سامانه های اجتماعی

سایت دولت همراه mob.gov.ir

سایت دولت همراه به عنوان یکی از مراجع استفاده از خدمات الکترونیکی سازمان های دولتی مورد بهره وری قرار می گیرد. این سامانه خدمات خود را در بستر امن اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهد و در آن سازمان فناوری اطلاعات کشور با دستگاه های مرتبط اجرایی فعالیت می کنند. در حال حاضر سایت نامبرده اپلیکیشن خود را نیز راه اندازی کرده است که شما به کمک آن می توانید در 24 ساعت شبانه روز از خدمات دستگاه های مرتبط اجرایی دولت استفاده کنید.

به کمک این نرم افزار می توانید با سازمان های دولتی مانند سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و غیره در تعامل باشید و به همه امور غیرحضوری آن ها دسترسی داشته باشید. در واقع چندین سازمان مختلف با هم ادغام شدند و خدمات خود را به صورت یکپارچه در اپلیکیشن دولت همراه ارائه می دهند.

با توجه به این که سایت مذکور خدمات آنلاین چندین سازمان دولتی کشور را با هم ارائه می دهد و بین آن ها تعامل به وجود آورده است لذا استفاده از این سایت می تواند امور مرتبط با سازمان ها و ارگان های دولتی را تسهیل ببخشد.

دولت همراه چیست؟

معرفی سایت دولت همراه

سایت دولت همراه به عنوان یک سامانه کلی برای دسترسی به امکانات خدمات سازمان های دولتی در نظر گرفته شده است که شما با استفاده از آن می توانید به راحتی کارهای مربوط به خود را انجام دهید. با راه اندازی این سامانه، رفت و آمدهای غیرضروری به سازمان های دولتی برای انجام برخی از امور کاسته شده است. لذا کاربران برای کارهایی که در این سامانه ارائه نمی شوند می توانند به سازمان های دولتی مراجعه کنند.

جهت ورود به سامانه ستاد ایران کلیک کنید.

در حال حاضر تمامی خدمات و امکانات غیرحضوری در اپلیکیشن دولت همراه و سامانه آن قرار دارند که شما با توجه به سیستم عامل خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

وقتی شما نرم افزار دولت من را در گوشی خود داشته باشید دیگر به دانلود و نصب نرم افزارهای اختصاصی سازمان های دولتی نیاز نخواهید داشت. در واقع همه امور مربوط به آن ها در سایت دولت همراه وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

جهت آشنایی با نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی با کد ملی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

کاربران با ورود به سایت مذکور می توانند در بخش تامین اجتماعی آن، سابقه و دستمزد افراد بیمه شده را استعلام بگیرند، در بخش سازمان امور مالیاتی کشور بدهی مالیاتی خود را مشاهده کنند، بیمه نامه خود را نیز در بخش بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران استعلام بگیرند. وزارت صنعت نیز برای ارائه خدماتی در رابطه با گوشی های موبایل مانند استعلام اصالت، فعال سازی، تغییر مالکیت و استعلام مخترع دستگاه امکاناتی را در سایت دولت همراه قرار داده است.

البته سازمان های دولتی موجود در سایت مذکور تنها به موارد ذکر شده خلاصه نمی شود. بلکه سازمان های دولتی متعدد دیگری نیز در این سامانه و جود دارند که با مراجعه به برنامه می توانید از آن ها مطلع شوید.

برای ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای کلیک کنید.

حال با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توانید دریابید که شما با دانلود و نصب برنامه دولت همراه دیگر نیازی به نصب جداگانه نرم افزارهای اختصاصی هر کدام از سازمان های دولتی ندارید زیرا در این سامانه بستر تعامل شما با سازمان های دولتی کشور فراهم شده است.

ورود به سایت دولت همراه mob.gov.ir

سایت دولت همراه به نشانی اینترنتی mob.gov.ir در اختیار همه کاربران قرار دارد. به طوری که شما با مراجعه به این سامانه می توانید از امکانات آن استفاده کنید. همان گونه که می دانید برای بهره وری از امکانات سازمان های مختلف دولتی به صورت الکترونیک باید پروسه ورود به سایت دولت همراه را پشت سر بگذارید. به همین دلیل در ادامه مقاله قصد داریم در مورد مراحل ورود به سایت مذکور صحبت کنیم:

• در مرورگر دستگاه خود آدرس اینترنتی mob.gov.ir را درج کنید و سپس گزینه جستجو را بزنید.
• بعد از آن که گوگل نتایج جستجو خود را نشان داد روی اولین گزینه با آدرس اینترنتی مذکور کلیک کنید تا به صورت مستقیم وارد سایت شوید.

برای اطلاع از سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن وزارت راه و شهرسازی کلیک کنید.

ورود به سایت دولت همراه

• در صفحه باز شده برای استفاده از خدمات این سایت، باید نرم افزار آن را دانلود و نصب کنید. برای این کار روی گزینه “دانلود اپلیکیشن” کلیک کنید و با انتخاب نوع سیستم عامل خود آن را دانلود و نصب نمایید.

مراحل ورود به سایت mob.gov.ir

• بعد از آن که پروسه دانلود و نصب برنامه دولت همراه را تمام کردید، آن را اجرا کنید.
• در کادرهای ظاهر شده شماره تماس و کد ملی خود را وارد کرده و بر روی “ذخیره” کلیک کنید.

خدمات سایت دولت همراه

• با انجام مراحل بالا یک کد تایید در گوشی خود دریافت خواهید کرد که باید آن را در کادر مشخص شده درج کنید تا وارد برنامه دولت همراه شوید. باید دقت کنید که در این مرحله صاحب شماره تلفنی که در سایت وارد کردید با کد ملی برای یک نفر باشد. در غیر این صورت با خطای سیستم مواجه خواهید شد.

جهت ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو کلیک کنید.

خدمات دولت همراه mob.gov.ir

در حال حاضر سایت دولت همراه به عنوان یک مرجع رسمی برای دسترسی به خدمات آنلاین سازمان های دولتی شناخته می شود. کاربران با مراجعه به سایت مذکور می توانند از امکانات و خدمات مختلف سازمان های دولتی استفاده کنند.

سایت دولت همراه در یک بستر ارتباطی امن، دسترسی به سازمان تامین اجتماعی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیمه مرکزی، وزارت کشور، سامانه امید، بیمه سلامت، استعلام مدرک تحصیلی و ثبت احوال کشور را فراهم کرده است. لذا شما در یک محیط یکپارچه می توانید از خدمات آن استفاده کنید. حال در ادامه برای آشنایی بیشتر کاربران قصد داریم به خدمات دولت همراه بپردازیم تا شما به کاربرد ها آن پی ببرید:

تامین اجتماعی:

در این بخش از سایت دولت همراه می توانید از آخرین سابقه و دستمزد افراد بیمه شده جویا شوید که برای این کار لازم است کد ملی و شماره همراه او را وارد کنید تا از اطلاعات مرتبط با آن برخوردار شوید.

برای کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام سایپا، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران:

کاربران با مراجعه به این بخش می توانند انواع بیمه نامه را استعلام بگیرند و در آن ریز اطلاعات بیمه را در دو بخش مجزا بیمه های فعال و غیر فعال دریافت کنند. هم چنین در َآن می توانند به اطلاعاتی مانند کد یکتا دسترسی داشته باشند.

سازمان امور مالیاتی:

در این بخش خدمات زیادی برای کاربران ارائه می شود که مهم ترین آن ها استعلام بدهی مالیاتی است که آن را با ارسال کد ملی می توانید دریافت کنید.

سازمان بهزیستی:

این بخش عموما برای افراد مستمری بگیر کاربرد دارد که در آن می توانند آخرین واریزی مستمری، آخرین درخواست واریزی و وضعیت کمیسیون پزشکی برای افراد معلول را پیگیری کنند.

وزارت صنعت:

یکی دیگر از خدمات دولت همراه ارائه امور غیرحضوری مرتبط با وزارت صنعت است. به طوری که در آن می توانید گوشی خود را فعال کنید، مالکیت آن را انتقال دهید، از اصالت کالا خود مطمئن شوید و از موجودی کالاها استعلام بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه مخابرات من کلیک کنید.

اداره پست:

امکان رهگیری مرسولات پستی در بخش پست سایت دولت همراه وجود دارد. برای این کار لازم است کد رهگیری مرسوله پستی خود را در کادر مشخص شده وارد کنید تا از آخرین وضعیت آن مطلع شوید.

ثبت احوال:

در صورتی که شما تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده باشید می توانید با مراجعه به این بخش آن را پیگیری کنید.

سازمان استاندارد:

در این بخش کاربران می توانند از خدمات دو بخش مختلف استعلام استاندارد کالا و استعلام پروانه حلال استفاده کنند.

وزارت بهداشت:

در این بخش می توانید از وضعیت ابتلا به کرونا خود یا اعضای خانواده مطلع شوید. برای اطلاع از نحوه انجام این کار می توانید وارد سایت دولت همراه شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه سکوی خدمات شهروندان کلیک کنید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

در این بخش خدمات زیادی به کاربران مختلف ارائه می شود. به طوری که افراد جویای کار می توانند مدرک تحصیلی خود را در این بخش از سایت دولت همراه استعلام بگیرند.

سازمان حج و زیارت:

در این بخش، خدمات زیادی را به کاربران ارائه می دهند اما آن را به صورت کلی به دو دسته استعلام سند حج عمره و سند حج تمتع تقسیم می کنند.

پرداخت قبوض:

یکی از پرکاربردترین خدمات دولت همراه mob.gov.ir، پرداخت قبوض می باشد. که شما با ورود به آن می توانید قبض های مختلف خود را پرداخت کنید.

جهت آشنایی با سایت سازمان غذا و دارو، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

در این بخش می توانید از تعداد خطوط تلفن سیار و ثابت افراد مختلف جویا شوید.

شماره تلفن های ضروری:

همان گونه که از نامش پیدا است، در این بخش شماره تلفن های ضروری مانند کد سازمان ها و کدهای مخابراتی مرتبط استانی و بین شهری در دسترس کاربران قرار دارد.

دانلود اپلیکیشن دولت همراه mob.gov.ir

دانلود اپلیکیشن دولت همراه

همان گونه که در بالا به آن اشاره کردیم شما جهت استفاده از خدمات سایت دولت همراه باید نرم افزار آن را دانلود و نصب کنید. زیرا تمامی خدماتی که در بالا به آن اشاره کردیم تنها از طریق اپلیکیشن دولت همراه قابل دسترسی هستند. خوب است بدانید که استفاده از اپلیکیشن دولت همراه مزایایی دارد:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه صدور کارت بهداشت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

  • از یک مرجع قابل اطمینان برای دانلود و نصب برنامه ها و سامانه های موبایلی استفاده می کنید.
  • به نرم افزارهای مرتبط در یک دسته بندی موضوعی مشخص دسترسی دارید.
  • بازخوردهای کاربران موجب می شود تا سطح کیفیت خدمات ارائه شده در سایت دولت همراه افزایش یابد.
  • محصولات جدید در سایت دولت همراه می توانند رشد کنند.
  • برای توسعه دهندگان اپلیکیشن دولت همراه می توان حمایت های مادی و معنوی فراهم کرد.
  • سطح خدماتی که توسط سازمان ها و نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی در برنامه دولت همراه ارائه می شوند را ارزیابی کرد.
  • امکان صدور مجوز بهره برداری به صورت قانونی پس از ارزیابی سامانه ها وجود دارد.
  • خدمات را در گوشی های همراه با استانداردسازی محیطی ارائه می دهند.
  • برنامه های مختلف را می توان در اپلیکیشن دولت همراه مقایسه کرد و نظرات خود را ارسال کنید.
  • دایرکتوری خدمات موبایل و برنامه ها را به صورت جامع و یکپارچه در سایت دولت همراه ایجاد کرد.
  • سطح امنیتی نرم افزارها را می توان بررسی کرد.
  • نرم افزارها را می توان به صورت موضوعی دسته بندی کرد.

حال با توجه به مطالب گفته شده در بالا شما جهت دانلود اپلیکیشن دولت همراه می توانید به سایت mob.gov.ir مراجعه کنید و روی گزینه دانلود اپلیکیشن در کادر زرد رنگ کلیک کنید. حالا پروسه دانلود و نصب برنامه دولت همراه آغاز می شود که بعد از اتمام آن می توانید از این برنامه استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه بازرگام و کار با آن کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله از سامانه رسمی در مورد سایت دولت همراه به نشانی اینترنتی mob.gov.ir صحبت کردیم. در این سایت خدمات غیرحضوری شرکت و سازمان های دولتی زیادی ارائه می شود. به طوری که شما با دانلود و نصب آن می توانید به خدمات یکپارچه سازمان های دولتی کشور دسترسی داشته باشید. در بالا به خدماتی که در اپلیکیشن این سامانه ارائه می شود، اشاره کردیم. اگر بعد از مطالعه مقاله بالا نیاز به توضیحات بیشتری در مورد سایت دولت همراه و نحوه استفاده از خدمات آنلاین آن دارید می توانید با مشاوران سامانه رسمی تماس بگیرید.

سوالات متداول

هدف از راه اندازی سایت دولت همراه چیست؟

این سامانه با هدف ارائه یکپارچه و جامع خدمات آنلاین و غیرحضوری شرکت ها و سازمان های دولتی کشور ایجاد شده است. به طوری که شما با مراجعه به آن می توانید از امکانات شرکت های دولتی زیادی مانند بیمه، پست، حج و زیارت، بهداشت، استاندارد، صنعت و غیره استفاده کنید.

چگونه از امکانات سایت دولت همراه استفاده کنیم؟

شما برای استفاده از امکانات سایت دولت همراه باید نرم افزار آن را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنید. در واقع امکان بهره وری از خدمات سایت دولت همراه تنها زمانی مهیا می شود که نرم افزار آن را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کرده باشید.

آیا استفاده از خدمات سایت دولت همراه رایگان است؟

بله، کلیه خدماتی که در سایت دولت همراه در اختیار کاربران قرار می گیرند، رایگان هستند. اما آن ها می تواند برای توسعه دهندگان برنامه دولت همراه حمایت های مادی و معنوی انجام دهند.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *