سامانه های تحصیلی

اعلام نتایج آزمون دکتری 1401

هر ساله سازمان سنجش کشور اعلام نتایج آزمون دکتری را از طریق سایت متعلق به این سازمان انجام می دهد. بنابراین داوطلبان آزمون دکتری باید به اطلاعیه های سازمان سنجش توجه کرده و در تاریخی که اعلام می شود نسبت به مشاهده نتیجه آزمون خود از طریق ورود به سایت سازمان سنجش اقدام کنند. بهتر است بدانیم پذیرش نهایی در مقطع دکتری نیازمند طی کردن چند مرحله آزمون کتبی و شفاهی است، بنابراین داوطلبان باید به تمامی تاریخ های اعلام نتایج مربوط به این مراحل توجه کنند.

به دلیل اهمیت و چند مرحله ای بودن پذیرش در مقطع دکتری، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف اعلام نتایج آزمون دکتری بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج آزمون دکتری

پذیرش در مقطع دکتری رشته های مختلف در کشورمان مستلزم طی کردن چند مرحله مختلف توسط داوطلبان است. تمامی متقاضیان ابتدا باید در آزمون کتبی دکتری شرکت کرده و منتظر اعلام نتایج اولیه باشند. آزمون دکتری سال 1401 در تاریخ 6 اسفند ماه سال 1400 برگزار شده و نتایج اولیه آن نیز در تاریخ 24 فروردین امسال اعلام شده است.

نتایج اولیه شامل رتبه و تراز داوطلبان بوده و مشخص کننده مجاز بودن افراد برای انجام انتخاب رشته است. بنابراین داوطلبانی که انتخاب رشته آزمون دکتری را انجام می دهند باید منتظر اعلام تاریخ مصاحبه حضوری باشند. بهتر است بدانیم تا زمان اعلام نتایج آزمون دکتری به صورت نهایی و قطعی طی کردن مراحل نامبرده ضروری است.

برای اطلاع از خدمات پورتال سازمان فنی و حرفه ای بر روی لینک کلیک کنید.

داوطلبانی که در مصاحبه حضوری و آزمون شفاهی نیز مورد تایید قرار می گیرند در نهایت اسامی آنان توسط سایت سازمان سنجش منتشر شده و امکان ثبت نام در رشته و دانشگاه مورد پذیرش فراهم می شود. اعلام نتایج آزمون دکتری 1401 در تاریخ 27 مرداد انجام شده و داوطلبان در جریان قبولی و یا عدم قبولی خود قرار گرفته اند.

راهنمای تصویری مشاهده نتایج آزمون دکتری

در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های کشور برای مقطع دکتری نیز پذیرش انجام داده و ثبت نام داوطلبانی را انجام می دهند که تمامی مراحل پذیرش در آزمون دکتری را به انجام رسانده و اسامی آنان توسط سازمان سنجش منتشر شده است. بهتر است بدانیم تمامی مراحل ثبت نام و اعلام نتایج آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت غیر حضوری انجام می شود.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد مشاهده نتایج آزمون دکتری را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی sanjesh.org را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس از منو سمت راست تصویر بر روی گزینه “دکتری تخصصی” کلیک نمایید.

ورود به سایت اعلام نتایج آزمون دکتری

سپس از میان لینک هایی که مشاهده می کنید بر روی “اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دوره دکتری” کلیک کنید.

مشاهده نتایج آزمون دکتری

با ورود به مرحله جدید سه روش جهت مشاهده نتایج برای شما نمایش داده می شوند. حال باتوجه به اطلاعاتی که در دسترس دارید یکی از روش ها را انتخاب کرده، مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “مشاهده نتیجه” را انتخاب کنید.

روش های مشاهده نتایج آزمون دکتری

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه وادافا دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

زمان و نحوه اعتراض به نتایج آزمون دکتری

سازمان سنجش همواره برای تمامی آزمون هایی که برگزار می کند امکان ثبت اعتراض توسط داوطلبان را نیز فراهم خواهد کرد. گاهی اوقات برخی از داوطلبان به عدم اعمال سهمیه، عدم پذیرش در رشته مورد نظر و… اعتراض دارند، به همین دلیل سازمان سنجش سیستم پاسخگویی الکترونیکی را راه اندازی کرده و امکان دسترسی به آن را از طریق سایت sanjesh.org فراهم کرده است.

البته داوطلبان آزمون دکتری در هر زمانی که تمایل داشته باشند نمی توانند به اعلام نتایج آزمون دکتری اعتراض کنند، بلکه باید در بازه زمانی که اعلام می شود نسبت به ثبت درخواست و اعتراض خود اقدام نمایند. زمان اعتراض برای آزمون دکتری 1401 تاریخ 1 شهریور ماه و هم زمان با انتشار کارنامه نهایی داوطلبان در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه ساها بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ثبت اعتراض در سایت سازمان سنجش را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی این سایت از منو سمت راست (بخش سیستم پاسخگویی) بر روی گزینه “ارسال درخواست” کلیک نمایید.

ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری

چنانچه تا به حال در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت نام نکرده اید در این مرحله باید گزینه “عضویت در سامانه” را انتخاب کنید.

عضویت در سامانه اعتراض به نتایج آزمون دکتری

سپس وارد مرحله ای خواهید شد که باید مطابق با تصویر زیر مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج کرده، تیک مربوط به پذیرش قوانین را به تایید رسانده و در نهایت گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

درج مشخصات در سایت اعلام نتایج آزمون دکتری

با انجام مراحل قبلی رمز ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای شماره موبایل شما ارسال خواهد شد. حال به صفحه اصلی سیستم برگشته و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

رمز عبور سایت اعلام نتایج آزمون دکتری

سپس باید آدرس پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را در قسمت های مربوطه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

درج کدملی در سامانه اعتراض به نتایج آزمون دکتری

با ورود به مرحله جدید باید از منو سمت راست صفحه بر روی گزینه “درخواست جدید” کلیک نمایید.

ثبت درخواست جدید درمورد آزمون دکتری

سپس باید مطابق با تصویر زیر ابتدا نوع آزمون و سال مربوطه را وارد کرده و گزینه “جستجو” را انتخاب کنید.

انتخاب سال آزمون دکتری

حال از شما خواسته می شود عنوان درخواست مورد نظر را انتخاب کنید.

انتخاب نوع درخواست

با انجام مراحل قبلی وارد صفحه ای خواهید شد که باید درخواست خود را شرح داده و بعد از درج مشخصات خواسته شده بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

ثبت شرح اعتراض به نتایج آزمون دکتری

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع منابع انسانی آموزش و پرورش بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت اعلام نتایج آزمون دکتری وارد شد؟

سایت مربوط به مشاهده نتایج آزمون دکتری همان سایت سازمان سنجش است، بنابراین باید از نشانی اینرتنتی sanjesh.org استفاده کنید.

آیا برای مشاهده نتایج آزمون دکتری باید تمامی اطلاعات ثبت نامی را در دسترس داشته باشیم؟

برای مشاهده نتایج آزمون دکتری روش های مختلفی وجود دارند که هر روش به درج اطلاعاتی خاص نیاز دارد.

آیا امکان ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری وجود دارد؟

بله، در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش امکان ثبت درخواست و اعتراض برای داوطلبان فراهم شده است.

آیا تاریخ خاصی برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری در نظر گرفته می شود؟

بله، امکان ثبت درخواست در خارج از بازه زمانی اعلام شده فراهم نمی باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *