سامانه های تحصیلی

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد، یکی از سامانه‌های آنلاین این دانشگاه است که از سوی سازمان مرکزی آن راه‌اندازی شده و هدف اصلی این سامانه سرعت بخشیدن به روند طرح‌های پژوهشی دانشگاه آزاد است زیرا تمام مراحل ارائه طرح‌ های پژوهشی در دانشگاه آزاد به صورت غیرحضوری انجام می‌گیرند.

با توجه به این‌که اهمیت سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد برای دانشجویان بسیار بالا است و شما باید به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد تمام مراحل مربوط به طرح‌های پژوهشی خود را در این سامانه انجام دهید لذا بسیار مهم است که با نحوه ورود به سایت مذکور، استفاده از خدمات و سایر امکانات آن مطلع باشید. به همین دلیل در این مقاله از سایت سامانه رسمی در مورد معرفی سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد و مراحل ثبت نام آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور است که واحدهای زیادی در سراسر کشور دارد. به طوری که هزاران دانشجو در این دانشگاه در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند. این دانشجویان طرح‌های پژوهشی زیادی را در رابطه با موضوعات مختلف به دانشگاه آزاد اعلام می‌کنند. حال دانشگاه آزاد برای یکپارچه کردن امور پژوهشی آن‌ها سامانه جامعی را به نشانی ris.iau.ac.ir راه‌اندازی کرده است.

برای اطلاع از انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش کلیک کنید.

این سامانه به نام سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد یا سایت مدیریت امور پژوهشی دانشگاه آزاد معروف است که در آن خدمات غیرحضوری ارائه طرح‌های پژوهشی را اعلام می‌کند. با روی کار آمدن سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد، روند ارائه طرح‌های پژوهشی با سرعت بالایی انجام می‌گیرد زیرا ارائه‌ دهندگان طرح‌های پژوهشی برای انجام کلیه مراحل طرح‌های خود به مراجعه حضوری نیازی ندارند.

شما با ورود به سایت مذکور می توانید تمام مراحل طرح‌های پژوهشی از زمان درخواست استاد راهنما و ارائه پروپوزال تا زمان دریافت گواهی اتمام کار در سامانه پژوهشیار را در 15 مرحله مختلف انجام دهید و شما باید برای ثبت طرح‌های پژوهشی خود این 15 مرحله را طی کنید. در حال حاضر سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد خدمات زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد از سه زیر سامانه تشکیل شده است که عبارتند از:

جهت آشنایی با سامانه دان دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

زیر سامانه طرح‌های پژوهشی: در صورتی که شما قصد ارائه طرح‌های پژوهشی داشته باشید می توانید با مراجعه به این زیر سامانه کلیه مراحل آن را به صورت غیرحضوری انجام دهید.

زیر سامانه فعالیت‌های پژوهشی هیات علمی: دومین زیر سامانه‌ای که در سامانه پژوهشیار به نشانی ris.iau.ac.ir وجود دارد، سامانه فعالیت‌های پژوهشی هیات علمی است. در این زیر سامانه تمامی فعالیت‌های پژوهشی که توسط هیات علمی دانشگاه آزاد انجام می‌شود، به صورت یکپارچه ثبت می شوند. در این زیر سامانه امکان ثبت تمامی سوابق علمی و پژوهشی هیات علمی اساتید مانند کتاب‌ها، مقاله‌ها، اختراعات و غیره وجود دارد.

زیر سامانه پایان‌نامه‌ها: در این بخش در صورتی که شما قصد ارائه پایان نامه خود را داشته باشید می‌توانید کلیه امور مربوط به آن مانند ثبت پروپوزال، اخذ تاییدیه، ارتباط با استاد راهنما و غیره را انجام دهید.

ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی ris.iau.ac.ir

سامانه پژوهشیار، سامانه‌ای است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و کلیه دانشجویان در تمامی واحدهای آن می‌توانند از این سایت استفاده کنند. کسانی که قصد دارند از خدمات و سایر امکانات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد استفاده کنند باید یک حساب کاربری در آن داشته باشند. در واقع شما این کار را می‌توانید به کمک کلمه کاربری و رمز عبور اختصاصی خود انجام دهید. اگر تاکنون وارد سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد نشده‌اید و قصد دارید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید می‌توانید طبق روش زیر اقدام نمایید:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

  • عبارت «سامانه پژوهشیار» را در اینترنت جستجو کنید.
  • حالا روی گزینه «ورود به سامانه پژوهشیار» به آدرس اینترنتی ris.iau.ac.ir کلیک کنید.
ورود به سامانه ris.iau.ac.ir
  • برای ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد می‌توانید از طریق کد ملی یا ایمیل اقدام کنید که برای هر کدام از آن‌ها داشتن یک کلمه عبور لازم است. در واقع شما اگر قصد داشته باشید وارد سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد با کد ملی یا ایمیل شوید باید در کنار آن‌ها رمز عبور جداگانه نیز داشته باشید.
  • در ادامه فیلدهای مربوطه را تکمیل نموده و بعد از درج کد امنیتی، بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک کنید.
نحوه ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
  • در صورتی که از قبل در سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد ثبت نام نکرده اید می‌توانید برای ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ثبت نام آزمون دکتری کلیک کنید.

آموزش تصویری ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

همان گونه که دریافتید نحوه ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir بسیار آسان است اما اگر شما به هرگونه سوالی در این خصوص برخورد کردید، کارشناسان سامانه رسمی در خدمت شما هستند.

ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir

برای اینکه بتوانید از خدمات و سایر امکانات سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد استفاده کنید در ابتدا باید وارد این سایت شوید و فرآیند ثبت نام خود را شروع کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری، روی سامانه ris.iau.ac.ir باید اطلاعات خانوادگی و تحصیلی خود را درج کنید. سپس با زدن دکمه ایجاد حساب کاربری یک پنل کاربری ایجاد کنید. در ادامه در مورد راهنمای تصویری ثبت نام در سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir توضیح خواهیم داد:

برای ورود به سامانه جذب هیات علمی کلیک کنید.

  • وارد سامانه پژوهشیار شوید و بر روی گزینه روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.
ثبت نام در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد
  • در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را درج کنید.
  • پس از تکمیل اطلاعات ثبت نامی خود روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
درج اطلاعات در سامانه پژوهشیار

امکانات سامانه پژوهشیار ris.iau.ac.ir

همان‌گونه که می‌دانید سامانه جامع مدیریت امور پژوهشی دانشگاه آزاد با هدف ارائه خدمات برای تسهیل طرح‌های علمی و پژوهشی راه‌اندازی شده است و خدمات و امکانات زیادی را در همین راستا ارائه می‌دهد. به طوری که استفاده از این خدمات و امکانات می‌تواند کمک زیادی به شما و هیات علمی کند. در زیر به چند مورد از خدمات و سایر امکانات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اشاره می‌کنیم:

  • امکان ارسال پروپوزال طرح‌های پژوهشی وجود دارد.
  • فرآیندهای داوری و کارشناسی را می‌توان به صورت غیرحضوری انجام داد.
  • امکان انجام کلیه مراحل عقد قرارداد به صورت غیرحضوری در سامانه ris.iau.ac.ir وجود دارد.
  • تمامی سوابق علمی و پژوهشی هیات علمی دانشگاه آزاد را می‌توان در سامانه سوابق علمی پژوهشیار ثبت و ذخیره کرد.

البته سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد خدمات زیادی دارد که شما برای کسب اطلاعات جامع در مورد هر کدام از خدمات و سایر امکانات آن، می‌توانید از کارشناسان سامانه رسمی راهنمایی بخواهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه ساجد دانشگاه آزاد کلیک کنید.

مراحل دفاع از پایان نامه در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی

اگر شما به عنوان یک دانشجو می‌خواهید فارغ‌التحصیل شوید باید رساله یا پایان نامه خود را در سامانه ris.iau.ac.ir انجام دهید. برای این کار باید استاد راهنما و مشاور خود را انتخاب کنید تا اولین قدم برای شروع پژوهش خود را انجام دهید. بعد از آن نیز باید موضوع پایان نامه خود را استعلام بگیرید و پروپوزال خود را ثبت کنید. پس از آن باید مراحل دیگر دفاع از پایان نامه خود را انجام دهید تا نمره دفاع شما صادر شود. 

تمامی کاربرگ ها و فرم‌های مربوط به ارائه موضوع، تکراری نبودن عنوان، گزارش ایرانداک و غیره در سامانه پژوهشیار به صورت فایل دانلودی قرار دارد. به طوری که شما می‌توانید هر کدام از آن‌ها را در زمان مقرر شده دانلود و پس از تکمیل اطلاعات، آن‌ ها را در سامانه بارگذاری کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه بنیاد فرهنگی آموزشی امام صادق کلیک کنید.

پس از گرفتن تاییدیه پروپوزال باید پایان نامه خود را نگارش کنید و پنج فصل تشکیل دهنده مقاله مانند مقدمه، ارائه مطلب اصلی و نتیجه‌گیری را مشخص کنید.

 بروزرسانی جدید سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

 اخیرا سامانه ris.iau.ac.ir تغییرات زیادی را در خدمات و امکانات خود به دانشجویان و اساتید ایجاد کرده است تا بتواند خدمات بهتری را برای آن‌ها ارائه دهد. در زیر به جدیدترین امکانات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی اشاره می‌کنیم:

  • ارتباط میان سامانه پژوهشیار با سامانه ساجد و روند جدید اختصاص ظرفیت اساتید
  • گردش کار دانشجویان غیر ایرانی در سامانه پژوهشیار طراحی شده است.
  • میان سامانه‌های ساها و پژوهشیار یک وب سرویس طراحی شده است.
  • تاریخ تصویب پروپوزال در سامانه پژوهشیار به صورت خودکار ثبت می‌شود.
  • برای کندی سامانه پژوهشیار امکان فعال‌سازی لود بالانسر فراهم شده است.
  • امکان پاسخگویی تیکت ها برای واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است.
  • ایجاد وب سرویس میان سامانه‌های وادافا و پژوهشیار

برای ورود به سامانه بزرگداشت مقام معلم کلیک کنید.

 علاوه بر موارد ذکر شده، گزینه مشاهده ظرفیت آزاد استاد راهنما و مشاور به پورتال پژوهشیار اضافه شده است. بنابراین شما می‌توانید به کمک آن‌ها ظرفیت خالی هر یک از اساتید راهنما و مشاور را متوجه شوید. سپس در صورت لزوم آن‌ها را برای نگارش امور پایان نامه و رساله انتخاب نمایید.

اهداف سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد چیست؟

این سامانه با هدف بهبود فرآیندهای طرح‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد ایجاد شده است. به طوری که در آن کلیه دانشجویان و هیات علمی می‌توانند تمام امور طرح‌های خود را به صورت آنلاین انجام دهند.

برای ورود به سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد چه اطلاعاتی لازم است؟

کلیه دانشجویان و کاربران می‌توانند با داشتن یک کلمه عبور و نام کاربری وارد سایت پژوهشیار دانشگاه آزاد شوند.

سایت پژوهشیار چه امکاناتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد؟

این سامانه خدمات زیادی را به دانشجویان مانند ارسال پروپوزال طرح‌ها، داوری در مورد آن‌ها و غیره را ارائه می‌دهد که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و سایر امکانات سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد می‌توانید از کارشناسان سامانه رسمی کمک بگیرید.

5/5 - (5 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *