سامانه های اجتماعی

سایت اداره پست post.ir

سایت اداره پست، یکی از سایت های فعال کشور است که در آن خدمات مربوط به اداره پست ارائه می شود. شرکت پست نیز با فراهم کردن بستر ارائه خدمات اینترنتی به کاربران خود از رفت و آمدهای زیاد به این اداره جلوگیری کرده است. لذا کاربران در خانه با ورود به سایت اداره پست می توانند اکثر امور مربوط به مرسولات پستی را در این سامانه انجام دهند.

در سایت اداره پست خدمات مختلفی به مردم ارائه می شود و بسیاری از امور مربوط به شرکت ملی پست ایران در این سامانه به نشانی اینترنتی post.ir در اختیار کاربران قرار دارد. با توجه به این که امروزه در خرید و فروش های اینترنتی از اداره پست به عنوان یکی از شرکت های حمل و نقل مطمئن کالا در کشور استفاده می کنند لذا برای آشنایی بیشتر کاربران با سایت اداره پست و نحوه ورود به آن قصد داریم در ادامه مقاله به آن بپردازیم.

معرفی سایت اداره پست

شرکت ملی پست ایران از جمله شرکت های فعال کشور است که از گذشته ای بسیار دور تاکنون در حمل و نقل کالا و ارائه خدمات زیادی به کاربران نقش مهمی دارد. اگر شما قصد ارسال و دریافت مرسولات پستی با امنیت و سرعت بالایی دارید حتما شرکت ملی پست ایران را برای انجام این امور انتخاب کنید؛ زیرا فراهم کردن امکانات بیشتر و راحت تر برای کاربران از جمله اهداف این شرکت است. به همین دلیل سایت اداره پست به نشانی اینترنتی post.ir توسط این شرکت ایجاد شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد رهگیری مرسولات سازمانی کلیک کنید.

هدف از راه اندازی این سایت افزایش آگاهی مردم در رابطه با خدمات پستی و ارائه آن ها به صورت غیر حضوری است. وجود این خدمات غیر حضوری به خصوص در شرایط کرونا بیشتر احساس می شود.

سایت اداره پست امکانات خود را در اختیار عموم مردم قرار می دهد و کلیه کاربران بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند از همه آن ها استفاده کنند. افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت اداره پست را دارند باید به نشانی اینترنتی post.ir مراجعه کنند.

جهت آشنایی با سامانه ثبت نام مسکن اولی ها، بر روی لینک کلیک کنید.

هرچند که در سایت اداره پست خدمات و امکانات زیادی ارائه می شود؛ اما مهم ترین آن ها رهگیری مرسولات پستی با کد مرسوله، دریافت گواهی کد پستی، مشاهده تعرفه های پستی به صورت آنلاین و غیره است. حال برای آشنایی بیشتر کاربران، کارشناسان سامانه رسمی آماده ارائه مشاوره هستند.

ورود به سایت اداره پست post.ir

ورود به سایت اداره پست

همان طور که در این مقاله به آن اشاره شد در حال حاضر اکثر کارهای مربوط به اداره پست به صورت آنلاین و غیر حضوری در سایت اداره پست به نشانی اینترنتی post.ir انجام می شود. در این سامانه موقعیت لحظه به لحظه مرسولات پستی درج می شود. به طوری که شما با ورود به سایت اداره پست می توانید از آخرین وضعیت مرسولات پستی خود مطلع شوید.

برای آشنایی با سامانه ثبت نام مسکن حمایتی، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

در حال حاضر ورود به سایت اداره پست برای کلیه کاربران امکان پذیر است و هیچ گونه محدودیتی در ورود به این سامانه وجود ندارد؛ اما برای دسترسی به برخی از بخش های سایت اداره پست، به اطلاعات خاصی نیاز دارید که تنها برخی از افراد به آن دسترسی دارند؛ مثلا کسانی که قصد پیگیری مرسولات پستی خود را دارند باید کد مرسوله را به همراه داشته باشند تا از وضعیت آن جویا شوند. در غیر این صورت امکان دسترسی به اطلاعات مرسوله وجود ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه پیگیری گواهینامه و مراحل دریافت آن کلیک کنید.

در حالی که برای ورود به سایر امکانات سایت اداره پست نیازی به درج اطلاعات نیست. لذا شما برای ورود به سایت اداره پست تنها کافی است نشانی اینترنتی post.ir را در مرورگر خود جستجو کنید تا به صورت مستقیم وارد آن شوید.

پیگیری مرسوله پستی

یکی از مهم ترین خدماتی که در سایت اداره پست برای کاربران ارائه می شود، پیگیری مرسوله پستی است. در صورتی که شما قصد پیگیری مرسوله پستی خود را داشته باشید می توانید با ورود به سایت اداره پست این کار را انجام دهید.

شما برای پیگیری مرسوله پستی در سایت اداره پست باید کد مرسوله را داشته باشید تا بتوانید آن را پیگیری کنید. معمولا کد مرسوله یا همان کد رهگیری مرسوله به هنگام تحویل آن به اداره پست دریافت می کنید که باید آن را تا زمان رسیدن مرسوله به مقصد در نزد خود نگه دارید؛ زیرا بدون داشتن کد رهگیری مرسوله امکان استعلام آن وجود ندارد. خوب است بدانید که کد مرسوله یک بارکد 24 رقمی است.

جهت اطلاع از نحوه ورود به سامانه ارمغان بهزیستی بر روی لینک کلیک کنید.

هم اکنون در صورتی که با داشتن کد مرسوله پستی قصد پیگیری آن را داشته باشید می توانید طبق روش زیر اقدام کنید:

• ابتدا سایت اداره پست به نشانی اینترنتی post.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.
• بعد از ورود به سایت اداره پست می توانید به دو روش مختلف مرسولات خود را پیگیری کنید. در روش اول شما با ورود به سایت اداره پست در کادر مشخص شده کد مرسوله را درج و جستجو کنید.

پیگیری مرسوله پستی در سایت اداره پست

• در روش دوم نیز به سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست مراجعه کنید و در آن جا با درج کد مرسوله خود در کادر مشخص شده آخرین وضعیت آن را رهگیری کنید.

برای اطلاع از سامانه ثبت شرکت ها و شرایط ثبت شرکت در آن، روی لینک کلیک کنید.

راهنمای پیگیری مرسوله پستی

معرفی بخش میز خدمت شرکت ملی پست post.ir

سایت اداره پست خدمات زیادی را برای کاربران ارائه می دهد، میز خدمت اداره پست یکی از این موارد است. در این بخش خدمات غیر حضوری اداره پست را برای مردم اطلاع رسانی می کنند که هر کدام از آن ها نیز به بخش های مختلفی تقسیم می شوند.

برای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت نام درخواست ارز از سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

لذا افرادی که قصد استفاده از خدمات آنلاین اداره پست را دارند یا می خواهند با انواع خدمات موجود در این سامانه آشنایی داشته باشند می توانند به بخش میز خدمت مراجعه کنند. برای راهنمایی بیشتر کاربران به خدمت هایی که در بخش میز خدمت سایت اداره پست وجود دارند، اشاره می کنیم:

• نحوه ارسال پست پیشتاز
• نحوه ارسال کارت پستال
• مشاهده بخش اطلاعات پست ویژه
• اطلاع از پست سفارشی
• مشاهده اطلاعات مربوط به پست امانت
• مشاهده نکات و جزییات بیمه مرسولات با ارزش اظهار شده
• ارائه خدمات مربوط به پست تجارت الکترونیک
• صدور گواهی پستی 10 رقمی به صورت آنلاین
• ارائه تمبر اختصاصی
• مشاهده قوانین و مقررات پستی
• مشاهده قوانین گمرکی
• مشاهده لیست و توضیحات مربوط به مرسولات غیر قابل قبول
• مشاهده زمان بندی مرسولات بین المللی

دانلود اپلیکیشن پست خونه

دانلود اپلیکیشن پست خونه

اداره پست برای ارائه خدمات غیر حضوری گسترده تر به کاربران خود علاوه بر راه اندازی سایت اداره پست اقدام به طراحی و ساخت اپلیکیشنی به نام اپلیکیشن پست خونه کرده است. این برنامه در حال حاضر قابلیت نصب بر روی گوشی های اندروید را دارد و برای گوشی های آیفون هنوز نسخه ای ندارد.

جهت اطلاع از سامانه جامع روابط کار و خدمات آن کلیک کنید.

لذا افرادی که دارای گوشی هوشمند اندروید هستند می توانند با دانلود اپلیکیشن پست خونه آن را نصب کنند. سپس از طریق آن به بسیاری از خدمات سایت اداره پست دسترسی داشته باشند. در حال حاضر خدماتی که از طریق اپلیکیشن پست خونه در اختیار کاربران قرار دارند، به شکل زیر هستند:

• امکان دریافت کد پیگیری موقت برای ارسال مرسوله پستی بدون معطلی در شرکت پست
• امکان دریافت نوبت برای مراجعه حضوری و ارسال یک مرسوله در کمترین زمان ممکن
• قابلیت مشاهده سرویس های مختلف پستی
• اطلاع از نرخ های مختلف سرویس های پستی
• مشاهده آدرس های دفاتر پستی مختلف
• پیدا کردن نزدیک ترین دفتر پستی به محل سکونت کاربران

خلاصه مطلب

در این مقاله از سامانه رسمی در مورد سایت اداره پست به نشانی اینترنتی post.ir صحبت کردیم و افزودیم که این سایت خدمات آنلاین زیادی را به کاربران ارائه می دهد که با مراجعه به بخش میز خدمت شرکت ملی پست می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. کاربرانی که در اداره پست مرسوله پستی ارسال کرده اند می توانند با درج کد رهگیری مرسوله در صفحه اصلی سایت post.ir از آخرین وضعیت آن مطلع شوند. حال اگر هر گونه مشکلی در بخش های مختلف مقاله داشته باشید می توانید برای رفع ابهامات خود با کارشناسان سامانه رسمی صحبت کنید.

سوالات متداول

سایت اداره پست چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می دهد؟

همان طور که بیان شد در این سایت امکانات زیادی مانند پیگیری مرسولات پستی، دریافت گواهی کد پستی و غیره ارائه می شود که در بالا به آن ها اشاره کردیم.

برای پیگیری مرسولات پستی باید به چه سایتی مراجعه کنیم؟

شما برای پیگیری مرسولات پستی به سایت اداره پست به نشانی اینترنتی post.ir مراجعه کنید.

در صورتی که کد مرسولات پستی خود را فراموش یا گم کرده باشیم، چیکار باید کنیم؟

در این صورت شما می توانید با کارشناسان سامانه رسمی جهت دریافت راهنمایی بیشتر تماس برقرار کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *