سامانه های مالی و سرمایه

پیگیری سهام های قدیمی با کد ملی

یکی از موضوعات مورد توجه قرار گرفته در بازار سرمایه، پیگیری سهام های قدیمی است. بسیاری از افراد تا قبل از رونق گرفتن انجام معاملات در بازار سرمایه، دارای سهام های مختلف بوده و آن ها را به صورت حضوری با مراجعه به کارگزاری ها و سالن معاملات بازار بورس و ارواق بهادار خریداری کرده اند.

حال با رونق گرفتن معاملات بورسی این افراد قصد دارند از وضعیت سهام های قدیمی خود مطلع شده و حتی آن ها را به فروش برسانند. با توجه به اهمیت نحوه پیگیری، خرید و فروش سهام، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف پیگیری سهام های قدیمی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

راهنمای پیدا کردن سهام قدیمی

راهنمای پیگیری سهام های قدیمی

در گذشته و تا قبل از راه اندازی بسترهای اینترنتی برای انجام معاملات بورسی، خرید و فروش سهام به صورت حضوری و از طریق مراجعه به کارگزاری ها و سالن های معاملاتی بازار بورس انجام می شد. خوشبختانه با آغاز به کار سایت کارگزاری های مختلف، فعال سازی سامانه سجام و همچنین سامانه سمات، انجام معاملات بورسی غیر حضوری شده است.

بنابراین تمامی افرادی که در گذشته به صورت حضوری سهام هایی را خریداری کرده و حال قصد پیگیری سهام های قدیمی را دارند باید بعد از ثبت نام در سامانه سجام، یکی از کارگزاری ها، احراز هویت و در نهایت دریافت کد بورسی، به سامانه سمات مراجعه کرده و سهام های قدیمی خود را پیگیری کنند.

برای اطلاع از نحوه لغو فروش سهام عدالت بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری سهام های قدیمی با کد ملی

بدون شک هر فردی که در بازار سرمایه، سهامی را خریداری کرده تمایل دارد بعد از گذشت مدت زمانی از وضعیت سهام خود مطلع شود. حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که سهام های قدیمی که به صورت حضوری خریداری شده اند چگونه مورد پیگیری و بررسی قرار می گیرند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم همه افرادی که قصد پیگیری سهام های قدیمی خود را دارند ابتدا باید مراحل دریافت کد بورسی اعم از ثبت نام در سامانه سجام، کارگزاری و احراز هویت را انجام دهند. بعد از طی کردن مراحل نامبرده یک کد بورسی یا در واقع کد معاملاتی برای هر فرد صادر می شود، سپس فرد باید با مراجعه به سامانه سمات و ثبت نام در آن نسبت به پیگیری وضعیت سهام های قدیمی خود اقدام کند.

برای اطلاع از نحوه انتقال سهام متوفی به ورثه بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین به منظور ورود به سامانه سمات از نشانی اینترنتی ddn.csdiran.ir استفاده کرده و بعد از ورود به صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر کد ملی، رمز عبور و عبارت امنیتی را در قسمت های مربوطه درج و برر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

پیگیری سهام های قدیمی با کد ملی

برای اطلاع از امکانات سامانه ستاره سهام بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه انتقال سهام های قدیمی

انتقال سهام های قدیمی

بسیاری از افراد که صاحب سهام های قدیمی در بازار سرمایه هستند، تمایل دارند بعد از اطلاع از وضعیت سهام های خود آن ها را به فروش برسانند. برای انتقال سهام های قدیمی باید تمامی مراحل دریافت کد بورسی و ثبت نام در سامانه سمات را انجام داده و با ورود به سمات گزینه “گزارش دارایی” سپس گزینه “دریافت گواهی هر سهم” و در نهایت گزینه “گزارش تغییر کارگزاری ناظر” را انتخاب کنید. با انجام مراحل قبلی شما می توانید سهام را به کارگزاری مورد نظر منتقل کنید. یکی دیگر از روش های انتقال سهام های قدیمی بعد از دریافت گواهی هر سهم، مراجعه حضوری به کارگزاری موردنظر است.

برای اطلاع از نحوه استعلام سهام بانک دی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توانیم از وضعیت سهام های قدیمی خود مطلع شویم؟

برای پیگیری سهام های قدیمی باید مراحل مختلفی را طی کنید که در همین مقاله به آن ها اشاره شده است.

آیا برای پیگیری سهام های قدیمی باید کد بورسی دریافت کنیم؟

بله، دریافت کد بورسی برای اطلاع از وضعیت سهام های قدیمی ضروری است.

آیا می توانیم بدون ثبت نام در سامانه سجام از وضعیت سهام های قدیمی خود مطلع شویم؟

خیر، چنین امکانی فراهم نیست.

آیا می توانیم سهام های قدیمی خود را منتقل کنیم؟

بله، امکان انتقال سهام های قدیمی فراهم است.

4.2/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *