سامانه های اجتماعی

سامانه کارمند ایران karmandiran.ir

یکی از سامانه های جامع سیستم اداری کشور، سامانه کارمند ایران است که توسط سازمان اداری و استخدامی راه اندازی شده است. در سایت کارمند ایران بخش ها و امکانات مختلفی وجود دارد، در واقع سامانه های متفاوتی زیر مجموعه سایت کارمند ایران قرار دارند. سامانه مذکور در راستای جمع آوری اطلاعات استخدامی، کارگزینی، حقوقی، تخلفات رخ داده و به طور کلی بررسی وضعیت کارمندان کشور راه اندازی شده است.

کارمندان ادارات و سازمان های مختلف می توانند با نام کاربری و رمز عبور مختص به خود وارد سامانه کارمند ایران شده و از خدمات گسترده آن استفاده کنند. با توجه به توضیحات گفته شده، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سایت کارمند ایران بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

سامانه کارمند ایران چیست؟

سامانه کارمند ایران چیست

سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور جمع آوری اطلاعات مختلف در مورد وضعیت استخدام، کارگزینی، حقوق، ارزیابی، رسیدگی به شکایات و… کارمندان دولت اقدام به راه اندازی سامانه کارمند ایران کرده است. در سال های قبل سامانه های مختلفی به منظور ارائه بخشی از خدمات نامبرده در دسترس قرار گرفتند ولی بازدهی و کیفیت خدمت رسانی سایت کارمند ایران بسیار متفاوت و بهتر از سامانه های قبلی است.

در حال حاضر دسترسی به سامانه های زیر مجموعه کارمند ایران از طریق ورود به این سایت امکان پذیر است. به طور کلی می توان گفت سایت مذکور با هدف بررسی اطلاعات استخدامی، انجام استعلام، حکم کارگزینی، حقوق و مزایای کارکنان دولت راه اندازی شده تا از این طریق از بروز تخلفاتی همچون پرداخت حقوق های نجومی و یا ضایع شدن حق کارمندان جلوگیری به عمل آید.

برای اطلاع از نحوه ثبت درخواست در سامانه سازندگان بر روی لینک کلیک کنید.

ورود به سامانه پاکنا کارمند ایران karmandiran.ir

سامانه پاکنا کارمند ایران

یکی از سامانه های زیر مجموعه سامانه کارمند ایران، سامانه پاکنا است. پاکنا برگرفته از عبارت “پایگاه اطلاعات کارکنان اداری” می باشد. سایت پاکنا به منظور جمع آوری اطلاعات کارکنان نظام اداری راه اندازی شده است. برای ورود به سامانه پاکنا باید نام کاربری و رمز عبوری که سازمان استخدامی کشور در اختیارتان قرار داده است، استفاده کنید. به همین منظور نشانی اینترنتی karmandiran.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سامانه کارمند ایران برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری” کلیک نمایید.

ورود به سامانه کارمند ایران

در مرحله جدید باید مطابق با تصویر زیر گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

وارد شدن به سایت پاکنا کارمند ایران

در نهایت نام کاربری، رمز عبور و عبارت امنیتی که در تصویر مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

پنل کاربری سامانه کارمند ایران

برای اطلاع از خدمات سامانه رفاه ایرانیان بر روی لینک کلیک کنید.

امکانات سامانه کارمند ایران karmandiran.ir

خدمات و امکانات سایت کارمند ایران محدود به درج اطلاعات استخدامی و حکم کارگزینی کارمندان نظام اداری کشور نیست. بلکه سامانه های متعددی با ارائه خدمات گسترده در سایت کارمند ایران قرار گرفته اند. برای آشنایی بیشتر در ادامه مطلب به خدمات و امکانات سایت کارمند ایران اشاره می کنیم:

استخدام و به کارگیری نیروی انسانی

در این بخش از سامانه کارمند ایران امکان صدور شماره مستخدم رسمی، پیمانی و شناسه قراردادی برای کارمندان دولت فراهم شده است.

مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی کشور

همانطور که از نام این بخش مشخص است تایید ساختار، تخصیص و یا تغییر عنوان پست دستگاه های اجرایی از جمله خدمات بخش مذکور هستند.

برای اطلاع از امکانات سامانه چهره صدا و سیما بر روی لینک کلیک کنید.

رسیدگی به تخلفات اداری

یکی دیگر از بخش های زیر مجموعه سایت کارمند ایران به منظور نظارت بر آراء صادر شده توسط هیات های رسیدگی به تخلفات اداری راه اندازی شده است.

ثبت و به روزرسانی مدارک تحصیلی کارمندان

در این بخش امکان درج کد دریافتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ثبت و یا به روزرسانی مدارک تحصیلی کارکنان نظام اداری فراهم شده است.

کانون های ارزیابی

همانطور که گفتیم در سامانه کارمند ایران بر امورات نظام اداری کشور نظارت می شود، در همین راستا بخش کانون های ارزیابی به منظور بررسی و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای طراحی شده است.

برای اطلاع از امکانات سامانه جانا بر روی لینک کلیک کنید.

مدیریت بورس های خارج از کشور

دولت در سال های مختلف تعدادی از کارمندان نظام اداری را به منظور استفاده از بورس تحصیلی به خارج از کشور اعزام می کند. در این بخش از سایت کارمند ایران در مورد موضوع بورس های خارجی شفاف سازی شده است.

ثبت حقوق و مزایای کارکنان

از جمله خدماتی که در این سامانه ارائه می شود ثبت حقوق و مزایای کارکنان نظام اداری و جلوگیری از بروز تخلفات در این زمینه است. به طور کلی این بخش از سایت کارمند ایران به منظور اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم راه اندازی شده است.

استعلام نیروی انسانی

در کنار سایر بخش ها و خدمات سامانه کارمند ایران، بخش استعلام نیروی انسانی جهت انجام استعلام وضعیت اشتغال کارکنان دولت فعال شده است.

برای اطلاع از نحوه استعلام در سامانه تیتک غذا و دارو بر روی لینک کلیک کنید.

مدیریت مشاغل دستگاه های اجرایی کشور

این بخش به منظور راهبری مشاغل عمومی و اختصاصی دستگاه های اجرایی کشور طراحی شده است. از جمله امکانات بخش مدیریت مشاغل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر یا حذف واحد سازمانی
  • ایجاد واحد سازمانی با ذکر نام و سمت
  • مدیریت و مشاهده نمودارهای سازمانی
  • مدیریت بخش تشکیلات تفصیلی
  • ثبت و بررسی درخواست های مرتبط با تشکیلات اسمی
  • مدیریت و نظارت بر گزارش ها
  • ثبت اطلاعات پایه
  • ایجاد قوانین و مقررات
  • ثبت خروج کارمندان قراردادی
  • نظارت بر حرفه کارمندان استخدام شده در هر دستگاه

برای اطلاع از خدمات سامانه ساجار بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه کارمند ایران وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی karmandiran.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا برای ورود به سامانه پاکنا کارمند ایران به رمز عبور نیاز داریم؟

بله، بدون درج رمز عبور امکان ورود به سامانه پاکنا فراهم نمی باشد.

آیا در سایت کارمند ایران حکم کارگزینی کارکنان نظام اداری نیز ثبت شده است؟

بله، ثبت حکم کارگزینی مربوط به یکی از بخش های سایت کارمند ایران است.

آیا امکان بازیابی رمز عبور سامانه پاکنا کارمند ایران فراهم است؟

بله، این بخش در سایت پاکنا کارمند ایران قرار داده شده است.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *