سامانه های تحصیلی

سامانه نظارت آموزش و پرورش nezarat.medu.ir + نحوه ورود به سایت

طی چند سال اخیر راه اندازی سامانه های مختلف جهت انجام امورات در زمینه های متفاوت رشد چشم گیری در کشور داشته است به نحوی که در این میان وزارت آموزش و پرورش یکی از پیشگامان این عرصه می باشد. این وزارتخانه با راه اندازی سامانه های مختلفی همچون سامانه نظارت آموزش و پرورش، ارائه خدمات غیر حضوری به مدیران و کارکنان خود را گسترش داده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر اکثر امورات آموزشی، آزمون، ثبت نام دانش آموزان و همچنین امورات اداری مربوط به کارکنان وزارت آموزش و پرورش از طریق سامانه های مرتبط قابل انجام می باشند، بنابراین ضروری است دانش آموزان، معلمان، مدیران و دیگر کارکنان آموزش و پرورش نحوه کار با سامانه های مرتبط با خود را یاد بگیرند.

به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی جوانب مختلف سامانه نظارت آموزش و پرورش بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

معرفی سامانه نظارت آموزش و پرورش

معرفی سامانه نظارت آموزش و پرورش

طی چند سال اخیر با گسترش بسترهای الکترونیکی و آنلاین در کشور تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، ادارات، ارگان ها و حتی مراکز خصوصی کشور اقدام به راه اندازی سامانه های مرتبط با حوزه فعالیت خود کرده اند.

از طریق آغاز به کار و فعال سازی سامانه ها بسیاری از خدمات در کشور به صورت غیر حضوری در اختیار مردم قرار می گیرند تا از این طریق میزان مراجعات حضوری و ازدحام جمعیت در مراکز مربوطه کاهش یافته، از اتلاف وقت، صرف هزینه و رخ دادن خطاهای احتمالی نیز جلوگیری به عمل آید.

برای اطلاع از خدمات سامانه پادا بر روی لینک کلیک کنید.

در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در کنار تمامی سامانه هایی که به منظور آموزش، آزمون و ثبت نام دانش آموزان طراحی کرده، سامانه نظارت آموزش و پرورش را نیز در اختیار مدیران مدارس، کارشناسان، ارزیابان و بازرسان این وزارتخانه قرار داده است.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سناد مدارس بر روی لینک کلیک کنید.

هدف از طراحی سایت نظارت، ارائه گزارش عملکرد مدیران مدارس وسپس بررسی گزارشات و عملکرد مدیران توسط کارشناسان، بازرسان و ارزیابان می باشد. بنابراین ضروری است مدیران مدارس، کارشناسان، بازرسان و ارزیابان نحوه ورود و کار با بخش های مختلف سایت نظارت را آموزش ببینند.

ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش nezarat.medu.ir

بخش های سامانه نظارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه های پیشگام در امر راه اندازی سامانه های غیر حضوری می باشد، این وزارتخانه در حال حاضر سامانه های متعددی را در راستای ارائه خدماتی همچون آموزش، آزمون و ثبت نام دانش آموزان و همچنین امورات مرتبط با کارکنان خود طراحی و فعال کرده است.

در این میان سامانه ای مهم که برای ارزیابی عملکرد مدارس و مدیران آن ها طراحی شده است، سامانه نظارت آموزش و پرورش می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه آزمون آغازین بر روی لینک کلیک کنید.

بر طبق قوانین وضع شده وزارت آموزش و پرورش، مدیران مدارس موظف هستند گزارش عملکرد خود را در زمینه های مختلف و مرتبط با مدارس خود در سایت نظارت بارگذاری کنند تا امکان ارزیابی عملکرد آنان توسط کارشناسان، بازرسان و ارزیابان این وزارتخانه فراهم شود.

برای اطلاع از خدمات سامانه پاس بر روی لینک کلیک کنید.

به همین منظور چنانچه نام کاربری و رمز عبور خود را برای ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش در دسترس دارید، از طریق نشانی اینترنتی nezarat.medu.ir وارد صفحه اصلی سامانه شده و مطابق با تصویر زیر یکی از بخش های مدیران مدارس، ارزیابان، کارشناسان و یا بازرسان را انتخاب نمایید.

ورود به سامانه نظارت آموزش و پرورش

در مرحله جدید باید نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی که در صفحه مشاهده می کنید را در قسمت های مربوطه درج کرده و بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید. لازم به ذکر است نام کاربری مدیران مدارس مطابق با کد مدرسه و رمز عبور آنان همان کد پرسنلی در نظر گرفته شده است.

وارد شدن به سامانه nezarat.medu.ir

یکی از امکاناتی که سامانه نظارت آموزش و پرورش در اختیار کاربران خود قرار می دهد، امکان بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی است. بنابراین چنانچه رمز عبور خود را فراموش کرده اید باید بعد از ورود به صفحه اصلی سایت نظارت بر روی گزینه “فراموش کردن رمز عبور” کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور سامانه نظارت آموزش و پرورش

سپس مطابق با تصویر زیر نقش خود را به عنوان فراگیران، دانش آموز یا مدارس انتخاب کرده، مشخصات خواسته شده را در قسمت های مربوطه درج و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب نمایید.

بازیابی رمز عبور

راهنمای تکمیل فرم خود ارزیابی در سامانه نظارت

همانطور که گفتیم سامانه نظارت آموزش و پرورش در راستای ارائه گزارش عملکرد مدیران مدارس و نظارت کارشناسان بر عملکرد آنان راه اندازی شده است. بهتر است بدانیم در کنار هدف اصلی سایت نظارت، تکمیل فرم های خود ارزیابی مدیران مدارس، کارشناسان، بازرسان و ارزیابان یکی دیگر از اهداف و امکانات سایت نظارت می باشد.

برای اطلاع از امکانات سامانه المپیاد دانش آموزی بر روی لینک کلیک کنید.

بنابراین ضروری است تمامی افراد نام برده که چنین جایگاهی در وزارت آموزش و پرورش دارند از طریق نشانی اینترنتی nezarat.medu.ir وارد سامانه مذکور شده و فرم های خود ارزیابی مربوطه را تکمیل کنند. به همین منظور بعد از ورود به صفحه اصلی سامانه باید بر روی گزینه “مدیران مدارس” کلیک نمایید.

تکمیل فرم خود ارزیابی در سامانه نظارت آموزش و پرورش

در مرحله جدید باید از منوی سمت راست صفحه گزینه “تکمیل فرم های ارزیابی فعال” را انتخاب کنید.

فرم های ارزیابی فعال

سپس نوع فرمی که قصد تکمیل آن را دارید، مطابق با تصویر زیر انتخاب نمایید.

انتخاب فرم خود ارزیابی

سایر امکانات سامانه نظارت آموزش و پرورش nezarat.medu.ir

همانطور که گفتیم سامانه های متعددی و کارآمدی توسط وزارت آموزش و پرورش در راستای گسترش خدمات غیر حضوری راه اندازی شده اند. برخی از سامانه ها مختص امورات مربوط به دانش آموزان بوده و برخی برای انجام امورات اداری کارکنان این وزارتخانه طراحی شده اند.

برای اطلاع از نحوه ورود به سامانه سیدا بر روی لینک کلیک کنید.

در این میان سامانه نظارت آموزش و پرورش برای ارائه خدمات غیر حضوری به مدیران مدارس، کارشناسان، ارزیابان و بازرسان راه اندازی شده است. به همین منظور در ادامه مطلب برای آشنایی بیشتر به امکانات سایت نظارت اشاره می کنیم:

  • تکمیل فرم های خود ارزیابی کارکنان آموزش و پرورش
  • ثبت گزارش عملکرد مدیران مدارس مانند گزارش برگزاری امتحانات نهایی
  • بررسی گزارش عملکرد مدیران مدارس توسط بازرسان، کارشناسان و ارزیابان
  • بازیابی رمز عبور سامانه

برای اطلاع از بخش های سامانه سواد آموزی بر روی لینک کلیک کنید.

چگونه می توان به سامانه نظارت آموزش و پرورش وارد شد؟

برای ورود به سایت نظارت باید از نشانی اینترنتی nezarat.medu.ir استفاده کنید و مطابق با مراحل گفته شده در همین مقاله پیش بروید.

هدف اصلی طراحی سایت نظارت آموزش و پرورش چیست؟

درج گزارش عملکرد مدیران مدارس و بررسی گزارشات توسط کارشناسان، بازرسان و ارزیابان وزارت آموزش و پرورش هدف اصلی طراحی و راه اندازی سایت نظارت می باشد.

آیا تکمیل فرم های خود ارزیابی در سایت نظارت آموزش و پرورش توسط مدیران، کارشناسان، بارزرسان و ارزیابان این وزارتخانه ضروری می باشد؟

بله، تمامی کسانی که در چنین جایگاه هایی هستند باید فرم های خود ارزیابی را در سایت نظارت تکمیل کنند.

آیا امکان بازیابی رمز عبور در سایت نظارت وجود دارد؟

بله، این امکان در سایت نظارت آموزش و پرورش فراهم می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *