سامانه های اجتماعی

سایت سازمان غذا و دارو www.fda.gov.ir

یکی از سازمان های مرتبط با حفظ سلامت، درمان بیماری و افزایش اطمینان خاطر مردم در مورد استفاده از اقلام بهداشتی، دارویی، غذایی و… سازمان غذا و دارو می باشد. سایت سازمان غذا و دارو نیز در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و ارائه بخشی از خدمات به صورت غیر حضوری راه اندازی شده است. در حال حاضر امکانات مهمی از جمله جستجو دارو و داروخانه ها، دریافت اطلاعات دارویی، صدور مجوزهای حوزه بهداشت و… از طریق مراجعه به سامانه غذا و دارو قابل دریافت هستند و هیچ محدودیتی نیز میان عموم مردم و ادارات زیر مجموعه در مورد استفاده از خدمات این سایت وجود ندارد.

با توجه به اهمیت امکانات و بخش های ارائه شده در سامانه مذکور و نقش آن ها در جلوگیری از بروز مشکلات در سلامتی مردم جامعه، افزایش آگاهی و اطلاعات دارویی افراد، توصیه می شود با خدمات سایت نامبرده آشنا شده تا در مواقع لزوم از امکانات آن استفاده کنید. بنا به دلایل نامبرده ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت سازمان غذا و دارو بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی بخش پیشخوان ارباب رجوع سایت سازمان غذا و دارو

معرفی سایت سازمان غذا و دارو

قبل از اینکه به معرفی بخش های مختلف سایت سازمان غذا و دارو بپردازیم بهتر است با وظایف این سازمان آشنا شویم. سازمان غذا و دارو یکی از سازمان های کشور است که به طور مستقیم با حفظ سلامت مردم در ارتباط بوده و تمامی خدماتی که ارائه می دهد نیز به نحوی در جهت حفظ سلامتی، درمان بیماری، پیشگیری از بروز بیماری و… می باشند. از جمله وظایف سازمان غذا و دارو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تدوین قوانین و ضوابط صادرات و واردات مواد غذایی، بهداشتی و دارویی
  • صدور پروانه مجوز بهداشتی تولید، صادرات و واردات مواد غذایی، بهداشتی و دارویی
  • نظارت بر توزیع صحیح دارو در داروخانه های سراسر کشور
  • بازرسی از موسسات و واحدهای تولیدی مرتبط با مواد غذایی، دارویی و بهداشتی

با توجه به توضیحات گفته شده متوجه شدیم که وظایف سازمان غذا و دارو از اهمیت بالایی برخوردار بوده و انجام آن ها به صورت مستقیم با سلامت مردم جامعه در ارتباط هستند.

برای اطلاع از امکانات سایت پلیس من بر روی لینک کلیک کنید.

این سازمان در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به عموم مردم اقدام به راه اندازی سایت سازمان غذا و دارو کرده است تا از این طریق نسبت به انتشار اطلاعیه های مهم، معرفی ادارات زیر مجموعه، در دسترس قرار دادن سامانه های مرتبط با این سازمان، ارائه خدماتی همچون جستجو داروهای کمیاب، اطلاعات دارویی و… اقدام مهمی را انجام داده باشد.

با راه اندازی سایت سازمان غذا و دارو عموم مردم برای پرسش سوالات خود، ثبت درخواست، اطلاع از موجودی داروهای کمیاب در داروخانه ها و همچنین طی کردن مراحل صدور مجوزهای مرتبط با این سازمان نیازی به مراجعات حضوری نداشته و در کمترین زمان ممکن خدمت موردنظر خود را از سایت غذا و دارو دریافت می کنند.

برای اطلاع از بخش های سایت ایساکو بر روی لینک کلیک کنید.

یکی از بخش های مهم سایت مذکور که در دسترس عموم مردم قرار گرفته بخش پیشخوان ارباب رجوع است تا مردم از طریق مراجعه به این بخش بتوانند فایل نامه خود به سازمان غذا و دارو را در سایت بارگذاری کرده، کد رهگیری دریافت کنند و سپس نتیجه نامه خود را نیز مورد پیگیری قرار دهند.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ورود به بخش پیشخوان ارباب رجوع را دارید باید از طریق نشانی اینترنتی www.fda.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت سازمان غذا و دارو شده، سپس از میان گزینه های موجود در قسمت میانی صفحه بر روی گزینه “پیشخوان ارباب رجوع” کلیک نمایید.

پیشخوان ارباب رجوع سایت سازمان غذا و دارو

در مرحله جدید باید شماره موبایل خود را در قسمت مربوطه درج و گزینه “ارسال کد” را انتخاب کنید.

درج شماره موبایل در سامانه غذا و دارو

به محض دریافت کد تایید از طریق شماره موبایل خود، کد را در مرحله جدید وارد کرده و بر روی گزینه “تایید کد” کلیک نمایید.

کد تایید سایت سازمان غذا و دارو

در نهایت وارد صفحه ای مطابق با تصویر زیر خواهید شد که باید مشخصات خواسته شده را به همراه فایل متن نامه در قسمت های مربوطه وارد کرده و گزینه “ثبت” را انتخاب کنید.

ارسال نامه در سامانه غذا و دارو

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه نما اموال مسروقه بر روی لینک کلیک کنید.

استعلام داروهای کم یاب در سایت غذا و دارو www.fda.gov.ir

در دنیای امروزی با پیشرفت و گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین اغلب امورات زندگی به صورت غیر حضوری و اینترنتی به انجام می رسند. در حال حاضر تمامی سازمان های دولتی در راستای ارائه خدمات غیر حضوری به مردم اقدام به راه اندازی وب سایت ها و سامانه های مختلفی کرده اند تا از این طریق میزان مراجعات و ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه کاهش یابد.

گسترش ارائه خدمات غیر حضوری توسط سازمان ها مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته اند زیرا انجام امورات زندگی به صورت غیر حضوری از اتلاف وقت، انرژی و هزینه های اضافی جلوگیری کرده و مردم می توانند وقت و انرژی خود را صرف انجام کارهای بیشتری کنند.

برای اطلاع از بخش های سامانه مالیات حقوق بر روی لینک کلیک کنید.

سازمان غذا و دارو کشور نیز به عنوان یکی از سازمان های مهم و مرتبط با حفظ سلامت مردم جامعه از این مورد مستثنی نشده و در راستای ارائه خدمات و اطلاع رسانی درمورد حوزه فعالیت خود اقدام به راه اندازی سایت سازمان غذا و دارو کرده است.

در حال حاضر خدمات مختلفی همچون اطلاع رسانی و انتشار اخبار، معرفی ادارات زیر مجموعه، دسترسی به سامانه های مرتبط با سازمان غذا و دارو، جستجو داروهای کم یاب، ارسال نامه های مردمی به این سازمان و چندین خدمت دیگر از طریق سایت غذا و دارو در اختیار مردم قرار گرفته اند.

برای اطلاع از امکانات سامانه سرا خانه کارگر بر روی لینک کلیک کنید.

در قسمت قبلی همین مقاله به معرفی بخش پیشخوان ارباب رجوع سامانه غذا و دارو پرداختیم، حال قصد داریم در ادامه مطلب نحوه انجام استعلام داروهای کم یاب از طریق این سایت را توضیح دهیم.

چنانچه قصد خرید دارویی کم یاب را دارید به جای اتلاف وقت و مراجعه به چندین داروخانه در سطح شهر یا استان خود بهتر است از طریق نشانی اینترنتی www.fda.gov.ir وارد صفحه اصلی سایت سازمان غذا و دارو شده، سپس مطابق با تصویر بر روی گزینه “سامانه استعلام کمبودهای دارویی” کلیک نمایید.

استعلام داروهای کم یاب در سایت غذا و دارو

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم استفاده از بخش استعلام دارویی مستلزم ثبت نام در سایت و ایجاد حساب کاربری می باشد. همچنین از طریق مراجعه به بخش نامبرده می توانید داروخانه های موردنظر خود را نیز مورد جستجو قرار داده و یا از اصالت داروی خریداری شده اطلاع پیدا کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه یکپارچه فروش خودرو بر روی لینک کلیک کنید.

اطلاعات دارویی در سایت غذا و دارو www.fda.gov.ir

بدون شک همه ما تا به حال با دریافت دارویی جدید که توسط پزشک تجویز شده یا صحبت کردن دیگران در مورد دارویی خاص تمایل داشته ایم اطلاعات بیشتری درمورد ترکیبات دارو، تداخلات دارویی، عوارض احتمالی، موارد مصرف، کشور سازنده و… را کسب کنیم.

در گذشته کسب چنین اطلاعاتی از طریق انتشار کتاب هایی عمومی در زمینه اطلاعات دارویی انجام می شد، سپس با گسترش دسترسی به رایانه، اینترنت و گوشی های تلفن همراه هوشمند، اطلاعات دارویی از طریق وب سایت های مختلف قابل دریافت شدند.

برای اطلاع از بخش های سامانه نسخه الکترونیک بر روی لینک کلیک کنید.

بهتر است بدانیم در حال حاضر سایت سازمان غذا و دارو به عنوان مرجعی معتبر ارائه دهنده اطلاعات دارویی به عموم مردم می باشد. بنابراین چنانچه تمایل به کسب اطلاعات در مورد دارویی خاص دارید توصیه می کنیم با اطمینان خاطر از اطلاعات دریافتی به سایت غذا و دارو مراجعه کنید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه سماح بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سایت مذکور و انتخاب گزینه “سامانه استعلام کمبودهای دارویی” که در قسمت قبلی همین مقاله توضیح دادیم وارد این سامانه شده، سپس مطابق با تصویر زیر از میان گزینه هایی که مشاهده می کنید بر روی گزینه “اطلاعات دارویی” کلیک نمایید.

دریافت اطلاعات دارویی

چگونه می توان به سایت سازمان غذا و دارو وارد شد؟

برای ورود به سامانه غذا و دارو باید از نشانی اینترنتی www.fda.gov.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا امکان استعلام اصالت دارو در سایت غذا و دارو وجود دارد؟

بله، از طریق مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو می توانید اصالت داروی خریداری شده را مورد استعلام قرار دهید.

چگونه می توان با سازمان غذا و دارو مکاتبه کرد؟

برای ارسال نامه و پیگیری نتیجه آن باید به بخش پیشخوان ارباب رجوع در سایت غذا و دارو مراجعه کنید.

آیا امکان دریافت اطلاعات دارویی در سامانه غذا و دارو وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت مذکور فراهم شده و دسترسی به آن برای عموم مردم فراهم است.

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *