سامانه های تحصیلی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

کنکور یکی از موضوعات مهم و در اکثر موارد یکی از دغدغه های جوانان جامعه ما می باشد. بسیاری از افراد به دلیل عدم تمایل به شرکت مجدد در کنکور و قبولی در رشته های با آزمون یا هر دلیل دیگری اقدام به ثبت نام در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد می کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق فرآیندی مجزا از انتخاب رشته کنکور سراسری و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

در حال حاضر پذیرش در اکثر رشته های مقطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و همچنین رشته های مقطع کاردانی دانشگاه آزاد به جزء رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی بدون آزمون انجام می شوند و صرفا سوابق تحصیلی افراد مدنظر قرار می گیرند.

از این رو با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه آزاد اکثر افرادی که تمایل به ورود به دانشگاه و اخذ مدرک داشته باشند، می توانند بر حسب علاقه خود یکی از رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد را جهت تحصیل انتخاب کرده و در زمان های مقرر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به استقبال از ثبت نام در رشته های بدون آزمون و همچنین پذیرش دانشگاه آزاد برای دو ورودی مهر و بهمن ماه، قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف ثبت نام، شرایط، زمان و چگونگی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

هر ساله نزدیک به یک میلیون داوطلب در کنکور سراسری رشته های مختلفی که توسط سازمان سنجش برگزار می شوند، شرکت کرده و بعد از اعلام نتایج با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند انتخاب رشته انجام داده، یا برای کنکور سال بعد خود را آماده می کنند و یا اینکه به انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اکتفا خواهند کرد.

دانشگاه آزاد در حال حاضر پذیرش در اکثر رشته های مقطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و کاردانی را به صورت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی انجام داده و رتبه کنکور سراسری در نظر گرفته نخواهند شد.

برای اطلاع از خدمات سایت آجا بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است منظور از تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته افرادی هستند که مدرک کاردانی ناپیوسته خود را دریافت کرده و حال قصد ورود به مقطع کارشناسی را دارند.

بنابراین تمامی افرادی که قصد دریافت مدرک کارشناسی به صورت پیوسته، کاردانی و یا کاردانی به کارشناسی را دارند می توانند در زمان های مشخصی که از سوی دانشگاه آزاد اعلام می شود نسبت به بررسی شرایط خود با شرایط اعلام شده و در نهایت ثبت نام و پرداخت شهریه دانشگاه آزاد اقدام کنند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای دو ورودی مهر و بهمن ماه انجام می شود، یعنی پذیرش دانشجویان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دو بار در سال صورت می گیرد.

در حال حاضر تمامی ثبت نام ها و انتخاب رشته های دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع نامبرده از طریق ورود به سایت سنجش و پذیرش به نشانی اینترنتی azmoon.org انجام می شوند و نیازی به مراجعات حضوری نخواهند داشت.

برای اطلاع از امکانات سایت تیزهوشان بر روی لینک کلیک کنید.

نکته مهمی که ذکر آن ضروری است، زمان ثبت نام مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه آزاد و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می باشد، زیرا ثبت نام در مقاطع مختلف در بازه های زمانی مجزا از یکدیگر به انجام می رسند. با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را دارید طی کردن مراحل نامبرده در ادامه مطلب برای شما الزامی می باشد:

  • مراجعه به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org
  • دریافت دفترچه راهنمای مقطع تحصیلی مورد نظر و مطالعه مفاد آن
  • خرید کارت اعتباری جهت پرداخت هزینه انتخاب رشته و دریافت شماره کارت اعتباری
  • ورود به بخش ثبت نام و درج شماره کارت اعتباری و کد ملی
  • تکمیل فرم های اطلاعات شخصی و تحصیلی جهت ثبت نام
  • بارگذاری عکس پرسنلی
  • تکمیل فرم انتخاب رشته با حداکثر 20 کد رشته
  • تایید نهایی انتخاب رشته و دریافت کد پیگیری

برای اطلاع از خدمات سامانه روشکا بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد آغاز شده و همانطور که گفتیم نحوه ثبت نام تمامی مقاطع یکسان می باشند، به همین دلیل ما در ادامه مطلب نحوه ثبت نام در مقطع کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد را توضیح خواهیم داد:

برای شروع ثبت نام غیر حضوری ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی azmoon.org وارد صفحه اصلی سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شده و مطابق با تصویر زیر از میان گزینه های موجود در صفحه، گزینه “ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته” را انتخاب کنید.

ورود به بخش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

با ورود به مرحله جدید باید بر روی گزینه “خرید کارت” کلیک نمایید تا به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی وارد شده و بعد از پرداخت هزینه ثبت نام، شماره کارت اعتباری خریداری شده را دریافت کنید.

خرید کارت اعتباری از سایت دانشگاه آزاد

سپس به مرحله قبل بازگشته و مطابق با تصویر زیر گزینه “ثبت نام” را انتخاب نمایید.

شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

بعد از انجام مراحل قبلی حال در مرحله جدید باید تابعیت خود را انتخاب کرده، شماره کارت اعتباری خریداری شده و کد ملی خود را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود به ثبت نام” کلیک نمایید.

درج شماره کارت اعتباری در سایت دانشگاه آزاد

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه سپند مدارس بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد یکی از گسترده ترین دانشگاه های کشور است که با تاسیس واحدهای مختلف و متعدد در اکثر شهرها، شرایط تحصیل برای اکثر مردم را فراهم کرده است.

با توجه به رقابت های سنگینی که در حال حاضر میان اکثر داوطلبان کنکور سراسری برقرار است، بسیاری از داوطلبان از شرکت مجدد در کنکور سراسری منصرف شده یا بعد از کسب رتبه های نه چندان خوب تصمیم به ثبت نام در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا همان بدون کنکور می گیرند.

برای اطلاع از بخش های سامانه ساجد دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

البته درصدی از جمعیت دانشجویان رشته های بدون کنکور افراد شاغلی هستند که شرایط شرکت در کنکور سراسری را ندارند، بنابراین برای دریافت مدرک تحصیلی جدید و رسیدن به اهداف خود ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انتخاب می کنند.

در قسمت قبلی همین مقاله نحوه ثبت نام در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی را توضیح دادیم، همانطور که گفتیم نحوه ثبت نام تمامی مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد یکسان بوده و به صورت غیر حضوری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org انجام می شوند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است پذیرش در رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بی نیاز از رتبه کنکور می باشد ولی شرایط عمومی و اختصاصی دیگری برای پذیرش در این رشته ها در نظر گرفته شده است که در ادامه مطلب به این موارد اشاره می کنیم:

شرایط عمومی پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • عدم اعتیاد و فساد اخلاقی
  • عدم تعهد واحدهای دانشگاه آزاد برای تامین خوابگاه دانشجویان
  • پذیرش تمامی قوانین دانشگاه آزاد توسط دانشجویان
  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام یا یکی از ادیان مطرح شده در قانون اساسی کشور
  • عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی

برای اطلاع از خدمات سامانه بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط اختصاصی پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته، معدل کتبی دیپلم رشته های نظری و معدل کل دیپلم رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در نظر گرفته می شوند.
  • برای مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرش در رشته های بدون کنکور بر اساس معدل کل مقطع کاردانی انجام خواهد شد.
  • پذیرش دانشجو در رشته های مقطع کاردانی پیوسته نیز بر اساس معدل کل دیپلم صورت می گیرد.

مدارک مورد نیاز پذیرش در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

  • داوطلبان متقاضی ثبت نام در مقطع کاردانی پیوسته باید مدرک تحصیلی دیپلم نظام قدیم یا جدید را دارا باشند.
  • پذیرش در رشته های بدون کنکور مقطع کارشناسی ناپیوسته نیز مستلزم ارائه مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته مورد تایید وزارت علوم می باشند.
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته تنها با ارائه مدرک تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی همچنین پیش دانشگاهی یا کاردانی، دیپلم نظام جدید و یا دیپلم چهار ساله نظام قدیم امکان پذیر می باشد.

برای اطلاع از نحوه بارگذاری مستندات در سامانه بزرگداشت مقام معلم بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد در مقاطع کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و کاردانی و برای دو ورودی مهر و بهمن ماه انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در تمامی مقاطع نامبرده و همچنین انتخاب رشته یکسان بوده و به صورت غیر حضوری از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می پذیرد.

برای اطلاع از امکانات سامانه پیام من پیام نور بر روی لینک کلیک کنید.

نکته مهمی که در مورد این موضوع وجود دارد، زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد است. در ادامه مطلب جدول زمان بندی هر یک از ورودی های پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد را توضیح خواهیم داد:

زمان ثبت نام ورودی مهر ماه

ثبت نام و انتخاب رشته ورودی مهر ماه رشته های کارشناسی بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری توسط سازمان سنجش و هم زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری ولی از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. به همین منظور در ادامه مطلب تاریخ ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای ورودی مهر ماه را بیان می کنیم:

مقطعزمان ثبت نام ورودی مهر سال گذشتهزمان ثبت نام ورودی مهر سال 1401
کاردانی پیوسته26 تیر لغایت 15 شهریوراعلام نشده
کاردانی ناپیوسته14 مرداد لغایت 15 شهریورمرداد ماه
کارشناسی پیوسته14 مرداد لغایت 15 شهریورمرداد ماه
کارشناسی ناپیوسته9 تیر لغایت 15 شهریور25 تیر لغایت 5 مرداد ماه

برای اطلاع از بخش های سامانه رویش جهاد دانشگاهی بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام ورودی بهمن ماه

دانشگاه آزاد برای نیم سال دوم سال تحصیلی یعنی ورودی بهمن ماه نیز در رشته های بدون کنکور و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز ثبت نام انجام داده و برای داوطلبان این رشته ها اطلاعیه هایی را منتشر خواهد کرد، که معمولا هر ساله در اواسط آذر ماه درگاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دسترس قرار خواهد گرفت. در ادامه مطلب جدول زمان بندی ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد برای نیم سال دوم سال تحصیلی را قرار خواهیم داد:

مقطعزمان ثبت نام ورودی بهمن سال گذشتهزمان ثبت نام ورودی بهمن سال 1401
کاردانی پیوسته14 آذر لغایت 24 آذراعلام نشده
کاردانی ناپیوسته14 آذر لغایت 24 آذراعلام نشده
کارشناسی پیوسته14 آذر لغایت 24 آذراعلام نشده
کارشناسی ناپیوسته14 آذر لغایت 24 آذراعلام نشده

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پایش سلامت دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

بعد از انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای رشته های بدون کنکور و پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، نوبت به انجام بررسی های سیستمی و اعلام نتایج نهایی جهت انتشار لیست پذیرفته شدگان هر رشته می رسد.

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی azmoon.org انجام می شود و روند انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجزا از سایت سازمان سنجش است.

برای اطلاع از امکانات سامانه مدیریت یکپارچه آموزش ایده بر روی لینک کلیک کنید.

بعد از اعلام نتایج و انتشار لیست پذیرفته شدگان رشته های بدون کنکور این دانشگاه، افراد پذیرفته شده برای انجام ثبت نام نهایی و دریافت شماره دانشجویی باید به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد که دسترسی به آن از طریق ورود به صفحه اصلی سایت دانشگاه آزاد امکان پذیر است، مراجعه کنند.

بنابراین بعد از اعلام نتایج و انتشار لیست اسامی پذیرفته شدگان رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد، دانشجویان نباید به سایت سنجش و پذیرش این دانشگاه مراجعه نمایند.

برای اطلاع از خدمات سامانه نجاح بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را انجام داد؟

برای انجام ثبت نام رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد باید از نشانی اینترنتی azmoon.org استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برای مقطع کاردانی به کارشناسی نیز انجام می شود؟

بله، برای اطلاع از رشته و واحدهای دانشگاهی که پذیرش بدون کنکور کاردانی به کارشناسی دارند باید در موعد مقرر به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنید.

آیا انجام انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد هزینه دارد؟

بله، برای انجام انتخاب رشته باید به صورت آنلاین کارت اعتباری خریداری کنید و شماره آن را جهت ورود به سامانه ثبت نام به کار ببرید.

آیا دانشگاه آزاد برای پذیرش رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی متعهد به تامین خوابگاه دانشجویان می باشد؟

خیر، دانشگاه آزاد درمورد تامین خوابگاه برای دانشجویان متعهد نمی شود.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *