سامانه های تحصیلی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری هر ساله توسط سازمان سنجش و آموزش کشور طی دفترچه ای منتشر می شود. به عنوان یکی از متقاضیان ثبت نام در این دانشگاه ها باید مانند سال های قبل دفترچه راهنمای آن را دانلود کنید و با مطالعه آن از شرایط ثبت نام مطلع شوید. بعد از آن که دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کردید و از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 مطلع شدید، آنگاه می توانید در صورت واجد شرایط بودن، در دانشگاه های سراسری کشور ثبت نام کنید.

بنابراین شما باید طبق دفترچه سازمان سنجش شرایط عمومی و اختصاصی داشته باشید تا با ثبت نام در این طرح ها بتوانید لیست رشته محل های ارائه شده در فرم ثبت نام را مشاهده کنید. سپس بر اساس آن ها انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. در حال حاضر طبق اطلاعیه های سازمان سنجش کشور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 در مرداد ماه پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری شروع خواهد شد.

در صورتی که شما بعد از مطالعه این دفترچه هر یک از شرایط ثبت نام آن را نداشته باشید؛ بهتر است از ادامه روند ثبت نام خود خودداری کنید. هم اکنون مطمئن هستیم که اطلاع رسانی های لازم در مورد مهم ترین شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری می تواند در تصمیم نهایی شما موثر باشد. به همین دلیل قصد داریم آن ها را در ادامه مقاله سامانه رسمی به صورت تفکیک شده برای شما بیان کنیم.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

همان گونه که در بالا بیان کردیم شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. شرایط عمومی برای کلیه دانشگاه های سراسری کشور لازم الاجرا است. لذا در صورتی که شما قصد ثبت نام در هر کدام از دانشگاه های سراسری کشور را داشته باشید باید این شرایط را رعایت کنید.

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

از آن جا که دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در مرداد ماه 1401 منتشر می شود. لذا در حال حاضر دسترسی کامل به این شرایط ها را نداریم؛ اما به صورت کلی می توان بیان کرد که این شرایط برای هر سال تحصیلی یکسان است و به ندرت در برخی از قسمت های آن به خصوص در شرایط اختصاصی تغییراتی را مشاهده می کنیم.

در ادامه قصد داریم شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 را به تفکیک بیان کنیم؛ اما شما برای کسب اطلاعات دقیق بهتر است بعد از انتشار دفترچه آن را دانلود و مطالعه کنید.

شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

در صورتی که می خواهید در دانشگاه های سراسری بدون کنکور ثبت نام کنید؛ علاوه بر معدل لازم برای رشته مورد نظر خود باید شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را داشته باشید. معمولا شرایط عمومی آن ها در زمینه تحصیلی داوطلبان نیست؛ بلکه بیشتر در زمینه مسائل اعتقادی و ضوابط دانشگاه می باشد. حال در ادامه شرایط عمومی ثبت نام را برای شما بیان می کنیم:

برای ورود به سایت آجا ارتش جمهوری اسلامی ایران کلیک کنید.

• به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته باشید.
• احراز عناد (نه اعتراض) به ایران نداشته باشید.
• در سازمان های غیر قانونی و گروهک ها سابقه عضویت نداشته باشید.
• دارای فساد اخلاقی نباشید.
• به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشید.
• داوطلبان مرد منع نظام وظیفه نداشته باشند.
لازم به ذکر است شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای کنکور سراسری سال گذشته می باشد و در صورتی که دفترچه ثبت نام سال 1401 توسط سازمان سنجش منتشر شد و تغییراتی را در آن مشاهده کردیم، به زودی شرایط عمومی را بروزرسانی می کنیم.

جهت اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

مهم ترین قسمت شرایط دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری کشور در سال 1401 مربوط به شرایط اختصاصی است. در این بخش مدارک مورد پذیرش و سوابق تحصیلی مجاز و غیر مجاز هر کدام از دانشگاه ها را بررسی می کنند. بیان هر کدام از این شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری کشور بسیار زیاد است؛ اما در ادامه به مهم ترین آن ها در سال 1401 اشاره می کنیم:

مدارک مورد پذیرش در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری:
• داشتن مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم
• دیپلم 3 ساله نظام جدید (6-3-3) نظری، فنی حرفه ای و کاردانش
• دیپلم نظام قدیم سالی-واحدی/ترمی-واحدی رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش
• دیپلم + مدرک پیش دانشگاهی
• مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته (فوق دیپلم)
• محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه کنکور سراسری 1400 و بدون کنکور سراسری دوره قبل
• حق انتخاب رشته حداکثر تا 100 رشته محل

• ارائه تعهد نامه مبنی بر تحصیل در یک رشته محل قبولی
• در صورتی که فارغ التحصیل رشته های نظری باشید بر اساس معدل کتبی دیپلم پذیرش خواهید شد.
• اگر فارغ التحصیل رشته های فنی حرفه ای و کاردانش باشید بر اساس معدل کل دیپلم پذیرش خواهید شد.
• در صورتی که دانشجو دوره روزانه باشید باید تا 31 مرداد 1401 انصراف قطعی خود را جهت ورودی مهر ماه تسلیم دانشگاه کنید.
• در صورتی که نوع دیپلم شما با گروه آزمایشی آن متفاوت باشد، آن گاه درصد اعمال معدل کتبی نیز برای شما متفاوت خواهد بود.


برای ورورد به سامانه ساجد دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مشاوره ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401

اگر قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری را دارید بهتر است پیش از ثبت نام، شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام را مطالعه کنید و با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی آن، مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 را تکمیل کنید. هم چنین باید دانشگاه های انتخابی خود را از لحاظ امکانات رفاهی مانند خوابگاه، مسیر رفت و آمد، شهریه دانشگاه های شهریه پرداز و غیره مورد بررسی قرار دهید.

جهت دریافت تاییدیه تحصیلی به سامانه تاییدیه تحصیلی وارد شوید.

خوب است بدانید در صورتی که در کنکور سراسری یا در ثبت نام بدون کنکور سال 1400 در دوره روزانه قبول شده باشید و در این دانشگاه ها ثبت نام کرده یا نکرده باشید. از شرکت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 محروم خواهید بود؛ اما می توانید درخواست لغو محرومیت خود را به سایت سنجش و آموزش کشور ارسال کنید تا در صورت موافقت بتوانید در این مرحله نیز شرکت کنید. در غیر این صورت تا سال آینده محروم خواهید بود.

خلاصه مطالب

در این مقاله از سامانه رسمی در مورد شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 صحبت کردیم. هم چنین در مورد ضرورت مشاوره برای شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز اشاره کردیم. اگر شما با مطالعه این مقاله به جواب سوالات خود پیرامون شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 نرسیدید می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر با مشاوران سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

آیا شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 برای همه دانشگاه ها یکسان است؟

شرایط عمومی برای همه دانشگاه های سراسری کشور یکسان می باشد؛ اما شرایط اختصاصی برای هر کدام از دانشگاه ها متفاوت است. هر چند که ممکن است این شرایط برای دانشگاه های زیادی یکسان باشد؛ اما وجود تفاوت در آن ها جایز است.

داوطلبان برای شرکت و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری 1401 تا کی وقت دارند از رشته تحصیلی خود انصراف دهند؟

برای این که بتوانید در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ورودی مهر ماه 1401 ثبت نام کنید باید تا پایان 31 مرداد ماه 1401 از رشته در حال تحصیل خود انصراف دهید.

چگونه درخواست لغو محرومیت از شرکت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1401 را به سازمان سنجش ارسال کنیم؟

شما برای این کار می توانید از مشاوران سامانه رسمی کمک بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *