سامانه های اجتماعی

پیگیری ثبت نام مسکن ملی

یکی از طرح های دولت در راستای حمایت از افرادی که تا به حال واحد مسکونی به نام خود نداشته اند و در واقع مسکن اولی محسوب می شوند، ثبت نام در طرح نهضت مسکن ملی و سپس ساخت واحدهای مسکونی می باشد. به منظور تحقق اهداف این طرح، افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام مسکن ملی فرم های مربوطه را تکمیل و با دریافت کد رهگیری نسبت به استعلام پیگیری ثبت نام مسکن ملی اقدام کنند.

پیگیری نتیجه ثبت نام به این منظور انجام می شود تا افرادی که جزء قبول شدگان این طرح هستند نسبت به طی کردن ادامه مراحل ثبت نام اقدام نمایند. به دلیل اهمیت طرح حمایتی مسکن ملی و تکمیل به موقع ثبت نام پذیرفته شدگان طرح مذکور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

راهنمای پیگیری ثبت نام مسکن ملی

راهنمای پیگیری ثبت نام مسکن ملی

یکی از دغدغه های مردم در شرایط فعلی، تامین مسکن و خرید واحد مسکونی می باشد. متاسفانه با وجود مشکلات اقتصادی و رشد نجومی قیمت خرید ملک، اکثر مردم توانایی پرداخت هزینه خرید واحد مسکونی به صورت یک مرحله ای را ندارند به همین علت درصدی از جمعیت جامعه که جزء اقشار کم درآمد نیز هستند ممکن است هیچگاه توانایی خرید یک واحد مسکونی را نداشته باشند.

به همین منظور طرحی حمایتی در زمینه مسکن به نام طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت به مرحله اجرا رسیده و فراهم سازی مقدمات تحقق طرح مذکور نیز به وزارت راه و شهرسازی سپرده شده است.

این وزارتخانه نیز سامانه ثبت نامنهضت ملی مسکن را راه اندازی کرده تا متقاضیان در مرحله اول از شرایط تعیین شده برای ثبت نام در طرح مسکن حمایتی مطلع شوند، سپس در صورت برخورداری از شرایط، نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

برای اطلاع از امکانات سایت دفتر پیشخوان دولت بر روی لینک کلیک کنید.

بعد از به پایان رساندن مراحل ثبت نام در سامانه مسکن اولی ها یا همان نهضت ملی مسکن، کد رهگیری در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت تا از طریق کد مذکور نسبت به پیگیری ثبت نام مسکن حمایتی اقدام کرده و در صورت پذیرفته شدن در طرح مسکن حمایتی، ادامه مراحل ثبت نام را طی کنند.

بنابراین ضروری است افرادی که در سامانه طرح نهضت ملی مسکن فرم های مربوطه را تکمیل کرده اند، نسبت به پیگیری ثبت نام مسکن ملی نیز اقدام کنند.

برای اطلاع از خدمات سایت بتاجا بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد پیگیری نتیجه ثبت نام در طرح مسکن حمایتی را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی saman.mrud.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “مشاهده و پیگیری درخواست ها” کلیک نمایید.

مراحل پیگیری ثبت نام مسکن ملی

در مرحله جدید باید کد یا شناسه ملی خود را در قسمت مربوطه درج و گزینه “تایید” را انتخاب کنید.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی با کدملی

سپس وارد صفحه جدیدی خواهید شد که ابتدا باید نوع شخصیت یعنی حقیقی یا حقوقی را انتخاب کرده، شماره موبایل خود و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “تایید” کلیک نمایید.

درج شماره موبایل در سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی

در نهایت مطابق با تصویر زیر باید رمز عبوری که به شماره موبایل شما ارسال شده است را به همراه کد امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید در سامانه درج کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

رمز عبور سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی

با انجام مراحل قبلی نتیجه ثبت نام اولیه شما در سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن قابل مشاهده خواهد شد.

برای اطلاع از بخش های سایت سازمان غذا و دارو بر روی لینک کلیک کنید.

پیگیری ثبت نام مسکن ملی با کد ملی

در قسمت قبلی همین مقاله در مورد هدف طرح نهضت ملی صحبت کردیم، همانطور که گفتیم متقاضیان ثبت نام در این طرح باید قبل از تکمیل فرم های مربوطه، شرایط تعیین شده و مندرج در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها را مطالعه کرده و در صورت برخورداری از موارد نامبرده، نسبت به آغاز ثبت نام در سامانه مسکن حمایتی اقدام کنند.

بعد از به پایان رسیدن هر بازه زمانی که برای ثبت نام اعلام می شود، بررسی های لازم در خصوص شرایط ثبت نام شدگان آغاز شده و در نهایت نتیجه ثبت نام یعنی پذیرفته شدن افراد برای انجام ادامه مراحل و برخورداری از طرح مسکن حمایتی از طریق ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی به نشانی اینترنتی saman.mrud.ir قابل مشاهده می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت پلیس من بر روی لینک کلیک کنید.

مطابق با مراحل دریافت نتیجه ثبت نام مسکن ملی که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادیم، برای دریافت نتیجه ثبت نام ابتدا باید کد ملی متقاضی در سامانه وارد شود و امکان دریافت نتیجه به صورت اینترنتی و از طریق سایت مذکور بدون درج کد ملی امکان پذیر نخواهد بود.

استعلام ثبت نام نهضت مسکن ملی

سوال مشترک افرادی که در طرح مسکن ملی یا همان مسکن حمایتی دولت ثبت نام کرده اند این است که چگونه از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند؟ وزارت راه و شهرسازی در همان سامانه ثبت نام مسکن اولی ها که متقاضیان فرم های اولیه ثبت نام را تکمیل کرده اند، امکان دریافت نتیجه را نیز فراهم کرده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه نما اموال مسروقه بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین افرادی که بعد از پایان مراحل ثبت نام اولیه در سایت saman.mrud.ir کد رهگیری دریافت کرده اند، حال برای استعلام پیگیری ثبت نام مسکن ملی باید به همان نشانی اینترنتی مراجعه کرده و با ورود به بخش “مشاهده و پیگیری درخواست ها” کد ملی خود را درج و ادامه مراحل را برای مشاهده و استعلام نتیجه ثبت نام طی کنند.

برای اطلاع از خدمات سایت ایساکو بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم پذیرفته شدگان در طرح نهضت ملی مسکن باید یکسری مراحل تکمیلی را نیز طی کرده تا ثبت نام آن ها نهایی شود در غیر این صورت فرم های اولیه که تکمیل کرده اند بی اثر خواهند شد.

شماره تلفن پیگیری مسکن ملی

با توجه به گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تعداد بسیار زیادی وب سایت و سامانه آنلاین طراحی و راه اندازی شده اند تا از این طریق روند انجام امورات به خصوص موضوعات اداری راحت تر شده و تسریع یابند.

وزارت راه و شهرسازی نیز به منظور رفاه حال متقاضیان ثبت نام در طرح مسکن ملی سایت اینترنتی راه اندازی کرده تا تمامی مراحل ثبت نام و همچنین پیگیری ثبت نام مسکن ملی به صورت غیر حضوری به انجام برسند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای بر روی لینک کلیک کنید.

البته برای پیگیری نتیجه ثبت نام در این طرح روش دیگری نیز در دسترس می باشد تا افرادی که ثبت نام اولیه را انجام داده و حال قصد اطلاع از نتیجه آن را دارند به صورت تلفنی با انجام تماس در ساعات اداری از نتیجه ثبت نام خود مطلع شوند. به همین منظور در ادامه مطلب شماره تلفن های اعلام شده جهت پیگیری ثبت نام مسکن ملی را بیان می کنیم:

شماره تلفنپیش شماره
88646390021
88646391021
88646392021
88646393021
88646394021

چگونه می توان نسبت به پیگیری ثبت نام مسکن ملی اقدام کرد؟

برای استعلام نتیجه ثبت نام در طرح مسکن ملی باید از نشانی اینترنتی saman.mrud.ir استفاده کنید و طبق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید یا اینکه در ساعات اداری با شماره های مندرج در مقاله تماس بگیرید.

آیا می توانیم بدون درج کدملی در سایت ثبت نام مسکن ملی از نتیجه ثبت نام مطلع شویم؟

خیر، چنین امکانی فراهم نمی باشد، برای استعلام آنلاین نتیجه ثبت نام باید کدملی متقاضی در سامانه به ثبت برسد.

آیا پیگیری نتیجه ثبت نام در طرح مسکن ملی از طریق همان سایت ثبت نام اولیه انجام می شود؟

بله، با ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی باید بخش مشاهده و پیگیری درخواست ها را انتخاب کنید.

آیا بعد از اعلام نتیجه و پذیرش در طرح نهضت ملی مسکن، مراحل ثبت نام ادامه دارد؟

بله، باید مراحل ثبت نام تکمیلی را به انجام برسانید.

4.1/5 - (14 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *