سامانه های مالی و سرمایه

سایت بانک سامان www.sb24.ir

راه انداری وب سایت و ارائه خدمات غیر حضوری در حال حاضر یکی از خدمات بدیهی بانک های کشور می باشد و عدم ارائه خدمات آنلاین سبب کاهش رضایت مشتریان خواهد شد. سایت بانک سامان نیز با هدف ارائه و گسترش خدمات غیر حضوری این بانک راه اندازی شده و در حال حاضر خدمات گسترده ای را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در دنیای امروزی مردم تمایل کمتری برای انجام امورات مختلف زندگی شخصی، اجتماعی، شغلی و… به صورت حضوری دارند و تا حد امکان سعی بر این است که موضوعات مختلف به صورت آنلاین انجام شوند.

به دلیل گسترش خدمات آنلاین در موارد متفاوت، لزوم ارائه خدمات غیر حضوری بانک ها بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا بانک های مختلف کشور از جمله بانک سامان با راه اندازی وب سایت و سامانه های مختلف آنلاین، اقدام مهمی را برای جلب رضایت مشتریان و به روز شدن ارائه خدمات خود انجام داده اند.

به دلیل تعداد بسیار بالا و کارایی امکانات و بخش های ارائه شده در وب سایت متعلق به بانک سامان، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت بانک سامان بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سایت بانک سامان

معرفی سایت بانک سامان

در ابتدای مطلب بهتر است اطلاعاتی کلی در مورد بانک سامان و زمینه های فعالیت آن کسب کنیم. بانک سامان در ابتدا به عنوان اولین موسسه مالی و اعتباری کشور به نام موسسه “سامان اقتصاد” مجوز قانونی خود را از بانک مرکزی دریافت کرده و وارد عرصه امورات مالی کشور شده است.

سپس از موسسه مالی اعتباری تبدیل به بانک سامان شده و تمامی خدمات بانکی را همانند دیگر بانک های کشور در اختیار عموم مردم قرار می دهد. در حال حاضر بانک سامان ارائه دهنده خدماتی همچون بانکداری شرکتی، بانکداری اختصاصی، مدیریت سرمایه گذاری، کارت اعتباری، خدمات بیمه ای، صرافی و… به مشتریان خود می باشد.

برای اطلاع از خدمات سامانه تارنمای عرضه اولیه بر روی لینک کلیک کنید.

بدون شک در دنیای امروزی ارائه خدمات مهمی همچون امورات بانکی بدون فعالیت وب سایت و سامانه های آنلاین امکان پذیر نیست، به همین دلیل نیز بانک سامان جهت ارائه خدمات غیر حضوری خود سایت بانک سامان را راه اندازی کرده تا از این طریق میزان مراجعات حضوری مشتریان به شعب این بانک کاهش یافته، در عین حال روند انجام امورات سریع تر شده و میزان رضایت مشتریان افزایش یابد.

در حال حاضر خدمات گسترده، مهم و کارآمدی همچون دریافت همراه بانک، محاسبه شماره شبا، پرداخت قبوض، تغییر رمز کارت، انتقال وجه، امورات چک های صیادی و… از طریق سایت بانک سامان در دسترس مشتریان این بانک قرار گرفته اند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت بانک توسعه تعاون بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین مشتریان بانک سامان برای انجام امورات بانکی همیشگی و روزمره خود نیازی به مراجعات حضوری ندارند، به همین دلیل آشنایی با جوانب مختلف سایت بانک سامان توصیه می شود. در ادامه مطلب به بررسی چند بخش کاربردی سایت نامبرده می پردازیم:

بخش نت بانک پارسیان

نت بانک همان اینترنت بانک می باشد که عمده خدمات غیر حضوری بانک سامان از طریق ورود به نت بانک در دسترس هستند. در واقع انجام امورات روزمره بانکی همچون انتقال وجه، پرداخت قبوض، اعلام موجودی، استعلام حساب و… از طریق مراجعه به بخش نت بانک سامانه امکان پذیر می باشند.

دریافت شماره شبا

قطعا همه ما تا به حال حداقل یکبار به شماره شبای حساب های بانکی خود نیاز داشته ایم و در مرحله اول به مراجعات حضوری به شعب بانک یا دستگاه های خودپرداز فکر کرده ایم. بهتر است بدانیم در سایت بانک سامان این امکان فراهم شده تا بدون نیاز به مراجعات حضوری شماره شبای حساب بانکی خود را دریافت کنید.

برای اطلاع از بخش های سایت بانک تجارت بر روی لینک کلیک کنید.

بخش موبایلت

موبایلت بانک سامان نیز همان موبایل بانک می باشد که در حال حاضر امکانات منحصر به فردی را نسبت به اینترنت بانک در اختیار مشتریان بانک سامان قرار می دهد.

از جمله امکانات موبایلت سامان می توان به ثبت درخواست صدور یا تعویض کارت بانکی به صورت غیر حضوری و دریافت از طریق پست، فعال سازی پیامک بانکی، امکان اصلاح شماره تلفن همراه و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است فعال سازی موبایلت بانک سامان به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به وب سایت این بانک امکان پذیر می باشد.

برای اطلاع از امکانات سایت بانک پاسارگاد بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سایت بانک سامان www.sb24.ir

ورود به سایت بانک سامان

گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور طی چند سال اخیر سبب راه اندازی وب سایت ها و سامانه های ارائه دهنده خدمات شده است، به نحوی که مردم برای انجام اکثر امورات زندگی خود حتی خرید اقلام خوراکی نیز از طریق وب سایت فروشگاه ها سفارش خود را به ثبت رسانده و آن ها را درب منزل دریافت می کنند.

حال در چنین شرایطی انتظار ارائه و گسترش خدمات اداری همچون امورات بانکی کاملا منطقی است. در همین راستا بانک های کشور برای کاهش مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در شعب بانک، تسریع روند انجام امورات بانکی و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان خود اقدام به راه اندازی و گسترش وب سایت و سامانه های آنلاین کرده اند.

برای اطلاع از امکانات سایت بانک پارسیان بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که می دانیم زندگی کردن در دنیای امروزی مستلزم استفاده از بسترهای آنلاین می باشد در غیر این صورت انجام امورات سخت شده و کیفیت زندگی کاهش می یابد.

در حال حاضر اکثر اموراتی که به مشتریان بانک سامان ارائه می شوند از طریق مراجعه به وب سایت این بانک قابل دسترس بوده و مشتریان نیازی به مراجعات حضوری ندارند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه جامع پذیرندگان سداد بر روی لینک کلیک کنید.

همانطور که در قسمت قبلی همین مقاله به معرفی سه بخش مهم سایت بانک سامان پرداختیم، حال قصد داریم نحوه ورود به بخش های نامبرده را در ادامه مطلب توضیح دهیم:

ورود به بخش نت بانک

چنانچه نام کاربری و رمز عبور نت بانک خود را دریافت کرده اید حال می توانید برای ورود به آن و استفاده از خدمات گسترده نت بانک، نشانی اینترنتی www.sb24.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت نمایش داده شود، سپس مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ورود به نت بانک” کلیک نمایید.

ورود به بخش نت بانک

در مرحله جدید باید نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های مربوطه درج کرده، نوع ورود خود را انتخاب و بعد و از درج عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید، گزینه “ورود” را انتخاب نمایید.

رمز عبور نت بانک سامان

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه کارگزاری بانک کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به بخش محاسبه شماره شبا

چنانچه قصد دریافت غیر حضوری شماره شبای بانکی خود را دارید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت بانک سامان، مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه ابتدا بر روی گزینه “خدمات الکترونیک” و سپس گزینه “محاسبه شبا” کلیک کنید.

ورود به بخش محاسبه شبا در سایت بانک سامان

با ورود به مرحله جدید ابتدا باید نوع تبدیل یعنی تبدیل شماره کارت یا شماره سپرده به شماره شبا را انتخاب کرده، شماره مورد نظر را در قسمت مربوطه درج و در نهایت گزینه “مشاهده” را انتخاب نمایید.

دریافت شماره شبا

بهتر است بدانیم در همین بخش از سایت بانک سامان امکانی فراهم شده تا از طریق وارد کردن شماره شبا به شماره کارت و یا شماره سپرده خود دسترسی پیدا کنید. به همین منظور مطابق با تصویر زیر ابتدا باید نوع تبدیل را انتخاب کرده، شماره مورد نظر را در قسمت مربوطه درج و بر روی گزینه “مشاهده” کلیک نمایید.

دریافت شماره کارت از سایت بانک سامان

برای اطلاع از خدمات سامانه صیاد بانک ملی بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به بخش موبایلت

یکی دیگر از بخش های کاربردی سایت متعلق به بانک سامان، بخش موبایلت است که برای ورود به آن باید از طریق نشانی اینترنتی www.sb24.ir وارد صفحه اصلی سایت شده، سپس مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه، ابتدا گزینه “خدمات الکترونیک” و سپس گزینه “موبایلت” را انتخاب نمایید.

ورود به بخش موبایلت

با ورود به مرحله جدید باید بر روی گزینه “فعال سازی غیر حضوری موبایلت” کلیک کنید.

فعال سازی موبایلت سامان

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد پست بانک بر روی لینک کلیک کنید.

بخش تسهیلات قرض الحسنه بانک سامان

ارائه تسهیلات بانکی یا به اصطلاح وام به متقاضیان یکی از خدمات بانکی در کشورمان می باشد که شرایط پرداخت انواع تسهیلات نیز با یکدیگر متفاوت است.

برخی از بانک های کشور در کنار تمامی وام هایی که با نرخ سود مشخص به مشتریان خود ارائه می دهند، تسهیلات قرض الحسنه را نیز با در نظر گرفتن شرایطی خاص به برخی از اقشار جامعه ارائه خواهند داد.

بانک سامان نیز علاوه بر فراهم کردن شرایط وام های شخصی، سه نوع وام قرض الحسنه را نیز با نرخ سود کمتر به مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و زوجینی که به تازگی ازدواج کرده اند ارائه می دهد.

به همین منظور چنانچه قصد اطلاع از شرایط این دسته از وام ها را دارید باید به صفحه سایت بانک سامان مراجعه کرده و مطابق با تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه “خدمات اعتباری” و سپس گزینه “قرض الحسنه” کلیک نمایید.

برای اطلاع از نحوه استعلام چک در سامانه صیاد بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

تسهیلات قرض الحسنه بانک سامان

سامانه بلو بانک سامان www.sb24.ir

سامانه بلو بانک سامان

احتمالا تا به حال نام بلو بانک را شنیده اید ولی اطلاع چندانی از جزئیات آن ندارید. در این رابطه بهتر است بدانیم بلو بانک سامان در واقع شعبه بانک مجازی می باشد که تمامی مراحل افتتاح حساب، دریافت کارت و امورات بانکی به صورت غیر حضوری در بلو بانک به انجام می رسند.

یعنی برای افتتاح حساب در بلو بانک سامان باید تصویر کارت ملی خود را در سامانه وارد کرده، فرم های مربوطه را تکمیل و در نهایت نیز کارت بانکی خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید. سپس تمامی خدماتی که در یک شعبه حضوری بانک به مشتریان ارائه می شوند را از طریق سامانه بلو بانک دریافت کنید.

برای اطلاع از امکانات سامانه صیاد بانک رفاه بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد نصب سامانه بلو بانک سامان و ثبت نام در آن را دارید باید وارد صفحه اصلی سایت بانک سامان شده و مطابق با تصویر زیر ابتدا بر روی گزینه “خدمات الکترونیک” و سپس گزینه “بلو بانک” کلیک نمایید.

ورود به بخش بلو بانک سامان

با وارد شدن به مرحله جدید می توانید نوع نسخه مورد نظر خود را انتخاب کرده و فایل بلو بانک را دریافت کنید.

دریافت بلو بانک

برای اطلاع از بخش های سامانه سمات بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سایت بانک سامان وارد شد؟

برای ورود به سایت متعلق به بانک سامان باید از نشانی اینترنتی www.sb24.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا می توان از طریق سایت بانک سامان موبایلت را فعال کرد؟

بله، این امکان در سایت مذکور فراهم شده است.

چگونه می توان کارت بانکی مربوط به بلو بانک سامان را دریافت کرد؟

بعد از ثبت نام در سامانه بلو بانک سامان، کارت بانکی از طریق پست به آدرس ثبت شده شما ارسال خواهد شد.

آیا می توان به صورت غیر حضوری شماره موبایل خود را در سیستم بانک سامان تغییر دهیم؟

بله، برای انجام این کار باید به بخش موبایلت مراجعه کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *