سامانه های تحصیلی

پورتال مدارس سما www.samaschools.ir

در حال حاضر تاسیس مدارس غیر دولتی در کشور رشد چشمگیری داشته به نحوی که در هر شهر چند مدرسه غیر انتفاعی یا همان خصوصی ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را به انجام می رسانند. دانشگاه آزاد نیز چند سالی است که اقدام به تاسیس مدارس سما در مقاطع مختلف از پیش دبستانی تا متوسطه دوم دخترانه و پسرانه کرده است. در همین راستا پورتال مدارس سما راه اندازی شده تا از این طریق اطلاع رسانی، ثبت نام، ارائه دوره های آموزشی و… مربوط به مدارس سما به صورت غیر حضوری در اختیار دانش آموزان، والدین و همچنین کارکنان این مدارس قرار بگیرند.

سایت مدارس سما به صورت سراسری برای تمامی دانش آموزان این مدارس از سراسر کشور در دسترس می باشد و محدودیتی از بابت استان و واحدهای آموزشی مختلف برای ورود به سایت در نظر گرفته نشده است.

به دلیل گسترده بودن و اهمیت امکانات ارائه شده در سایت متعلق به مدارس سما، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف پورتال مدارس سما بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی پورتال مدارس سما

دانشگاه آزاد اسلامی در کنار تمامی واحدهای آموزش عالی و دانشگاهی خود اقدام به تاسیس مدارس سما در تمامی مقاطع مختلف تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه دوم دخترانه و پسرانه کرده است. البته تعداد واحدهای آموزشی مدارس سما در شهرها و در مقاطع مختلفی تحصیلی متفاوت می باشد.

بهتر است بدانیم مدارس سما جزء مدارس غیر انتفاعی و خصوصی کشور محسوب می شوند، بنابراین ثبت نام در این مدارس مستلزم پرداخت شهریه می باشد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است به منظور افزایش خدمت رسانی و ارتقاء سطح رضایت دانش آموزان و والدین این مدارس، پورتال مدارس سما راه اندازی شده تا از این طریق اطلاع رسانی، انتشار اخبار دوره های آموزشی، دسترسی به سامانه پرداخت شهریه و… برای دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس غیر دولتی سما به صورت غیر حضوری فراهم شود.

در حال حاضر امکانات مختلفی از طریق ورود به پورتال سما در دسترس می باشند که بسیاری از این امکانات برای عموم مردم قابل استفاده بوده ولی برخی مختص دانش آموزان و کارکنان مدارس سما می باشند.

برای اطلاع از نحوه دریافت کد رهگیری از سایت آجا بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است پورتال سما، پورتالی سراسری و یکپارچه می باشد یعنی دسترسی به بخش های مختلف سایت مذکور برای تمامی دانش آموزان، والدین و کارکنان کلیه مدارس سما از سراسر کشور امکان پذیر بوده و تفاوتی میان واحدهای آموزشی شهرهای مختلف وجود ندارد.

بنابراین پورتال سما ارائه دهنده خدمات غیر حضوری مدارس سما می باشد، به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام و یا اطلاع از شرایط، امکانات، اطلاعیه ها و… مربوط به مدارس سما را دارید بهتر است به پورتال سما مراجعه کرده و با بخش های مختلف آن آشنا شوید.

برای اطلاع از مراحل ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به پورتال جامع مدارس سما www.samaschools.ir

با توجه به گسترش مدارس غیر انتفاعی در کشور، افزایش خدمات هوشمند و الکترونیکی در برخی از مدارس خصوصی و مهم تر از تمامی این موارد افزایش اهمیت والدین به نحوه تحصیل دانش آموزان، درصدی از افراد تمایل دارند فرزندان خود را در مدارس خصوصی ثبت نام کنند.

مدارس سما به عنوان یکی از مدارس خصوصی کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف تاسیس شده اند. در حال حاضر پورتال مدارس سما در کنار تمامی خدماتی که این مدارس در اختیار دانش آموزان، والدین و کارکنان قرار می دهند، در راستای ارائه خدمات غیر حضوری راه اندازی شده است.

برای اطلاع از امکانات سایت تیزهوشان بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به پورتال مدارس سما را دارید باید نشانی اینترنتی www.samaschools.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود.

ورود به پورتال مدارس سما

سپس به انتهای صفحه اصلی پورتال مراجعه کرده و از طریق نقشه نمایش داده شده، شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

وارد شدن به پورتال www.samaschools.ir

برای اطلاع از بخش های سامانه روشکا بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در مدارس سما

همانطور که گفتیم پورتال مدارس سما به صورت سراسری و یکپارچه در اختیار تمامی دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس سما قرار گرفته است. یکی از امکانات این پورتال بخش ثبت نام در واحدهای آموزشی مختلف می باشد، البته امکان ثبت نام غیر حضوری تمامی واحدها و مدارس آموزشی سما از طریق ورود به این پورتال فراهم نمی باشد، زیرا برخی از مدارس سما به صورت حضوری ثبت نام دانش آموزان را به انجام می رسانند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه سپند مدارس بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام غیر حضوری در مدارس سما را دارید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی www.samaschools.ir وارد صفحه اصلی پورتال مدارس سما شده و مطابق با تصویر زیر شهر مورد نظر خود را از روی نقشه انتخاب نمایید.

راهنمای ثبت نام در پورتال مدارس سما

در مرحله جدید از میان واحدهای مختلف آموزشی استان انتخاب شده، مدرسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مراحل ثبت نام در مدارس سما

سپس از کادر بالایی صفحه جدید ابتدا بر روی گزینه “دانش آموز” و سپس گزینه “ثبت نام اینترنتی” کلیک نمایید.

نحوه ثبت نام اینترنتی در پورتال مدارس سما

در نهایت نیز با ورود به مرحله جدید گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب کنید.

ورود به سیستم ثبت نام مدارس سما

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

معرفی بخش سازمان سما www.samaschools.ir

معرفی بخش سازمان سما

پورتال مدارس سما به عنوان پورتال جامع ارائه دهنده خدمات غیر حضوری مدارس سما در سراسر کشور، امکانات مختلف و گسترده ای را در اختیار عموم مردم، دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس خصوصی سما قرار می دهد.

یکی از بخش های پورتال مدارس سما که خود ارائه دهنده خدمات و امکانات مختلفی می باشد، بخش “سازمان سما” است، در واقع سازمان سما همان معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد می باشد. از جمله امکانات این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ورود به سامانه معاونت آموزش های فنی و حرفه ای
  • دسترسی به اطلاعات ریاست سازمان سما
  • امکان ورود به سایت آموزشکده های سازمان سما
  • دسترسی به آرشیو تصاویر متعلق به سازمان سما
  • ورود به سامانه بخش معاونت آموزش های عمومی
  • امکان ورود به بخش معاونت فرهنگی و هنری

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه تاییدیه تحصیلی بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به بخش سازمان سما را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی www.samaschools.ir وارد صفحه اصلی پورتال سما شده و با مراجعه به انتهای صفحه، مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “سازمان سما” کلیک نمایید.

ورود به بخش سازمان سما

معرفی بخش مهارت ورزی پورتال مدارس سما

نظام مدارس سما که وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی می باشند به نحوی طراحی شده که به دانش آموزان این مدارس به صورت تک بُعدی آموزش های درسی ارائه نمی شود، بلکه دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس سما در دوره های آموزشی و مهارت آموزی مختلف غیر درسی نیز شرکت می کنند.

در همین راستا بخشی با عنوان “مهارت ورزی” از طریق ورود به پورتال مدارس سما قابل دسترس می باشد تا از این طریق عموم مردم، دانش آموزان، والدین و کارکنان مدارس از جزئیاتی همچون موارد زیر در مورد دوره های مهارت ورزی مختلف مطلع شوند:

  • نام استان و شهر
  • واحد آموزشی برگزار کننده
  • عنوان دوره مهارت ورزی
  • مقطع تحصیلی در نظر گرفته شده
  • ساعات دوره در طول هفته
  • نام مربی دوره مهارت ورزی
  • دانلود سرفصل های آموزشی
  • دریافت مستندات دوره مهارت ورزی

برای اطلاع از امکانات سامانه بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق بر روی لینک کلیک کنید.

با توجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد اطلاع از جزئیات دوره های مهارت ورزی مختلف برگزار شده در واحدهای آموزشی سما را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی پورتال مدارس سما، مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “مهارت ورزی مدارس” کلیک نمایید.

ورود به بخش مهارت ورزی سما

امکانات پورتال سازمان سما www.samaschools.ir

در قسمت های قبلی همین مقاله درمورد مدارس غیر انتفاعی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی صحبت کردیم و تعدادی از امکانات و خدمات غیر حضوری پورتال مدارس سما را نیز توضیح دادیم. همانطور که گفتیم امکانات پورتال سما گسترده و کاربردی می باشند، به همین دلیل در ادامه مطلب به چند مورد دیگر از خدمات پورتال سما اشاره می کنیم:

ثبت درخواست راه اندازی پورتال آموزشی سما

مسئولین واحدهای آموزشی مختلف سما می توانند جهت ثبت درخواست غیر حضوری، مبنی بر راه اندازی پورتال آموزشی مختص به مدرسه خود به سایت سما مراجعه کنند.

برای اطلاع از نحوه بارگذاری مستندات در سامانه بزرگداشت مقام معلم بر روی لینک کلیک کنید.

سامانه شهریه

والدین دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس سما بدون اعمال محدودیت استان و واحدهای آموزشی می توانند جهت پرداخت شهریه به صورت آنلاین به پورتال مدارس سما وارد شوند.

سامانه ثبت نام مدارس مختلف سما

بسیاری از واحدهای آموزشی سما امکان ثبت نام غیر حضوری از طریق ورود به پورتال سما را فراهم کرده اند، بنابراین برای اطلاع از امکان ثبت نام آنلاین واحد آموزشی مورد نظر خود باید به پورتال سما مراجعه کنید.

چگونه می توان به پورتال مدارس سما وارد شد؟

برای ورود به پورتال جامع مدارس سما باید از نشانی اینترنتی www.samaschools.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان ثبت نام غیر حضوری در مدارس سما وجود دارد؟

برای برخی از واحدهای آموزشی سما این امکان فراهم می باشد ولی برخی از مدارس فقط به صورت حضوری ثبت نام دانش آموزان را به انجام می رسانند.

آیا در پورتال مدارس سما نام واحدهای آموزشی شهرهای مختلف درج شده است؟

بله، با انتخاب شهر مورد نظر خود از روی نقشه قرار داده شده در پورتال سما می توانید از نام مدارس سما هر شهر مطلع شوید.

آیا می توان شهریه مدارس سما را به صورت آنلاین پرداخت کرد؟

بله، در پورتال سما درگاه پرداخت اینترنتی شهریه قرار داده شده است.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *