سامانه های مالی و سرمایه

اینترنت بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

یکی از سامانه های آنلاین بانکی، اینترنت بانک تجارت است که امکانات مختلفی را به صورت غیر حضوری در اختیار مشتریان این بانک قرار می دهد. در حال حاضر خدماتی در قالب مدیریت سپرده، کارت، تسهیلات و چک های صیادی از طریق ورود به اینترنت بانک به مشتریان بانک تجارت ارائه می شوند. لازم به ذکر است دریافت خدمات از اینترنت بانک، مستلزم افتتاح حساب در بانک تجارت و سپس ثبت نام در اینترنت بانک می باشد.

بنابراین بدون ثبت نام و دریافت رمز عبور، امکان استفاده از خدمات اینترنت بانک وجود ندارد. به دلیل اهمیت امکانات غیر حضوری بانک تجارت که در اختیار مشتریان آن قرار می گیرد، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اینترنت بانک تجارت بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با اینترنت بانک تجارت

آشنایی با اینترنت بانک تجارت

بانک های کشور نیز همانند سایر دستگاه ها، ادارات، ارگان های دولتی و… با راه اندازی سامانه های آنلاین، امکان ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان خود را فراهم کرده اند. در این میان بانک تجارت در کنار وب سایت و سامانه های آنلاین خود، اینترنت بانک تجارت را نیز راه اندازی کرده تا دسترسی مشتریان این بانک به خدمات غیر حضوری تسهیل یابد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه زمرد بانک تجارت و دانلود اپلیکیشن آن، بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر خدماتی همچون مدیریت چک های صیادی، انتقال وجه، مدیریت تسهیلات، پرداخت قبوض، مسدودی کارت بانکی، دریافت گزارش تراکنش و… با ورود مشتریان بانک تجارت به اینترنت بانک، به صورت غیر حضوری قابل دریافت هستند. بنابراین افرادی که تمایل به استفاده از خدمات اینترنت بانک مذکور را دارند، ابتدا باید نسبت به افتتاح حساب در بانک تجارت اقدام کنند.

ورود به اینترنت بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

امروزه کمتر افرادی تمایل دارند امورات بانکی خود را به صورت حضوری به انجام برسانند. استفاده از سامانه هایی همچون اینترنت بانک از اتلاف وقت و هزینه های اضافی جلوگیری کرده و به تسریع روند انجام امورات کمک می کنند. استفاده از خدمات اینترنت بانک متعلق به بانک تجارت مختص مشتریانی است که نسبت به ثبت نام در اینترنت بانک نیز اقدام کرده اند.

بنابراین چنانچه مراحل افتتاح حساب و ثبت نام در اینترنت بانک متعلق به بانک تجارت را طی کرده اید، حال برای ورود به اینترنت بانک باید نشانی اینترنتی ib.tejaratbank.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود. شناسه کاربری خود و نوع رمز عبور را وارد کرده سپس در قسمت مربوطه درج نمایید و در نهایت با وارد کردن عبارت امنیتی، بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنید.

جهت کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت چک در سامانه صیاد بانک تجارت، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

ورود به اینترنت بانک تجارت

ثبت نام در اینترنت بانک تجارت

بانک تجارت جزء بانک هایی است که علاوه بر امکان ثبت نام حضوری در اینترنت بانک، شرایط ثبت نام غیر حضوری و آنلاین را نیز فراهم کرده است. به همین علت چنانچه قصد ثبت نام آنلاین در اینترنت بانک مذکور را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی این سایت بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

برای اطلاع از خدمات اینترنت بانک اقتصاد نوین بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در اینترنت بانک تجارت

در مرحله جدید باید مطابق با تصویر زیر گزینه “ثبت نام سامانه بانکداری اینترنتی” را انتخاب کنید. توجه داشته باشید برای ثبت نام غیر حضوری اینترنت بانک باید رمز دوم پویا کارت بانک تجارت شما فعال باشد.

مراحل ثبت نام در ib.tejaratbank.ir

سپس مشخصات خواسته شده در صفحه جدید را وارد کرده و بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

فعال سازی اینترنت بانک تجارت

حال باید پیامک تایید را به ثبت رسانده، سرویس های مورد نظر را انتخاب و رمز عبور دلخواه را در سامانه وارد کنید.

برای اطلاع از امکانات سامانه آی کاپ بانک رسالت بر روی لینک کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور در اینترنت بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

بانک تجارت در راستای افزایش خدمت رسانی، رفاه و رضایت مشتریان خود، امکان بازیابی رمز عبور اینترنت بانک را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است. البته انجام بازیابی رمز عبور اینترنت بانک مستلزم فعال بودن رمز دوم پویا کارت بانک تجارت است. در همین راستا چنانچه قصد بازیابی رمز عبور را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی اینترنت بانک، بر روی گزینه “فراموشی رمز” کلیک نمایید.

بازیابی رمز عبور اینترنت بانک تجارت

در مرحله جدید باید مطابق با تصویر زیر گزینه “فراموشی رمز بانکداری اینترنتی” را انتخاب کنید.

فراموشی رمز عبور ib.tejaratbank.ir

در نهایت با درج مشخصات خواسته شده در مرحله جدید، بر روی گزینه “مرحله بعد” کلیک نمایید.

دریافت رمز عبور اینترنت بانک تجارت

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه دریافت کد بورسی کالا بر روی لینک کلیک کنید.

خدمات اینترنت بانک تجارت

بهتر است بدانیم بانک تجارت تعدادی از خدمات مبتنی بر کارت های خود را با استفاده از شماره کارت، رمز دوم پویا، تاریخ انقضاء و CVV2 به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان قرار می دهد. با توجه به کاربردی بودن خدمات اینترنتی کارت بانک تجارت، در ادامه مطلب به چند مورد از این امکانات اشاره می کنیم:

  • مسدودی کارت
  • انتقال وجه
  • پرداخت قبوض
  • خرید شارژ سیم کارت
  • دریافت گزارش تراکنش

چنانچه به عنوان مشتری بانک تجارت قصد استفاده از خدمات اینترنتی کارت را دارید باید به صفحه اصلی اینترنت بانک مراجعه کرده و بر روی گزینه “خدمات کارت” کلیک نمایید.

خدمات اینترنتی کارت بانک تجارت

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام اینترنتی چک صیادی بر روی لینک کلیک کنید.

سایر امکانات اینترنت بانک تجارت ib.tejaratbank.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف از راه اندازی اینترنت بانک متعلق به بانک تجارت را توضیح دادیم، همچنین نحوه ورود و ثبت نام در این سامانه را نیز بیان کردیم. حال قصد داریم به چند مورد از امکانات مهم اینترنت بانک مذکور اشاره کنیم:

  • ثبت درخواست افتتاح حساب
  • پرداخت اقساط
  • مدیریت حساب های وکالتی
  • انتقال وجه
  • مدیریت چک های صیادی
  • زمان بندی پرداخت های مختلف
  • ثبت درخواست تسهیلات

با توجه به توضیحات گفته شده، فعال سازی اینترنت بانک اقدام مهمی در جهت کاهش مراجعات حضوری به شعب بانک ها و جلوگیری از اتلاف وقت است.

برای اطلاع از امکانات اینترنت بانک گردشگری بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم به اینترنت بانک تجارت وارد شویم؟

برای ورود به سایت مذکور باید از نشانی اینترنتی ib.tejaratbank.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توانیم به صورت غیر حضوری در اینترنت بانک ثبت نام کنیم؟

بله، امکان ثبت نام غیر حضوری در اینترنت بانک تجارت برای مشتریان فراهم است.

آیا امکان دریافت مجدد رمز عبور اینترنت بانک وجود دارد؟

بله، امکان بازیابی رمز عبور اینترنت بانک فراهم است.

آیا می توانیم در اینترنت بانک متعلق به بانک تجارت، درخواست مسدودی کارت را ثبت کنیم؟

بله، یکی از امکانات اینترنت بانک، مسدودی کارت های بانک تجارت است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *