سامانه های اجتماعی

سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

تمامی اتباع خارجی اعم از مهاجران مجاز و غیر مجاز باید به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی مراجعه کرده و بعد از اخذ نوبت، در تاریخ مقرر به دفاتر کفالت مراجعه کرده و مراحل سرشماری را به انجام برسانند. در حال حاضر بیشترین تعداد اتباع و مهاجران خارجی که در کشور حضور دارند مربوط به کشور افغانستان هستند. بسیاری از مهاجران بدون مجوز قانونی اقامت در کشور مشغول به زندگی و فعالیت های شغلی می باشند، بنابراین آمار دقیقی از این جمعیت در دسترس نیست. دولت به منظور انجام سرشماری و آمارگیری و سپس ارائه خدمات مختلف به اتباع خارجی، سایت نوبت دهی را راه اندازی کرده تا از این طریق مهاجران با دریافت نوبت به مراکز کفالت مراجعه کنند.

بدون شک عدم ثبت حضور مهاجران در کشور مشکلات بسیار زیادی را ایجاد می کند، بنابراین اتباع خارجی باید در اسرع وقت نسبت به دریافت نوبت و مراجعه به دفاتر کفالت اقدام کنند. با توجه به اهمیت موضوع سرشماری و ثبت قانونی حضور مهاجران در کشور، ما قصد داریم در این مقاله به بررسی جوانب مختلف سامانه نوبت دهی اتباع خارجی بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آشنایی با سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

کانون کشوری انجمن های صنفی کارفرمایی دفاتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی به منظور ثبت قانونی حضور مهاجران در کشور اقدام به راه اندازی سامانه نوبت دهی اتباع خارجی کرده است. تمامی مهاجران اعم از افرادی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده اند و چه افرادی که تاریخ ویزا آنان به پایان رسیده باید به دفاتر کفالت سراسر کشور مراجعه کرده و مراتب قانونی سرشماری، صدور معرفی نامه واکسیناسیون، دریافت برگه حمایت تحصیلی و… را به انجام برسانند.

به منظور ایجاد و افزایش نظم در انجام امورات نامبرده، مهاجران ابتدا باید به سایت نوبت دهی اتباع خارجی مراجعه کرده و برای تاریخ مشخصی نوبت دریافت کنند. سپس از طریق جزئیات نوبت اخذ شده با به همراه داشتن مدارک لازم به دفاتر کفالت مراجعه نمایند. یکی از اهداف راه اندازی سامانه نوبت دهی مهاجران، انجام سرشماری و تهیه آمار دقیق از تعداد مهاجران غیر قانونی در کشور است.

برای اطلاع از امکانات سامانه جانا بر روی لینک کلیک کنید.

افرادی که بعد از اخذ نوبت به دفاتر کفالت مراجعه می کنند امکان دریافت اقامت موقت، معرفی نامه واکسیناسیون و… برای آنان فراهم می شود. بنابراین مهاجران غیر قانونی که اغلب تابعیت کشور افغانستان را دارند باید به دفاتر کفالت مراجعه کرده و مراحل قانونی را طی کنند.

ورود به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی kanoonnobat.ir

در حال حاضر امکانات مختلفی در سایت نوبت دهی مهاجران غیر قانونی در اختیار کاربران قرار گرفته اند. لازم به ذکر است خدمات سایت مذکور مختص اتباع خارجی نبوده و مسئولان دفاتر کفالت و مدیران نیز می توانند به این سامانه وارد شوند. چنانچه به عنوان مدیر یا مسئول دفاتر کفالت قصد ورود به پنل کاربری خود در سامانه نوبت دهی اتباع خارجی را دارید باید نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir را در مرورگر درج و جستجو نمایید تا صفحه اصلی سایت برای شما نمایش داده شود، سپس بر روی گزینه “ورود دفاتر خدمات و مدیران” کلیک نمایید.

ورود به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

در مرحله جدید مطابق با تصویر نام کاربری و رمز عبور را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید.

ورود مدیران به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

برای اطلاع از نحوه ثبت نام در سامانه چهره صدا و سیما بر روی لینک کلیک کنید.

شرایط اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

همانطور که در قسمت های قبلی همین مقاله توضیح دادیم تمامی اتباع خارجی اعم از مهاجران غیر قانونی و همچنین افرادی که از طریق ویزا به کشور وارد شده اند ولی تاریخ ویزا آنان پایان یافته است باید به دفاتر کفالت مراجعه کرده و مراتب سرشماری، دریافت معرفی نامه واکسیناسیون، حمایت تحصیلی دانش آموزان و… را به انجام برسانند. از جمله ملزومات مراجعه به دفاتر کفالت، اخذ نوبت از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی است.

برای دریافت نوبت شرایط خاصی وجود دارد، براساس شرایط تعیین شده سه دسته از مهاجران می توانند نسبت به اخذ نوبت و مراجعه به دفاتر کفالت اقدام کنند. به همین منظور در ادامه مطلب به دسته های مجاز برای دریافت نوبت مراجعه به دفاتر کفالت مهاجران اشاره می کنیم:

مهاجران غیر قانونی که از تاریخ 1400/8/5 معرفی نامه واکسیناسیون دریافت کرده اند ولی در سرشماری های سال 95 تا 98 شرکت نکرده اند

چنین افرادی باید از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی نوبت دریافت کرده و سرپرست خانوار به همراه فرزندان کمتر از 12 سال با در دست داشتن مدارک لازم به دفاتر کفالت مراجعه کنند. سایر اعضای خانوار که معرفی نامه واکسیناسیون دریافت کرده اند نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر کفالت ندارند. لازم به ذکر است افراد مشمول حضور در دفاتر کفالت باید به همان دفتری که معرفی نامه واکسیناسیون را صادر کرده است، مراجعه کنند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه رفاه ایرانیان بر روی لینک کلیک کنید.

مهاجران غیر قانونی و فاقد مدارکی که در طرح های سرشماری شرکت نکرده اند

چنین افرادی بعد از اخذ نوبت اینترنتی باید به همراه تمامی اعضاء خانواده و مدارک هویتی و… به دفتر کفالت مشخص شده توسط سامانه نوبت دهی اتباع خارجی مراجعه کنند. بعد از انجام سرشماری برای افراد بالای 8 سال معرفی نامه واکسیناسیون با مهلت یک ماهه صادر می شود. پس از آن سرشماری نهایی و صدور برگه سرشماری انجام خواهد شد.

بازشماری مهاجران دارای سربرگ سرشماری از سال های 95 تا 98

نوبت گیری چنین مهاجرانی با مراجعه حضوری به دفاتر کفالت و سپس انجام مراحل بازشماری انجام خواهد شد. این افراد بعد از دریافت سربرگ بازشماری نیازی به شرکت در سایر طرح ها ندارند.

برای اطلاع از خدمات سامانه سازندگان بر روی لینک کلیک کنید.

دریافت نوبت در سامانه نوبت دهی اتباع خارجی kanoonnobat.ir

باتوجه به اهمیت مراجعه اتباع خارجی به دفاتر کفالت در سراسر کشور، ضروری است مهاجران با نحوه اخذ نوبت غیر حضوری آشنا شوند. به همین منظور برای دریافت نوبت باید از طریق نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir وارد صفحه اصلی سامانه نوبت دهی اتباع خارجی شده و بر روی گزینه “دریافت نوبت” کلیک نمایید.

دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

در مرحله جدید امکان اخذ نوبت برای انجام مراحل ثبت نام در طرح های مختلف فراهم می باشد. ما برای مثال گزینه “اخذ شماره اختصاصی پروانه اقامت” را انتخاب می کنیم.

نوبت گیری از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

سپس مشخصات خواسته شده را در صفحه جدید وارد کرده و بر روی گزینه “استعلام نوبت” کلیک نمایید.

مراحل اخذ نوبت از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه کارمند ایران بر روی لینک کلیک کنید.

چنانچه قصد اخذ نوبت برای “آمایش 17” را دارید باید موارد خواسته شده در تصویر زیر را در سامانه نوبت دهی اتباع خارجی وارد کرده و گزینه “استعلام نوبت” را انتخاب کنید.

دریافت نوبت آمایش از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

یکی دیگر از طرح هایی که نوبت غیر حضوری برای انجام آن ارائه می شود، طرح “دانش آموزی پیشخوان دولت” است.

نوبت گیری دانش آموزی از سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

برای دریافت نوبت جهت ثبت نام در طرح “دانش آموزی 1401 ویژه دارندگان برگه حمایت تحصیلی”، مشخصات خواسته شده را در سامانه وارد کرده و بر روی گزینه “استعلام نوبت” کلیک نمایید.

نوبت دریافت برگه حمایت تحصیلی اتباع خارجی

در نهایت چنانچه قصد ثبت نام در طرح “دانش آموزی ویژه کلاس اولی ها بازشماری” در دفاتر کفالت را دارید، باید در سایت نوبت دهی مهاجران مطابق با تصویر زیر نوبت دریافت کنید.

نوبت دهی ویژه کلاس اولی ها در سامانه نوبت دهی اتباع خارجی

برای اطلاع از نحوه جستجو در سامانه منبع یاب وزارت بهداشت بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه نوبت دهی اتباع خارجی وارد شد؟

برای ورود به سامانه مذکور باید از نشانی اینترنتی kanoonnobat.ir استفاده کنید و مطابق با توضیحات گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

آیا مهاجرانی که دارای ویزا هستند نیز باید از سایت نوبت دهی اتباع خارجی نوبت دریافت کرده و به دفاتر کفالت مراجعه کنند؟

فقط اتباع خارجی که تاریخ ویزا آنان به پایان رسیده است باید مراحل نامبرده را طی کنند.

آیا بعد از دریافت نوبت و مراجعه به دفاتر کفالت، معرفی نامه واکسیناسیون صادر می شود؟

بله، اولین اقدامی که در دفاتر کفالت برای مهاجران انجام می شود، صدور معرفی نامه واکسیناسیون است.

آیا می توانیم برای طرح آمایش 17 از سایت نوبت دهی مهاجران، نوبت دریافت کنیم؟

بله، این امکان در سامانه نوبت دهی فراهم شده است.

3.9/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *