  • مشخصات شناسنامه ای
  • آدرس محل سکونت و شماره تماس

توجه داشته باشید در صورت عدم بارگذاری هر یک از مدارک خواسته شده و یا عدم درج اطلاعات، ثبت نام دانش آموز به پایان نرسیده و تایید نخواهد شد.

برای اطلاع از نحوه استعلام معافیت تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام تیزهوشان به صورت گام به گام

در حال حاضر اغلب اموراتی که دانش آموزان در گذشته به صورت حضوری و با مراجعه مدارس انجام می دادند، غیر حضوری انجام خواهند شد. برای ثبت نام تیزهوشان نیز ابتدا سامانه ای از جانب سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان راه اندازی شد. ولی در حال حاضر سامانه پادا و سامانه قبلی آزمون تیزهوشان ادغام شده و “سامانه دانش آموزی” در دسترس قرار گرفته است. بنابراین چنانچه در بازه زمانی اعلام شده قصد ثبت نام در آزمون تیزهوشان را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir به صفحه اصلی سامانه دانش آموزی وارد شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “آموزشی” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام تیزهوشان

سپس در مرحله جدید از میان گزینه های موجود، گزینه “آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان” را انتخاب کنید.

روش ثبت نام تیزهوشان

با انجام مراحل قبلی حال وارد صفحه ای خواهید شد که باید نام کاربری، رمز سامانه همگام و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک نمایید.

مراحل ثبت نام تیزهوشان

سپس با تکمیل فرم ها و بارگذاری مدارک خواسته شده باید هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توانیم در آزمون تیزهوشان ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام در این آزمون باید به نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir مراجعه کرده و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ثبت نام دانش آموزان پایه پنجم در آزمون تیزهوشان به صورت امتحانی وجود دارد؟

خیر، چنین امکانی فراهم نیست.

آیا برای دانش آموزان پایه نهم متقاضی ثبت نام در آزمون تیزهوشان شرط معدل تعیین شده است؟

بله، دانش آموزان باید معدل سالانه حداقل 19 داشته باشند.

برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان چه مدارکی مورد نیاز است؟

در همین مقاله به مدارک مورد نیاز اشاره شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان سامانه رسمی تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *