سامانه های اجتماعی

سایت پلیس راهور ۱۲۰

پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با راه اندازی سایت پلیس راهور بسیاری از خدمات خود را که در گذشته از طریق مراجعات حضوری در اختیار عموم مردم قرار می داد، به صورت آنلاین به مردم ارائه می دهد. اکثر افراد جامعه حداقل یکبار به دریافت خدمات از پلیس راهور نیاز دارند، برای مثال استعلام و پرداخت تخلفات رانندگی، استعلام نمره منفی گواهینامه، دریافت نوبت مراکز تعویض پلاک خودرو و… از طریق ورود به سایت راهور قابل دریافت هستند.

راه اندازی سایت راهور سبب کاهش مراجعات حضوری به مراکز مربوطه شده و همین موضوع سبب افزایش ارائه امکانات در سایت مذکور شده است. باتوجه به اهمیت امکانات و خدمات غیر حضوری راهنمایی و رانندگی، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت راهور بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سایت پلیس راهور

آشنایی با سایت پلیس راهور

گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین سبب افزایش تعداد سایت ها و سامانه های اینترنتی و در نتیجه افزایش ارائه خدمات غیر حضوری به عموم مردم شده است. پلیس راهنمایی و رانندگی که خدمات مختلفی اعم از استعلام تخلفات رانندگی، نقل و انتقال خودرو، استعلام تصادفات، رهگیری مرسولات سازمانی و… را بر عهده دارد و به طور کلی با موضوع حمل و نقل در کشور مرتبط است، سایت پلیس راهور را برای ارائه خدمات غیر حضوری خود راه اندازی کرده است.

برای اطلاع از خدمات سایت بهین یاب بر روی لینک کلیک کنید.

تا قبل از آغاز به کار سایت راهور عموم مردم برای دریافت خدمات از این نهاد دولتی باید به صورت حضوری به مراکز مربوطه مراجعه می کردند. با راه اندازی سایت راهور 120 دسترسی به خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی راحت تر شده و امورات مربوطه در کمترین زمان ممکن انجام می شوند.

ورود به سامانه راهور www.rahvar120.ir

پلیس راهور یا همان پلیس راهنمایی و رانندگی کشورمان به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم به مراکز مرتبط با این نهاد، جلوگیری از اتلاف وقت و در نتیجه افزایش میزان رفاه و رضایت مردم اقدام به راه اندازی سایت پلیس راهور کرده است. در سایت راهور امکانات گسترده ای اعم از پیگیری گواهینامه و کارت خودرو، استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام وضعیت پلاک فک شده و… به صورت غیر حضوری برای عموم مردم در دسترس هستند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت ازدواج دانشجویی بر روی لینک کلیک کنید.

باتوجه به توضیحات گفته شده چنانچه قصد ورود به سامانه پلیس راهور را دارید ابتدا باید نشانی اینترنتی www.rahvar120.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت مطابق با تصویر زیر برای شما نمایش داده شود، سپس بخش و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ورود به سایت پلیس راهور

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه دریافت حکم حقوق بازنشستگان بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات سایت پلیس راهور

امکانات سایت پلیس راهور

در قسمت های قبلی همین مقاله هدف راه اندازی سایت راهور و نحوه ورود به آن را توضیح دادیم. همچنین به تعدادی از امکانات این سامانه نیز اشاره کردیم، باتوجه به اهمیت و کاربرد امکانات سایت راهور برای عموم مردم، در ادامه مطلب به تعداد بیشتری از امکانات سایت پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره می کنیم:

نوبت دهی مراکز تعویض پلاک

در حال حاضر ارائه خدمات در مراکز تعویض پلاک تنها از طریق اخذ نوبت غیر حضوری انجام می شود. به همین علت چنانچه قصد دریافت نوبت جهت مراجعه به مراکز تعویض پلاک دارید این امکان از طریق ورود به سایت راهور برای شما فراهم شده است.

نوبت دهی مراکز تعویض پلاک در سایت پلیس راهور

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه ملی نهضت مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام نمره منفی گواهینامه

پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش تخلفات حادثه ساز که توسط رانندگان انجام می شوند اقدام به اجراسازی طرح نمره منفی رانندگی کرده است. براساس این طرح چنانچه نمرات منفی یک گواهینامه برای اولین بار به بیشتر از 30 برسد، گواهینامه به مدت 3 ماه توقیف می شود. بنابراین ضروری است رانندگان هر چند وقت یکبار نسبت به استعلام نمره منفی گواهینامه از طریق سایت پلیس راهور اقدام کنند.

استعلام نمره منفی گواهینامه در سایت راهور

پرداخت آنلاین جرایم رانندگی

یکی دیگر از امکانات سامانه راهور که کاربردی بوده و مورد نیاز اغلب رانندگان است، بخش پرداخت آنلاین جرایم رانندگی می باشد. بنابراین افرادی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه شده اند بدون نیاز به مراجعات حضوری می توانند قبض جریمه خود را پرداخت کنند.

پرداخت جرایم رانندگی در سایت راهور

برای اطلاع از روش های استعلام سابقه جبهه بر روی لینک کلیک کنید.

صدور گواهینامه رانندگی

در حال حاضر امکان ثبت درخواست صدور گواهینامه رانندگی برای ساکنین تهران به صورت غیر حضوری فراهم شده است. افرادی که متقاضی ثبت نام در این طرح هستند باید به سایت پلیس راهور مراجعه کنند. البته این امکان در صورتی فراهم می شود که در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی یا همان سامانه سخا ثبت نام کنید.

استعلام تصادفات رانندگی

پلیس راهنمایی و رانندگی جزئیات تصادفات رانندگی را در سامانه راهور به ثبت می رساند. بنابراین برای اطلاع از تصادفات رانندگی خودرو مورد نظر خود باید کد vin خودرو را در بخش مربوطه سایت راهور وارد کنید.

استعلام تصادفات رانندگی در سایت rahvar120.ir

ثبت نام سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا)

بخشی از امکانات سایت راهور در صورتی قابل دریافت هستند که در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی ثبت نام کنید. ثبت نام در سامانه سخا نیز از طریق ورود به سایت راهور قابل انجام می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه فروش گروه بهمن بر روی لینک کلیک کنید.

نقل و انتقال اینترنتی خودرو

چنانچه قصد انجام امورات مربوط به نقل و انتقال خودرو به صورت آنلاین دارید، بهتر است بدانید انجام این مورد از طریق سامانه راهور 120 امکان پذیر است. البته انجام نقل و انتقال خودرو به صورت غیر حضوری مستلزم ثبت نام در سامانه سخا می باشد.

رهگیری مرسولات سازمانی

پیگیری کارت خودرو، گواهینامه، کارت سوخت، کارت پایان خدمت نظام وظیفه و… از طریق سامانه رهگیری مرسولات سازمانی امکان پذیر است. امکان ورود به سامانه مذکور نیز از طریق سایت پلیس راهور فراهم شده است.

رهگیری مرسولات سازمانی در سایت راهور

استعلام وضعیت پلاک فک شده

یکی دیگر از خدمات سامانه پلیس راهور امکان استعلام پلاک فک شده با استفاده از کد vin خودرو است. به همین منظور چنانچه قصد استعلام پلاک فک شده به صورت غیر حضوری دارید بهتر است به سایت راهور 120 وارد شوید.

برای اطلاع از امکانات سامانه حمایت معیشتی بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود نرم افزار راهبر www.rahvar120.ir

دانلود برنامه راهبر

در حال حاضر اکثر سازمان ها و نهادهایی که خدمات خود را از طریق وب سایت در اختیار مردم قرار می دهند اقدام به فعال سازی اپلیکیشن و برنامه های قابل نصب بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند نیز کرده اند. اکثر مردم تمایل دارند به جای استفاده از نسخه تحت وب سایت های مورد نیاز خود از اپلیکیشن آن ها استفاده کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از این مورد مستثنی نشده و برای افزایش خدمت رسانی به عموم مردم برنامه پلیس من را ارائه کرده است. اکثر خدمات سایت پلیس راهور از طریق برنامه پلیس من نیز قابل دریافت هستند. به همین منظور برای دسترسی راحت تر به فایل برنامه پلیس من در ادامه مطلب لینک دانلود برنامه را برای گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید قرار می دهیم:

برای دریافت فایل برنامه پلیس من بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام خلافی از سایت راهور 120

یکی از امکانات کاربردی سایت راهور، استعلام خلافی خودرو است. بنابراین عموم مردم می توانند با ورود به سایت پلیس راهور 120 و درج بارکد 8 یا 9 رقمی خودرو نسبت به استعلام خلافی به صورت غیر حضوری اقدام کنند. به همین منظور چنانچه قصد انجام این استعلام را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی www.rahvar120.ir وارد صفحه اصلی سایت شده و از بخش میانی صفحه بر روی گزینه “استعلام تخلفات رانندگی” کلیک نمایید.

استعلام خلافی از سایت پلیس راهور

سپس باید در سامانه سخا ثبت نام کنید، بنابراین با ورود به مرحله جدید مطابق با تصویر زیر گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ثبت نام در سامانه rahvar120.ir

برای شروع ثبت نام در سامانه سخا، کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ادامه” کلیک نمایید.

مراحل پرداخت جریمه رانندگی در سایت راهور

با اتمام مراحل ثبت نام در سامانه خدمات الکترونیک انتظامی وارد مرحله ای خواهید شد که باید بارکد خودرو را در سامانه وارد کرده و گزینه “استعلام” را انتخاب کنید.

استعلام تخلفات رانندگی در سایت پلیس راهور

برای اطلاع از بخش های سایت سایپا یدک بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت پلیس راهور وارد شد؟

برای ورود به سایت راهور باید از نشانی اینترنتی www.rahvar120.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا در سامانه پلیس راهور امکان دریافت نوبت مراکز تعویض پلاک نیز وجود دارد؟

بله، یکی از امکانات سامانه راهور ارائه نوبت غیر حضوری مراکز تعویض پلاک است.

آیا برای انجام امورات نقل و انتقال خودرو در سایت راهور باید ثبت نام کنیم؟

ثبت نام جهت انجام امورات نقل و انتقال خودرو در سایت سخا انجام می شود.

آیا امکان استعلام نمره منفی گواهینامه در سایت راهور وجود دارد؟

بله، از طریق ورود به سایت راهور می توانید در کمترین زمان ممکن از نمره منفی گواهینامه خود مطلع شوید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *