سامانه های اجتماعی

سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com

طی چند سال اخیر با افزایش تقاضا برای خرید خودرو به صورت مستقیم از کارخانه و همچنین کاهش میزان تولیدات کارخانه های خودروسازی کشور، فروش خودرو از درب کارخانه از طریق قرعه کشی و ثبت نام در سامانه شرکت های مختلف خودروسازی انجام می شود. با توجه به مشکلات به وجود آمده در این رابطه و نارضایتی مردم از شرایط خرید خودرو، سامانه یکپارچه فروش خودرو تحت نظارت مستقیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان راه اندازی شده است.

در واقع سامانه یکپارچه فروش خودرو سامانه ای جامع برای ثبت نام و شرکت در قرعه کشی خرید خودرو متعلق به تمامی شرکت ها و کارخانه های خودروسازی کشور می باشد. از طریق راه اندازی سایت فروش خودرو سعی بر این شده تا از میزان مشکلات و تخلفات قبلی جلوگیری به عمل آمده و میزان رضایت مردم افزایش پیدا کند.

به دلیل جدید بودن سامانه مذکور و همچنین اهمیت موضوع آن، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه یکپارچه فروش خودرو بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو

معرفی سامانه یکپارچه فروش خودرو

طی چند سال اخیر با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور بسیاری از امورات به صورت غیر حضوری به انجام می رسند تا از این طریق میزان مراجعات حضوری به مراکز مربوطه کاهش یابد.

راه اندازی سامانه های آنلاین چندین مزیت و پیامد مثبت برای مردم و مراکز دولتی و خصوصی دارند، برای مثال انجام غیر حضوری امورات سبب کاهش ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه شده و از این طریق میزان خستگی کارکنان کاهش یافته و در عین حال کیفیت عملکردشان افزایش می یابد.

برای اطلاع از امکانات سامانه مخابرات من بر روی لینک کلیک کنید.

همچنین باعث کاهش اتلاف وقت، انرژی و هزینه های اضافی شده و افراد وقت باقی مانده را برای انجام دیگر امورات زندگی خود به کار می گیرند. بنابراین راه اندازی سامانه های آنلاین اقدام مهمی در راستای افزایش رفاه مردم می باشد.

یکی از مواردی که طی چند سال اخیر بنا به دلایل مهمی به صورت آنلاین انجام می شود ثبت نام در قرعه کشی فروش خودرو است، زیرا اخیرا تقاضا برای خرید خودرو به صورت مستقیم از کارخانه افزایش یافته که این مورد ناشی از کاهش عرضه خودرو و افزایش قیمت آن ها در بازارهای آزاد می باشد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه استعلام بدهی مالیاتی بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور نیز شرکت های خودروسازی همچون سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور و… برای عرضه خودروهای تولیدی خود قرعه کشی انجام داده و ثبت نام متقاضیان در فرآیند قرعه کشی را نیز از طریق سامانه های آنلاین متعلق به خود امکان پذیر کرده اند.

متاسفانه این روند با مشکلاتی همراه شده و در نتیجه نارضایتی متقاضیان را به دنبال داشته است. به همین دلیل نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور توقف انجام قرعه کشی از طریق سامانه های متعلق به شرکت های خودروسازی را صادر کرده و تحت نظارت مستقیم این وزارتخانه، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان سامانه یکپارچه فروش خودرو را راه اندازی کرده است.

برای اطلاع از خدمات سامانه بازرگام بر روی لینک کلیک کنید.

از طریق این سامانه قرعه کشی تمام شرکت های خودروسازی انجام خواهد شد و تمامی فرآیند ها تحت نظارت وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام می شوند. به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در قرعه کشی شرکت های خودروسازی کشور را دارید باید در موعد مقرری که اعلام می شود به سامانه یکپارچه فروش خودرو مراجعه نمایید.

ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com

بخش های سامانه sale.iranecar.com

وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش میزان نارضایتی مردم در مورد فرآیند ثبت نام و انجام قرعه کشی شرکت های خودروسازی، دستور توقف انجام قرعه کشی فروش خودرو در سامانه های مجزا و متعلق به شرکت های خودروسازی کشور را صادر کرده است.

بر اساس این حکم سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید سامانه ای را در جهت انجام یکپارچه قرعه کشی شرکت های خودروسازی راه اندازی کند. خوشبختانه در حال حاضر سامانه یکپارچه فروش خودرو طراحی و فعال شده و در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه عوارضی آزاد راه بانک مسکن بر روی لینک کلیک کنید.

بر مبنای قوانین طرح جدید هیچ یک از شرکت های خودروسازی کشور مانند سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، مدیران خودرو و… مجوز انجام قرعه کشی در سامانه های متعلق به خود را ندارند و تمامی قرعه کشی های فروش خودرو در تمامی طرح های موجود مانند پیش فروش، مشارکت در تولید، فروش فوق العاده و… از طریق مراجعه به سامانه یکپارچه فروش خودرو امکان پذیر می باشند.

بهتر است بدانیم علاوه بر شرایط عمومی که برای ثبت نام در قرعه کشی در نظر گرفته شده اند، متقاضیان ابتدا باید در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه خرید آرد بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قبلا در سامانه ثبت نام کرده و حال قصد ورود به آن را دارید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی sale.iranecar.com وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر از کادر بالایی صفحه بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

ورود به سامانه یکپارچه فروش خودرو

در مرحله جدید ابتدا بر روی گزینه “ورود” قرار گرفته در بالای صفحه کلیک کرده، سپس کد ملی و کلمه عبور خود را در قسمت های مربوطه درج و در نهایت گزینه “ورود” از قسمت انتهایی صفحه را انتخاب کنید.

وارد شدن به سامانه sale.iranecar.com

برای اطلاع از امکانات سامانه سیتا جهاد کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه تخصیص خودرو sale.iranecar.com

بدون شک ارائه اکثر خدمات سامانه های آنلاین کشور با موضوعات مختلف نیازمند ثبت نام و ایجاد حساب کاربری می باشند. سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز که در راستای یکپارچه سازی فرآیند قرعه کشی فروش خودروها راه اندازی شده از این مورد مستثنی نبوده و متقاضیان ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو به صورت مستقیم از کارخانه های خودروسازی کشور، ابتدا باید در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کنند.

برای اطلاع از بخش های سامانه پاکنا بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه قصد ثبت نام در این سامانه را دارید ابتدا باید از طریق نشانی اینترنتی sale.iranecar.com وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک نمایید.

ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

در مرحله جدید ابتدا از قسمت بالایی صفحه بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کرده و سپس مشخصات خواسته شده به همراه رمز عبور دلخواه خود را در قسمت های مربوطه درج و در نهایت گزینه “ثبت نام” را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری در سامانه یکپارچه فروش خودرو

سپس مطابق با تصویر زیر به مرحله تکمیل مشخصات وارد خواهید شد، بعد از وارد کردن موارد خواسته شده باید بر روی گزینه “ذخیره” کلیک نمایید.

تکمیل مشخصات در سامانه sale.iranecar.com

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

قبل از راه اندازی سایت یکپارچه فروش خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعدادی شرایط برای متقاضیان ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو از شرکت های خودروسازی کشور در نظر گرفته شده بود.

به دلیل اینکه نهایتا عرضه خودرو از همان شرکت ها انجام می شود بنابراین شرایط وضع شده قبلی در سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز اعمال شده اند. به همین منظور در ادامه مطلب به شرایط ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو اشاره می کنیم:

  • متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • متقاضیان باید اطلاعات فردی و محل سکونت خود را در سامانه سخا نظام وظیفه ثبت و یا به روزرسانی کنند.
  • داشتن گواهینامه رانندگی برای متقاضیان ضرورت دارد.
  • در صورتی که متقاضیان برنده شده در قرعه کشی از ادامه مراحل خرید خودرو منصرف شوند تا دو دوره نمی توانند در قرعه کشی های بعدی شرکت کنند.
  • مطابقت اطلاعات هویتی کارت ملی، گواهینامه، سیم کارت و حساب بانکی متقاضیان
  • متقاضیان ثبت نام در تمامی طرح ها باید فاقد پلاک انتظامی فعال به نام خود باشند.
  • در تمامی طرح های ارائه شده فاصله زمانی برای خرید از سایر خودروسازها حداقل 48 ماه می باشد.
  • نشانی اینترنتی درگاه پرداختی که مبلغ خرید خودرو از طریق آن پرداخت می شود باید بدون فاصله، حروف یا نشانه اضافی با https شروع با عبارت shaparak.ir خاتمه یابد.
  • امکان ثبت نام با هر کد ملی برای یک خودرو فراهم می باشد.
  • انجام صحت سنجی مشخصات هویتی و پستی متقاضیان از طریق سامانه امتا انجام خواهد شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه پیگیری گواهینامه بر روی لینک کلیک کنید.

زمان ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو sale.iranecar.com

بدون شک ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو به صورت مستقیم از شرکت های خودروسازی کشور همیشگی نبوده و امکان ثبت نام در یک بازه زمانی مشخص فراهم می شود.

آخرین بازه زمانی ثبت نام در قرعه کشی انجام شده از طریق سامانه تخصیص خودرو مربوط به 27 اردیبهشت ماه می باشد که به مدت یک هفته ادامه داشته و در حال حاضر به پایان رسیده است.

بنابراین برای شرکت در قرعه کشی های بعدی باید منتظر اعلام مهلت ثبت نام باشید و در بازه زمانی مشخص شده به سامانه مذکور مراجعه کنید.

برای اطلاع از خدمات سامانه سنهاب بیمه مرکزی بر روی لینک کلیک کنید.

راهنمای خرید خودرو در سامانه یکپارچه خودرو sale.iranecar.com

چنانچه از شرایط عمومی گفته شده در قسمت های قبلی همین مقاله به منظور ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو از شرکت های خودروسازی کشور برخوردار هستید و همچنین در سامانه یکپارچه فروش خودرو نیز حساب کاربری ایجاد کرده اید، امکان ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو برای شما فراهم می باشد.

به همین منظور باید در بازه زمانی مهلت ثبت نام از طریق نشانی اینترنتی sale.iranecar.com وارد صفحه اصلی سامانه شده و بخش انتخاب خودرو را انتخاب کنید.

سپس با وارد شدن به مرحله جدید ابتدا از منو سمت راست نوع شرکت خودروسازی و نوع طرح موردنظر را انتخاب کرده و از میان انواع خودروهای نمایش داده شده، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه خرید در سامانه یکپارچه فروش خودرو

با انجام مراحل قبلی بخشنامه ها و شرایط شرکت در قرعه کشی برای شما نمایش داده می شوند، توصیه می شود تمامی موارد را با دقت مطالعه کرده و در جریان شرایط و ضوابط قرعه کشی قرار بگیرید.

سپس وارد مرحله ای خواهید شد که اطلاعات ثبت شده از شما به همراه نوع خودرو درخواستی قابل مشاهده می باشد، چنانچه صحت اطلاعات را تایید می کنید باید بر روی گزینه “ثبت درخواست” کلیک نمایید.

ثبت درخواست در سامانه sale.iranecar.com

با انجام مراحل قبلی پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ثبت نام برای شما نمایش داده خواهد شد و کد پیگیری ثبت نام نیز در صفحه جدید ارائه می شود.

مراحل ثبت نام

برای اطلاع از امکانات سامانه سماک جهاد کشاورزی بر روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در طرح های خارج از قرعه کشی سامانه تخصیص خودرو

لازم به ذکر است تمامی طرح های فروش خودرو که توسط شرکت های خودروسازی کشور ارائه می شوند از طریق قرعه کشی به انجام نمی رسند بلکه ثبت نام در برخی از طرح ها نیز با شرایطی خاص و بدون انجام قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

ثبت نام در چنین طرح هایی نیز در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می شوند ولی بعد از انتخاب طرح به صورت خودکار وارد سامانه شرکت خودروسازی مربوطه خواهید شد.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سپهر آجا بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور برای اطلاع از طرح های خرید خودرو خارج از قرعه کشی باید از طریق نشانی اینترنتی sale.iranecar.com وارد صفحه اصلی سامانه تخصیص خودرو شده و مطابق با تصویر زیر بر روی گزینه “عرضه محصولات بدون قرعه کشی” کلیک نمایید.

عرضه محصولت بدون قرعه کشی

سپس با ورود به مرحله جدید طرح مورد نظر را انتخاب کرده تا از این طریق به سامانه شرکت خودروسازی مربوطه هدایت شوید.

مشاهده نتایج اصلی و رزرو ثبت نام قرعه کشی در سامانه یکپارچه خودرو

بعد از انجام ثبت نام متقاضیان شرکت در قرعه کشی فروش خودروهای عرضه شده توسط شرکت های خودروسازی کشور، نوبت به انجام قرعه کشی می رسد.

بهتر است بدانیم قرعه کشی انجام شده در مورد طرح های فروش خودرو دو نوع نتیجه دارند، اول لیست نتایج اصلی است که متقاضیان بدون هیچ مشکلی می توانند مراحل خرید را ادامه دهند و نتیجه دوم مربوط به پذیرفته شدگان در لیست رزرو می باشد.

برای اطلاع از خدمات سامانه ایران املاک بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین چنانچه تعدادی از متقاضیان از ادامه مراحل خرید خودرو منصرف شود، از لیست رزرو متقاضی جدید جایگزین خواهد شد. به همین منظور برای اطلاع از نتیجه قرعه کشی باید وارد صفحه اصلی سامانه یکپارچه فروش خودرو شده و مطابق با تصویر زیر کد رهگیری یا کد ملی خود را در قسمت مربوطه درج و بر روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

مشاهده نتایج در سامانه یکپارچه فروش خودرو

برای اطلاع از نحوه ورود به سایت تلوبیون بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی sale.iranecar.com استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ثبت نام در قرعه کشی ایرانخودرو باید در سایت یکپارچه فروش خودرو نیز ثبت نام کنیم؟

بله، ایجاد حساب کاربری در سایت یکپارچه تخصیص خودرو برای ثبت نام در قرعه کشی ایرانخودرو ضروری می باشد.

آیا برای ثبت نام در قرعه کشی سایپا داشتن گواهینامه ضروری است؟

بله، امکان ثبت نام در قرعه کشی خرید خودرو از شرکت های خودروسازی بدون داشتن گواهینامه امکان پذیر نمی باشد.

آیا از طریق مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می توان در طرح های خارج از قرعه کشی ثبت نام کرد؟

بله، این امکان در سامانه مذکور فراهم شده است.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *