سامانه های مالی و سرمایه

اینترنت بانک مرکزی intranet.cbi.ir

خدمات گسترده و متنوعی که از طریق اینترنت بانک مرکزی در اختیار کاربران قرار می گیرند، عمومی نبوده و دسترسی به آن ها برای دستگاه هایی که با بانک مرکزی در ارتباط هستند، امکان پذیر است. بهتر است بدانیم عموم مردم امکان افتتاح حساب در بانک مرکزی را ندارند، در واقع بانک مرکزی شعبی را در شهرهای مختلف نداشته و وظایف متفاوتی نسبت به سایر بانک های کشور بر عهده دارد.

به همین علت عموم مردم نمی توانند از خدمات اینترنت بانک آن استفاده کنند، ولی دسترسی به بسیاری از خدمات سایت بانک مرکزی برای عموم مردم نیز امکان پذیر است. با توجه به توضیحات گفته شده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اینترنت بانک مرکزی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با اینترنت بانک مرکزی

آشنایی با اینترنت بانک مرکزی

قبل از اینکه به معرفی اینترنت بانک متعلق به بانک مرکزی بپردازیم، بهتر است با وظایف این بانک آشنا شویم. بانک مرکزی به عنوان مرجع تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور دارای وظایف گسترده ای است، برای مثال مجوز تاسیس بانک های کشور توسط بانک مرکزی صادر می شوند، سیاست های پولی، قوانین مربوط به خدمت رسانی بانک ها، حفظ خزانه پولی کشور، اعطا تسهیلات مالی به دستگاه های دولتی و… همگی توسط بانک مرکزی به انجام می رسند.

این بانک در هیچ شهری از کشور شعبه نداشته و امکان افتتاح حساب در آن برای عموم مردم وجود ندارد، ولی بخشی از خدمات سایت بانک مرکزی و همچنین استفاده از خدمات سامانه صیاد بانک مرکزی برای مردم امکان پذیر می باشند. به طور کلی بانک مرکزی به منظور نظارت بر عملکرد سایر بانک ها و حفظ امنیت نظام پولی و مالی کشور تاسیس شده است.

بنابراین عموم مردم نمی توانند همانند سایر اینترنت بانک ها به اینترنت بانک مرکزی نیز وارد شوند. ورود به این سامانه مختص کاربرانی است که از جانب بانک مرکزی تایید شده و نام کاربری و رمز عبور در اختیارشان قرار گرفته است.

برای اطلاع از خدمات اینترنت بانک سپه بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به اینترنت بانک مرکزی intranet.cbi.ir

اینترنت بانک متعلق به بانک مرکزی را سامانه احراز هویت بانک مرکزی نیز می نامند. همانطور که گفتیم دسترسی به این سامانه برای عموم مردم امکان پذیر نیست ولی کاربرانی که از بانک مرکزی نام کاربری و رمز عبور سامانه احراز هویت را دریافت کرده اند، می توانند از طریق نشانی اینترنتی intranet.cbi.ir به صفحه اصلی سایت وارد شده و بعد از درج نام کاربری و رمز عبور در قسمت های مربوطه، بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایند.

ورود به اینترنت بانک مرکزی

برای اطلاع از امکانات اینترنت بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

سایر امکانات اینترنت بانک مرکزی intranet.cbi.ir

بانک مرکزی سامانه احراز هویت یا همان اینترنت بانک را به منظور ارائه خدمات غیر حضوری به کاربرانی که مرتبط با این بانک هستند، راه اندازی کرده است. دستگاه های دولتی مختلف، بانک های دولتی و خصوصی و… از جمله کاربران اینترنت بانک مذکور هستند. بنابراین خدمات و امکانات این سامانه کاملا تخصصی بوده و کارایی برای عموم مردم ندارند. به طور کلی دسترسی به خدمات اینترنت بانک برای اشخاصی که به تایید بانک مرکزی می رسند، امکان پذیر است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در اینترنت بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به اینترنت بانک مرکزی وارد شویم؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی intranet.cbi.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان افتتاح حساب برای عموم مردم در بانک مرکزی وجود دارد؟

خیر، چنین امکانی وجود ندارد.

آیا بانک مرکزی در شهرهای مختلف شعبه دارد؟

خیر، بانک مرکزی هیچ شعبه ای در شهرهای کشور ندارد.

نام کاربری اینترنت بانک متعلق به بانک مرکزی چگونه دریافت می شود؟

نام کاربری و رمز عبور این سامانه از جانب بانک مرکزی در اختیار کاربران قرار می گیرند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *